Advies rond intimiteit
donderdag 6 september 2018 om 16:17
Mijn man en ik zijn meer dan tien jaar samen en we hebben drie kindjes (6j - 3j - 3j). We hebben enkele moeilijkere jaren achter de rug. Onze tweeling was prematuur geboren en het was dus een moeilijke baby- en peutertijd. We groeiden meer en meer uit elkaar. Het woord scheiding is zelfs gevallen. Uiteindelijk vonden we beiden dat dit geen opties was, zeker ook voor de kinderen. We zijn meer en meer gaan praten, over de moeilijke start met de kindjes, wat we bij elkaar misten, wat we nodig hadden,...
Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.
Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.
Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.
Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.
Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
donderdag 6 september 2018 om 20:41
Naarmate een mens ouder wordt, de omstandigheden veranderen (kinderen) en de relatie langer duurt is het soms tijd om alles weer eens onder de loep te nemen. Een tijd lang zijn jullie geleefd door jullie kinderen en jij bent heel erg afgevallen en eigenlijk ook weer op zoek naar wie je nu bent, wat je wil, wat je nodig hebt, wat je mist, wat je niet meer wil etc. Dat lijkt me allemaal heel logisch.
Je kunt niet zeggen ineens van; vroeger gaf ik hem wel wat hij wou en nu 'moet' ik dat dan eigenlijk weer gaan doen om hem maar tevreden te houden.
Je bent nu moeder en je bent veel afgevallen en nog steeds onzeker over je lichaam. Gewoon maar weer van start gaan met hem geven wat hij wil lijkt me niet zo verstandig. Ga ook eens na wat jij wil, kan hij jou daar niet wat in tegemoet komen? Dan maar eens een tijdje alleen vanilleseks, dat kun je toch ook wat uitbouwen of wat nieuwe dingetjes in gaan doen?
Volgens mij moet jij zelf ook wat beter in je vel komen te zitten. Je komt een beetje verdrietig over.....je gevoel van eigenwaarde mag best wat sterker worden!!! Lief zin voor je kinderen, voor je man, maar ook voor jezelf!!! Je klinkt een beetje als een push-over voor je man. Respecteert hij jou wel voldoende?
Je kunt niet zeggen ineens van; vroeger gaf ik hem wel wat hij wou en nu 'moet' ik dat dan eigenlijk weer gaan doen om hem maar tevreden te houden.
Je bent nu moeder en je bent veel afgevallen en nog steeds onzeker over je lichaam. Gewoon maar weer van start gaan met hem geven wat hij wil lijkt me niet zo verstandig. Ga ook eens na wat jij wil, kan hij jou daar niet wat in tegemoet komen? Dan maar eens een tijdje alleen vanilleseks, dat kun je toch ook wat uitbouwen of wat nieuwe dingetjes in gaan doen?
Volgens mij moet jij zelf ook wat beter in je vel komen te zitten. Je komt een beetje verdrietig over.....je gevoel van eigenwaarde mag best wat sterker worden!!! Lief zin voor je kinderen, voor je man, maar ook voor jezelf!!! Je klinkt een beetje als een push-over voor je man. Respecteert hij jou wel voldoende?
donderdag 6 september 2018 om 21:05
Fragolisa schreef: ↑06-09-2018 20:11Dit strookt niet meer elkaar. Of zijn libido is lager geworden en het is nu wel genoeg, of het is niet genoeg omdat zijn libido hoog is, maar hij de drive onderdrukt.
Heb je hem na deze bekentenis van zijn kant nog wel eens gezegd dat je daarmee zit, dat je je daar onzeker door voelt?
Hij is avontuurlijker in bed en wil experimenteren, ik niet. Doordat ik geremder ben en minder behoefte heb hieraan, is in de loop van de tijd zijn libido afgenomen.
We hebben er niet veel over gesproken, dat is net het probleem.
donderdag 6 september 2018 om 21:10
jullie hebben er dus al over gesproken, goed, welke afspraken zijn er dan gemaakt?
vrijdag 7 september 2018 om 10:39
Beste VeeerLe,
Je zegt dat je man zijn libido is afgenomen. Maar kan het ook zijn dat hij weinig toenadering meer zoekt omdat jullie te verschillend denken over jullie seksuele verlangens en hij bang is voor afwijzing? Ik heb zelf in zo'n situatie gezeten namelijk. Ik durfde op een gegeven moment niets meer te proberen bij mijn man. Ik werd wel meer en meer gefrustreerd door de situatie. Ik ben ook wat meer zoals je man ( avontuurlijker
Het is een behoorlijk verschil in seksuele verlangens die jullie hebben en ik ben bang dat het uiteindelijk gaat wringen voor je man ( vaak degene die meer/ anders wilt) als jullie er samen niet uitkomen.
Ik wens je heel veel succes!
Je zegt dat je man zijn libido is afgenomen. Maar kan het ook zijn dat hij weinig toenadering meer zoekt omdat jullie te verschillend denken over jullie seksuele verlangens en hij bang is voor afwijzing? Ik heb zelf in zo'n situatie gezeten namelijk. Ik durfde op een gegeven moment niets meer te proberen bij mijn man. Ik werd wel meer en meer gefrustreerd door de situatie. Ik ben ook wat meer zoals je man ( avontuurlijker
Het is een behoorlijk verschil in seksuele verlangens die jullie hebben en ik ben bang dat het uiteindelijk gaat wringen voor je man ( vaak degene die meer/ anders wilt) als jullie er samen niet uitkomen.
Ik wens je heel veel succes!
sannedeb wijzigde dit bericht op 22-03-2019 20:04
16.94% gewijzigd
vrijdag 7 september 2018 om 15:56
Wat ik wil situeert zich vooral op relationeel vlak, dat is met praten terug verbeterd. Seksueel heb ik met af en toe vanillaseks voldoende.
Ik weet niet wat mijn man wil. Vroeger deed hij vaak een voorstel, daar is hij mee gestopt omdat ik te geremd ben. Hij wil dat de seks leuker is zodat hij terug zin krijgt.
We hebben nog niets geprobeerd.
Ik heb dat lang gedaan en heb daar niet zoveel behoefte meer aan. Ik wil wel een tussenweg vinden.
vrijdag 7 september 2018 om 16:01
Waarom overweeg je niet om met je man samen naar een seksuoloog te gaan? Jullie zijn beiden niet tevreden en er is mogelijk best wel een tussenoplossing denkbaar.
Of misschien sta je open voor de optie dat je man zijn behoeften buiten de deur bevredigt?
De kans is namelijk groot dat je allebei gefrustreert raakt als je dingen moet doen of laten die niet bij je passen. Dat geldt voor jou (dingen niet willen doen) en voor je man (dingen niet willen laten). Jullie lijken idd een mismatch op seksueel gebied. Probeer te zoeken naar dat wat jullie verbindt en in hoeverre een compromis mogelijk is.
Of misschien sta je open voor de optie dat je man zijn behoeften buiten de deur bevredigt?
De kans is namelijk groot dat je allebei gefrustreert raakt als je dingen moet doen of laten die niet bij je passen. Dat geldt voor jou (dingen niet willen doen) en voor je man (dingen niet willen laten). Jullie lijken idd een mismatch op seksueel gebied. Probeer te zoeken naar dat wat jullie verbindt en in hoeverre een compromis mogelijk is.
vrijdag 7 september 2018 om 16:43
Knuffelen doen we enkel tijdens de seks. Samen gezellig tijd doorbrengen, iets drinken/eten, een spelletje spelen, een serie bekijken doen we nu weer vaker sinds dat onze relatie beter gaat.
vrijdag 7 september 2018 om 20:04
prima, dan heb je toch een uitgangspunt voor een gesprek?VeeerLe schreef: ↑07-09-2018 15:56Wat ik wil situeert zich vooral op relationeel vlak, dat is met praten terug verbeterd. Seksueel heb ik met af en toe vanillaseks voldoende.
Ik weet niet wat mijn man wil. Vroeger deed hij vaak een voorstel, daar is hij mee gestopt omdat ik te geremd ben. Hij wil dat de seks leuker is zodat hij terug zin krijgt.
We hebben nog niets geprobeerd.
Ik heb dat lang gedaan en heb daar niet zoveel behoefte meer aan. Ik wil wel een tussenweg vinden.
vrijdag 7 september 2018 om 20:43
Ik denk dat je toch een keer moet zeggen "Ik heb het gevoel dat ons seksleven beter kan. Laten we naar een seksuoloog gaan."
En als je dat niet durft te zeggen, drink dan eerst eens een wijntje zodat je het wel durft te zeggen.
Als je bang bent om dingen uit te spreken is er meer aan de hand dan alleen een mismatch in bed. Als je niet eens durft te praten gaat jullie relatie hoe dan ook stuklopen.
Zijn jullie altijd zo geremd geweest in de communicatie of is dat gegroeid in de loop der jaren?
En als je dat niet durft te zeggen, drink dan eerst eens een wijntje zodat je het wel durft te zeggen.
Als je bang bent om dingen uit te spreken is er meer aan de hand dan alleen een mismatch in bed. Als je niet eens durft te praten gaat jullie relatie hoe dan ook stuklopen.
Zijn jullie altijd zo geremd geweest in de communicatie of is dat gegroeid in de loop der jaren?
vrijdag 7 september 2018 om 20:47
Wat is voor jou het doel, het gewenste en het acceptabele resultaat van een dergelijk gesprek?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 7 september 2018 om 21:38
Ongeremd zijn in bed betekent niet dat je allemaal nieuwe of kinky dingen doet. Je kan ook braaf in missionaris stand ongeremd zijn, dat gaat namelijk over je volledig vrij voelen en je overgeven aan de flow. Zou het kunnen dat je man dat bedoelt?
En ga aan de gang met je remmingen, niet voor je man, maar voor jezelf. Het is heerlijk om te genieten van seks, en dat hoeft niets met vaak sex, speeltjes, lokaties etc te maken te hebben.
En ga aan de gang met je remmingen, niet voor je man, maar voor jezelf. Het is heerlijk om te genieten van seks, en dat hoeft niets met vaak sex, speeltjes, lokaties etc te maken te hebben.
zaterdag 8 september 2018 om 06:43
JollyRider schreef: ↑07-09-2018 20:47Wat is voor jou het doel, het gewenste en het acceptabele resultaat van een dergelijk gesprek?
Ik wil vooral weten hoe mijn man erin staat, wat hij denkt en nodig heeft. Ik wil werken aan onze relatie.
zaterdag 8 september 2018 om 06:44
Isolde123 schreef: ↑07-09-2018 21:38Ongeremd zijn in bed betekent niet dat je allemaal nieuwe of kinky dingen doet. Je kan ook braaf in missionaris stand ongeremd zijn, dat gaat namelijk over je volledig vrij voelen en je overgeven aan de flow. Zou het kunnen dat je man dat bedoelt?
Nee, absoluut niet. Mijn man wil meer dan knuffelseks.
zaterdag 8 september 2018 om 08:12
Maar je vertelt ook dat hij meer wil dan vanille-sex en dat jij dat niet langer wil geven. Wat is dat “werken aan jullie relatie” dat je wil doen dan precies?
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 8 september 2018 om 08:29
Ik lees vooral wat je niet wil. Hij heeft het schijnbaar gewoon geaccepteerd en wil nog bij je zijn.
Er zijn nog zoveel andere dingen, kun je niet eens een nachtje weg boeken, lingerie aan en vanillesex hebben, het grootste gedeelte draait om verleiding. En voor hetzelfde geldt vind jij daar ook wat plezier in terug.
Kijk naar wat je hem wel wil geven ipv onzeker te zijn over wat je niet wil.
Er zijn nog zoveel andere dingen, kun je niet eens een nachtje weg boeken, lingerie aan en vanillesex hebben, het grootste gedeelte draait om verleiding. En voor hetzelfde geldt vind jij daar ook wat plezier in terug.
zaterdag 8 september 2018 om 09:37
JollyRider schreef: ↑08-09-2018 08:12Maar je vertelt ook dat hij meer wil dan vanille-sex en dat jij dat niet langer wil geven. Wat is dat “werken aan jullie relatie” dat je wil doen dan precies?
Ik wil dat onze relatie terug goed wordt en ik weet dat seks voor mijn man vroeger belangrijk was. Ik weet dat dit op onze relatie kan gaan wegen, maar ik weet niet hoe ik dit kan voorkomen. Ik heb inderdaad geen behoefte aan spannendere seks.
zaterdag 8 september 2018 om 09:40
Yogamat schreef: ↑08-09-2018 08:29Ik lees vooral wat je niet wil. Hij heeft het schijnbaar gewoon geaccepteerd en wil nog bij je zijn.
Er zijn nog zoveel andere dingen, kun je niet eens een nachtje weg boeken, lingerie aan en vanillesex hebben, het grootste gedeelte draait om verleiding. En voor hetzelfde geld vind jij daar ook wat plezier in terug.
Lingerie is bij mij niet verleidelijk. Mijn man wil geen vanillasek.
zaterdag 8 september 2018 om 09:42
Maar als jij daar geen behoefte aan hebt en je man wél, hoe wil jullie elkaar dan tegemoet komen?