Advies rond intimiteit
donderdag 6 september 2018 om 16:17
Mijn man en ik zijn meer dan tien jaar samen en we hebben drie kindjes (6j - 3j - 3j). We hebben enkele moeilijkere jaren achter de rug. Onze tweeling was prematuur geboren en het was dus een moeilijke baby- en peutertijd. We groeiden meer en meer uit elkaar. Het woord scheiding is zelfs gevallen. Uiteindelijk vonden we beiden dat dit geen opties was, zeker ook voor de kinderen. We zijn meer en meer gaan praten, over de moeilijke start met de kindjes, wat we bij elkaar misten, wat we nodig hadden,...
Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.
Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.
Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.
Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.
Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
zaterdag 8 september 2018 om 12:25
Onzin. Als je uitstraalt naar je man dat je hem wilt, dan kan dat gewoon. En het hoeft echt geen dure Christine le Duc of Hunkemöller te zijn, kan ook gewoon bij de Hema of iets wat je al hebt.
Bovendien die foto's van meiden in lingerie in tijdschriften, websites en reclames zijn altijd bijgewerkt (rimpels en plooien bijgewerkt) en de meiden zelf zijn geschminkt, dus dat is allemaal nep.
Maar eerst maar eens met hem gaan praten.
creativeguy wijzigde dit bericht op 08-09-2018 12:32
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
19.19% gewijzigd
zaterdag 8 september 2018 om 12:39
.
Ik vraag me af of hier niet een kern in zit.
Het is vaak moeilijk om echt van seks te genieten als je ontevreden bent met jezelf. Het idee dat je iemand 'tekort doet' met je lichaam vind ik vrij heftig.
Wellicht kan het boek 'Erotische intelligentie' van Esther Perel helpend zijn.
zaterdag 8 september 2018 om 12:43
Ik heb het topic even teruggelezen, ik krijg de neiging om je door elkaar te rammelen als ik lees hoe negatief jij over jezelf schrijft. Vind je het gek dat je niet zo'n behoefte hebt aan seks? En dat is geen verwijt! Jij voelt je niet een vrouw die er mag zijn zoals ze is met alle behoeftes die ze heeft, dat is nu niet en dat was toen niet. Dan is het logisch dat je (ook) geremder bent op seksueel gebied. Je relatie heeft misschien wel werk nodig, maar de relatie met jezelf óók.
zaterdag 8 september 2018 om 12:44
Ik heb wat berichten gescand en niet alle pagina's helemaal gelezen, maar ik krijg de indruk dat je veel voor je man invult én erg onzeker bent.
Waarom zou je geen lijf hebben voor lingerie of niet sexy genoeg zijn? Ik ben te zwaar. Voor mijn gevoel hangt mijn navel op mijn knieën en kan ik mijn tieten over mijn schouders werpen, maar toch draag ik mooie bh's en juist daardoor kan ik me af en toe weer mooi en sexy voelen.
Daarnaast ga je er vanuit dat je man allemaal spannende dingen wil doen, maar nu heb je amper een seksleven. Dat is van 0 naar 100 in één seconde. Leg de lat niet te hoog. Zorg eerst dat je gewoon fijne seks hebt en ik denk dat als jij jezelf mooi en sensueel voelt, je man het vanzelf leuker gaat vinden.
Ik snap wel dat een man het binnen een paar minuten afwerkt als hij het gevoel heeft dat het voor zijn partner een moetje is.
Daarnaast is seks ook gewoon vele male leuker als je er zelf van geniet en je vrij voelt
Waarom zou je geen lijf hebben voor lingerie of niet sexy genoeg zijn? Ik ben te zwaar. Voor mijn gevoel hangt mijn navel op mijn knieën en kan ik mijn tieten over mijn schouders werpen, maar toch draag ik mooie bh's en juist daardoor kan ik me af en toe weer mooi en sexy voelen.
Daarnaast ga je er vanuit dat je man allemaal spannende dingen wil doen, maar nu heb je amper een seksleven. Dat is van 0 naar 100 in één seconde. Leg de lat niet te hoog. Zorg eerst dat je gewoon fijne seks hebt en ik denk dat als jij jezelf mooi en sensueel voelt, je man het vanzelf leuker gaat vinden.
Ik snap wel dat een man het binnen een paar minuten afwerkt als hij het gevoel heeft dat het voor zijn partner een moetje is.
Daarnaast is seks ook gewoon vele male leuker als je er zelf van geniet en je vrij voelt
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 08:01
2.85% gewijzigd
zaterdag 8 september 2018 om 13:16
Waarom dan dit topic?
Kennelijk praten jullie niet of veel te weinig over de roze olifant in de kamer: seks
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 8 september 2018 om 13:16
Alles. Je hebt echt geen benul van je man he?
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 8 september 2018 om 13:28
Hardop uitspreken wat de kern van je probleem is. "Ik heb het gevoel dat je mij niet meer aantrekkelijk vindt, zullen we daar samen aan gaan werken?" Net als met touwtje springen of bungee jumpen: ogen dicht en gaan.
Ben je bang voor hem?
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 13:30
37.50% gewijzigd
zaterdag 8 september 2018 om 13:30
creativeguy schreef: ↑08-09-2018 12:25Onzin. Als je uitstraalt naar je man dat je hem wilt, dan kan dat gewoon. En het hoeft echt geen dure Christine le Duc of Hunkemöller te zijn, kan ook gewoon bij de Hema of iets wat je al hebt.
Bovendien die foto's van meiden in lingerie in tijdschriften, websites en reclames zijn altijd bijgewerkt (rimpels en plooien bijgewerkt) en de meiden zelf zijn geschminkt, dus dat is allemaal nep.
Maar eerst maar eens met hem gaan praten.
Jij bent een man, denk ik (gezien je naam). Vodjes van de hema zorgen er niet voor dat je je stralend voelt, zeker niet als je een moeilijk lichaam hebt.
zaterdag 8 september 2018 om 13:37
tu1nhek schreef: ↑08-09-2018 12:43Ik heb het topic even teruggelezen, ik krijg de neiging om je door elkaar te rammelen als ik lees hoe negatief jij over jezelf schrijft. Vind je het gek dat je niet zo'n behoefte hebt aan seks? En dat is geen verwijt! Jij voelt je niet een vrouw die er mag zijn zoals ze is met alle behoeftes die ze heeft, dat is nu niet en dat was toen niet. Dan is het logisch dat je (ook) geremder bent op seksueel gebied. Je relatie heeft misschien wel werk nodig, maar de relatie met jezelf óók.
Ik schrijf helemaal niet negatief over mezelf, ik ben alleen niet zo tevreden met mijn lichaam.
Ik zeg dat ik vind dat ik geen lichaam heb voor lingerie. Dat staat los van wat mijn man denkt.
zaterdag 8 september 2018 om 13:44
zaterdag 8 september 2018 om 13:46
En ik zeg dat je hiermee een nogal vergaand gebrek aan inleving en/of inzicht in je man bewijst. Je kan dat negeren natuurlijk, maar dat maakt het niet minder waar
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 8 september 2018 om 14:02
JollyRider schreef: ↑08-09-2018 13:46En ik zeg dat je hiermee een nogal vergaand gebrek aan inleving en/of inzicht in je man bewijst. Je kan dat negeren natuurlijk, maar dat maakt het niet minder waar
Het laat mijn man niet warm of koud wat ik aanheb. Ik heb één keer iets aangetrokken en hij zei hier niets over. Ik zeg trouwens dat ik mij niet goed voel in lingerie, dat staat los van mijn man.
zaterdag 8 september 2018 om 14:35
Je zei iets anders, maar goed, terug naar je reden om dit topic te openen: je wil je man niet geven wat hij lijkt te willen, je vraagt hem niet wat hij wil want dat weet je zelf beter, je doet alles al goed want je praat met hem, met hem praten kan je niet, je wil werken asn jullie relatie masr he hebt geen idee wat dat werken betekent, je wil dat je man anders gast denken over jullie relatie zonder dat jij iets gaat veranderen. Klopt dat een beetje?
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 8 september 2018 om 14:44
JollyRider schreef: ↑08-09-2018 14:35Je zei iets anders, maar goed, terug naar je reden om dit topic te openen: je wil je man niet geven wat hij lijkt te willen, je vraagt hem niet wat hij wil want dat weet je zelf beter, je doet alles al goed want je praat met hem, met hem praten kan je niet, je wil werken aan jullie relatie maar je hebt geen idee wat dat werken betekent, je wil dat je man anders gaat denken over jullie relatie zonder dat jij iets gaat veranderen. Klopt dat een beetje?
Geen enkele zin is correct.
Ik heb helemaal niets anders gezegd ivm lingerie.
Ik weet niet beter dan hijzelf wat hij wil. Ik doe helemaal niet alles goed. Ik durf hem niet vragen wat hij wil omdat ik bang ben hem dit niet te kunnen geven. We werken al een jaar samen aan onze relatie (naast de seks). Ik wil voorkomen dat mijn man niet langer gelukkig gaat zijn.
zaterdag 8 september 2018 om 14:48
Dan blijft je optie: eerlijk en open praten over beider wensen en grenzen. En accepteer het einde van jullie relatie als geen overlap valt te vindenVeeerLe schreef: ↑08-09-2018 14:44Geen enkele zin is correct.
Ik heb helemaal niets anders gezegd ivm lingerie.
Ik weet niet beter dan hijzelf wat hij wil. Ik doe helemaal niet alles goed. Ik durf hem niet vragen wat hij wil omdat ik bang ben hem dit niet te kunnen geven. We werken al een jaar samen aan onze relatie (naast de seks). Ik wil voorkomen dat mijn man niet langer gelukkig gaat zijn.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 8 september 2018 om 16:02
zeg dat dan tegen hem. " Lieve schat, ik heb het gevoel dat je niet blij bent met de seks maar ik vind het moeilijk om erover te beginnen. Ik wil je niet kwijt. ik ben bang dat ik je niet kan geven wat je wilt. is dat zo?"
zondag 9 september 2018 om 16:59
Kun je hier wat mee Veerle?
Aan je relatie werken zonder dat hete hangijzer dat seks is geworden te bespreken gaat niet lukken.
En als jij je niet goed voelt in lingerie (en echt waar, als je even om je heen kijkt is voor elk lijf iets moois en passends te vinden) is een mooi nachthemd(je) dan een idee?
zondag 9 september 2018 om 17:45
ava75 schreef: ↑09-09-2018 16:59Kun je hier wat mee Veerle?
Aan je relatie werken zonder dat hete hangijzer dat seks is geworden te bespreken gaat niet lukken.
En als jij je niet goed voelt in lingerie (en echt waar, als je even om je heen kijkt is voor elk lijf iets moois en passends te vinden) is een mooi nachthemd(je) dan een idee?
We hebben gisteren - eventjes - gepraat. Ik ben niet veel wijzer geworden. Hij zei dat hij minder behoefte heeft omdat de kindjes nog te klein zijn. Als ik voorstelde om eens een avondje op hotel te gaan, zei hij dat 'we dat misschien ooit kunnen doen'. Hij zei dat de seks vroeger geiler was. Als ik vroeg waarom zei hij dat het gewoon zo was.
Ik slaap altijd in een (gewoon) slaapkleed. In iets minder verhullends ben ik gewoon niet mooi.
zondag 9 september 2018 om 18:03
VeeerLe schreef: ↑09-09-2018 17:45We hebben gisteren - eventjes - gepraat. Ik ben niet veel wijzer geworden. Hij zei dat hij minder behoefte heeft omdat de kindjes nog te klein zijn. Als ik voorstelde om eens een avondje op hotel te gaan, zei hij dat 'we dat misschien ooit kunnen doen'. Hij zei dat de seks vroeger geiler was. Als ik vroeg waarom zei hij dat het gewoon zo was.
Ik slaap altijd in een (gewoon) slaapkleed. In iets minder verhullends ben ik gewoon niet mooi.
Nou, ik ben blij dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat we er uit zijn.
Inderdaad is algemeen bekend dat bij mannen de libido pas terug komt als kinderen een bepaalde leeftijd bereikt hebben.
Gelukkig was de seks vroeger geiler en zijn er misschien ooit hotelkamers in de toekomst. Verder zou ik in een gewoon bed gaan slapen in plaats van in een kleed. En ik denk juist dat 'verhullen' de olie is waar de motor van jullie relatie vast op loopt (of was het andersom?), dus volgens mij komt het nu allemaal goed.
zondag 9 september 2018 om 18:12
Soms valt een gevoel ook niet onder woorden te brengen, dus begrijp ik wel een beetje wat je man zegt.
Het gaat er ook totaal niet om wat je aan hebt of juist niet aan hebt, dat staat er volledig los van.
Mijn minnaar heeft ook seks met zijn vrouw, maar ook hij zegt, ‘wij hebben seks, maar het is niet geil’ en ik snap wat hij bedoelt.
Koop eens een sexy jurkje, trek mooie kousen met jarretels en hakken aan.......je hoeft niet altijd bloot te zijn tijdens de seks. Wellicht voel jij je daarin ook zelfverzekerder en meer sexy en dat straal je dan ook uit! Zou je dit wel willen proberen?
Het gaat er ook totaal niet om wat je aan hebt of juist niet aan hebt, dat staat er volledig los van.
Mijn minnaar heeft ook seks met zijn vrouw, maar ook hij zegt, ‘wij hebben seks, maar het is niet geil’ en ik snap wat hij bedoelt.
Koop eens een sexy jurkje, trek mooie kousen met jarretels en hakken aan.......je hoeft niet altijd bloot te zijn tijdens de seks. Wellicht voel jij je daarin ook zelfverzekerder en meer sexy en dat straal je dan ook uit! Zou je dit wel willen proberen?
zondag 9 september 2018 om 18:16
Ik hoop echt voor je dat jullie relatie lang genoeg stand gaat houden om nog tot andere inzichtennte komenVeeerLe schreef: ↑09-09-2018 17:45We hebben gisteren - eventjes - gepraat. Ik ben niet veel wijzer geworden. Hij zei dat hij minder behoefte heeft omdat de kindjes nog te klein zijn. Als ik voorstelde om eens een avondje op hotel te gaan, zei hij dat 'we dat misschien ooit kunnen doen'. Hij zei dat de seks vroeger geiler was. Als ik vroeg waarom zei hij dat het gewoon zo was.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 9 september 2018 om 18:21
JollyRider schreef: ↑09-09-2018 18:16Ik hoop echt voor je dat jullie relatie lang genoeg stand gaat houden om nog tot andere inzichtennte komen
Ik hoop hetzelfde Jolly, al heb ik er een hard hoofd in als ik dit alles zo lees!