Advies rond intimiteit
donderdag 6 september 2018 om 16:17
Mijn man en ik zijn meer dan tien jaar samen en we hebben drie kindjes (6j - 3j - 3j). We hebben enkele moeilijkere jaren achter de rug. Onze tweeling was prematuur geboren en het was dus een moeilijke baby- en peutertijd. We groeiden meer en meer uit elkaar. Het woord scheiding is zelfs gevallen. Uiteindelijk vonden we beiden dat dit geen opties was, zeker ook voor de kinderen. We zijn meer en meer gaan praten, over de moeilijke start met de kindjes, wat we bij elkaar misten, wat we nodig hadden,...
Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.
Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.
Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.
Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.
Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
donderdag 13 september 2018 om 10:23
Ik voel mij bijna schuldig dat ik hier een topic geopend heb, door alle gemene reacties die hier zijn geplaatst. Ik heb nog getwijfeld of ik terug zou komen, maar ik wilde toch nog iedereen bedanken die (vriendelijk) gereageerd heeft.
Ik vind het niet zo fijn dat hier gezegd wordt dat mijn man maar een ander moet zoeken en dat seks voor mij maar een moetje is. Ik heb vroeger wel genoten van de intimiteit met mijn man. Voor mij was dat goed om loom te vrijen in het donker of onder de lakens. Ik kwam hier ook bij klaar. Dat veranderde na mijn zwangerschappen.
Mijn zwangerschappen waren beiden gecompliceerd. Bij mijn eerste had ik zwangerschapsdiabetes, met complicaties. Ik wilde beter doen voor mijn tweede, waardoor ik een dieet heb gevolgd. Mijn tweeling was prematuur geboren. Mijn man verweet mij dat de kindjes zo klein waren omdat ik te mager was/ze niet genoeg gaf. Hij heeft mij dat meermaals en langdurig verweten, dat ik niet genoeg rustte of at. Ik denk dat ik hem dit nog steeds onbewust verwijt. Misschien verwijt hij mij dit nog altijd. Daar is de therapie voor een groot deel rond gegaan.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Ik vind het niet zo fijn dat hier gezegd wordt dat mijn man maar een ander moet zoeken en dat seks voor mij maar een moetje is. Ik heb vroeger wel genoten van de intimiteit met mijn man. Voor mij was dat goed om loom te vrijen in het donker of onder de lakens. Ik kwam hier ook bij klaar. Dat veranderde na mijn zwangerschappen.
Mijn zwangerschappen waren beiden gecompliceerd. Bij mijn eerste had ik zwangerschapsdiabetes, met complicaties. Ik wilde beter doen voor mijn tweede, waardoor ik een dieet heb gevolgd. Mijn tweeling was prematuur geboren. Mijn man verweet mij dat de kindjes zo klein waren omdat ik te mager was/ze niet genoeg gaf. Hij heeft mij dat meermaals en langdurig verweten, dat ik niet genoeg rustte of at. Ik denk dat ik hem dit nog steeds onbewust verwijt. Misschien verwijt hij mij dit nog altijd. Daar is de therapie voor een groot deel rond gegaan.
donderdag 13 september 2018 om 13:47
als jij maar de helft van de info geeft, kunnen wij geen gedegen reacties geven en ik denk dat de reacties veel harder bij je binnen zijn gekomen dan dat degenen die ze schreven ze hebben bedoeld. Dat is heel rottig, want zo kun je er niet uithalen waar je wel iets aan hebt.VeeerLe schreef: ↑13-09-2018 10:23Ik voel mij bijna schuldig dat ik hier een topic geopend heb, door alle gemene reacties die hier zijn geplaatst. Ik heb nog getwijfeld of ik terug zou komen, maar ik wilde toch nog iedereen bedanken die (vriendelijk) gereageerd heeft.
Neem even de tijd en lees de reacties dan nog een keer, misschien helpt dat
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 13 september 2018 om 15:21
nou van zo'n man zou ik ook spontaan opdrogenVeeerLe schreef: ↑13-09-2018 10:23Ik voel mij bijna schuldig dat ik hier een topic geopend heb, door alle gemene reacties die hier zijn geplaatst. Ik heb nog getwijfeld of ik terug zou komen, maar ik wilde toch nog iedereen bedanken die (vriendelijk) gereageerd heeft.
donderdag 13 september 2018 om 15:41
Misschien moet je je ook bedenken wat jij belangrijk vind in seks. Hou je niet van anaal of op vreemde plekken? Prima .. maar is er vast iets waar je wel opgewonden van raakt of je wel spannend vind. Ik heb ook behoorlijk wat overgewicht en bij mij was het een kwestie van ontdekken. In eerste instantie; wees gewoon blij met je lichaam. Super knap dat je zoveel bent afgevallen. Wees daar trots op en laat het ook zien. Ik ben echt veel te zwaar, maar met mooie lingerie en de goede attitude voel ik me heel sexy en kan ook mijn vriend niet van me afblijven. Terwijl hij niet perse op dikke vrouwen valt ... wel op mij. Zelfvertrouwen is alles in bed geloof ik altijd.
Maar om nog even terug te komen op dat eerste ... als je zelf weet wat je spannend vind en dat ook aan je man kan vertellen dan zal hij daar vast in meegaan. Ik geloof zelf dat hij dat ook leuk vind (hier in huis namelijk wel). Dan kan hij jou ook een beetje verwennen en blij maken ... seks is soms ook gewoon doen.
Good luck!
Maar om nog even terug te komen op dat eerste ... als je zelf weet wat je spannend vind en dat ook aan je man kan vertellen dan zal hij daar vast in meegaan. Ik geloof zelf dat hij dat ook leuk vind (hier in huis namelijk wel). Dan kan hij jou ook een beetje verwennen en blij maken ... seks is soms ook gewoon doen.
zaterdag 15 september 2018 om 23:35
VeeerLe schreef: ↑13-09-2018 10:23Mijn zwangerschappen waren beiden gecompliceerd. Bij mijn eerste had ik zwangerschapsdiabetes, met complicaties. Ik wilde beter doen voor mijn tweede, waardoor ik een dieet heb gevolgd. Mijn tweeling was prematuur geboren. Mijn man verweet mij dat de kindjes zo klein waren omdat ik te mager was/ze niet genoeg gaf. Hij heeft mij dat meermaals en langdurig verweten, dat ik niet genoeg rustte of at. Ik denk dat ik hem dit nog steeds onbewust verwijt.