Advies rond intimiteit
donderdag 6 september 2018 om 16:17
Mijn man en ik zijn meer dan tien jaar samen en we hebben drie kindjes (6j - 3j - 3j). We hebben enkele moeilijkere jaren achter de rug. Onze tweeling was prematuur geboren en het was dus een moeilijke baby- en peutertijd. We groeiden meer en meer uit elkaar. Het woord scheiding is zelfs gevallen. Uiteindelijk vonden we beiden dat dit geen opties was, zeker ook voor de kinderen. We zijn meer en meer gaan praten, over de moeilijke start met de kindjes, wat we bij elkaar misten, wat we nodig hadden,...
Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.
Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.
Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.
Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.
Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
zondag 9 september 2018 om 18:38
shifty schreef: ↑09-09-2018 18:03Nou, ik ben blij dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat we er uit zijn.
Inderdaad is algemeen bekend dat bij mannen de libido pas terug komt als kinderen een bepaalde leeftijd bereikt hebben.
Gelukkig was de seks vroeger geiler en zijn er misschien ooit hotelkamers in de toekomst. Verder zou ik in een gewoon bed gaan slapen in plaats van in een kleed. En ik denk juist dat 'verhullen' de olie is waar de motor van jullie relatie vast op loopt (of was het andersom?), dus volgens mij komt het nu allemaal goed.
Waarom reageer je zo sarcastisch. Ik zeg net dat we niets bereikt hebben.
zondag 9 september 2018 om 18:43
Dat is als een vlag op een modderschuit. Als het zo belangrijk is, kan ik dat wel eens doen.
zondag 9 september 2018 om 19:10
Blijkbaar vindt je man het net zo lastig om hier over te praten als jij. Ik vermoed omdat hij bang is dat als hij echt zou zeggen wat er in hem omgaat, jij dat niet gaat trekken en het minimale evenwicht wat jullie nu hebben, totaal ondersteboven komt te liggen.
Dit gaat alleen lukken als jullie allebei (figuurlijk) met de billen bloot gaan. Dit los je niet op met wat lingerie en leuke nachtkleedjes. Jij voelt je daar niet prettig bij, waardoor je alleen nog maar meer blokkeert, dus dat zou ik iig niet doen.
Zoals ik al eerder in dit topic zei: ga werken aan je zelfwaarde/vertrouwen en zoek hulp om met elkaar te communiceren, want anders zal je dit uiteindelijk op gaan breken
Dit gaat alleen lukken als jullie allebei (figuurlijk) met de billen bloot gaan. Dit los je niet op met wat lingerie en leuke nachtkleedjes. Jij voelt je daar niet prettig bij, waardoor je alleen nog maar meer blokkeert, dus dat zou ik iig niet doen.
Zoals ik al eerder in dit topic zei: ga werken aan je zelfwaarde/vertrouwen en zoek hulp om met elkaar te communiceren, want anders zal je dit uiteindelijk op gaan breken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 9 september 2018 om 20:15
het heeft ook geen zin. als jij jezelf een modderschuit vindt dan zal je gewoon niet sexy zijn en kan je je ook niet laten gaan in bed. en dat heeft echt niks te maken met hoe je er uit ziet
zondag 9 september 2018 om 20:33
Dan doe je het toch niet, je veegt werkelijk alles van tafel. Ik snap steeds beter waaraan het schort binnen jullie relatie en nee, dat heeft zeer zeker niet alleen met je communicatie te maken.
Gun je je man betere en geilere seks? Dus af en toe buiten de deur?
zondag 9 september 2018 om 21:00
Ik ben altijd te dik geweest. Nu ben ik slanker, maar nog steeds niet dun. Mijn lichaam is leeg en uitgezakt. Ik dacht mij beter te voelen na een dieet, maar nu heb ik niets meer om mij achter te verstoppen.
Hoe moet je dat dan doen, sexy zijn? Ik heb trouwens al therapie gehad.
zondag 9 september 2018 om 21:09
Dat je je wilt verstoppen is een flink probleem.Als je je zo voelt zul je je nooit sexy voelen, ongeacht welk gewicht je hebt.VeeerLe schreef: ↑09-09-2018 21:00Ik ben altijd te dik geweest. Nu ben ik slanker, maar nog steeds niet dun. Mijn lichaam is leeg en uitgezakt. Ik dacht mij beter te voelen na een dieet, maar nu heb ik niets meer om mij achter te verstoppen.
Ik weet niet waar je therapie voor had maar heeft het geholpen?
zondag 9 september 2018 om 21:11
sexy zijn kan je niet “doen” het is een open en toegankelijke houding hebbenVeeerLe schreef: ↑09-09-2018 21:00Ik ben altijd te dik geweest. Nu ben ik slanker, maar nog steeds niet dun. Mijn lichaam is leeg en uitgezakt. Ik dacht mij beter te voelen na een dieet, maar nu heb ik niets meer om mij achter te verstoppen.
zondag 9 september 2018 om 21:36
Ik heb therapie gehad na de moeilijke periode met mijn kindjes (prematuur geboren). Ik weet niet waar ik zou staan als ik geen therapie gehad had. Ik heb wel het gevoel dat ik bepaalde dingen heb kunnen plaatsen.
Sorry, maar voor mij klinkt dit vooral als wat tegeltjeswijsheid.
zondag 9 september 2018 om 21:37
ja net zoals dat lingerie je staa als een vlag op een modderschuitVeeerLe schreef: ↑09-09-2018 21:36Ik heb therapie gehad na de moeilijke periode met mijn kindjes (prematuur geboren). Ik weet niet waar ik zou staan als ik geen therapie gehad had. Ik heb wel het gevoel dat ik bepaalde dingen heb kunnen plaatsen.
Sorry, maar voor mij klinkt dit vooral als wat tegeltjeswijsheid.
zondag 9 september 2018 om 21:51
zondag 9 september 2018 om 21:55
tja men zegt fake it till you make it, maar denk dat je dat ook als tegeltjeswijsheid zal zien en persoonlijk weet ik ook niet of het zo is.
Wel denk ik dat je jezelf niet moet overtuigen, dat werkt niet als je er niet echt in gelooft
Heb je altijd zo weinig zelfvertrouwen gehad?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 9 september 2018 om 22:02
Hoe moet ik mijn gedrag dan veranderen?
zondag 9 september 2018 om 22:09
Vermoeiend hè? Als jij hét antwoord weet........creativeguy schreef: ↑09-09-2018 22:06Wat is dat toch ? Al de zoveelste vrouw die een topic opent en vraagt waarom de intimiteit weg is. Op zich niks mis mee, maar in al die topics slaat TO de adviezen in de wind.
zondag 9 september 2018 om 22:10
1. Praten. Zorg dat je weet, niet denkt te weten, wat je man wil en waar jouw grens ligt. Andersom net zo.
2. Vindt een compromis en voer dat uit.
Als je man graag wil dat jij de Branconne zingt terwijl hij je in kilvorsstandje anaal neukt, en jij wil niet anaal maar wel vaginaal, dan ga je oefenen op de Brabanconne. Ook al vind je het hele idee lachwekkend, zolang je er geen bezwaar tegen hebt, gewoon eens DOEN. En dan ontdekken wat dat voor jou, voor hem en voor jullie doet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 9 september 2018 om 22:12
Door de adviezen niet meteen in de wind te slaan, zoals jezelf geen modderschuit te vinden, maar het waard te vinden dat je naast moeder ook een vrouw bent met haar behoeftes en dat als je goed in je vel zit je je lichaam de moeite waard vindt, wat je ook aan hebt. En dat hoeft dus helemaal geen lingerie te zijn. Iedere vrouw (en man) heeft tekortkomingen aan haar / zijn lichaam.
zondag 9 september 2018 om 22:14
zondag 9 september 2018 om 22:14
wat jammer dat je man niet zo duidelijk was. ziet hij je als moeder van jullie kinderen en minder als sexpartner? bedoelt hij dat de kinderen hem zoveel energie kosten dat hij daar zijn handen vol aan heeft? Vindt hij jou te dun? Als je beter weet wat in hem omgaat kun je ook iets aan het probleem doen. Ik zou toch nog maar eens daarover met hem in gesprek gaan.VeeerLe schreef: ↑09-09-2018 17:45We hebben gisteren - eventjes - gepraat. Ik ben niet veel wijzer geworden. Hij zei dat hij minder behoefte heeft omdat de kindjes nog te klein zijn. Als ik voorstelde om eens een avondje op hotel te gaan, zei hij dat 'we dat misschien ooit kunnen doen'. Hij zei dat de seks vroeger geiler was. Als ik vroeg waarom zei hij dat het gewoon zo was.
Ik slaap altijd in een (gewoon) slaapkleed. In iets minder verhullends ben ik gewoon niet mooi.
Niet elke man houdt van lingerie. Slaap je wel eens naakt?
en wat betreft je lichaam: vrijen jullie altijd met licht aan? in het donker vallen de rimpels en plooien niet op.