Advies rond intimiteit

06-09-2018 16:17 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn meer dan tien jaar samen en we hebben drie kindjes (6j - 3j - 3j). We hebben enkele moeilijkere jaren achter de rug. Onze tweeling was prematuur geboren en het was dus een moeilijke baby- en peutertijd. We groeiden meer en meer uit elkaar. Het woord scheiding is zelfs gevallen. Uiteindelijk vonden we beiden dat dit geen opties was, zeker ook voor de kinderen. We zijn meer en meer gaan praten, over de moeilijke start met de kindjes, wat we bij elkaar misten, wat we nodig hadden,...

Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.

Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.

Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
loisnvt schreef:
08-09-2018 09:42
Maar als jij daar geen behoefte aan hebt en je man wél, hoe wil jullie elkaar dan tegemoet komen?

Ik heb helemaal geen idee of een plan. Ik zal harder mijn best moeten doen om wat spannender te zijn.
VeeerLe schreef:
08-09-2018 09:37
Ik wil dat onze relatie terug goed wordt en ik weet dat seks voor mijn man vroeger belangrijk was. Ik weet dat dit op onze relatie kan gaan wegen, maar ik weet niet hoe ik dit kan voorkomen. Ik heb inderdaad geen behoefte aan spannendere seks.
Dat was de vraag niet. Je beweert dat je wil werken aan jullie relatie. Waaruit bestaat dat werken?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
VeeerLe schreef:
08-09-2018 09:54
Ik heb helemaal geen idee of een plan. Ik zal harder mijn best moeten doen om wat spannender te zijn.
Je hoeft je best niet te doen, je vertelt dat je daar niet toe bereid bent. Dus ben nou eens concreet: waaruit bestaat “werken aan je relatie”?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
VeeerLe schreef:
Spannender te DOEN ( alsof ) , bedoel je. Van jezelf ben je het kennelijk niet. Je wil het ook eigenlijk niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
VeeerLe schreef:

Je hebt geen idee wat je man nou eigenlijk van je wil, maar je gaat wel harder je best doen.
Wat je wel denkt te weten wil je hem niet geven, maar ook daarbij weet je eigenlijk niet wat hij wil.
Je vindt dat het niet goed gaat, maar je vindt het ook wel prima zoals het gaat, dus je wil ook niet iets veranderen.

Zou het een idee kunnen zijn om zelf open te staan voor verandering en tevens helder te krijgen wat er nu niet werkt en wat er door verandering wel zou kunnen werken?
shifty schreef:
08-09-2018 10:14
Je hebt geen idee wat je man nou eigenlijk van je wil, maar je gaat wel harder je best doen.
Wat je wel denkt te weten wil je hem niet geven, maar ook daarbij weet je eigenlijk niet wat hij wil.
Je vindt dat het niet goed gaat, maar je vindt het ook wel prima zoals het gaat, dus je wil ook niet iets veranderen.

Zou het een idee kunnen zijn om zelf open te staan voor verandering en tevens helder te krijgen wat er nu niet werkt en wat er door verandering wel zou kunnen werken?

Dit!

Je hebt geen behoefte aan meer en andere seks dan vanilla seks, je man wil het spannender en anders. Dat is een feit!

Naar wat voor tips ben je op zoek als bovenstaand een feit is en jij tevreden bent met zoals het nu gaat?
Als je helder krijgt wat er niet functioneert en waarom het niet functioneert, dan weet je in elk geval wat je aan het negeren bent.
Niet dat het helpt, maar dan is het in elk geval geen verassing meer als het instort.
volgens mij heb je jezelf nogal in de nesten gewerkt door in het verleden dingen te doen die je eigenlijk niet wilde doen. Je bent vanaf het begin van jullie relatie niet eerlijk geweest naar jezelf en naar je man en dat breekt je nu op.
Het enige wat je in mijn ogen nu kunt doen, is een heel eerlijk gesprek gaan voeren met je man over jouw wensen en verlangens en die van hem en gaan kijken hoe jullie hierin samen kunnen komen.
Wat daarnaast belangrijk is, is dat jij meer zelfvertrouwen en eigenliefde gaat ontwikkelen. Dat is belangrijk voor jou op de eerste plaats, maar ook voor je kinderen en je man
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
VeeerLe schreef:
08-09-2018 09:40
Lingerie is bij mij niet verleidelijk. Mijn man wil geen vanillasek.
Dat vind jij. Weet je zeker dat jouw man net zo naar je kijkt als jijzelf? Ik hoop het bijna niet gewoon.
JollyRider schreef:
08-09-2018 10:06
Dat was de vraag niet. Je beweert dat je wil werken aan jullie relatie. Waaruit bestaat dat werken?

Dat zijn we al aan het doen. Praten, tijd doorbrengen met elkaar, afspraken en plannen maken met elkaar.
shifty schreef:
08-09-2018 10:14

Dat probeer ik, maar lukt niet goed. Praten hierover lukt moeilijk.
Yogamat schreef:
08-09-2018 10:23
Dat vind jij. Weet je zeker dat jouw man net zo naar je kijkt als jijzelf? Ik hoop het bijna niet gewoon.

Ik heb geen lichaam om lingerie aan te trekken. Dat heeft toch niets te maken met hoe mijn man naar mij kijkt?
VeeerLe schreef:
08-09-2018 10:32

Wat is het alternatief?
VeeerLe schreef:
08-09-2018 10:32

naar een therepeut? wat vind je daar van?
en dan heb ik het niet over een relatietherapeut maar gewoon een therapeut voor jezelf. Werken aan je zelfbeeld en leren om effectief te communiceren. Wil je dat wel?
VeeerLe schreef:
08-09-2018 10:34
Ik heb geen lichaam om lingerie aan te trekken. Dat heeft toch niets te maken met hoe mijn man naar mij kijkt?

Of jij verleidelijk bent voor jouw man heeft er alles mee te maken hoe hij jou ziet.
Meer aan je lichaam werken zodat je je zekerder voelt
shifty schreef:
08-09-2018 10:37
Wat is het alternatief?

Er is geen alternatief, dat besef ik. Vandaar dat ik met hem wil praten. Ik weet alleen niet goed hoe.
shifty schreef:
08-09-2018 10:43
Of jij verleidelijk bent voor jouw man heeft er alles mee te maken hoe hij jou ziet.

Ik ben niet echt verleidelijk voor mijn man. Misschien is zijn libido daardoor afgenomen.

Blondie222 schreef:
08-09-2018 10:47
Meer aan je lichaam werken zodat je je zekerder voelt

Ik ben 30kg afgevallen en ik heb nu een gezond gewicht.
loisnvt schreef:
08-09-2018 10:19
Dit!

Je hebt geen behoefte aan meer en andere seks dan vanilla seks, je man wil het spannender en anders. Dat is een feit!

Naar wat voor tips ben je op zoek als bovenstaand een feit is en jij tevreden bent met zoals het nu gaat?

Nogmaals mijn vraag gezien je werkelijk alle tips afwijst of negatief beantwoord.
loisnvt schreef:
08-09-2018 11:13
Nogmaals mijn vraag gezien je werkelijk alle tips afwijst of negatief beantwoord.
To gaat niet in op tips of inhoud. blijft maar herhalen dat ze niet kan praten. Nou dat blijkt
S-Meds schreef:
08-09-2018 11:17
To gaat niet in op tips of inhoud. blijft maar herhalen dat ze niet kan praten. Nou dat blijkt

Inderdaad, erg vermoeiend ook!

Veerle, ik lees dat jij het eigenlijk allemaal wel prima vindt (gevoelsmatig), maar verstandelijk weet dat er iets moet veranderen. Zolang je daar niet écht voor open staat zal er ook niks veranderen en moet je je realiseren dat jullie een probleem hebben.

Ga professionele hulp inschakelen als jullie er zelf niet uitkomen, want je begrijpt hopelijk wel dat het niet vanzelf zal overwaaien, ook niet met alleen praten.
Mijn gedachten: Volgens mij ben jij door het afvallen veel krachtiger geworden en zijn de verhoudingen tussen jullie verschoven. Ik denk dat dit voor jou verder best prettig voelt en dat je je eigen gevoel niet meer wil wegcijferen. Maar wil je man niet kwijt en hij heeft vrij duidelijke wensen op seksueel gebied, waar jij eigenlijk niet meer in mee wil gaan. Ergens lijk je ook boos op hem, boos op hoe je je in het verleden hebt gevoeld? Ik denk dat daar een soort blokkade zit. Voelde je je niet genoeg gerespecteerd? Ook boos op jezelf?
Samen hierover praten is natuurlijk altijd het beste.
Zonder emotionele blokkade en onverwerkte gevoelens lijkt me dat je op seksueel gebied op zoek kan gaan naar dingen die jij leuk en spannend vindt en hem ook prikkelen. Er is zoveel te verzinnen, er moeten dingen zijn die wel binnen jouw grenzen liggen en voor hem ook interessant zijn. Maar volgens mij wil jij dat nu nog helemaal niet.
Ik heb je topic van vorig jaar gelezen, en ik snap nu wel waar je onzekerheid vandaan komt, en waarom je niet gelukkig bent. :hug:

Hebben jullie sindsdien nog wel eens gesproken over de kwetsende opmerkingen die hij heeft gemaakt? Zegt hij nog steeds onaardige dingen tegen je?

Ik lees ook dat jij na de geboorte van jullie tweeling therapie hebt gehad, maar dat hij daar niet voor open stond. Denk je dat hij nu wel openstaat voor relatietherapie?
VeeerLe schreef:
08-09-2018 11:06
Er is geen alternatief, dat besef ik. Vandaar dat ik met hem wil praten. Ik weet alleen niet goed hoe.

--> Als er geen alternatief is zal je daar toch een weg in moeten vinden. Je mag ook de vraag bij hem neerleggen; 'Hoe denk jij dat we hier het beste mee om kunnen gaan? Wat denk jij wat we zouden moeten veranderen? Waar wordt jij blij/opgewonden/gelukkig van met seks?'

Ik ben niet echt verleidelijk voor mijn man. Misschien is zijn libido daardoor afgenomen.
--> vul jij dat voor hem in, of zegt hij dat tegen jou? Zou je dat aan hem kunnen vragen of dat zo is?

Ik ben 30kg afgevallen en ik heb nu een gezond gewicht.
--> denk je dat je man je daardoor minder aantrekkelijk is gaan vinden dan toen hij verliefd op je werd?
shifty schreef:
08-09-2018 11:50
In haar vorige topic (van een jaar geleden) zegt TO dat hij haar heeft verteld dat hij de zachte vrouw mist die ze was en dat hij haar te mager vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven