Advies rond intimiteit

06-09-2018 16:17 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn meer dan tien jaar samen en we hebben drie kindjes (6j - 3j - 3j). We hebben enkele moeilijkere jaren achter de rug. Onze tweeling was prematuur geboren en het was dus een moeilijke baby- en peutertijd. We groeiden meer en meer uit elkaar. Het woord scheiding is zelfs gevallen. Uiteindelijk vonden we beiden dat dit geen opties was, zeker ook voor de kinderen. We zijn meer en meer gaan praten, over de moeilijke start met de kindjes, wat we bij elkaar misten, wat we nodig hadden,...

Ik heb altijd overgewicht gehad. Uit gezondheidsoverwegingen en voor het welzijn van mijn kinderen ben ik ongeveer dertig kilogram afgevallen. Mijn gewichtsverlies had ook een invloed op onze relatie. Mijn man had het daar moeilijk mee. Eten was voor ons gezelligheid. We hielden van koken, bakken en samen uit eten gaan (vooral exotische keuken). Daar was minder plaats voor en dat was ook een reden waardoor we van elkaar vervreemd raakten.

Onze relatie is nu terug veel beter. Wat nog steeds moeilijk loopt is de seks. Mijn man is altijd wat avontuurlijker geweest dan ik. Hij deed geregeld een voorstel om het spannender te maken (oa anale seks, twee maanden seks op allerlei plekken maar niet in bed, een blinddoek, een speeltje). Ik deed - meestal - mee, vooral omdat ik vond dat ik iets te compenseren had (omdat ik toen dik was). Zelf had ik nooit een voorstel (ik denk daar niet aan). Nu we ouders zijn, heb ik nog minder behoefte mee te doen met zijn voorstellen. Elkaar heel stilletjes strelen en knuffelen, wat voorspel en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende.

Hij doet weinig voorstellen meer. Als we seks hebben (minder dan normaal) dan is het kort en snel. We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn, maar ik vind het heel moeilijk om dit te veranderen. Ik weet niet waarom ik het moeilijk vind om dit te veranderen. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over mijn lichaam. Ik ben nu gezonder, maar ik heb nog steeds veel striemen, lege borsten en losse huid. Ik ben ook niet zo seksueel ingesteld. Ik denk dat de moeilijke periode onze zere plek nog eens pijnlijk naar boven heeft gehaald.
Ik denk dat we hierover in gesprek moeten gaan, maar ik weet niet zo goed hoe.
Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
Relatietherapie bij een seksuoloog? Om handvatten te krijgen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dus vroeger was je in voor alles (uit onzekerheid) en nu wil je stille, nette rechtoe rechtaan seks. Wat wil je man?
"We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn"

Hoe moet het zijn? Van wie moet dat?
Het lijkt alsof je het moeilijk vindt om dit te veranderen .. omdat je het niet wil veranderen?
Je vindt het wel prima. En dan is veranderen een 'opgave/opdracht/offer'.

Je kan dan wel het gesprek willen aan gaan, maar ga je hem er dan van overtuigen dat hij het ook prima moet vinden? Wat is je verwachting bij het gesprek? Dat hij snapt waar jij staat in dit verhaal en op basis van begrip het ook prima gaat vinden zoals het nu gaat?
Als ik dit soort topics lees ben ik zo blij dat ik geen relatie heb! Wat een zegen :)
S-Meds schreef:
06-09-2018 16:41
dus vroeger was je in voor alles (uit onzekerheid) en nu wil je stille, nette rechttoe rechtaan seks. Wat wil je man?

Nee, ik heb altijd liever vanilleseks gehad. Mijn man deed vroeger vaak voorstellen, waarin ik (meestal) meeging. Ik was bereid om dat voor mijn man te doen. Als het mij niet beviel, dan stopte het daar. Ik heb daar nu minder behoefte aan (en hij doet ook minder voorstellen).
Fragolisa schreef:
06-09-2018 16:43
"We weten beiden dat het niet is zoals het zou moeten zijn"

Hoe moet het zijn? Van wie moet dat?

"Volgens de norm", wat je ervan leest of hoort. Het lijkt wel alsof de meesten betere seks hebben.
shifty schreef:
06-09-2018 16:43
Het lijkt alsof je het moeilijk vindt om dit te veranderen .. omdat je het niet wil veranderen?
Je vindt het wel prima. En dan is veranderen een 'opgave/opdracht/offer'.

Je kan dan wel het gesprek willen aan gaan, maar ga je hem er dan van overtuigen dat hij het ook prima moet vinden? Wat is je verwachting bij het gesprek? Dat hij snapt waar jij staat in dit verhaal en op basis van begrip het ook prima gaat vinden zoals het nu gaat?

Ik heb geen behoefte om te veranderen. Voor mij is vanilleseks goed genoeg. Ik wil het gesprek aangaan om mijn relatie goed te houden, omdat ik bang ben dat mijn man er niet mee genoegen gaat blijven nemen.
VeeerLe schreef:
06-09-2018 17:09
Nee, ik heb altijd liever vanilleseks gehad. Mijn man deed vroeger vaak voorstellen, waarin ik (meestal) meeging. Ik was bereid om dat voor mijn man te doen. Als het mij niet beviel, dan stopte het daar. Ik heb daar nu minder behoefte aan (en hij doet ook minder voorstellen).
maar waarom deed je dingen die je eigenlijk niet wilde? En waarom is hij gestopt met die voorstellen?
VeeerLe schreef:
06-09-2018 17:13
Ik heb geen behoefte om te veranderen. Voor mij is vanilleseks goed genoeg. Ik wil het gesprek aangaan om mijn relatie goed te houden, omdat ik bang ben dat mijn man er niet mee genoegen gaat blijven nemen.
Dus als vreemdgaan dreigt, dan ga je weer aan de ruigere seks?
S-Meds schreef:
06-09-2018 17:29
maar waarom deed je dingen die je eigenlijk niet wilde? En waarom is hij gestopt met die voorstellen?

Ik deed dat omdat ik het mijn man gunde en omdat ik het een kans wilde geven. Ik deed hem al tekort met mijn lichaam. Het is mij nooit echt bevallen. Zijn libido is afgenomen, omdat ik te geremd ben.
VeeerLe schreef:
06-09-2018 17:56
Ik deed dat omdat ik het mijn man gunde en omdat ik het een kans wilde geven. Ik deed hem al tekort met mijn lichaam. Het is mij nooit echt bevallen. Zijn libido is afgenomen, omdat ik te geremd ben.
je deed hem te kort? Omdat je dik was? Zei hij dit tegen jou of bedacht je dat zelf? Hoe kan je intiem zijn met iemand als je zoveel minachting voor jezelf hebt?
VeeerLe schreef:
Je moet jezelf niet de schuld geven van zijn afgenomen libido zolang je niet weet of het aan jou ligt. Kun je hier niet over praten? Hardop zeggen dat het je spijt dat je libido niet hoger is, en dan kijken hoe hij daarop reageert?
VeeerLe schreef:
. Zijn libido is afgenomen, omdat ik te geremd ben.
Zegt hij dat? Kan natuurlijk ook dat hij gewoon moe is van werk of kinderen.
S-Meds schreef:
06-09-2018 18:34
je deed hem te kort? Omdat je dik was? Zei hij dit tegen jou of bedacht je dat zelf? Hoe kan je intiem zijn met iemand als je zoveel minachting voor jezelf hebt?

Ik was gewoon niet zo tevreden met mijn lichaam. Ik vond niet dat ik hem het kon ontzeggen. En ik was bereid om het te proberen. Het ging niet over mijn grenzen.
VeeerLe schreef:
tja als jij je in het begin van de relatie je anders voordoet en nu er kinderen zijn ineens jezelf bent kan ik me wel voorstellen dat voor hem de lol eraf is
Fragolisa schreef:
06-09-2018 18:45
Je moet jezelf niet de schuld geven van zijn afgenomen libido zolang je niet weet of het aan jou ligt. Kun je hier niet over praten? Hardop zeggen dat het je spijt dat je libido niet hoger is, en dan kijken hoe hij daarop reageert?

Hij heeft in het verleden nog gezegd dat hij minder zin heeft omdat ik nogal geremd ben. Ik vind het moeilijk om daarover te praten, al weet ik niet zo goed waarom. Mijn libido is de laatste jaren niet veranderd. Ik geniet van "gewone" vanillaseks. Andere toestanden en gedoe hoeven voor mij niet.
S-Meds schreef:
06-09-2018 19:13
tja als jij je in het begin van de relatie je anders voordoet en nu er kinderen zijn ineens jezelf bent kan ik me wel voorstellen dat voor hem de lol eraf is

Maar nu lijkt het alsof ik hem erin geluisd heb of dat ik hem voorgelogen heb. Hij heeft in de loop van onze relaties enkele voorstellen gedaan van dingen die hem fijn leken om te doen. Hoewel ik daar geen behoefte aan had en het mij ook niet echt fijn leek, ben ik toch op (sommige van) zijn voorstellen ingegaan, omdat ik het hem gunde. Zo hebben we een zevental keer doorheen onze relatie anale seks geprobeerd. Ik vind dit niet echt fijn. Hij zorgt ervoor dat het geen pijn doet door geduld en glijmiddel. Maar het bleef voor mij niet echt aangenaam. Ik heb er dus ook geen behoefte meer aan en heb geen eigen voorstellen. Hij doet ook geen voorstellen meer.
VeeerLe schreef:
06-09-2018 19:17
Hij heeft in het verleden nog gezegd dat hij minder zin heeft omdat ik nogal geremd ben. Ik vind het moeilijk om daarover te praten, al weet ik niet zo goed waarom. Mijn libido is de laatste jaren niet veranderd. Ik geniet van "gewone" vanillaseks. Andere toestanden en gedoe hoeven voor mij niet.
Dat klinkt alsof jij wel tevreden bent, maar er vanuit gaat dat het voor hem niet genoeg is. Is het dan niet aan hem om zijn probleem te benoemen, als hij het een probleem vindt?
ik vind het juist wel goed dat jij zelf erover begint en het als gezamenlijk probleem ziet. Als het een probleem is. Schrijf anders een brief als je het niet durft te zeggen. Of laat hem je OP lezen
Vivavivi schreef:
06-09-2018 19:56
ik vind het juist wel goed dat jij zelf erover begint en het als gezamenlijk probleem ziet. Als het een probleem is. Schrijf anders een brief als je het niet durft te zeggen. Of laat hem je OP lezen
Dat bedoelde ik, dat weet TO nog niet eens, het is een aanname.

Desalniettemin heeft TO wel een probleem, namelijk dat ze onzeker wordt door de vermeende mismatch in bed. En dat probleem kan ze natuurlijk wel zelf bespreekbaar maken.

TO, je hebt niets te verliezen wanneer je je kwetsbaar durft op te stellen bij je partner. Integendeel.
Fragolisa schreef:
06-09-2018 19:48
Dat klinkt alsof jij wel tevreden bent, maar er vanuit gaat dat het voor hem niet genoeg is. Is het dan niet aan hem om zijn probleem te benoemen, als hij het een probleem vindt?

Hij heeft al gezegd dat het voor hem niet genoeg is en dat zijn libido lager is door mijn geremdheid.
VeeerLe schreef:
06-09-2018 20:10
Hij heeft al gezegd dat het voor hem niet genoeg is en dat zijn libido lager is door mijn geremdheid.
Dit strookt niet meer elkaar. Of zijn libido is lager geworden en het is nu wel genoeg, of het is niet genoeg omdat zijn libido hoog is, maar hij de drive onderdrukt.

Heb je hem na deze bekentenis van zijn kant nog wel eens gezegd dat je daarmee zit, dat je je daar onzeker door voelt?
Fragolisa schreef:
06-09-2018 20:11
Dit strookt niet meer elkaar. Of zijn libido is lager geworden en het is nu wel genoeg, of het is niet genoeg omdat zijn libido hoog is, maar hij de drive onderdrukt.

Heb je hem na deze bekentenis van zijn kant nog wel eens gezegd dat je daarmee zit, dat je je daar onzeker door voelt?
zijn libido is hoger maar hij is uitgekeken op TO omdat hij de seks saai vindt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven