Afspraken nakomen

06-05-2020 11:39 158 berichten
Aangezien OP verwijderen niet toegestaan is (en ik eerlijk moet bekennen dat ik de huisregels niet goed heb gelezen, excuses) zal ik beknopt de situatie weer vermelden. Persoonlijke details laat ik er nu uit aangezien ik niet herkend wil worden door een bekende of familie.

Situatie:
Samen met vriend afspraken gemaakt over hoe laat we naar bed gaan. Dit afgesproken ivm mijn aandoening en ik slaap hard nodig heb. De afspraak is om om 23.30 uur naar bed te gaan. Alleen gaan slapen of met oordoppen oid werkt niet aangezien ik telkens wakker word van hem als hij ver na middernacht naar bed komt en ik niet meer door kan slapen. Dit leidt tot frustraties en gebroken dagen. Vriend komt de gemaakte afspraak niet na (dit is al maanden gaande) terwijl hij elke keer belooft om rekening te houden met mij. De loze beloftes maken mij gefrustreerd.

Ben ik hier redelijk in of zijn er mensen met soortgelijke situaties of adviezen?
anoniem_63b5fb921261f wijzigde dit bericht op 06-05-2020 17:37
76.43% gewijzigd
Ik denk dat weer zo'n topic is, dit kan toch niet echt zijn?
Alle reacties Link kopieren
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 12:10
Als ik gewoon zou doorslapen als hij naar bed komt zou ik het totaal niet erg vinden. Of als ik maar eventjes wakker lig kan ik het ook nog hebben. Maar pas na uren en uren weer in slaap kunnen dommelen?

Oordoppen oid allemaal al geprobeerd. Heeft geen nut.

En nee, ik ben niet zijn moeder. Maar ik vind wel dat een volwassen man zich aan zijn afspraken moet houden als hij ze maakt. Dat is toch niet meer dan normaal?
tja, je kunt stampvoeten, maar daar wordt het niet anders van hoor

Hij wil laat naar bed, jij hebt daar last van. Dat komt niet goed
Doreia* schreef:
06-05-2020 11:51
Toch leren om zelf in te slapen en niet op hem te wachten. Heb je al oordoppen geprobeerd?

Ik neem aan dat hij op andere vlakken ook al flink rekening met je houd. Je kunt niet van hem verwachten dat hij zich volledig aan je aanpast. Dat gaat gewoon niet.

Oordoppen al geprobeerd. Werkt niet.

En nee, op andere vlakken hoeft hij niet veel rekening met mij te houden. We doen allebei water bij de wijn. En dat gaat heel goed. Dit is het enigste waar we niet uit lijken te komen.
Luci_Morgenster schreef:
06-05-2020 12:12
Ik denk dat weer zo'n topic is, dit kan toch niet echt zijn?
Wilde het net zeggen. Eerste topic/post. Doei.
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 12:10
Als ik gewoon zou doorslapen als hij naar bed komt zou ik het totaal niet erg vinden. Of als ik maar eventjes wakker lig kan ik het ook nog hebben. Maar pas na uren en uren weer in slaap kunnen dommelen?

Oordoppen oid allemaal al geprobeerd. Heeft geen nut.

En nee, ik ben niet zijn moeder. Maar ik vind wel dat een volwassen man zich aan zijn afspraken moet houden als hij ze maakt. Dat is toch niet meer dan normaal?
Afspraken binnen een relatie staan niet in graniet gebeiteld. Op afspraken moet je, zeker binnen een relatie, terug kunnen komen
Afspraken nakomen is niet leuk. Maar een bedtijd opleggen aan een volwassen man vind ik ook een no go. Als hij fulltime werkt dan snap ik heel goed dat je van de vrije tijd wilt genieten ipv naar bed gaan wanneer het moet.

Ik zou toch opzoek gaan naar een woning met twee slaapkamers, dat is een oplossing voor jullie beiden. En anders is een slaapbank ook een goed idee. :)
alice2706 wijzigde dit bericht op 06-05-2020 12:18
0.13% gewijzigd
Mijn man komt van de boerderij en is nog steeds regelmatig om 5 uur 's ochtends klaarwakker (om de koeien van stal te halen ofzo). Zou wat zijn als ik er dan ook uit moest. En andersom ook.

Je kunt afspreken wat je wilt, maar als de afspraken niet werken, dan werken ze niet. En dan moet je iets anders bedenken.
Koffiehagedis schreef:
06-05-2020 11:53
Ik snap jouw situatie, maar hem ook. Je veroordeelt hem tot jouw nachtritme, en dat is net zo min fair. Jullie zullen denk ik op zoek moeten naar een oplossing die in het midden ligt, in plaats van dat hij zich naar jou moet voegen.
Koop, huur een appartement met meer slaapkamers
laat hem op de bank slapen
spreek vaste game avonden af en accepteer dat je dan later slaapt
koop, huur je eigen huis, heb je nergens meer last van
leer alleen te slapen
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Jij vindt 23:30 een redelijke tijd, dat mag. Maar dat hoeft hij niet te vinden. En afspraak is afspraak, tsja... Als de afspraak onredelijk is of kennelijk niet haalbaar voor hem moet hij herzien worden.

Wat is zijn eigen uitleg naar jou als hij weer om 00:30 naar bed is gegaan?
2 losse bedden? Dan voel je niet dat hij in bed stapt. Wel de oordoppen doen dan.
Of verhuizen naar een huis met 2 slaapkamers.
Zou toch jammer zijn dat je vanwege een uur tijdsverschil uit elkaar gaat of ruzie maakt.
Je maakt van jouw probleem zijn probleem. Ben je al naar de huisarts geweest of je eventueel wat kan krijgen voor je nachtrust?
Hier ga ik altijd vroeger en ja ik ben ook een lichte slaper maar het is volgens mij ook een kwestie van wennen. Tuurlijk word ik ook wel eens wakker. Nou jammer dan oogjes weer dicht en verder slapen. Je kan hen niet verplichten om vroeger te gaan het is geen kind van 10 wat zich aan de regels moet houden.
Ik vind gamen wel een erg slechte reden om laat naar bed te gaan.
(maar ja, ik ben verslaafd aan he viva-forum onder andere).

Als hij zijn wekker vroeg zet, wil hij vanzelf wel om half elf zijn bed weer in.
Maar als hij dan vanzelf vroeg wakker wordt, schiet Jorunn13 er ook niets mee op.

Het lijkt mij het beste als hij op de bank gaat slapen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
voor iemand die veel slaap nodig heeft, is van 23.30 tot 7.30 gewoon ook 8 uur
Misschien kun je winst behalen, door om 22.00 naar bed te gaan
Misschien moet je juist eerder alleen naar bed gaan. Dan slaap je dieper als hij naar bed komt. Ik merk ieder geval wel verschil in of hij 1 uur of 3 uur later naast mij kruipt. In het laatste geval word ik er vaak niet wakker van. In het eerste geval vaak wel.
Ik vind het raar dat je niet weer in kan slapen als je wakker bent geworden. Ik zou daar wat aan proberen te doen. Kun je niet middels een ademhalingsoefening/ontspanningsoefening/meditatie/geleide meditatie weer in slaap vallen?

Nee, het is niet leuk en niet slim dat hij eerst afspraken maakt en zich daar vervolgens niet aan houdt, maar dat gebeurt iedereen? Of ben jij perfect?
Ik neem aan dat hij wel om 23.30 naar bed wil vanwege je gezondheid, maar dat lukt hem niet altijd vanwege zijn gameverslaving?

Maak de volgende een afspraak met hem:
Als hij 23.30 niet haalt, dan mag hij die nacht op de bank blijven slapen.
Lukt het wel voor 23.30, dan kan hij meeslapen.

Zit er een slot op de slaapkamer?
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Zo moe zul je niet zijn als je steeds wakker wordt van hem.

Ik ben ook een lichte slaper, maar na een slechte nacht (of 2) volgt altijd een nacht waarin ik slaap als een blok.

Hij doet voldoende zijn best, het probleem ligt bij jou.
Ziek zijn of worden is niet eerlijk. Maar je hebt het er wel mee te doen. Dat oordoppen en in slaap vallen niet werken is jouw probleem, niet het zijne. Je vriend moet vrij kunnen zijn wanneer hij naar bed gaat ook al heeft hij tegen jou gezegd dat 23.30 een prima bedtijd is. Hij moet vrij zijn van mening te veranderen.

Jouw pijn en ongemak overdag komen niet Niet door zijn gedrag, maar door jouw progressieve ziekte en door hoe je dat wel (of niet) incasseert en op reageert.
hanke321 wijzigde dit bericht op 06-05-2020 12:30
1.16% gewijzigd
tara82 schreef:
06-05-2020 12:24
Misschien moet je juist eerder alleen naar bed gaan. Dan slaap je dieper als hij naar bed komt. Ik merk ieder geval wel verschil in of hij 1 uur of 3 uur later naast mij kruipt. In het laatste geval word ik er vaak niet wakker van. In het eerste geval vaak wel.
+1
En willen jullie ooit kinderen? Want hoe zou je het in dat geval oplossen?
aardbeitje8 schreef:
06-05-2020 12:28
Ik neem aan dat hij wel om 23.30 naar bed wil vanwege je gezondheid, maar dat lukt hem niet altijd vanwege zijn gameverslaving?

Nou ja zeg.
Wat idioot.

Als je mij buiten zou sluiten uit mijn eigen slaapkamer zou ik vertrekken en nooit meer terug komen.
aardbeitje8 schreef:
06-05-2020 12:28

Is mijn sarcasmeradar stuk?
Hexx schreef:
06-05-2020 12:30
Nou ja zeg.
Wat idioot.

Als je mij buiten zou sluiten uit mijn eigen slaapkamer zou ik vertrekken en nooit meer terug komen.
Inderdaad!
Al vind ik de afspraak op zich niet zo'n gek voorstel hoor. Ná een bepaalde tijd betekent dan gewoon op de bank blijven slapen. Maar daar kun je een afspraak over maken, daar hoef je geen slot voor op de deur te doen. Vriend kan klok kijken lijkt mij...
Ik vind 23.30 best laat voor iemand die veel slaap nodig heeft eigenlijk?! Tegen die tijd lig ik allang te slapen.

Heb je beide een eigen matras en dekbed? Zou veel kunnen schelen denk ik.

Verder tja je kunt hem echt geen bedtijd opleggen het is geen klein kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven