Afspraken nakomen
woensdag 6 mei 2020 om 11:39
Aangezien OP verwijderen niet toegestaan is (en ik eerlijk moet bekennen dat ik de huisregels niet goed heb gelezen, excuses) zal ik beknopt de situatie weer vermelden. Persoonlijke details laat ik er nu uit aangezien ik niet herkend wil worden door een bekende of familie.
Situatie:
Samen met vriend afspraken gemaakt over hoe laat we naar bed gaan. Dit afgesproken ivm mijn aandoening en ik slaap hard nodig heb. De afspraak is om om 23.30 uur naar bed te gaan. Alleen gaan slapen of met oordoppen oid werkt niet aangezien ik telkens wakker word van hem als hij ver na middernacht naar bed komt en ik niet meer door kan slapen. Dit leidt tot frustraties en gebroken dagen. Vriend komt de gemaakte afspraak niet na (dit is al maanden gaande) terwijl hij elke keer belooft om rekening te houden met mij. De loze beloftes maken mij gefrustreerd.
Ben ik hier redelijk in of zijn er mensen met soortgelijke situaties of adviezen?
Situatie:
Samen met vriend afspraken gemaakt over hoe laat we naar bed gaan. Dit afgesproken ivm mijn aandoening en ik slaap hard nodig heb. De afspraak is om om 23.30 uur naar bed te gaan. Alleen gaan slapen of met oordoppen oid werkt niet aangezien ik telkens wakker word van hem als hij ver na middernacht naar bed komt en ik niet meer door kan slapen. Dit leidt tot frustraties en gebroken dagen. Vriend komt de gemaakte afspraak niet na (dit is al maanden gaande) terwijl hij elke keer belooft om rekening te houden met mij. De loze beloftes maken mij gefrustreerd.
Ben ik hier redelijk in of zijn er mensen met soortgelijke situaties of adviezen?
anoniem_63b5fb921261f wijzigde dit bericht op 06-05-2020 17:37
76.43% gewijzigd
vrijdag 8 mei 2020 om 23:01
Hier op zich geen slaapprobleem maar meer een We moeten allebei echt onze slaap want onregelmatige diensten probleem. Vriend en ik zijn allebei machinist en allebei onregelmatig rooster dus als ik vroeg heb en om 0300 al mijn nest uit moet lig ik om 21 u op bed en zo is het vaak enorm puzzelen. Want ja ik vind tijd voor elkaar om lekker te knuffelen of te seksen ook erg prettig. Dus hebben we beetje een compromis zo van de ene keer gaat ie om 2100 mee naar boven kroelen we nog wat en gaat ie weer naar beneden als ik slaap en blijft daar ook. Maar we maken er wel afspraken over want in bed liggen hopende dat de ander nog naar boven komt en dan game geluiden uit de kamer horen terwijl je elkaar al amper ziet dat is met name heel irritant en dan doe ik ook geen oog meer dicht en dát is super klote als je daarna 8 uur lang volkomen alert moet zijn. Dus bespreken we het even van te voren zo van Blijf jij vannacht op. Water bij elkaars wijn doen dus. Afdwingen werkt niet maar ik begrijp TO volledig als je wat afspreekt en hij houdt zich er niet aan. Hier had vriend er handje van om te zeggen Ga maar vast naar boven ik rook nog 1 sigaret en kom eraan. Dan moet je bij mij ook niet 3 kwartier later eens aan komen zetten dan ben ik wel pissig ja.
zaterdag 9 mei 2020 om 00:05
Hee allemaal,
Bedankt nog voor de aanvullingen.
Ik heb alle opties goed afgewogen en besloten dat ik vriend niet kan "dwingen" ook al was het zijn idee. Als het niet werkt dan werkt het simpelweg niet.
Dus ben de afgelopen dagen naar bed gegaan als ik moe was. Hij bleef natuurlijk veel langer op maar dat is dan zijn keuze.
In slaap vallen lukte niet goed, ik denk dat ik nog te veel "aan het wachten" was op hem. Hopelijk gaat dit wel sneller lukken als het meer een gewoonte begint te worden.
Verder wilde vriend, toen hij naar bed kwam om 00.45 uur nog plagen, grapjes maken en praten. Ik heb eerlijk gezegd dat ik toch echt graag wilde gaan slapen. Dat was goed.
Ook hebben we plannen om naar een groter huisje te verhuizen waardoor we meer ruimte hebben en dus ook eventueel de mogelijkheid voor een extra bed/slaapbank.
Deze post heeft mij geleerd dat ik mee moet denken met situaties, en niet in een soort tunnelvisie moet schieten.
Even een goede eye opener
Dankjewel allemaal!
Ik heb alle opties goed afgewogen en besloten dat ik vriend niet kan "dwingen" ook al was het zijn idee. Als het niet werkt dan werkt het simpelweg niet.
Dus ben de afgelopen dagen naar bed gegaan als ik moe was. Hij bleef natuurlijk veel langer op maar dat is dan zijn keuze.
In slaap vallen lukte niet goed, ik denk dat ik nog te veel "aan het wachten" was op hem. Hopelijk gaat dit wel sneller lukken als het meer een gewoonte begint te worden.
Verder wilde vriend, toen hij naar bed kwam om 00.45 uur nog plagen, grapjes maken en praten. Ik heb eerlijk gezegd dat ik toch echt graag wilde gaan slapen. Dat was goed.
Ook hebben we plannen om naar een groter huisje te verhuizen waardoor we meer ruimte hebben en dus ook eventueel de mogelijkheid voor een extra bed/slaapbank.
Deze post heeft mij geleerd dat ik mee moet denken met situaties, en niet in een soort tunnelvisie moet schieten.
Even een goede eye opener
Dankjewel allemaal!
zaterdag 9 mei 2020 om 10:32
Hier is de deal of je komt mee en gaat weer weg als ik slaap of je komt dusdanig laat dat ik allang slaap. Juist het wachten ervaar ik als vervelend evenals wanneer ik mezelf in slaap voel vallen en hij komt dan maar boven dan kan ik weer opnieuw beginnen en denk aan hoeveel uur tot de wekker en dan klaarwakker urgh.
Fijn dat jullie tot een compromis zijn gekomen TO
Fijn dat jullie tot een compromis zijn gekomen TO
dinsdag 12 mei 2020 om 08:49
dinsdag 12 mei 2020 om 09:11
dinsdag 12 mei 2020 om 10:42
Als er al wat gedoe is geweest over het slapen/moeilijk inslapen, gesprekken en afspraken en weet ik wat, dan vind ik het wel vreemd dat hij dan ineens nog een gesprek wil aanknopen. (ik zou vriendelijk grommen of hij ff z'n smoel wil houden). Gelukkig maar dat het wel goed was dat jij toch echt wilde gaan slapen
dinsdag 12 mei 2020 om 12:45
Wat een sportieve reactie van je. Ik vind het knap dat je in jouw situatie nog zoveel mee kan denken met je vriend. Pas er wel op dat je jezelf niet wegcijfert daarbij.Jorunn13 schreef: ↑09-05-2020 00:05Hee allemaal,
Even een goede eye opener![]()
Dankjewel allemaal!
I was reminded that my bloodtype is B positive.