Afspraken nakomen

06-05-2020 11:39 158 berichten
Aangezien OP verwijderen niet toegestaan is (en ik eerlijk moet bekennen dat ik de huisregels niet goed heb gelezen, excuses) zal ik beknopt de situatie weer vermelden. Persoonlijke details laat ik er nu uit aangezien ik niet herkend wil worden door een bekende of familie.

Situatie:
Samen met vriend afspraken gemaakt over hoe laat we naar bed gaan. Dit afgesproken ivm mijn aandoening en ik slaap hard nodig heb. De afspraak is om om 23.30 uur naar bed te gaan. Alleen gaan slapen of met oordoppen oid werkt niet aangezien ik telkens wakker word van hem als hij ver na middernacht naar bed komt en ik niet meer door kan slapen. Dit leidt tot frustraties en gebroken dagen. Vriend komt de gemaakte afspraak niet na (dit is al maanden gaande) terwijl hij elke keer belooft om rekening te houden met mij. De loze beloftes maken mij gefrustreerd.

Ben ik hier redelijk in of zijn er mensen met soortgelijke situaties of adviezen?
anoniem_63b5fb921261f wijzigde dit bericht op 06-05-2020 17:37
76.43% gewijzigd
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 14:50
Mijn vriend heeft in het algemeen moeite met zich aan afspraken houden. Ook met op tijd komen oid. Nu is dit iets wat ik zelf absoluut niet heb maar afgezien van het naar bed gaan heb ik dit geaccepteerd en kan ik er mee dealen.
Als het puur om tijd verdeling gaat... Zeg anders een uur van te voren dat je zo naar bed gaat en dat als hij wilt, mee kan komen?
lilalinda schreef:
06-05-2020 14:43
en wat mannen en vrouwen "afspraken" vinden, verschilt nog wel eens.
Vrouwen denken al snel, dat als een man "huhhuh" heeft geantwoord, dat het een afspraak is.
Mannen zien nog wel eens iets als een "suggestie", wat vrouwen als een "afspraak" zien. Best lastig
Dan nog, als dat een paar keer tot een discussie leidt moet het ook een man duidelijk zijn dat het als afspraak gezien wordt.

Ik denk meer dat vriendlief van de lieve vrede is. En zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik doe dat zelf liever efficiënt. Als ik ergens geen trek in heb praat ik dat direct uit, of het is gewoon een nee die geaccepteerd wordt (wat meestal zo is).

En voor to geldt natuurlijk ook dat het vrij dom is om na de zoveelste loze belofte er vanuit te gaan dat het nu wel goed gaat komen. Kortom: communicatie!
Alle reacties Link kopieren
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 14:50
Mijn vriend heeft in het algemeen moeite met zich aan afspraken houden.

Jij ook. In de huisregels staat namelijk dat het niet de bedoeling is dat je je OP verwijdert. Daarmee ben je akkoord gegaan toen je je aanmeldde = een afspraak. Jij houdt je dus ook niet aan de afspraken.
Trotter schreef:
06-05-2020 15:27
Jij ook. In de huisregels staat namelijk dat het niet de bedoeling is dat je je OP verwijdert. Daarmee ben je akkoord gegaan toen je je aanmeldde = een afspraak. Jij houdt je dus ook niet aan de afspraken.

Wauw hey, excuses! Bij het aanmelden heb ik eerlijk gezegd niet puntje voor puntje door gelezen. Ik was mij er niet van bewust. En zag zo vaak op het forum "op verwijderd" dat ik dacht dat dat geen consequenties had.

Ik wilde niet dat mijn hele verhaal met details over ons op straat lag. Maar ik wilde wel een goed beeld schetsen van de situatie.
whitewolves schreef:
06-05-2020 15:02
Als het puur om tijd verdeling gaat... Zeg anders een uur van te voren dat je zo naar bed gaat en dat als hij wilt, mee kan komen?
Dat is wel een goede optie!
Thanks.
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 17:08
Wauw hey, excuses! Bij het aanmelden heb ik eerlijk gezegd niet puntje voor puntje door gelezen. Ik was mij er niet van bewust. En zag zo vaak op het forum "op verwijderd" dat ik dacht dat dat geen consequenties had.

En de melding van de Mods daaronder met ‘OP verwijderd, maatregelen zijn genomen’ was je dan ontgaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 17:08

Ik wilde niet dat mijn hele verhaal met details over ons op straat lag. Maar ik wilde wel een goed beeld schetsen van de situatie.
Gewoon schijt aan je lezers dus. Alleraardigst.
DS1971 schreef:
06-05-2020 14:18
Ik begrijp dat hij iedere keer opnieuw zegt zich eraan te zullen gaan houden.

Daar zit natuurlijk het probleem. Dat er heel veel verschil zit tussen wat hij zegt en wat hij doet. En van confrontaties word ik ook niet echt vrolijk, maar mijden van confrontaties levert op den duur pas echt gezeik op.

Dit dus.
Als hij vanaf het begin af aan al had gezegd dat hij absoluut niet met mij mee naar bed wil en zelf wilt beslissen hoe laat hij gaat, had ik geen enkele andere keuze gehad dan het te accepteren. Dan was het helemaal prima geweest.

Maar hij zegt elke keer weer dat hij er wél rekening mee wilt houden. Hij belooft dingen en komt ze niet na. Dat vind ik het frustrerende.
lilalinda schreef:
06-05-2020 14:34
wedden, dat als vriendje kon kiezen tussen gamen en neuken, dat er geneukt werd, dus... neuken staat blijkbaar niet op het menu
Wie ben jij om te oordelen hier over? Dit staat compleet los van alles.
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 17:13
Dit dus.
Als hij vanaf het begin af aan al had gezegd dat hij absoluut niet met mij mee naar bed wil en zelf wilt beslissen hoe laat hij gaat, had ik geen enkele andere keuze gehad dan het te accepteren. Dan was het helemaal prima geweest.

Maar hij zegt elke keer weer dat hij er wél rekening mee wilt houden. Hij belooft dingen en komt ze niet na. Dat vind ik het frustrerende.

En dan had je er niet over gezeurd? Dan had je het niet vervelend gevonden dat je uren wakker zou liggen omdat hij later naar bed kwam, en jij de hele dag daarna moe/chagrijnig/gepikeerd* was?

Dan was het helemaal prima?

*doorhalen wat niet in je verwijderde OP stond.
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 17:16
Wie ben jij om te oordelen hier over? Dit staat compleet los van alles.
Voor hem niet hoor
himalaya schreef:
06-05-2020 17:10
En de melding van de Mods daaronder met ‘OP verwijderd, maatregelen zijn genomen’ was je dan ontgaan?
Daar kreeg ik inderdaad een melding van. Ik wist niet dat er sancties stonden op het op verwijderen.

Als ik de huisregels had gelezen had ik dit natuurlijk wel geweten.

Eigen fout, ik had ze moeten lezen.
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 17:19
Daar kreeg ik inderdaad een melding van. Ik wist niet dat er sancties stonden op het op verwijderen.

Als ik de huisregels had gelezen had ik dit natuurlijk wel geweten.

Eigen fout, ik had ze moeten lezen.

Dat staat ook bij de openingsposts die leeggehaald zijn hoor. Die jij dus hebt gezien.
lilalinda schreef:
06-05-2020 17:18
Voor hem niet hoor
Je maakt conclusies gebaseerd op niks.

Aan ons seksleven komt niets te kort. Mijn libido is zelfs veel hoger dan het zijne dus ik wordt vaker afgewezen als andersom. Nu tevreden?
himalaya schreef:
06-05-2020 17:17
En dan had je er niet over gezeurd? Dan had je het niet vervelend gevonden dat je uren wakker zou liggen omdat hij later naar bed kwam, en jij de hele dag daarna moe/chagrijnig/gepikeerd* was?

Dan was het helemaal prima?

*doorhalen wat niet in je verwijderde OP stond.
Dan had ik niet anders geweten. Toen wij net een relatie hadden en we alleen de weekenden bij elkaar waren gingen we áltijd samen naar bed. Hij had er geen problemen mee en vond het juist fijn.

Pas sinds we zijn gaan samenwonen (zo'n 2 jaar nu) is hij zijn eigen gang gegaan en werd het op eens moeilijk en lastig.
Jorunn13 schreef:
Dit dus.

Maar goed, jij wil eruit komen, dus moet je accepteren dat hij zijn afspraak niet na gaat komen en met hem eens praten over het hoe wel.
DS1971 schreef:
06-05-2020 17:27
Maar goed, jij wil eruit komen, dus moet je accepteren dat hij zijn afspraak niet na gaat komen en met hem eens praten over het hoe wel.
Dat zal inderdaad moeten gebeuren. De lezers hier hebben best een aantal goede ideeën gegeven waar ik wat mee kan.
Mijn eigen ervaring is, is dat ik me makkelijker erger aan een ander en aan het niet naleven van 'de regels' wanneer er eigenlijk andere dingen spelen. Waneer ik bijv. op mijn tenen loop en eigenlijk meer heb gedaan dan ik aankon die dag. Of emoties rond acceptatie, verlies en rouw wegduw en liever niet voel.

Als mijn buuf midden in de nacht een meltdown heeft en overlast veroorzaakt door drank/drugs/relatiegedoe/vriendengroep fitties dan word ik ook heel pissig. Ik voel dan dat de adrenaline door mijn lijf giert en dat me de dag erop aanzienlijk minder fut gaat doen geven. Echt, het gevoel te moeten incasseren in de nacht herken ik.

Wordt denk ik zoeken naar praktische oplossingen en kijken naar in hoeverre zijn laissez-faire houding past bij jou.
Nou, ik moet er niet aan denken dat mijn partner mij gaat vertellen hoe laat ik naar bed moet gaan. Alsjeblieft zeg. Mag hij dat zelf ff bepalen? Jij bent degene die er last van heeft en dus moet je daar ZELF wat aan doen en niet op iemand anders afschuiven. Dit is jouw probleem, maak het niet de zijne. Superoneerlijk wat je doet.

Je kan het dan ook omdraaien: ga jij dan tegelijk met hem naar bed? Stel je slaap uit, zodat je samen naar bed kunt gaan. Heb jij een rustige nacht, hij geen gezeik van z'n moederfiguur en probleem opgelost. Pas jij je maar aan aan hem. Kijken of je dat zo leuk vindt.
raindance schreef:
06-05-2020 22:06
Nou, ik moet er niet aan denken dat mijn partner mij gaat vertellen hoe laat ik naar bed moet gaan. Alsjeblieft zeg. Mag hij dat zelf ff bepalen? Jij bent degene die er last van heeft en dus moet je daar ZELF wat aan doen en niet op iemand anders afschuiven. Dit is jouw probleem, maak het niet de zijne. Superoneerlijk wat je doet.

Je kan het dan ook omdraaien: ga jij dan tegelijk met hem naar bed? Stel je slaap uit, zodat je samen naar bed kunt gaan. Heb jij een rustige nacht, hij geen gezeik van z'n moederfiguur en probleem opgelost. Pas jij je maar aan aan hem. Kijken of je dat zo leuk vindt.
Ik heb me al 2 jaar aangepast aan ZIJN ritme met laat naar bed gaan. Resultaat is dat ik er als een brak bij loop. En nee, dat is niet leuk. En met laat naar bed gaan bedoel ik rond 00.30 en 1.30 uur terwijl sochtends de wekker al weer gaat om 7.30 uur.

Al zo lang geef ik aan dat ik het niet trek. En er wordt geen rekening mee gehouden, is dat zo eerlijk? En nee ik verwacht niet dat hij om 21.00 uur met mij in bed ligt, dat wil ik zelf ook niet. Maar een middenweg moet toch kunnen?

Ik vind dat je behoorlijk fel reageert.
Ik vroeg het al eerder TO, maar heb je begeleiding bij het accepteren van je aandoening? En heeft je vriend wel eens voorlichting gehad over jouw aandoening? Zijn jullie bijvoorbeeld bekend met The Spoon Theory?

Ik krijg namelijk de indruk dat jij het hem heel erg kwalijk neemt dat hij jou ‘veroordeeld’ tot een slechte nacht en een brakke dag. En dat hij het jou misschien wel kwalijk neemt dat jij hem zijn spelletje niet ‘gunt’. En dat daar de frustratie zit, van beide kanten. De oplossing zit hem dan in van jouw kant accepteren dat een brakke nacht kan voorkomen, van zijn kant begrijpen wat voor impact zo’n nacht heeft en van beide kanten water bij de wijn, maar vooral met begrip voor de wensen van de ander.
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 23:20
Ik heb me al 2 jaar aangepast aan ZIJN ritme met laat naar bed gaan. Resultaat is dat ik er als een brak bij loop. En nee, dat is niet leuk. En met laat naar bed gaan bedoel ik rond 00.30 en 1.30 uur terwijl sochtends de wekker al weer gaat om 7.30 uur.

Al zo lang geef ik aan dat ik het niet trek. En er wordt geen rekening mee gehouden, is dat zo eerlijk? En nee ik verwacht niet dat hij om 21.00 uur met mij in bed ligt, dat wil ik zelf ook niet. Maar een middenweg moet toch kunnen?

Ik vind dat je behoorlijk fel reageert.
Is al 100 keer geopperde maar ik gooi hem er maar weer in...koop een slaapbank!
Mijn man zou me keihard uitlachen als ik hem zou vertellen hoe laat hij naar bed moet.
Jorunn13 schreef:
Dit dus.

Dan was het echt prima geweest? Waarom geloof ik dat nou niet.
Jorunn13 schreef:
06-05-2020 17:22
Je maakt conclusies gebaseerd op niks.

Aan ons seksleven komt niets te kort. Mijn libido is zelfs veel hoger dan het zijne dus ik wordt vaker afgewezen als andersom. Nu tevreden?
Als jij je gedraagt als zijn moeder met je eisen ja dan heeft hij ook geen zin om op je te kruipen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven