Awkward dingen die je doet omdat je verliefd bent

23-10-2021 07:09 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig al 2 uur wakker, me te schamen voor iets wat ik heb gedaan omdat ik verliefd ben op iemand hier in de straat. We kennen elkaar goed, spreken elkaar regelmatig en ben nog aan het uitzoeken of we elkaar allebei leuk vinden.

Ik zag haar thuiskomen en ging toen ‘toevallig’ net de deur uit om ook boodschappen te doen.

Omdat ik zelf weet dat het niet toevalligs is schaam ik me en denk ik; waar ben ik mee bezig? :rofl:

Wat hebben jullie voor stomme dingen gedaan toen je verliefd was die je normaal niet zou doen?
palmboominnewyork wijzigde dit bericht op 23-10-2021 07:32
Reden: Verkeerd geschreven
27.64% gewijzigd
Altea schreef:
23-10-2021 09:53
Het meest beschamende wat ik ooit heb gedaan durf/wil ik hier ook niet opschrijven.
O gelukkig, ik ben niet de enige.
Als ik zag dat ie in zijn garage aan het sleutelen was, gauw mijn haar doen, make up op en quasi ongeïnteresseerd met de hond erlangs wandelen maar wel met mijn haar wapperen :facepalm:
En als ie dan riep hey hoe issie dan? Net doen of ik hem net opmerk, uh oja goed hoor :bonk:
xynix schreef:
23-10-2021 09:39
Vroeger, jongens en meisjes, was er nog geen nummerherkenning en geen voicemail. Er waren wel antwoordapparaten waarop je dan een eigen boodschap insprak. De keren dat ik zo’n apparaat gebeld heb als ik zeker wist dat “hij” niet thuis was, om alleen maar even die stem te horen... :love:

Helaas kan dat niet meer, je word teruggebeld en wat moet je dan zeggen? Of erger: niet teruggebeld.

En natuurlijk omlopen, omfietsen, om 6 uur opstaan om “hem” te zien.
Ja die! Groepsgewijs ook!

Als ik to zo hoor, en ook gezien de huidige tijdsgeest zat ik in een omgeving vol stalkers en ongewenste lastigvallers.
Wij vonden het heel normaal elkaar en anderen te schaduwen, bijvoorbeeld.
Broertje deed raar en meurde naar aftershave en wilde niet zeggen waar hij heen ging? Hup op de fiets erachteraan.
Vriend had tegen iemand gezegd een blind date te hebben en de ander had in zijn agenda 'leidseplein 19 uur' gezien?
Daar stonden we met zijn zessen verdekt opgesteld.
Laat staat wat je deed als je zelf verliefd was.
Wat er op de middelbare school gebeurde heb ik nog gedocumenteerd in schriftjes die ik met vriendinnen volpende.
Complete stalkacties waarbij we van elkaars crushes uitspraken documenteerden.
'13.15 voor zijn huis met vriend.
'ik lust eigenlijk geen satesaus'.
Plus daaronder pagina's 'humor' over deze uitspraak van zo'n nietsvermoedende jongen.

Mijn twintiger leven bestond achteraf gezien uit werken, en toevallig op plekken zijn waar mijn of crushes van anderen misschien wel waren.
Plus analyses van dan opgepikt gedrag.
'hij keek de hele tijd, volgens mij vindt hij je leuk'/
'hij keek niet, volgens mij vindt hij je leuk en is verlegen' :P

Maargoed, dan kom je nog eens ergens en het houdt je bezig. 🤣
Surebaby schreef:
23-10-2021 10:07
Mijn twintiger leven bestond achteraf gezien uit werken, en toevallig op plekken zijn waar mijn of crushes van anderen misschien wel waren.
Een soort Real Life Viva-forum. :proud:
MissMaran schreef:
23-10-2021 10:06
Als ik zag dat ie in zijn garage aan het sleutelen was, gauw mijn haar doen, make up op en quasi ongeïnteresseerd met de hond erlangs wandelen maar wel met mijn haar wapperen :facepalm:
En als ie dan riep hey hoe issie dan? Net doen of ik hem net opmerk, uh oja goed hoor :bonk:
Op de lagere school dit, met een vriendin en dan keihard gaan giechelen, want dan leken we vrolijke leuke meiden dachten we...
En daarna hadden we een intellectuele/artistieke fase, dus dan liepen we met een smartelijke uitdrukking langs, druk wereldleed besprekend.
Ik hoop echt dat die jongens inderdaad niet opletten 🤣
Surebaby schreef:
23-10-2021 10:07
Ja die! Groepsgewijs ook!

Als ik to zo hoor, en ook gezien de huidige tijdsgeest zat ik in een omgeving vol stalkers en ongewenste lastigvallers.
Wij vonden het heel normaal elkaar en anderen te schaduwen, bijvoorbeeld.
Broertje deed raar en meurde naar aftershave en wilde niet zeggen waar hij heen ging? Hup op de fiets erachteraan.
Vriend had tegen iemand gezegd een blind date te hebben en de ander had in zijn agenda 'leidseplein 19 uur' gezien?
Daar stonden we met zijn zessen verdekt opgesteld.
Laat staat wat je deed als je zelf verliefd was.
Wat er op de middelbare school gebeurde heb ik nog gedocumenteerd in schriftjes die ik met vriendinnen volpende.
Complete stalkacties waarbij we van elkaars crushes uitspraken documenteerden.
'13.15 voor zijn huis met vriend.
'ik lust eigenlijk geen satesaus'.
Plus daaronder pagina's 'humor' over deze uitspraak van zo'n nietsvermoedende jongen.

Maargoed, dan kom je nog eens ergens en het houdt je bezig. 🤣
Hahaha heerlijk dit. Vooral met dat broertje. :HA:
REDHOTHEAD schreef:
23-10-2021 09:44
Ik dacht het, jij schrijft het
Even off topic, maar ik lig in een deuk om dat Twitter-account :rofl:

https://mobile.twitter.com/howcanimakethi1
Voor iedereen een groene tuin
Ontbijtjes aan de deur hangen? :confused:
madamecannibale schreef:
23-10-2021 09:07
Ik appte mijn crush wel eens iets als “Hey Piet, kan je morgen bij de vergadering die ene grafiek laten zien”. En dan appte ik dat natuurlijk niet naar mijn collega Piet maar wel naar mijn crush. Die daar natuurlijk op reageerde dat ik de verkeerde appte, en zo kwamen we wel in gesprek. Nadeel is dat je dit niet te vaak bij dezelfde moet doen :facepalm:
Heerlijk. Hier ook guilty
GroenTuintje schreef:
23-10-2021 10:25
Even off topic, maar ik lig in een deuk om dat Twitter-account :rofl:

https://mobile.twitter.com/howcanimakethi1
Echt hè, mijn dag kan niet meer stuk
:rofl:

Qua stomme dingen doen: Keer een etui van een jongen die ik leuk vond uit zn schooltas gepakt, zodat ik die kon terugbrengen omdat ik m dan zogenaamd "gevonden " had. Ik naar zn huis om dat ding te geven. Hele fantasieen over dat ie me binnen zou vragen en dat we samen een glaasje cola zouden drinken. Eenmaal daar voelde ik me rete ongemakkelijk omdat ik niet zo goed kon liegen. Hij vroeg me ook helemaal niet binnen, zei alleen "ok, bedankt" en dat was het. Daarna hem nooit meer recht durven aankijken uit angst dat ie mn trucje toch doorzien had. :facepalm:
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 23-10-2021 11:07
0.06% gewijzigd
Wat een heerlijk topic :love: :lol:
Ik vind hier dingen van.
BeauCis schreef:
23-10-2021 08:57
Jezus ATypical, laat mij ook even lekker zelf bepalen wat ik schrijf...echt WTF.
Ben jij altijd zo onderhuids agressief?
Geen bewuste acties, maar wel zo dagdromen/verstrooid zijn dat ik in één week:
- vergat uit te stappen bij het juiste treinstation
- er bij de kassa van de supermarkt achter kwam dat mijn portemonnee nog in de auto lag
- op twee verschillende schoenen naar mijn werk ging (verschillende kleur en hakhoogte) en dat pas halverwege de ochtend merkte.

En toen was ik al in mijn veertiger jaren hé. :facepalm:
Ik vind hier dingen van.
REDHOTHEAD schreef:
23-10-2021 09:44
Ik dacht het, jij schrijft het
.
Het is al jaren geleden maar vandaag weer eens iemand op de blacklist gezet.
Niet geschoten is altijd mis
Sabeltandcavia schreef:
23-10-2021 11:13
Geen bewuste acties, maar wel zo dagdromen/verstrooid zijn dat ik in één week:
- vergat uit te stappen bij het juiste treinstation
- er bij de kassa van de supermarkt achter kwam dat mijn portemonnee nog in de auto lag
- op twee verschillende schoenen naar mijn werk ging (verschillende kleur en hakhoogte) en dat pas halverwege de ochtend merkte.

En toen was ik al in mijn veertiger jaren hé. :facepalm:
Hahaha dat van die schoenen heb ik ook weleens gehad!
Honingdropje2 schreef:
23-10-2021 11:05
Echt hè, mijn dag kan niet meer stuk
:rofl:

Qua stomme dingen doen: Keer een etui van een jongen die ik leuk vond uit zn schooltas gepakt, zodat ik die kon terugbrengen omdat ik m dan zogenaamd "gevonden " had. Ik naar zn huis om dat ding te geven. Hele fantasieen over dat ie me binnen zou vragen en dat we samen een glaasje cola zouden drinken. Eenmaal daar voelde ik me rete ongemakkelijk omdat ik niet zo goed kon liegen. Hij vroeg me ook helemaal niet binnen, zei alleen "ok, bedankt" en dat was het. Daarna hem nooit meer recht durven aankijken uit angst dat ie mn trucje toch doorzien had. :facepalm:
Dit doet mij denken aan dat ik op school had gevraagd iets te mogen lenen van een meisje in mijn klas, wat ik dan bij haar thuis moest ophalen.

Die avond gegaan, leuk gesprek, en een date gepland met haar… maar op het allerlaatst (toen ze de deur dicht deed) realiseerde ik mij pas dat niet zij, maar haar tweelingzus de deur had open gedaan. Later vertelde ze mij dat zij dat had gedaan omdat juist zij mij wel zag zitten.

Nou leken ze ook sprekend op elkaar, dus dat is helemaal goed gekomen, maar het is echt zo’n wtf momentje dat je nooit vergeet. ;)
Ik had via een gezamenlijke kennis gehoord dat zijn sibling al 3 weken in coma lag. Had hem 1 keer eerder gezien en sibling kende ik al helemaal niet. Maar ik vond het kutnieuws dus belde hem even op. "Ja euh, ik hoorde het van je sibling, las ook het artikel in de krant. Rot zeg. Hoe gaat het met jou?" Kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan :facepalm:

Bleek ik de eerste te zijn in weken die vroeg hoe het met hém ging, dat is hij nooit vergeten.
15 jaar later nog steeds samen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
23-10-2021 12:12
Ik had via een gezamenlijke kennis gehoord dat zijn sibling al 3 weken in coma lag. Had hem 1 keer eerder gezien en sibling kende ik al helemaal niet. Maar ik vond het kutnieuws dus belde hem even op. "Ja euh, ik hoorde het van je sibling, las ook het artikel in de krant. Rot zeg. Hoe gaat het met jou?" Kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan :facepalm:

Bleek ik de eerste te zijn in weken die vroeg hoe het met hém ging, dat is hij nooit vergeten.
Dat was ook lief van jou.

Ik had een crush op een net volwassen buurman toen ik 16 was. Als hij langsliep speelde ik snel een mooie romantisch stukje op de piano. Ik weet niet eens of hij pianomuziek leuk vond.
Crush stak passerpunt in mijn knie. Hij dacht dat dat de ultieme vorm van meisjes plagen, zoentjes vragen was.
BeauCis schreef:
23-10-2021 08:42
Owkee, op zich leuk topic...want boel mensen doen best rare dingen wanneer ze verliefd zijn, en dat levert mooie verhalen op.

Maarrrrrrrrr....jouw voorbeeld doet me denken dat jij wel heel erg jong bent, zeer weinig hebt meegemaakt en een absurd groot schaamgevoel hebt.

Want je schaamt je klaarblijkelijk dood, omdat je ‘toevallig’ net boodschappen deed om je crush tegen te komen.

Ten eerste...wanneer jouw ‘toevalligheden’ beperkt zijn tot één keer de deur uitgaan omdat je haar zag van afstand (raam neem ik aan)....wáárom lig je dáár twee uur wakker van? Maar echt???

De kans dat zij, of iemand anders, dát doorheeft is nihil. So get over yourself!!! Dat boeit echt niemand. De meeste mensen zijn meer bezig met zichzelf dan met de rest van de wereld, en die merken het niet eens op.

Ben je ‘spontaan’ altíjd net waar je crush is, dán pas is er reden je druk te maken, want pas dán zou het mensen op kunnen vallen.

Nu maak je je druk om minder dan niks.

Ten tweede, klaarblijkelijk ben je superjong, want je maakt je druk om niks. Maar je zit wél in New York!!! Dude or dudette...realiseer je even hóe ongans bevoorrecht je bent. Vele leeftijdsgenoten komen amper in de eerstvolgende grote plaats, die per trein of bus te bereiken is. En als het voor studie is...het gros pendelt tussen ouderlijk huis en studeerstad, komt met gratis OV nog ergens, en met zuurverdiende centjes dankzij shitty betaalt vakantie of weekendbaantje hooguit op Sziget...of met de rugzak in Thailand, dus waar héb je het over. De meeste anderen komen niet verder dan Sunshine Coast, Cote d’Azur of Costa Brava.

Ten derde, wil je een topic starten over smeuïge verhalen aangaande ‘de rare dingen die mensen doen wanneer ze verliefd zijn’ dan moet je wél zelf met iets beters komen dan jouw voorbeeld, want en het is niet smeuïg, en zo futiel dat het niet eens raar genoemd kan worden.

Maar verliefdheidsrariteiten ken ik zat. En die zijn vele malen vreemder dan waarmee jij komt.

Ik ken iemand die tegen een paal aan wandelde omdat hij te druk bezig was zijn crush te bekijken. Als in, boem, gat in zijn hoofd, EHBO...het goede nieuws is dat hij en zijn crush intussen bijna dertig jaar getrouwd zijn en een aantal kinderen hebben.

Ik ken ook iemand die bijna zijn auto in een meer parkeerde om zijn crush te imponeren, door vooral bezig te zijn haar favo liedje op te zoeken dan met het rijden...hij had pas net zijn rijbewijs, en was zo druk het juiste muziekje op te zoeken dat hij bijna dat meer inreed. Dat werd nooit wat, maar dat kwam niet door zijn rijskills. De klik was er gewoon niet. Ik was zelf zijn crush. En zoveel jaar na dato vind ik die actie nog steeds aandoenlijk. Op het moment zelf dacht ik wel ‘gast, wat doe jij nu? Let op de wég!’.

Dan was er nog iemand die er normaal casual bij liep. Die was volledig opgedoft, half in pak, al drie keer zichtbaar voorbij gefietst...waarschijnlijk vaker, maar die drie keer zagen we allemaal. Die was opgejut door anderen om haar te veroveren (als je wat wil moet je wel wat doen). Helaas waren ze even vergeten te vragen of zij hem überhaupt leuk vond, dus kwam hij voor niks opgedoft langs. Zij vond hem nl helemaal niet leuk. At all. Dus hoe opgefluft ook, die jongen maakte gewoon geen schijn van kans. Zij was ik btw.

Zelf stond ik iedere week ‘toevallig’ op dezelfde tijd dat mijn crush muziekles had gehad in mijn straat, onze kat binnen te halen. Om hém te zien. Iedere week. Maanden lang. Dat móet wel zijn opgevallen. Mijn hele buurt had het door, en ik werd ermee geplaagd. Het boeide mijn toenmalige crush totaal niet, want hij was helemaal niet geïnteresseerd.

Verder had ik, als verliefde puber, altijd mijn hart op de tong, dus alle vrienden wisten allang dat ik iemand heel leuk vond, terwijl de crushes in kwestie amper wisten dat ik bestond. Het is zelfs een keer gebeurt dat ik er via via achter kwam dat er zwaar geroddeld werd over een niet al te stille aanbidder (ik dus). Mijn halve woonplaats wist klaarblijkelijk al dat ik iemand leuk vond. Maar met het nieuws van vandaag pakt men morgen de vis in. Het was even groot nieuws dat BeauCis een crush had en vervolgens boeide het niemand meer.

Maar, dus, en, wanneer je je zo druk maakt om minder dan niks dan ben je zélf puber of je hebt ook echt nog helemaal geen reet meegemaakt. In beide gevallen zal Viva forum voor jou niet de plek zijn. De gemiddelde leeftijd hier is een stuk hoger dan puberleeftijd en de meeste mensen hier hebben heel wat meer meegemaakt om van wakker te liggen.
Hai beaucis, wat een aannames.
parbleumondieu schreef:
23-10-2021 12:29
Dat was ook lief van jou.

Ik had een crush op een net volwassen buurman toen ik 16 was. Als hij langsliep speelde ik snel een mooie romantisch stukje op de piano. Ik weet niet eens of hij pianomuziek leuk vond.
Aaah...deze is wel echt lief :heart:
Palmboominnewyork schreef:
23-10-2021 12:32
Ben je echt een puber in New York?
Hahaha, geweldig topic! Ik werd eens in een schoenenwinkel geholpen door een heel leuke jongen. Ik weet zeker dat hij mij ook leuk vond. Hij vroeg me helaas niet mee uit en ik durfde het hem ook niet te vragen. Heb een tijdje wekelijks nieuwe veters, schoensmeer e.d. gekocht om hem toch weer te kunnen zien. Is verder niks geworden. Stelletje verlegen stuntels...
Love is the meaning of life
AeonOfWinter schreef:
23-10-2021 12:12
Wat een lief verhaal.
Palmboominnewyork schreef:
23-10-2021 12:32
Ja, sorry, schijnt vrij hard over te zijn gekomen. Dacht alleen...als je je over zoiets minimaals zo druk maakt... ben je vast heel jong, of maakte je weinig mee. Ennuhm, aangaande je crush...doe iets, who cares...weet je gelijk of er wat inzit of niet...echt zinloos twee uur wakker te liggen om zoiets! Vraag is dan wel...ben je heel jong, of maakte je weinig mee? :) en thnx voor je sportieve reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven