Beëindigen complexe relatie?

10-06-2023 14:36 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende: ik woon samen met mijn dochter van 3 jaar en de vader woont elders. We hebben wel een relatie maar ik wil die graag beëindigen.
Tenminste, als dat het beste zou zijn voor mijn dochter. Want mijn vriend komt alleen aanwaaien als het hem uitkomt en gaat de laatste tijd steeds vaker over grenzen heen. Als hij niet lekker in zijn vel zit dan reageert hij dat of op mij of mijn dochter af. Hij gaat hard praten of snauwen als iets m niet zint. Ik merk ook aan mijn dochter steeds vaker teleurstelling als hij niet wil spelen of afwezig reageert. Maar laatst schoot hij om iets kleins weer uit zijn slof tegrn haar, zonder eerst normaal te waarschuwen.
Mijn dochter kwam toen snel bij mij "schuilen". Omdat ze schrok van zijn reactie.
Het zit me heel erg dwars dat hij zo kinderachtig wordt en een kort lontje heeft als er dingen niet meezitten bij hem. Eigenlijk ben ik er wel klaar mee om steeds op eieren te lopen als hij komt. Maar hij kan ook lastig nee verdragen.
Dus ik vind het lastig hoe ik het aan moet pakken als ik bij hem weg wil. Ik weet niet hoe hij zal reageren daarop.
Maar bovendien: is dit het beste voor mijn dochter? Want straks wil hij wel omgang blijven houden, de leuke momenten met hem zijn voor mijn dochter ook waardevol. Maar dan heb ik helemaal geen toezicht meer als ze bij hem is..
Of is het een te rigoureuze beslissing om de relatie te beëindigen? Is het beter als we samen met een opvoed deskundige gaan praten oid. Want volgens mij heeft ie ook geen idee hoe het opvoeden enz allemaal moet. Die kan hem misschien wat meer vertellen over de peuterfase, en dat je geduldig moet blijven als ze iets stoutst doet oid.. wat denken jullie? Schiet ik er iets mee op om de relatie te beëindigen of kan ik beter inzetten op begeleiding? En waar zou ik begeleiding kunnen vinden hiervoor? Want dat er dingen moeten veranderen is me duidelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulppie8 schreef:
10-06-2023 17:14
Hij komt bijna dagelijks?

Wat doen ? Boos zijn ? Mee eten ?
Klopt.. nou inderdaad die 3 dingen net hoe zijn pet staat en soms is ie in een leuke bui maar das net afwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
10-06-2023 17:16
Is er los van jullie dochter nog sprake van een relatie tussen jullie? Houden jullie nog van elkaar? Iets? Of verdraag je hem enkel?
Ik weet niet zo goed of ik nou nog van hem houd. De laatste tijd (laatste halfjaar) lijkt het meer op verdragen
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterloo schreef:
10-06-2023 17:23
Klopt.. nou inderdaad die 3 dingen net hoe zijn pet staat en soms is ie in een leuke bui maar das net afwachten.
Dat is toch vreselijk? Ook in een relatie is dat niet fijn.

Kun je überhaupt grenzen aangeven bij hem?
Het is zoals het is
Waterloo schreef:
10-06-2023 17:23
Klopt.. nou inderdaad die 3 dingen net hoe zijn pet staat en soms is ie in een leuke bui maar das net afwachten.
Ohh waterloo dat moet je niet meer willen
Alle reacties Link kopieren Quote
Youk79 schreef:
10-06-2023 17:40
Dat is toch vreselijk? Ook in een relatie is dat niet fijn.

Kun je überhaupt grenzen aangeven bij hem?
Ja nu je het zegt, dat is ook niks.. Ben er alleen zo aan gewend denk ik dat ik dat niet eens meer opmerk. Grenzen aangeven is idd lastig bij hem helaas
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou opzoek gaan naar iemand die jou gaat helpen met grenzen stellen. En dan met die steun de relatie verbreken.

Zo te horen heb je nauwelijks nog zicht op wat normaal gedrag is en hoe je grenzen kunt stellen
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterloo schreef:
10-06-2023 15:52
Ja dit vind ik ook. Ik weet alleen niet goed waar ik moet beginnen met zoeken naar zo'n hulpverlener. Iemand tips?
Hij is altijd wel erg egoïstisch geweest en kort lontje gehad. Vandaar dat het ook lastig was om samen onder 1 dak te blijven wonen. Is tijdje veel beter gegaan, maar de laatste tijd gaat het met werk niet goed en dan komt meteen deze kant weer naar boven.
Laat me raden, hij blowt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft hij straks uberhaupt wel zin om kind mee te nemen en dingen te ondernemen?

Hij wou dit kind immers niet en het is duidelijk dat alle échte zorg voor haar bij jou belandt.

Die wil straks helemaal geen co-ouderschap. Hoogstens een namiddag naar de speeltuin.


Hoogstens wordt het nog een gesteggel over de kinder-alimentatie.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is bij veel gemeentes een sociaal wijk team, die of de huisarts weten vaak of er steungroepen en therapie zijn voor vrouwen zoals jij.

Die gewoon niet durven uitmaken met een manipulerende uitzuiger en waar dan ook kan kijkenhoe dat moet met een kind.

Gelukkig gaat niet om een woning, dus ik zou echt kijken waar ik nu hulpkan krijgen met asap hem uit je huis houden en weren.
En dat hij als hij echt contact wil met kind daar hulp en regels voor krijgt.

Buiten jouw huis.

En hou maar rekening met dat hij ineens zogenaamd heel graag vader wil zijn en omgang wil en wel graag op zijn voorwaarden. Gewoon om ego.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterloo schreef:
10-06-2023 17:26
Ik weet niet zo goed of ik nou nog van hem houd. De laatste tijd (laatste halfjaar) lijkt het meer op verdragen
Een jaar geleden schreef je al dat je single mom was. Hak die knoop door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom vind jij het okee dat hij komt aanwaaien wanneer hij wil? Wat haal jij uit deze 'relatie'?
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
10-06-2023 18:11
En hou maar rekening met dat hij ineens zogenaamd heel graag vader wil zijn en omgang wil en wel graag op zijn voorwaarden. Gewoon om ego.
Ja dit denk ik ook, hem kennende. Ik hoop alleen dat het voor haar niet onveiliger wordt als hij die omgang ook gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterloo schreef:
10-06-2023 19:57
Ja dit denk ik ook, hem kennende. Ik hoop alleen dat het voor haar niet onveiliger wordt als hij die omgang ook gaat krijgen.
Heeft hij haar wel erkend?

Anders kan hij in eerste instantie naar de rechtbank om erkenning te bekomen.
Lukt hem ongetwijfeld wel, maar hij moet er wel weer moeite in (willen) steken.

Heeft hij wel een bed voor haar staan en heeft ze ooit al bij hem overnacht?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterloo schreef:
10-06-2023 17:23
Klopt.. nou inderdaad die 3 dingen net hoe zijn pet staat en soms is ie in een leuke bui maar das net afwachten.
Dit gedrag is zo verschrikkelijk schadelijk voor het kind. Het kind heeft geen plek waar ze veilig is, elke dag in deze situatie beschadigd je kind. Daar kan ze haar hele leven last van houden, ook op relatiegebied.

Beter een plek waarvan ze weet dat ze daar echt veilig is en omgang met vader elders. Ik

Schakel hulp in, klop aan bij centrum jeugd en gezin in jouw woonplaats. Schakel veilig thuis in.

In deze relatie blijven hang is verschrikkelijk schadelijk voor je kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
10-06-2023 20:13
Heeft hij haar wel erkend?

Anders kan hij in eerste instantie naar de rechtbank om erkenning te bekomen.
Lukt hem ongetwijfeld wel, maar hij moet er wel weer moeite in (willen) steken.

Heeft hij wel een bed voor haar staan en heeft ze ooit al bij hem overnacht?
Niet erkend, Maar als hij echt omgang zou willen, kan hij dat volgens mij wel krijgen als biologische vader.
Hij woont in een kamer in studentenhuis, zij is daar nog nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waterloo schreef:
10-06-2023 20:26
Niet erkend, Maar als hij echt omgang zou willen, kan hij dat volgens mij wel krijgen als biologische vader.
Hij woont in een kamer in studentenhuis, zij is daar nog nooit geweest.
Vraag eens bij huisarts voor wat hulp of tips waar je terecht kan als je niet durft om hem gewoon de deur te wijzen en uit te maken.

Bel een advocaat voor info als hij echt erkenning gaat aanvragen, hoe met omgang moet daarna.
Maar laat hem dat dan maar eerst eens allemaal gaan proberen, dat is nogal iets waar hij moeite voor moet gaan doen...

Hou jij bij wat voor soort vader het is, verleden en nu, wat doet hij met haar, hoe doet hij tegen jou en haar als hij daar was ( was, niet is, dus dumpen die gast) wat hij betaald, wat hij aan zorg voor kind doet ect.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij komt en gaat nu wanneer hij zin heeft. Geef hierin je grenzen aan. Hij mag twee avonden per week komen, neem hiervoor een vaste avond. Sta op je strepen en wijk niet van die avonden af. Als hij zich niet gedraagt wijs je hem de deur. Als dat escaleert bel je 112. Laat je kind zien dat je voor haar opkomt.

Ondertussen zoek je professionele hulp, jouw situatie is niet uniek. Bij veilig thuis kennen ze het klappen van de zweep.

Maar grijp in, kom op voor je kind. Doe iets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een nicht van mij is met zo'n man getrouwd. Twee dochters (bijna en al puber inmiddels). De kinderen lopen al járen bij een psychiater. Ze gaat nu eindelijk van hem scheiden, maar ik vrees dat het leed van hun kinderen voorlopig niet opgelost is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven