Ben ik dan echt niemands type?

17-12-2019 12:25 475 berichten
Ik open er toch maar even een topic over want het lijkt er op dat ik echt niemands type ben (qua uiterlijk) Ik heb de afgelopen tijd heel wat datingapps getest van tinder t/m paiq. Met wat verschillende foto's van reisfoto's t/m foto's in huis en een leuk gifje. Maar of ik er nu 1 of 5 foto's opzet het schijnt niks uit te maken. Want ik heb een tijdje getest met een 1 foto half van mijn achterkant en mijn bio. En daar kreeg ik wat redelijk likes op zelfs superlikes, het gesprek aangaan lukt ook en het is was dan vaak gezellig totdat ik een gezichts foto stuurde. Doe ik dezelfde tekst met foto's dan krijg ik niet of nauwelijks likes. En ik vraag mij echt af wat de dames zien ik heb niks bijzonders of raars, geen puistjes, een goed gebit, een bos krullen en ben lang, krijg daarbij ook nog regelmatig complimentjes over mijn kledingstijl. Maar ik ontvang afwijzing op afwijzing. En ik geloof oprecht niet tussen de honderden profielen dat er zo weinig mensen mij zien zitten. Ik hoor echt regelmatig dat dames een gewoon een leuke jongen zoeken mr zelfs in die categorie schijn ik niet te vallen. En ik weet ook allemaal dat je datingcoaches en speeddaten en al die dingen heb. Maar ik heb min of meer al geprobeerd dat ze in eerste instantie voor mijn innerlijk gaan. Ik snap dat ik niet iedereen zijn type kan zijn maar ik hoor het te vaak, en ik wil erachter komen wat het is
Alle reacties Link kopieren
De kwaliteit van deze foto is niet goed; lijkt een soort knik/vertekening in te zitten, maar verder niet op aan te merken. Ben al 10 jaar getrouwd en uit de dating scene maar zou ws naar rechts swipen op basis vd foto
Je bent niet lelijk. Hebt een goed figuur en goede lengte. Toch zou ik niet swipen, terwijl ik niet goed kan verwoorden waarom. De foto voelt een beetje nietszeggend en leeg ofzo. Je laat geen indruk achter.

Probeer meer op te vallen, leuke spontane foto’s?
Wie wat wil die moet wat.
Zalmsnipper schreef:
18-12-2019 08:33
Say what?

TO ik denk dat je probleem eerder is dat je als man echt moet jagen. Ik zou niet op Tinder gokken maar eerder op sites als ematching of Paiq (bestaat dat nog?). Maak een selectie van dames die goed bij je zou passen en ga er met vertrouwen op af.
Niet glimlachen maar vriendelijk neutraal kijken. Uit al die kleine onderzoekjes van de datingservices blijkt dat dat een stuk beter werkt.
Murrmurr schreef:
18-12-2019 08:39
Ergens heeft 'ie wel iets van Hugh Grant!

Misschien moet je ons wervende teksten laten schrijven
Ja idd!!! Goed gezien.
Je oogt mij te saai, doorsnee.
Op zich niks mis mee, maar het trekt niet aan.
Je hebt een prima kop en een prima lijf. In de kroeg was ik vast een praatje begonnen, mits je een zelfverzekerde uitstraling had. Ik vind deze foto erg onzeker overkomen. Het oogt mij niet alsof je echt lol daar hebt, en dat je dat gelukkige moment hebt willen vastleggen. Je zit ‘gewoon’ op een hekje en kijkt wat angstig uit je ogen.

Ook is het bij dit soort foto’s lastig een conversatie te starten. Het is altijd mooi als de foto uitnodigen tot een praatje. Ik had daarom in mijn Tindertijdperk altijd een goede foto van mijn hoofd, een van mijn hele lijf, maar de eerste was altijd eentje die uitnodigde tot nieuwsgierigheid: ik in kluspak aan het gips strijken bijvoorbeeld. Of iets van mijn aparte hobby. Dat biedt een haakje én laat zien dat je niet doorsnee bent.

Ik denk dat het hem daar vooral in zit. Niet doorsnee zijn. En plezier hebben in het leven: niets zo aantrekkelijk als een man die lol heeft. Of dat nou zichtbaar is op een foto of in de kroeg: dat is echt voor mij het leukst.
Ik heb je een epistel gemaild TO :)
Ik vind je houding wel oké (en kleding en alles leuk), maar inderdaad de schaduwwerking ongunstig en je kijkt ongemakkelijk. Is dat vaak zo op geposeerde foto's? Dat heb ik wel, beetje rare glimlach of zo, haha. Dan is denk ik de remedie een spontane foto of een goede vriend(in) er een hele rits laten maken waar dan vast een gelukstreffer tussen zit omdat je dat geposeerde niet de hele tijd volhoudt bijvoorbeeld. En ook die goede vriend(in) mee laten kijken bij het kiezen van de beste foto's. Een vriendin van mij zei dat mijn eerdere foto's mij niet helemaal tot mijn recht lieten komen, ik denk dat ze de sparkle miste. Ik heb haar dus gevraagd een berg foto's te schieten. Ik vind soms juist die foto's die zij mooier vindt iets minder, maar ik denk dat mijn eerdere foto's dan minder uitstraalden.
Hehe thanks allemaal voor de feedback, hier kan ik wat mee, als ik weet dat er een foto gemaakt wordt krijg ik altijd een bepaalde spanning waardoor ik onzeker/angstig overkom
Post een foto waarbij je iets aan het doen bent.
naamloosjes schreef:
18-12-2019 10:06
Post een foto waarbij je iets aan het doen bent.
Doe het zelf
Jeetje ik krijg echt meer sympathie voor mannen als ik dat allemaal zo lees. Ik word er plaatsvervangend zenuwachtig van, het is een hele studie zo'n foto, en op Tinder doen we er een fractie van een milliseconde over om het kaf van het koren te scheiden. En bij vrouwen is "tieten hebben" eigenlijk de sleutel tot een goede foto, laten we wel wezen. Het is gewoon niet eerlijk, als ik in het echt iemand een paar keer zie en ermee praat denk ik misschien leuke vent, hij heeft iets interessants. Op Tinder had ik hem dan al zes keer de moeder geswipet om een ongelukkige schaduw, een stom shirt of onzekere grijns. En als ik dan al rechts swipe verwijder ik ze als ze denken dat "goeie morgen" twee woorden zijn.
Het blijft gewoon een kut-app.
Kettlebel schreef:
18-12-2019 09:38
Hehe thanks allemaal voor de feedback, hier kan ik wat mee, als ik weet dat er een foto gemaakt wordt krijg ik altijd een bepaalde spanning waardoor ik onzeker/angstig overkom
Klopt. Iets minder deze blik.

https://youtu.be/cGyQmH9NZcw?t=132
Murrmurr schreef:
18-12-2019 10:22
Doe het zelf
Hij vraagt om tips.
Murrmurr schreef:
18-12-2019 08:05
Ik zie verdacht veel kinderartsen langskomen op Tinder, vaak compleet met stethoscoop en ziek kindje
Inclusief kinderarm? Of dat nog net niet?
Murrmurr schreef:
18-12-2019 10:25
Jeetje ik krijg echt meer sympathie voor mannen als ik dat allemaal zo lees. Ik word er plaatsvervangend zenuwachtig van, het is een hele studie zo'n foto, en op Tinder doen we er een fractie van een milliseconde over om het kaf van het koren te scheiden. En bij vrouwen is "tieten hebben" eigenlijk de sleutel tot een goede foto, laten we wel wezen. Het is gewoon niet eerlijk, als ik in het echt iemand een paar keer zie en ermee praat denk ik misschien leuke vent, hij heeft iets interessants. Op Tinder had ik hem dan al zes keer de moeder geswipet om een ongelukkige schaduw, een stom shirt of onzekere grijns. En als ik dan al rechts swipe verwijder ik ze als ze denken dat "goeie morgen" twee woorden zijn.
Het blijft gewoon een kut-app.
Hij vraagt er toch zelf om. En dit is zoals het werkt met online dating. Ze hadden het nooit moeten uitvinden, ik vind het een waardeloos gedoe.
Zeker ook omdat het bij zoveel mensen, net als bij TO, een deuk geeft in zelfvertrouwen. En het obsessieve bezig zijn met... Ik vind het echt een naar stukje daten wat er op de wereld is gebracht.
Qiyara schreef:
18-12-2019 10:37
Hij vraagt er toch zelf om. En dit is zoals het werkt met online dating. Ze hadden het nooit moeten uitvinden, ik vind het een waardeloos gedoe.
Zeker ook omdat het bij zoveel mensen, net als bij TO, een deuk geeft in zelfvertrouwen. En het obsessieve bezig zijn met... Ik vind het echt een naar stukje daten wat er op de wereld is gebracht.
Ja dat is dus eigenlijk wat ik bedoel. Ik sta er gewoon nooit bij stil wat daar allemaal voor werk in gaat zitten voor diezelfde mannen die ik achteloos als consumptie-artikel of vermaak op verveelde momenten wegswipe. De eerste keer dat ik hoorde over Tinder vond ik het al een walchelijk concept, inmiddels was ik aan het idee gewend. Maar dit is toch eigenlijk bizar.

TO kappen hiermee, ga iets in het echt doen.
Kettlebel schreef:
17-12-2019 18:00
Dat gaat hier niet toch?
Jawel hoor. Via Tinypic
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Kettlebel schreef:
gebruik dan alleen de foto's waar je niet poseert
Je lijkt zo onzeker op deze foto. Zoals ik al zei, als de wanhoop eraf spat dan zal je nog een eindje alleen blijven. Tinder is op dat vlak heel oppervlakkig, vrouwen zien 2 seconden je foto en kiezen ja of neen, meer is het niet. En als je foto al niet 100 procent is dan.. Blijkbaar ben je dan ook geen praatjesmaker die met een vlotte babbel(online) de boel nog kan redden. Volgens mij is tinder niet de plaats voor je. Het zal je enkel onzekerder maken en er valt weinig te rapen. Probeer op andere manieren met vrouwen in contact te komen. Veel succes!
Of ga gewoon rechtop zitten: hoe moeilijk kan het zijn.
Murrmurr schreef:
18-12-2019 10:49
Ja dat is dus eigenlijk wat ik bedoel. Ik sta er gewoon nooit bij stil wat daar allemaal voor werk in gaat zitten voor diezelfde mannen die ik achteloos als consumptie-artikel of vermaak op verveelde momenten wegswipe. De eerste keer dat ik hoorde over Tinder vond ik het al een walchelijk concept, inmiddels was ik aan het idee gewend. Maar dit is toch eigenlijk bizar.

TO kappen hiermee, ga iets in het echt doen.
True.
Hesperolopdevloer schreef:
18-12-2019 11:05
Tinder is op dat vlak heel oppervlakkig, vrouwen zien 2 seconden je foto en kiezen ja of neen,
zo gaat het irl ook.
Mannen denken alleen bij veel vrouwen: Daar ken ik wel een kunssie op
Vrouwen denken dat bij weinig mannen
Maar beider oordeel gaat in een spilt second
Kettlebel schreef:
Dat hebben heel veel mensen, niks geks aan. Alleen zie je het vaak wel terug op de foto. Op zich ook geen groot probleem (ik vind de foto wel een goeie voor het totaalplaatje), maar dan zou ik wel een of liefst enkele foto's plaatsen waarop je een wat relaxtere gezichtsuitdrukking hebt.

Verder is het ook een kwestie van een lange adem hebben. Mensen (ook mannen) kunnen op zo veel afknappen op allerlei momenten. Wat dat betreft is het naast zelf ook niet al te kritisch en onzeker/wanhopig zijn ook stomweg geluk hebben hoe snel je de juiste treft.

En pas ook op met je tekst. Ik heb wel eens met iemand gechat die liever geen foto wilde delen want onzeker. Dan maak je het alleen maar groter. Bovendien ben ik er geloof ik zelf over begonnen omdat ik het wat scheef vond dat hij reageert op mijn profiel met vijf foto's terwijl ik het met enkel een stukkie tekst moet doen om me een beeld te vormen. Nou vind ik tekst wel belangrijk daarbij (daarom zit ik ook niet op Tinder), maar foto's ook.

Overigens was ik bij mijn huidige date niet dolenthousiast over zijn tekst en foto's, maar in het echt vond en vind ik hem heel leuk. Waarom dan afgesproken... Tja, hij stelde het voor, haha. Maar belangrijk was ook dat ik hem in ons app-contact wel sympathiek en spontaan vond overkomen. En de ontmoeting was voor mij dus onverwacht leuk. Dus ja, een combinatie van omstandigheden...
WeidseVelden schreef:
17-12-2019 19:38
Oh leuk altijd dat te lezen! Hoe/ waar heb je hem ontmoet?

To; in het echt is zoveel relexeder en ongedwongen om iemand tegen te komen. Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Nou, het is een "haar" en we hebben elkaar op een bijeenkomst ontmoet. Inmiddels getrouwd en erg gelukkig met elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven