Ben ik dan echt niemands type?
dinsdag 17 december 2019 om 12:25
Ik open er toch maar even een topic over want het lijkt er op dat ik echt niemands type ben (qua uiterlijk) Ik heb de afgelopen tijd heel wat datingapps getest van tinder t/m paiq. Met wat verschillende foto's van reisfoto's t/m foto's in huis en een leuk gifje. Maar of ik er nu 1 of 5 foto's opzet het schijnt niks uit te maken. Want ik heb een tijdje getest met een 1 foto half van mijn achterkant en mijn bio. En daar kreeg ik wat redelijk likes op zelfs superlikes, het gesprek aangaan lukt ook en het is was dan vaak gezellig totdat ik een gezichts foto stuurde. Doe ik dezelfde tekst met foto's dan krijg ik niet of nauwelijks likes. En ik vraag mij echt af wat de dames zien ik heb niks bijzonders of raars, geen puistjes, een goed gebit, een bos krullen en ben lang, krijg daarbij ook nog regelmatig complimentjes over mijn kledingstijl. Maar ik ontvang afwijzing op afwijzing. En ik geloof oprecht niet tussen de honderden profielen dat er zo weinig mensen mij zien zitten. Ik hoor echt regelmatig dat dames een gewoon een leuke jongen zoeken mr zelfs in die categorie schijn ik niet te vallen. En ik weet ook allemaal dat je datingcoaches en speeddaten en al die dingen heb. Maar ik heb min of meer al geprobeerd dat ze in eerste instantie voor mijn innerlijk gaan. Ik snap dat ik niet iedereen zijn type kan zijn maar ik hoor het te vaak, en ik wil erachter komen wat het is
woensdag 18 december 2019 om 13:06
Je ziet er best goed uit, maar de foto is ongunstig. Met een betere foto zou je meer reacties krijgen. Kijk ook eens voor tips op https://blog.photofeeler.com/
woensdag 18 december 2019 om 13:26
Lees dit ook eens.
https://blog.photofeeler.com/why-do-i-l ... to-others/
Prachtige voorbeelden van wat een foto uit kan maken.
En laat je niet ontmoedigen. Jij vindt echt wel een dame. Al dan niet op een dating site.
woensdag 18 december 2019 om 13:43
Ik ben een man en ben het wel eens met hetgeen er al is gezegd. Daarnaast vind ik je kleding nogal jongensachtig. Een shirt met uiltjes, een korte broek en sneakers staat in mijn beleving niet echt mannelijk. Dat beeld wordt versterkt doordat je lang en slank bent en zo te zien geen of weinig lichaamsbeharing hebt. Door je uiterlijk, houding, uitstraling en kleding kom je over als vriendelijk, zachtaardig, jongensachtig, maar ook een beetje soft en veel jonger dan dat je bent.
Als je niet zo wilt overkomen op (dating)foto's dan zou ik proberen iets meer "tradionele mannelijkheid" te tonen. Geen korte broek (laten we wel wezen, de meeste mannen zien er in korte broek niet uit), geen pyamashirt en liever geen sneakers.
Laat je ook niet zo poserend op een hek fotograferen alsof je een willoos, passief object bent. Zorg dat je wat meer uitstraalt dat je actief en "in control" bent van jezelf en van je handelingen.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over je uiterlijk, volgens mij zijn er zat vrouwen die jou fysiek aantrekkelijk vinden. Het gaat echt om je uitstraling die een oppepper kan gebruiken.
Als je niet zo wilt overkomen op (dating)foto's dan zou ik proberen iets meer "tradionele mannelijkheid" te tonen. Geen korte broek (laten we wel wezen, de meeste mannen zien er in korte broek niet uit), geen pyamashirt en liever geen sneakers.
Laat je ook niet zo poserend op een hek fotograferen alsof je een willoos, passief object bent. Zorg dat je wat meer uitstraalt dat je actief en "in control" bent van jezelf en van je handelingen.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over je uiterlijk, volgens mij zijn er zat vrouwen die jou fysiek aantrekkelijk vinden. Het gaat echt om je uitstraling die een oppepper kan gebruiken.
woensdag 18 december 2019 om 13:49
Mooi gezegd.JuriaanB schreef: ↑18-12-2019 13:43Ik ben een man en ben het wel eens met hetgeen er al is gezegd. Daarnaast vind ik je kleding nogal jongensachtig. Een shirt met uiltjes, een korte broek en sneakers staat in mijn beleving niet echt mannelijk. Dat beeld wordt versterkt doordat je lang en slank bent en zo te zien geen of weinig lichaamsbeharing hebt. Door je uiterlijk, houding, uitstraling en kleding kom je over als vriendelijk, zachtaardig, jongensachtig, maar ook een beetje soft en veel jonger dan dat je bent.
TO, ik denk ook dat je foto’s jouw innerlijk (zoals je jezelf omschrijft) niet reflecteren.
Het is al eens getipt: huur een fotograaf in. Die hoeft niet persé in een studio te fotograferen, op locatie kan ook.
woensdag 18 december 2019 om 13:54
Het topic is inmiddels wel 'afgelopen, gok ik. Maar 'jeetje'. Wat een hoop brandende hoepels zijn er met dat 'online daten'. Ik weet ook gelijk weer waarom ik het nooit heb gedaan en er bij voorbaat geen zin in heb. Gewoon beslist niet mijn ding, nooit geweest, misschien geldt dat ook voor jou, to?
In het echt mensen aanspreken of ontmoeten vind ik persoonlijk zóveel beter (niet dat ik dat veel doe, vrijwel nooit), maar online op een dating-app voelt het zo, geen idee hoe ik het echt moet verwoorden, gespeeld? pretentieus? Alsof ik een act zou moeten doen om vooral te hengelen? Daarnaast mis ik online enorm veel 'extras', zoals stem, beweging en nuance.
Wellicht ben ik ouderwets, maar ik ben wel dezelfde leeftijd als jij, TO.
In het echt mensen aanspreken of ontmoeten vind ik persoonlijk zóveel beter (niet dat ik dat veel doe, vrijwel nooit), maar online op een dating-app voelt het zo, geen idee hoe ik het echt moet verwoorden, gespeeld? pretentieus? Alsof ik een act zou moeten doen om vooral te hengelen? Daarnaast mis ik online enorm veel 'extras', zoals stem, beweging en nuance.
Wellicht ben ik ouderwets, maar ik ben wel dezelfde leeftijd als jij, TO.
woensdag 18 december 2019 om 14:09
Dit. Het is de Instagram generatie waar je tegen opbokst. Deze dames zijn perfect (ook zonder make up) stinken nooit en staan altijd fantastisch op de foto. En dat mogen ze ook verwachten van jou.Orpheus13 schreef: ↑18-12-2019 12:35Helaas komt ook hier weer de dubbele moraal naar voren. Je zou dit eens als man over een vrouw moeten zeggen!
Vrouwen denken altijd maar dat mannen geen gevoel hebben en afgebrand kunnen worden.
Ik denk dat je er (in potentie) meer dan prima uit ziet, waarschijnlijk zelfs bovengemiddeld. Wel eens dat (afgaande op de foto) het zelfvertrouwen en de attitude er niet afspatten.
Dat je in het echte leven een mens bent, die kan bewegen zodat de schaduw en assymetrische houdingen weer een stuk meevallen valt doet er niet toe.
Ik val op een tekst (nog liever irl), en kijk daarna naar de profiel foto. Als dit niet om een zeeeeer afwijkend persoon gaat dan heb ik interesse om iemand een keer in het echt te zien. Maar ja al jaren bezet. Later nog eens zijn foto gezien die hij een blauwe maandag online heeft gebruikt: in het echt is ie veeeel leuker.
woensdag 18 december 2019 om 15:09
Ik heb nog nooit een man gehad om zijn uiterlijk. En natuurlijk moet je iemand in het echt zien. Profiel met foto is echter helaas en eerste selectie, je moet toch ergens beginnen hè. Het is een enorm nadeel en vaak vallen mensen in het echt ook tegen.Zalmsnipper schreef: ↑18-12-2019 14:09Dit. Het is de Instagram generatie waar je tegen opbokst. Deze dames zijn perfect (ook zonder make up) stinken nooit en staan altijd fantastisch op de foto. En dat mogen ze ook verwachten van jou.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Dat je in het echte leven een mens bent, die kan bewegen zodat de schaduw en assymetrische houdingen weer een stuk meevallen valt doet er niet toe.
Ik val op een tekst (nog liever irl), en kijk daarna naar de profiel foto. Als dit niet om een zeeeeer afwijkend persoon gaat dan heb ik interesse om iemand een keer in het echt te zien. Maar ja al jaren bezet. Later nog eens zijn foto gezien die hij een blauwe maandag online heeft gebruikt: in het echt is ie veeeel leuker.
Dat gezegd hebbende hoef je nu ook weer niet een slechte foto van jezelf te plaatsen natuurlijk.
woensdag 18 december 2019 om 15:40
Wanneer je humor hebt, intelligentie, of je kan leuke gesprekken voeren dan wel je hebt oprechte interesse in de ander dan kun je nog wel eens met kop en schouders uitkomen boven iemand die knap is. Het probleem is echter dat TO zijn best doet om luchtig en gemiddeld te zijn. Gesprekken mogen niet te zwaar zijn, niet gaan over dit en dat, hij mag niet laten merken dat hij de ander echt leuk vindt, ...etc.
Door zijn eigen onzekerheid heeft hij zoveel regeltjes voor zichzelf bedacht dat hij niet uit de verf komt.
Ik zou wanneer ik TO was eens proberen om zonder al die eisen en zonder al dat voorbehoud met anderen te communiceren en connecties aan te gaan.
woensdag 18 december 2019 om 15:50
Die foto is niet de meest flatteuze denk ik zo maar jezus.... het is maar een foto hoor. Behalve dat je er wellicht niet op je voordeligst opstaat is er toch helemaal niets mis mee? Je ziet er in ieder geval goed verzorgd uit en je hebt een prima kop.
Ik heb zelf (als ouwe taart) ook op een online dating app gezeten en een foto is maar 1 stukje van de puzzel. Alleen op een foto knapte ik nooit af (of het moest al echt onplezierig zijn zoals met een dikke bierbuik en een peuk in de bek een net gevangen vis in de lucht houden). Zelf vond ik het verhaaltje belangrijker en inderdaad niet van dat gemiddelde geneuzel. Bijna iedereen houdt van reizen en lekker eten.
Zelf vond ik een man met humor aantrekkelijk. En zeker eentje die ook om zichzelf kon lachen. Ik heb echt ontzettend leuke dates gehad via die app. En met eentje ben ik jaren later nog steeds samen.
Ik heb zelf (als ouwe taart) ook op een online dating app gezeten en een foto is maar 1 stukje van de puzzel. Alleen op een foto knapte ik nooit af (of het moest al echt onplezierig zijn zoals met een dikke bierbuik en een peuk in de bek een net gevangen vis in de lucht houden). Zelf vond ik het verhaaltje belangrijker en inderdaad niet van dat gemiddelde geneuzel. Bijna iedereen houdt van reizen en lekker eten.
Zelf vond ik een man met humor aantrekkelijk. En zeker eentje die ook om zichzelf kon lachen. Ik heb echt ontzettend leuke dates gehad via die app. En met eentje ben ik jaren later nog steeds samen.
woensdag 18 december 2019 om 16:02
Ongetwijfeld, maar dan kan ik ook nog genoeg andere plaatsen en daar zullen ook andere reacties opkomen voor mij is het nu duidelijk en heb ik ten opzichte van het vorige topic echt wat aan gehad.
woensdag 18 december 2019 om 16:20
maar ook de vent met de fijnste gesprekken kan al dismissed worden, omdat hij niet door de eerste split second komtoor mannen als TO, daarom is een kroeg/Tinder moeilijker voor mannen als TO. Hij moet het hebben van vrouwen op werk/studie/hobby etc.Kerstvrouw schreef: ↑18-12-2019 15:40Wanneer je humor hebt, intelligentie, of je kan leuke gesprekken voeren dan wel je hebt oprechte interesse in de ander dan kun je nog wel eens met kop en schouders uitkomen boven iemand die knap is. Het probleem is echter dat TO zijn best doet om luchtig en gemiddeld te zijn. Gesprekken mogen niet te zwaar zijn, niet gaan over dit en dat, hij mag niet laten merken dat hij de ander echt leuk vindt, ...etc.
Door zijn eigen onzekerheid heeft hij zoveel regeltjes voor zichzelf bedacht dat hij niet uit de verf komt.
Waar je langer contact hebt, dan de eerste 2 oppervlakkige seconden
woensdag 18 december 2019 om 17:12
woensdag 18 december 2019 om 17:16
Niet met een snapchatfilter. Vrouwen hoeven niet eens een verhaal.
Oh wat ik ook zo subtiel vind is als zo'n man z'n ex of nog erger, z'n kind zo heel agressief met zwarte stift heeft overgekrast op de foto.