Ben ik een rebound
dinsdag 7 december 2021 om 10:32
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
donderdag 23 december 2021 om 14:40
Nou TO, een appje waar de liefde, genegenheid, verlangen en interesse vanaf spat zeg!
Ik, ik, ik... En jouw gevoelens doen er niet toe...
Blokkeren!
donderdag 23 december 2021 om 14:42
Ja dat is zeker waar.Yep schreef: ↑23-12-2021 14:37Hoezo lastig??!!
Je wil toch een relatie met iemand die om je geeft, die moeite voor je doet en door wie je je gewaardeerd voelt.
En daarvoor dient de ander zijn waardering te laten blijken, bijvoorbeeld door snel een leuke en lieve app terug te sturen.
En niet het 1e appje onbeantwoord te laten, en het 2e appje zelfs niet eens te lezen.
Lekker geïnteresseerd en enthousiast en verliefd zeg, deze vent. Not..........
TO, blokkeren die hap.
Toch kan ik mij voorstellen dat TO vanwege haar onzekerheid (en autisme) toch geneigd is hem een kans te geven.
Maar hij had inderdaad kunnen aangeven dat hij ook een fijne avond had gehad. Ik vind nog steeds dat hij haar wel laat ' bungelen'
donderdag 23 december 2021 om 14:43
donderdag 23 december 2021 om 14:49
Dat dus..
Hij geeft geen ruk om haar.
Mss wel om haar poes. Mss dat ie nog een keer all-the-way wil gaan.
Lekker even een dagje niet reageren en dan een kort zakelijk berichtje terug sturen, is zijn tactiek.
Sommige dames (ik hoop TO niet!) trappen daar dan weer met open ogen in.. "Oooooh, hij is me niet vergeten; zie je nu wel; hij vindt me leuk.... Wanneer spreken we weer af?..."
donderdag 23 december 2021 om 15:02
Nou Yep, ik vind je wel wat fanatiek worden.. zelf een slechte ervaring??
Als TO hem een kans wil geven, dan mag ze dat gewoon doen. Niet iedereen is goed met woorden en/of met appen. Je kunt dan concluderen er een punt achter te zetten maar het hoeft niet.
TO, doe wat goed,voelt,voor je. Jij hebt hem gezien en gesproken, niemand hier kent hem.
Als TO hem een kans wil geven, dan mag ze dat gewoon doen. Niet iedereen is goed met woorden en/of met appen. Je kunt dan concluderen er een punt achter te zetten maar het hoeft niet.
TO, doe wat goed,voelt,voor je. Jij hebt hem gezien en gesproken, niemand hier kent hem.
donderdag 23 december 2021 om 15:18
ieuw...die 'reageer je niet wat heftig?'
Als je nu nog verdergaat met dit contact geef je hem het signaal dat zijn gedrag ok is.
Het is ook raar, want eerder hadden jullie woorden omdat jij er de rem op zou zetten?
Er is niks mis mee om te zeggen dat dit niet goed genoeg is voor jou en dat je zijn reactie niet apprecieert. Dat jij het heel normaal vindt dat je contact houdt na een eerste seksueel contact en dat - als hij dat niet vindt - jullie geen match zijn.
Hoezo zou hij hoteldebotel zijn als hij aangeeft dat zij te heftig reageert? Iemand die echt verliefd zou zijn, zou ermee inzitten dat de ander verdrietig is, die zou niet de ander haar verdriet verwijten.
wat ga je doen TO? (stort je hier ajb niet dieper in, het wordt niet meer beter dan dit)
Als je nu nog verdergaat met dit contact geef je hem het signaal dat zijn gedrag ok is.
Het is ook raar, want eerder hadden jullie woorden omdat jij er de rem op zou zetten?
Er is niks mis mee om te zeggen dat dit niet goed genoeg is voor jou en dat je zijn reactie niet apprecieert. Dat jij het heel normaal vindt dat je contact houdt na een eerste seksueel contact en dat - als hij dat niet vindt - jullie geen match zijn.
Hoezo zou hij hoteldebotel zijn als hij aangeeft dat zij te heftig reageert? Iemand die echt verliefd zou zijn, zou ermee inzitten dat de ander verdrietig is, die zou niet de ander haar verdriet verwijten.
wat ga je doen TO? (stort je hier ajb niet dieper in, het wordt niet meer beter dan dit)
donderdag 23 december 2021 om 16:15
TO, ik hoop dat je hiervan leert, dat je jezelf wat minder kwetsbaar opstelt
Als een man niet 100% leuk is, al in de eerste contacten, laat hem dan gaan.
Je hoeft niet te bewijzen, dat hij jou wel leuk vindt. Je hoeft geen seks met zomaar iemand, als je dat liever alleen in een stabiele relatie hebt.
Gebruik de komende dagen eens voor wat zelfreflectie (of praat met een vriendin of hier met ons), waarom ben je hier ingetrapt? En hoe ga je voorkomen dat het weer gebeurt?
Als een man niet 100% leuk is, al in de eerste contacten, laat hem dan gaan.
Je hoeft niet te bewijzen, dat hij jou wel leuk vindt. Je hoeft geen seks met zomaar iemand, als je dat liever alleen in een stabiele relatie hebt.
Gebruik de komende dagen eens voor wat zelfreflectie (of praat met een vriendin of hier met ons), waarom ben je hier ingetrapt? En hoe ga je voorkomen dat het weer gebeurt?
donderdag 23 december 2021 om 16:20
Wat zit jij naar te drammen zegYep schreef: ↑23-12-2021 14:43Waar ik ook altijd zo'n hekel aan heb is aan het onpersoonlijke 'Hey!'....
Heb veel liever dat iemand mij met mijn naam aanspreekt, of met lieverd oid, ipv 'heyyyyy......"
Nou, Snoopy; heb je hem geblokkeerd, die eikel door wie je tot half 2 's nachts van de stress niet in slaap kon komen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 23 december 2021 om 16:36
Ligt het aan mij, ik zie eigenlijk niet wat hij verkeerd heeft gedaan?
Hij reageert niet binnen 24 uur op een appbericht, that's it?
Hij was aan het werk, dat wist je, hij moest naar amsterdam, dat wist je ook, en schijnbaar wonen jullie in het zuiden des lands dus dat is een volle dag.
Hoezo moet er geappt worden uberhaupt? Je hebt geslapen/gesekst maar je bent elkaar vervolgens toch niets verplicht verder? Je kent die man pas net. Je zit er echt wel als een havik bovenop de hele tijd.
Dit was eerder ook al aan de hand, meneer reageert laat op appjes naar de maatstaven van TO en TO begint daarvan te flippen. Vooral dat flippen is echt niet ok, in geen enkele situatie. Doe even normaal, houd je een beetje in en leer met gevoelens van onzekerheid omgaan, of ga niet daten.
Appen, daar weer achteraan appen als je niets hoort, dat gaat al ver en is dwingend gedrag. Om vervolgens laat op de avond overal te gaan deleten, huilen, etc. is echt heftig hoor. Dat valt wel in de categorie labiel/borderline gedrag.
Als ik TO loep zie ik dat zij 41 (!!!) is. Ik bedoel: wtf ? Ik voel me echt een totale droogkloot maar ik begrijp werkelijk niet dat mensen dit soort gedrag van elkaar goedpraten of aanmoedigen. Dit heeft toch helemaal niets met liefde of relaties te maken, als je op deze manier omgaat met onzekerheid?
Hij reageert niet binnen 24 uur op een appbericht, that's it?
Hij was aan het werk, dat wist je, hij moest naar amsterdam, dat wist je ook, en schijnbaar wonen jullie in het zuiden des lands dus dat is een volle dag.
Hoezo moet er geappt worden uberhaupt? Je hebt geslapen/gesekst maar je bent elkaar vervolgens toch niets verplicht verder? Je kent die man pas net. Je zit er echt wel als een havik bovenop de hele tijd.
Dit was eerder ook al aan de hand, meneer reageert laat op appjes naar de maatstaven van TO en TO begint daarvan te flippen. Vooral dat flippen is echt niet ok, in geen enkele situatie. Doe even normaal, houd je een beetje in en leer met gevoelens van onzekerheid omgaan, of ga niet daten.
Appen, daar weer achteraan appen als je niets hoort, dat gaat al ver en is dwingend gedrag. Om vervolgens laat op de avond overal te gaan deleten, huilen, etc. is echt heftig hoor. Dat valt wel in de categorie labiel/borderline gedrag.
Als ik TO loep zie ik dat zij 41 (!!!) is. Ik bedoel: wtf ? Ik voel me echt een totale droogkloot maar ik begrijp werkelijk niet dat mensen dit soort gedrag van elkaar goedpraten of aanmoedigen. Dit heeft toch helemaal niets met liefde of relaties te maken, als je op deze manier omgaat met onzekerheid?
donderdag 23 december 2021 om 16:41
Dat is ook zo inderdaad. Vroeger was dat heel normaal, dan zag je elkaar alleen in het weekend, en was er vaak helemaal geen contact tussendoor, of hooguit via een vaste telefoon een keertje bellen. Tegenwoordig met al die moderne communicatiemiddelen moet het allemaal nerveus maar instant meteen contact, maar dat is in de historie van de mensheid nooit zo geweest, en nu betekent het gelijk desinteresse als het niet zo gaat.
donderdag 23 december 2021 om 16:44
We gaan er ook niet vanuit dat iemand met de trekschuit komt ipv met de autoDina1980 schreef: ↑23-12-2021 16:41Dat is ook zo inderdaad. Vroeger was dat heel normaal, dan zag je elkaar alleen in het weekend, en was er vaak helemaal geen contact tussendoor, of hooguit via een vaste telefoon een keertje bellen. Tegenwoordig met al die moderne communicatiemiddelen moet het allemaal nerveus maar instant meteen contact, maar dat is in de historie van de mensheid nooit zo geweest, en nu betekent het gelijk desinteresse als het niet zo gaat.
Appen en even snel reageren is Nu heel normaal. En als je iemand leuk vindt, vindt je 2 tellen om iets te sturen. Als is het maar:
donderdag 23 december 2021 om 16:57
donderdag 23 december 2021 om 17:39
Ik doe dat nog steeds hoor, dat ik iemand alleen spreek op de dates zelf en tussendoor helemaal niet. Met vrienden idem. Ik ben niet opgegroeid met al die shizzle en mijn leeftijdsgenoten ook niet, dus velen kunnen prima zonder appen.
Ik ben ook snel afgeleid en ik word onzeker van tekstberichten. Vooral als ik iemand niet (goed) ken. Ik ga dan daar op focussen en overnadenken, wat wordt er bedoeld, wat is de vibe, etc. ipv op de gevoelsverbinding. Je mist volgens mij 99% van de communicatie via app. Ik ga er dus zelf vanalles bij invullen en dat is funest.
Volgens mij hebben meer mensen, zo niet iedereen dat, maar het appen is nu eenmaal gemeengoed dus conformeert men zich daar massaal aan. Maar ik zie om me heen zó veel ellende en miscommunicatie vanwege Whatsapp, dat is niet normaal meer als je erop gaat letten. Ook in dit topic, Whatsapp maakt meer kapot dan je lief is
Ik ben ook snel afgeleid en ik word onzeker van tekstberichten. Vooral als ik iemand niet (goed) ken. Ik ga dan daar op focussen en overnadenken, wat wordt er bedoeld, wat is de vibe, etc. ipv op de gevoelsverbinding. Je mist volgens mij 99% van de communicatie via app. Ik ga er dus zelf vanalles bij invullen en dat is funest.
Volgens mij hebben meer mensen, zo niet iedereen dat, maar het appen is nu eenmaal gemeengoed dus conformeert men zich daar massaal aan. Maar ik zie om me heen zó veel ellende en miscommunicatie vanwege Whatsapp, dat is niet normaal meer als je erop gaat letten. Ook in dit topic, Whatsapp maakt meer kapot dan je lief is
donderdag 23 december 2021 om 17:45
Ik niet dus. Als mensen mij appen "was gezellig, ditdatblabla" 9/10 keer dat ik niet reageer.
Ik weet dat dat verwacht wordt, maar juist daarom blokkeert iets in mij en 'vergeet' ik het steeds. En dan ben je alweer zoveel uren verder, dat je denkt oeps, als ik nu alleen maar [hartje] doe dan komt het onverschillig over.
En dan praat ik het goed door tegen mezelf te zeggen "er staat geen vraag in dus ik hoefde niet te replyen."
Van sommige mensen wéét je ook gewoon al dat ze stervende zwaan zijn als ze niets terughoren, en/of dat ze op elk bericht dat jij stuurt wéér gaan reageren. Dat maakt het voor mij nog moeilijker om op ze te reageren. Maar ik gebruik het inmiddels ook als een filter. Als mensen raar gaan doen/furieus worden omdat hun appje niet (op tijd) gelezen wordt en achter hun eigen berichten aan gaan appen zo van "leef je nog?" ---> exit.
(ik bedenk nu dat date van TO misschien ook dit principe hanteert, ik weet dat meerdere mensen dit doen)
avage wijzigde dit bericht op 23-12-2021 17:47
4.34% gewijzigd
donderdag 23 december 2021 om 17:46
Je hoeft idd niet persé meteen een appje te sturen na een date. Ook niet persé de dag(en) erna.
Maarrrr, als één van de twee besluit om wel een appje te sturen dan is het wel zo netjes en respectvol om hier even op te reageren. Hoeft geen ellenlange app te zijn natuurlijk, al is t maar 1 korte zin, of een leuke smiley.
Vooral als iemand aangeeft het leuk / gezellig te hebben gevonden.
Door de app wel te lezen maar er helemaal niet op te reageren, weet je toch dat de ander hier onzeker van zou kunnen worden en zich gaat vragen of de ander het mss niet zo leuk vond..
Gewoon een kwestie van een beetje jezelf inleven in de ander, een kwestie van empathie tonen.
Maarrrr, als één van de twee besluit om wel een appje te sturen dan is het wel zo netjes en respectvol om hier even op te reageren. Hoeft geen ellenlange app te zijn natuurlijk, al is t maar 1 korte zin, of een leuke smiley.
Door de app wel te lezen maar er helemaal niet op te reageren, weet je toch dat de ander hier onzeker van zou kunnen worden en zich gaat vragen of de ander het mss niet zo leuk vond..
Gewoon een kwestie van een beetje jezelf inleven in de ander, een kwestie van empathie tonen.
donderdag 23 december 2021 om 17:49
Maar dat heb ik dus andersom.Yep schreef: ↑23-12-2021 17:46Je hoeft idd niet persé meteen een appje te sturen na een date. Ook niet persé de dag(en) erna.
Als je weet dat ik 1) uberhaupt geen apper ben, 2) aan het werk ben, 3) naar Amsterdam onderweg moest, 4) mogelijk een vriendin bij me heb die dag, en 5) je letterlijk net 12 uur lang van me hebt kunnen genieten, dan geef je me dus gewoon de ruimte en ga je me geen appjes lopen sturen, als je je kan inleven. Anders ben je misschien ook gewoon te behoeftig/claimerig, en draait het allemaal te veel om jezelf en je eigen onzekerheid. Geen relatiemateriaal wat mij betreft.
En ik voel echt wel het verschil tussen een zelfverzekerde man/vrouw die nog lekker in de wolken is en mij ff deelt in die ervaring via app, of een onzeker behoeftig persoon die direct alweer start met vragen/zuigen (figuurlijk dan) zodra de deur achter me dicht is.
donderdag 23 december 2021 om 18:00
donderdag 23 december 2021 om 19:51
Waarom heb ik een deurbel?
Waarom heb ik een telefoon?
Niet om de godganse dag met mensen aan het communiceren te zijn.
WhatsApp is voor mij nog altijd de voordelige variant van de SMS.
Op mij komt het dus ook niet onverschillig over als iemand leest maar niet reageert, ten eerste ik zie het nooit gebeuren want ik check het niet, ten tweede waarom zou ik van het negatieve uitgaan? Mensen zijn soms bezig, aan het werk, in de auto, etc etc. Ik weiger om appjes op ongelezen te laten omdat sjakie of pietje anders moet huilen, daar ga ik echt niet aan beginnen, dan is het eind zoek toch?