Ben ik een rebound

07-12-2021 10:32 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...

Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
julius schreef:
24-12-2021 07:43
Dus TO, je moet hem eigenlijk helemaal niet meer appen, maar wachten totdat hij een keer tijd voor je wil maken. Stel je voor dat hij zich gepushed voelt zeg. Hij is degene die belangrijk is in deze 'relatie', waar jij behoefte aan hebt is een stuk minder belangrijk.

Ik was er helemaal klaar mee geweest bij zijn 'ga maar nadenken over je gedrag'. Gadverdamme wat denigrerend.
Ja hier ben ik het wel mee eens hoor. Hij kan wel seksuele handelingen met je hebben en zich verliefd gedragen als hij met jou is, maar terug appen na een 3e date is ineens teveel? Ik zou dit afkappen, dit gaat niet werken. Ik vind ook dat je die uitgebreide app met excuses niet had hoeven sturen omdat ook hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen, en dan ook nog dat denigrerende ‘denk maar even na over je gedrag’. Zo lijkt het alsof het alleen jouw schuld is maar hij heeft er zelf ook een aandeel in. Je komt inderdaad onderdanig over door die app met excuses nog te maken.
Dina, hele goeie posts!
Ben het helemaal met je eens.

Kijk en dit bedoel ik. Hier aan kun je zien dat je met een 'foute' man hebt te maken.
Een foute man krijgt het voor elkaar dat JIJ je gaat verontschuldigen, dat JIJ je excuses gaat aanbieden voor ZIJN ongepaste gedrag.

Je spreekt hem aan op iets, geeft aan dat je het fijn zou vinden als er met jouw gevoelens rekening wordt gehouden, maar ipv hier gehoor aan te geven of begrip voor op te brengen en zich te excuseren dat hij idd wel even een klein lief appje had terug kunnen sturen, negeert hij je gevoelens, en gaat hij VOLOP in de aanval, en draait het verhaal helemaal om; niet hij, maar JIJ was fout!!!! Waardoor JIJ gaat twijfelen of het idd niet aan hem, maar aan JOU ligt...
Gaslighting noemen we dit..
De ander verwarren en het gevoel geven dat zíj/hij fout zit..

En hij heeft nog steeds NIET gezegd dat hij je leuk vindt en dat hij ook van de date heeft genoten.............
En jouw gevoel 'hij gaat niet voor mij' is dus heel terecht Snoopy.
Hij gaat ook niet voor je..

Vertrouw idd op je onderbuikgevoel..
Dit was, is en wordt geen leuke relatie.
Het zal continu aantrekken en afstoten gaan worden tussen jullie 2.
En jij zal continu je excuses gaan aanbieden aan hem, en je steeds onderdaniger gaan opstellen naar hem / op eieren gaan lopen om te voorkomen dat je hem gaat irriteren..
Als je een ongezonde relatie wil, zou ik vooral doorgaan met hem
Yep schreef:
24-12-2021 08:56

Kijk en dit bedoel ik. Hier aan kun je zien dat je met een 'foute' man hebt te maken.
dat kon ze al weten aan zijn appgedrag
hij wilde geile appjes sturen, en als zij daar net op in ging, verdween hij van de radar
TO heeft het niet willen zien, maar deze man was heel duidelijk. Hij zocht een seksdate
Het is een bepaalde dynamiek tussen een foute man en de onzekere vrouw:

Hoe MINDER de man zijn best doet voor de vrouw, hoe MEER de vrouw zij haar best gaat doen voor hem...

Kan idd zelfs zover gaan dat zij zelfs haar excuses gaat aanbieden aan hem.
Zoals we hier zien.
Hij heeft haar dus al goed om zijn vinger gewonden, want TO gaat nog steeds door met hem, ipv het contact te verbreken...

Hij heeft de touwtjes in handen. Hij bepaalt, zij draait....

Zie je dat in Snoopy?

Ik heb het zelf ook allemaal meegemaakt hoor, het is allemaal zoooo herkenbaar dus vandaar dat ik je wil behoeden dat je dezelfde fout maakt als ik....
lilalinda schreef:
24-12-2021 09:00
dat kon ze al weten aan zijn appgedrag
hij wilde geile appjes sturen, en als zij daar net op in ging, verdween hij van de radar
TO heeft het niet willen zien, maar deze man was heel duidelijk. Hij zocht een seksdate
Klopt helemaal Lilalinda..
Positief ervan uit gaan dat jullie beiden goede bedoelingen hebben, moet je toch concluderen dat jullie verwachtingen te ver uit elkaar liggen.

Doe elkaar een gunst en laat elkaar gaan.

En aub niet meer appen!!!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Je kruipt in dat appje wel heel erg door het stof voor hem zeg...
Hij heeft je helemaal waar hij je hebben wil.
'Aan het begin van iets mooi en positief'? Ik lees vooral discussie, onzekerheid, frustratie.
'Aan het opbouwen'? wat dan?
Denk dat je voorgevoel, dat hij er niet voor gaat, helemaal klopt. Denk dat jij dat beter ook doet.
Dina1980 schreef:
24-12-2021 00:37
Maar nu moet je hem dan wel verder echt ruimte laten he en niet weer gaan pushen, of iets wat in zijn ogen pushen zal zijn.
Hoe lang dan? Hoe lang moet ik afwachten tot hij reageert/ iets laat horen?
Snoopy80 schreef:
24-12-2021 10:35
Ja minimaal, hij wilde rust jij appt hem een mooi verhaal en dan ligt de bal bij hem. Dus oiet je echt stoppen met appen.

Maar het is nog beter dat je stopt met deze man, hij is jou aan het kapotmaken.
Net voor de date laat hij je jn onwetentheid en appt hij niet meer. Nu na deze date doet hij hetzelfde terwijl je intiem bent geweest. Hij leest het en appt niet terug. Als hij geen tijd heeft prima, dan stuurt hij een hartje en zegt ik ben druk app je later oid. Je gaat iemand niet zo laten bungelen behalve als je bezig bent je zin (sex) te krijgen. Want door jou zo in onwetenheid te laten ben je alleen maar blij als hij contact zoekt en ga je met hem naar bed.
Iemand die dan boos wordt en zegt dat jij dan maar moet gaan nadenken over je gedrag (hoe krijgt hij het zijn strot uit) zet je even een paar tredes onder hem waardoor hij straks weer gedaan krijgt wat hij wil. Hij laat je doen gelovern dat je blij moet zijn dat hij weer contact wil.
Jij stuurt een onderdanig bericht (wat niet nodig was, je deed niks fout) door en hij wil nadenken.....

Dit is gewoon niet de man voor jou. Als dit al goed zou komen kan hij jou niet bieden wat jij nodig hebt. Het is een feit dat jij autisme hebt en een feit dat hi vooral met zichzelf bezig is. Hij gaat echt geen rekenjng met je houden.
Snoopy80 schreef:
Tot je een bootycall krijgt?

Vind je het zelf eigenlijk nog leuk? Al 2 keer mot over hetzelfde punt waarover jullie heel verschillende verwachtingen hebben en jullie hebben elkaar pas 3 keer gezien.
Snoopy80 schreef:
Niet wachten joh! Verder gaan met je leven.
Waarom reageer je enkel op de ene die zegt dat er een bal in zijn kamp ligt en jij maar braaf moet wachten tot hij zin heeft om die terug te gooien en niet op alle andere die zeggen dat die man slecht nieuws is voor jou?
Dus hij laat niks van zich horen na een avondje samen. Ik weet niet wat hij doet voor werk maar zelfs een IC arts heeft vandaag de dag nog wel tijd om even een appje te sturen als hij dat echt belangrijk vindt. Het resultaat is dat jij je excuses aanbiedt en nederig een liefdesverhaal typt. Dat lijkt me echt niet de juiste stap. Hij was namelijk degene die niet even de moeite nam om jou te appen.
Iedere dag is gehaktdag
Snoopy80 schreef:
als zijn zak vol is, meldt hij zich wel
Nanouk schreef:
24-12-2021 10:48
Ja minimaal, hij wilde rust jij appt hem een mooi verhaal en dan ligt de bal bij hem. Dus oiet je echt stoppen met appen.

Maar het is nog beter dat je stopt met deze man, hij is jou aan het kapotmaken.
Uit wat maak jij op dat hij haar kapot maakt? Hij stipt aan dat ze te controlerend is wat ze zelf ook toegeeft en ook hier geconstateerd is. Natuurlijk is het niet leuk om dit in deze begin fase van je date te horen maar als het de waarheid is betekent dat toch niet dat hij haar kapotmaakt?

Net voor de date laat hij je jn onwetentheid en appt hij niet meer. Nu na deze date doet hij hetzelfde terwijl je intiem bent geweest. Hij leest het en appt niet terug. Als hij geen tijd heeft prima, dan stuurt hij een hartje en zegt ik ben druk app je later oid. Je gaat iemand niet zo laten bungelen behalve als je bezig bent je zin (sex) te krijgen. Want door jou zo in onwetenheid te laten ben je alleen maar blij als hij contact zoekt en ga je met hem naar bed.
Hij was vanaf het begin al geen enthousiaste app'er en TO was daar direct al onzeker door maar ook zelf doorgegaan met hem. Waar haal jij vandaan dat hij zo doet om zijn zin te krijgen? Dit is subjectief. Als TO door haar onzekerheid met hem naar bed gaat doet zij dat zelf maar jij insueert dat hij daardoor slecht is.

Iemand die dan boos wordt en zegt dat jij dan maar moet gaan nadenken over je gedrag (hoe krijgt hij het zijn strot uit) zet je even een paar tredes onder hem waardoor hij straks weer gedaan krijgt wat hij wil. Hij laat je doen gelovern dat je blij moet zijn dat hij weer contact wil.
Ze wilden allebei serieus verder (dat zijn tenminste zijn en haar uitspraken) maar hij geeft aan dat het niet gaat met haar gedrag en hij erover na moet denken. Zij heeft al aangegeven dat zij niet verder kan met zijn app gedrag. Hier is niet alleen hij fout maar beiden, ze houden elkaar aan het lijntje.

Jij stuurt een onderdanig bericht (wat niet nodig was, je deed niks fout) door en hij wil nadenken.....

Dit is gewoon niet de man voor jou. Als dit al goed zou komen kan hij jou niet bieden wat jij nodig hebt. Het is een feit dat jij autisme hebt en een feit dat hi vooral met zichzelf bezig is. Hij gaat echt geen rekenjng met je houden.
Het lijkt mij ook een hopeloze zaak maar steeds hij, hij zeggen is niet eerlijk. TO heeft ook haar issues waar hij niet bij past, zij kan ook zeggen dit past niet bij mij zonder hem daar de schuld van te geven. Ze kunnen natuurlijk ook samen in gesprek gaan om de wederzijdse issues te bespreken maar dat zou meer passend zijn als je al een relatie van 10 jaar had ipv 3 dates of wanneer je de laatste 2 mensen op de aarde bent.
Sorry, als man zijnde voel ik mij plaatsvervangend aangevallen door de Viva bende en ga ik plaatsvervangend in de verdediging.
Er zit nog een heel grijs gebied tussen direct reageren en 3 dagen na de seks pas een appje sturen. Direct (moeten) reageren kan vervelend zijn, benauwend zelfs en controlerend aanvoelen. 3 dagen na seks pas een appje kan onzekerheid oproepen. Voor Snoopy hoop ik dat ze elkaar dan in het midden daarvan zullen vinden, of dat ze besluiten dat dat voor geen van beiden gaat werken.
Ik denk dat er geen match is. Jullie manier van communiceren/leven is zo anders. Jij irriteert hem met jouw communicatie en hij laat jou rot voelen met zijn communicatie. Dan is er gewoon geen match.
hagelslagjes schreef:
24-12-2021 11:55
Er zit nog een heel grijs gebied tussen direct reageren en 3 dagen na de seks pas een appje sturen. Direct (moeten) reageren kan vervelend zijn, benauwend zelfs en controlerend aanvoelen. 3 dagen na seks pas een appje kan onzekerheid oproepen. Voor Snoopy hoop ik dat ze elkaar dan in het midden daarvan zullen vinden, of dat ze besluiten dat dat voor geen van beiden gaat werken.
Ik weet niet of zijn reactie/ de telefoon van zijn telefoontje gister 'in het midden' was. Zijn toon was meer 'my way or the highway', egocentrisch en verre van meelevend.
Snoopy80 schreef:
24-12-2021 12:02
Ik weet niet of zijn reactie/ de telefoon van zijn telefoontje gister 'in het midden' was. Zijn toon was meer 'my way or the highway', egocentrisch en verre van meelevend.
En waarom ben je dan nog met hem bezig
Ugli schreef:
Ik denk dat er geen match is. Jullie manier van communiceren/leven is zo anders. Jij irriteert hem met jouw communicatie en hij laat jou rot voelen met zijn communicatie. Dan is er gewoon geen match.
Deze conclusie vat het eigenlijk helemaal samen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik denk dat je maken heb met een persoon met heel veel narcistische trekken, of zelfs nog extremer, met een persoon die kampt met een narcistische persoonlijkheidsstoornis, ook al weet ik dat hier op het forum veel mensen allergisch reageren op labels zoals narcisme..

Bij een narcist is het idd ' my way or the highway'.
Ze hebben geen empathisch vermogen.
Je doet zijn zin of anders oprotten. Voor jou tig anderen...
Mijn advies: verdiep je eens in het fenomeen 'narcisme' en "narcistische persoonlijkheidsstoornis'
Er is heel veel info op internet en op youtube hierover te vinden..
Dr Ramani, Petra Joy van Deijl.
Heb ik ook gedaan, en toen gingen mijn ogen open..
Snoopy, je hebt heeeeeeeel veel ontzettend goeie adviezen en feedback gekregen hierboven; doe er alsjeblieft iets mee, en reageer alsjeblieft op onze adviezen.
Deze man is zooooooooo fout!
Jij geeft, en hij neemt zonder iets terug te geven....
Zie je dat zelf ook?..
Hopelijk geef je antwoord op mijn vraag..

Hij zal je eigenwaarde langzaam afbreken en jij verandert in een zielig onderdanig vrouwtje die smeekt om zijn aandacht en goedkeuring.
Ben je nu al eigenlijk.
Je had nooit je excuses moeten aanbieden, want jij hebt niets verkeerds gedaan.
En diep van binnen weet je dat ook.
Ik heb dezelfde fouten als jij gemaakt en nu denk ik: hoe heb ik me zo kunnen laten behandelen?...
Door schade en schande wordt met wijs echter... Ik hoop jij ook...
Ga alsjeblieft op zoek naar een andere man, voordat je verslaafd raakt aan deze..
Heb ik ook gedaan. Wat een verschil. Mijn nieuwe fwb draagt mij op handen en uit heel vaak zijn waardering naar mij toe, noemt mij een lot uit de loterij. En niet alleen met woorden, maar ook met daden. Zo ontzettend fijn!!! In de zes maanden dat ik hem ken heb ik nog nooit woorden met hem gehad. En zo hoort het ook.
En daardoor kon ik mijn vorige fwb, die zo slecht was voor mij en uiteindelijk een narcist pur sang bleek te zijn, maar aan wie ik zo verslaafd was, uiteindelijk toch loslaten..
Ik gun jou ook een leuke lieve man, ipv deze looser die jou nu al het gevoel geeft dat je niet veel waard bent voor hem...

Weet je, in het allereerste prille begin, zijn ALLE mannen leuk en lief en aardig en complimenteus; óók de hufters..
Ze moeten je immers voor zich weten te winnen...
Maar na een tijdje, kan een paar weken zijn of een paar maanden, zal uiteindelijk de ware aard naar boven komen...

Beoordeel een man dus niet hoe hij naar je was in het begin, maar beoordeel hem op hoe hij zich NU gedraagt naar je toe, en luister naar je gevoel, en voorkom dat je verslaafd raakt aan hem door zo snel mogelijk met hem te breken...
Want eenmaal verslaafd is het heeeeeel moeilijk om er een punt achter te zetten...
Deze man laat al snel zijn ware aard zien, en dat is dat hij niet het beste met jou voor heeft.. Hij heeft alleen het beste met zichzelf voor...
Gewoon laten gaan deze man. Hij probeert jou een slecht gevoel te geven terwijl hij zelf zijn eigen goddelijke gang gaat, een appje kan er niet eens vanaf. Sorry hoor, maar deze man is alleen met zichzelf bezig en geeft jou nota bene nog even lik op stuk. Alsjeblieft, kap het af en app hem niet meer.
Lees dit eens Snoopy:
21 kenmerken van een narcist:

https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... t-herkent/
Yep schreef:
24-12-2021 12:19
Lees dit eens Snoopy:
21 kenmerken van een narcist:

https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... t-herkent/

Draaf eens niet zo door zeg.
Niet iedere paardenlul is een narcist hoor.
Snoopy80 schreef:
Dat vind ik ook hoor, in zoverre je dat als tekst kan beoordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven