Ben ik een rebound

07-12-2021 10:32 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...

Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Oh jeetje. Dit is idd wel erg heftig.

Oké het is niet fijn dat ie niet terug appt.
Maar midden in de nacht hem overal verwijderen staat ook niet helemaal in verhouding imo. En wat 'win' je er mee?

Je grenzen aangeven kan ook op een meer volwassen manier? Niet vervelend bedoeld TO.
Ik denk dat TO weer in gesprek is met hem.

Ik hoop voor haar dat dit geen teleurstelling wordt doordat hij niet voldoet aan haar app verwachtingen en dat hij geen misbruik maakt van haar kwetsbaarheid.
Snoopy80 schreef:
23-12-2021 14:14
Hij reageert nu...
Oh wanneer is jullie volgende date?
Op deze manier blijf je bezig. TO is alleen maar bezig met zijn vinkjes en analyseren wanneer hij reageert.
Dina1980 schreef:
23-12-2021 20:26
Op deze manier blijf je bezig. TO is alleen maar bezig met zijn vinkjes en analyseren wanneer hij reageert.
Nee. Hij heeft me na zijn werk gebeld. Was toen nog steeds flink boos.
Wie was boos? Hij of jij?
Dina1980 schreef:
23-12-2021 22:57
Wie was boos? Hij of jij?
Hij. Hij voelde zich door de toon van mijn apps vandaag geclaimd, alsof hij verantwooding moest afleggen waarom hij niet had geappt.
En was boos dat ik hem niet op zijn woord geloofde (dat hij voor me wilde gaan). Dat ik niet moest verwachten dat ik meteen zijn hoogste prioriteit ben, zeker nu de drukste periode van het jaar op zijn jaar is aangebroken. (en hij momenteel de enige werkende op zijn afdeling is omdat alle anderen kerstvakantie hebben).
Hm. Beetje dubbel. Wil je een eerlijk antwoord? Aan de ene kant denk ik dat je inderdaad wel een beetje op hem pusht dat hij binnen bepaalde tijden moet antwoorden en dat je anders onaangenaam gaat reageren en kan ik me wel voorstellen dat hij zich daardoor geclaimd voelt en daar pissig om wordt. Aan de andere kant had het nou toch vrijwel geen moeite gekost om je gewoon 1 snel appje te sturen na die derde date zodat je niet onzeker hoefde te zijn dat het alleen om die sekshandelingen zou zijn geweest, want hij had toch wel kunnen weten dat als hij na zo'n intieme date drie dagen niets laat horen een vrouw daar dan onzeker van kan worden en al had hij maar gewoon even snel op de wc een hartje gestuurd. Maar ik weet niet of jij daar tevreden mee was geweest of alsnog meer had willen horen?
Hij voelt zich opgejaagd, verplicht om te reageren op je appje. En aan de ene kant begrijp ik jou wel, jij stuurt iets liefs en je wilt iets liefs terug van hem. Maar ik snap hem ook wel. Je kan niet altijd reageren, soms ben je bezig en lees je het wel en vergeet je te reageren. Ik denk niet dat dit nog goed komt.
Dina1980 schreef:
23-12-2021 23:21
Hm. Beetje dubbel. Wil je een eerlijk antwoord? Aan de ene kant denk ik dat je inderdaad wel een beetje op hem pusht dat hij binnen bepaalde tijden moet antwoorden en dat je anders onaangenaam gaat reageren en kan ik me wel voorstellen dat hij zich daardoor geclaimd voelt en daar pissig om wordt. Aan de andere kant had het nou toch vrijwel geen moeite gekost om je gewoon 1 snel appje te sturen na die derde date zodat je niet onzeker hoefde te zijn dat het alleen om die sekshandelingen zou zijn geweest, want hij had toch wel kunnen weten dat als hij na zo'n intieme date drie dagen niets laat horen een vrouw daar dan onzeker van kan worden en al had hij maar gewoon even snel op de wc een hartje gestuurd. Maar ik weet niet of jij daar tevreden mee was geweest of alsnog meer had willen horen?
Ja, het voelt ook dubbel. Er zaten geen drie dagen tussen onze nacht samen en zijn appjes van vandaag. Maar dan nog...het gevoel dat hij er ook echt voor wil gaan kreeg ik nog niet. En nu ook nog niet...wellicht verwacht ik dat ook idd te vroeg, kan.

Ik blijf het apart vinden dat hij mn appje wel nog kon lezen maar toch besluit niet (direct) te reageren.

Hij heeft me nu gevraagd om eens goed na te denken over mijn gedrag, omdat ik nogal de neiging heb om zaken in het negatieve te trekken als dingen niet gaan zoals ik verwacht of hoop.

Ik weet inderdaad niet of dit nog goed komt. Van de ene kant wil ik niet dat het stukloopt, maar er is binnen korte tijd al zoveel discussie geweest. Mijn vorige 'relatie' was allesbehalve gezond en ik moet dat idd niet op hem projecteren.

Of we nu nog verder gaan daten of contact houden weet ik niet.
Dina1980 schreef:
23-12-2021 23:21
Ja, het voelt ook dubbel. Er zaten geen drie dagen tussen onze nacht samen en zijn appjes van vandaag. Maar dan nog...het gevoel dat hij er ook echt voor wil gaan kreeg ik nog niet. En nu ook nog niet...wellicht verwacht ik dat ook idd te vroeg, kan.

Ik blijf het apart vinden dat hij mn appje wel nog kon lezen maar toch besluit niet (direct) te reageren.

Hij heeft me nu gevraagd om eens goed na te denken over mijn gedrag, omdat ik nogal de neiging heb om zaken in het negatieve te trekken als dingen niet gaan zoals ik verwacht of hoop.

Ik weet inderdaad niet of dit nog goed komt. Van de ene kant wil ik niet dat het stukloopt, maar er is binnen korte tijd al zoveel discussie geweest. Mijn vorige 'relatie' was allesbehalve gezond en ik moet dat idd niet op hem projecteren.

Of we nu nog verder gaan daten of contact houden weet ik niet.
Ja, en vaak is het gevoel wat het meest telt. Je voelt of iemand wel of niet in de connectie zit. En dat heeft helemaal niets te maken met hoe vaak of hoe snel iemand appt. Hoe het werkt weet ik niet, dat weet niemand, maar je VOELT gewoon of iemand wel of niet oprecht ECHT wil.
Snoopy80 schreef:
23-12-2021 23:39
Dat zal best, maar ik vind die vraag op die manier best neerbuigend geformuleerd van hem.
Daar zit denk ik best wel een waarheid in dat je wat op hem projecteert en hem wat druk oplegt wat betreft de frequentie van het appen, maar nu vind ik het klinken alsof hij sowieso het wil afkappen en hij het nu zo probeert te draaien alsof de oorzaak bij jou ligt en jij je schuldig gaat voelen, terwijl hij het gevoel sowieso mist en het toch al van plan was te stoppen. Zo komt het nu over vind ik. Dat vind ik niet helemaal fair van hem.
Dina1980 schreef:
23-12-2021 23:45
Dat zal best, maar ik vind die vraag op die manier best neerbuigend geformuleerd van hem.
Het is, sinds we elkaar kennen, de 2de keer dat dit gebeurt en dat we er discussie over krijgen. Het gebeurde ook vlak voor onze eerste date.
Ja, dat herinner ik geloof ik nog, toen ging het toch ook over dat je vond dat hij niet snel genoeg een app stuurde?
Dina1980 schreef:
23-12-2021 23:43
Ja, en vaak is het gevoel wat het meest telt. Je voelt of iemand wel of niet in de connectie zit. En dat heeft helemaal niets te maken met hoe vaak of hoe snel iemand appt. Hoe het werkt weet ik niet, dat weet niemand, maar je VOELT gewoon of iemand wel of niet oprecht ECHT wil.
Wanneer we samen zijn, en er dus ook echt quality time is, is het fantastisch samen. Dan gedraagt hij zich ook verliefd, aanhankelijk, etc.
Wat ik wel weet is dat hij heel slecht tegen jaloezie kan en ook zijn vrijheid en tijd alleen nodig heeft.
Dina1980 schreef:
23-12-2021 23:58
Ja, dat herinner ik geloof ik nog, toen ging het toch ook over dat je vond dat hij niet snel genoeg een app stuurde?
Ja, toen appte hij ineeens helemaal niet meer vlak voor onze date
Dina1980 schreef:
23-12-2021 23:48
Daar zit denk ik best wel een waarheid in dat je wat op hem projecteert en hem wat druk oplegt wat betreft de frequentie van het appen, maar nu vind ik het klinken alsof hij sowieso het wil afkappen en hij het nu zo probeert te draaien alsof de oorzaak bij jou ligt en jij je schuldig gaat voelen, terwijl hij het gevoel sowieso mist en het toch al van plan was te stoppen. Zo komt het nu over vind ik. Dat vind ik niet helemaal fair van hem.
Of hij het nu helemaal wil afkappen weet ik niet. Ik heb hem na het bellen nog 2 uitgebreide apps gestuurd waarin ik ook mijn excuses heb aangeboden. Ik weet ook niet of onze basis al sterk genoeg is / was om er na deze ruzie nog mee door te kunnen gaan. Hij heeft gelijk in het deel dat daten (naar een relatie toe) een positieve toegevoegde waarde zou moeten zijn en niet nog een extra stressfactor bovenop stressvol werk.
Misschien moeten jullie even wachten tot na de feestdagen en het daarna weer oppakken?
Dina1980 schreef:
24-12-2021 00:11
Misschien moeten jullie even wachten tot na de feestdagen en het daarna weer oppakken?
Hij vroeg om ruimte en tijd om over alles na te denken. Na het bellen heb ik hem dit gestuurd:
Ik ben je sowieso mijn excuses verschuldigd. Ik had je idd op je woord moeten vertrouwen en niet zo heftig moeten reageren op basis van aannames en onwetendheid. Dat komt wantrouwend en negatief over, terwijl we juist bezig zijn aan t (nog heel prille) begin van iets heel moois en positiefs. Dat had en heb en je inderdaad niet verdiend. En ik zie en ervaar nu pas hoe hard je werkt, en wat dat voor je betekent en hoeveel energie je daar in steekt. Het is ook begrijpelijk dat dat je eerste prioriteit is. Ik had me meer in jou moeten inleven en niet moeten reageren op basis van slechte ervaringen met anderen, want jij bent die anderen niet. En het laatste wat ik wil is om zeep helpen waar we de afgelopen weken aan aan het bouwen zijnWant dat is iets heel moois en positiefs en moet gebaseerd zijn op jou vertrouwen.

Nu ligt de bal dus bij hem...ik denk dat uit mijn toon wel duidelijk is dat het wat mij betreft niet afgelopen hoeft te zijn nu.
Mooi verwoord. Misschien ietwat te onderdanig omdat hij niet gelijk zo kwaad tegen jou had moeten doen, dus daar komt hij dan wel goed mee weg, dat jij nu alles op je neemt qua excuses maken enzo. Maar verder wel heel mooi en positief verwoord.
Nu heb je inderdaad gedaan wat je kon en ligt de bal verder bij hem en is het hopen dat het toch nog wat moois tussen jullie kan worden.
Maar nu moet je hem dan wel verder echt ruimte laten he en niet weer gaan pushen, of iets wat in zijn ogen pushen zal zijn.
Hij geeft jou nu de schuld en jij gaat nog sorry zeggen ook
Toe TO doe normaal en wees lief voor jezelf en dump die hufter
Dina1980 schreef:
24-12-2021 00:37
Maar nu moet je hem dan wel verder echt ruimte laten he en niet weer gaan pushen, of iets wat in zijn ogen pushen zal zijn.

Dus TO, je moet hem eigenlijk helemaal niet meer appen, maar wachten totdat hij een keer tijd voor je wil maken. Stel je voor dat hij zich gepushed voelt zeg. Hij is degene die belangrijk is in deze 'relatie', waar jij behoefte aan hebt is een stuk minder belangrijk.

Ik was er helemaal klaar mee geweest bij zijn 'ga maar nadenken over je gedrag'. Gadverdamme wat denigrerend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven