Ben ik een rebound
dinsdag 7 december 2021 om 10:32
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
vrijdag 24 december 2021 om 13:13
Deze man was in het begin al een lulYep schreef: ↑24-12-2021 12:17Snoopy, je hebt heeeeeeeel veel ontzettend goeie adviezen en feedback gekregen hierboven; doe er alsjeblieft iets mee, en reageer alsjeblieft op onze adviezen.
Deze man is zooooooooo fout!
Jij geeft, en hij neemt zonder iets terug te geven....
Zie je dat zelf ook?..
Hopelijk geef je antwoord op mijn vraag..
Hij zal je eigenwaarde langzaam afbreken en jij verandert in een zielig onderdanig vrouwtje die smeekt om zijn aandacht en goedkeuring.
Ben je nu al eigenlijk.
Je had nooit je excuses moeten aanbieden, want jij hebt niets verkeerds gedaan.
En diep van binnen weet je dat ook.
Ik heb dezelfde fouten als jij gemaakt en nu denk ik: hoe heb ik me zo kunnen laten behandelen?...
Door schade en schande wordt met wijs echter... Ik hoop jij ook...
Ga alsjeblieft op zoek naar een andere man, voordat je verslaafd raakt aan deze..
Heb ik ook gedaan. Wat een verschil. Mijn nieuwe fwb draagt mij op handen en uit heel vaak zijn waardering naar mij toe, noemt mij een lot uit de loterij. En niet alleen met woorden, maar ook met daden. Zo ontzettend fijn!!! In de zes maanden dat ik hem ken heb ik nog nooit woorden met hem gehad. En zo hoort het ook.
En daardoor kon ik mijn vorige fwb, die zo slecht was voor mij en uiteindelijk een narcist pur sang bleek te zijn, maar aan wie ik zo verslaafd was, uiteindelijk toch loslaten..
Ik gun jou ook een leuke lieve man, ipv deze looser die jou nu al het gevoel geeft dat je niet veel waard bent voor hem...
Weet je, in het allereerste prille begin, zijn ALLE mannen leuk en lief en aardig en complimenteus; óók de hufters..
Ze moeten je immers voor zich weten te winnen...
Maar na een tijdje, kan een paar weken zijn of een paar maanden, zal uiteindelijk de ware aard naar boven komen...
Beoordeel een man dus niet hoe hij naar je was in het begin, maar beoordeel hem op hoe hij zich NU gedraagt naar je toe, en luister naar je gevoel, en voorkom dat je verslaafd raakt aan hem door zo snel mogelijk met hem te breken...
Want eenmaal verslaafd is het heeeeeel moeilijk om er een punt achter te zetten...
Deze man laat al snel zijn ware aard zien, en dat is dat hij niet het beste met jou voor heeft.. Hij heeft alleen het beste met zichzelf voor...
vrijdag 24 december 2021 om 13:47
Dit inderdaad.***Merys*** schreef: ↑24-12-2021 12:35Draaf eens niet zo door zeg.
Niet iedere paardenlul is een narcist hoor.
TO loopt door haar onzekerheid wel een verhoogd risico het slachtoffer van een narcist te worden.
vrijdag 24 december 2021 om 14:07
Ja, mijn excuses heeft hij gelezen. En voor nu ga ik verder even niet reageren op mijn/ dit topic maar wil ik een fijne en rustige kerst vieren en niet met hem bezig zijn.
vrijdag 24 december 2021 om 14:22
Moet je doen, ik had in ieder geval na de eerste paar appjes gestopt met appen toen de ellende begon. Maar na het verdere verloop en deze rare uitspraken van deze man echt gestopt met aandacht geven aan hem. Ik zou me meer waard voelen en me echt niet zo laten behandelen. Als jij ook zo in elkaar zit, dikke prima maar vrouwen met een beetje eigenwaarde vinden zulk gedrag echt niet aantrekkelijk.Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 11:38Sorry, als man zijnde voel ik mij plaatsvervangend aangevallen door de Viva bende en ga ik plaatsvervangend in de verdediging.
vrijdag 24 december 2021 om 14:43
Ja echt he, met dat stukje had ik dus ook moeite. Ik vind dat TO een mooi bericht aan hem heeft geschreven, maar wel te onderdani, zij maakt haar excuses, terwijl hij echt niet zo kwaad had hoeven doen en zo bepalend hoeft te doen. Hij mag best aangeven dat hij zich onder druk gezet voelt door haar app-gedrag, maar op een normale manier zodat ze samen een middenweg kunnen vinden.
vrijdag 24 december 2021 om 15:38
vrijdag 24 december 2021 om 17:45
Dit gaat echt alle kanten op.
Wat je doet TO is je door je emoties laten leiden, in plaats van door je waarden en motieven. Je hanteert helemaal geen eigen standaarden ten aanzien van zijn gedrag en jouw eigen gedrag en je aanvaardt geen consequenties.
Hij zegt (impliciet) al van begin af aan: dit is wie ik ben en hoe ik app. En hij geeft nu (expliciet) aan: ik vind je leuk, ik wil het tijd geven, maar ik vind het niet prettig hoe jij appt en reageert.
Veel duidelijker krijg je het volgens mij niet. Het probleem is dat jij het niet accepteert en daar geen consequenties aan verbindt. Terwijl het heel simpel is: of je accepteert het en je past je aan, of niet en je zwaait netjes af.
Het is aan alle kanten duidelijk dat je het niet trekt zoals hij met appen omgaat, dus of je beschouwt het als een kans om ermee te leren dealen, of ga gewoon op een nette manier het gesprek aan en durf het daarna ook af te sluiten.
Het is echt niet ok om zo uit je slof te knallen en midden in de nacht te gaan zitten ontvrienden, huilen etc. en daarna ineens weer een appje met sorry sorry (hoezo app je dat nu weer, je hebt net gebeld toch? Nu creëer je wederom een situatie met een wel/niet gelezen appje zonder reactie?).
Je verlaagt jezelf enorm. Dan mag je ook best wel concluderen dat er iets niet goed gaat, en de eer aan jezelf houden. Er zijn nog genoeg mannen op de wereld, deze is sowieso te ielig en je was niet hoteldebotel dus het kan vast beter. Gewoon netjes afronden en klaar?
Wat je doet TO is je door je emoties laten leiden, in plaats van door je waarden en motieven. Je hanteert helemaal geen eigen standaarden ten aanzien van zijn gedrag en jouw eigen gedrag en je aanvaardt geen consequenties.
Hij zegt (impliciet) al van begin af aan: dit is wie ik ben en hoe ik app. En hij geeft nu (expliciet) aan: ik vind je leuk, ik wil het tijd geven, maar ik vind het niet prettig hoe jij appt en reageert.
Veel duidelijker krijg je het volgens mij niet. Het probleem is dat jij het niet accepteert en daar geen consequenties aan verbindt. Terwijl het heel simpel is: of je accepteert het en je past je aan, of niet en je zwaait netjes af.
Het is aan alle kanten duidelijk dat je het niet trekt zoals hij met appen omgaat, dus of je beschouwt het als een kans om ermee te leren dealen, of ga gewoon op een nette manier het gesprek aan en durf het daarna ook af te sluiten.
Het is echt niet ok om zo uit je slof te knallen en midden in de nacht te gaan zitten ontvrienden, huilen etc. en daarna ineens weer een appje met sorry sorry (hoezo app je dat nu weer, je hebt net gebeld toch? Nu creëer je wederom een situatie met een wel/niet gelezen appje zonder reactie?).
Je verlaagt jezelf enorm. Dan mag je ook best wel concluderen dat er iets niet goed gaat, en de eer aan jezelf houden. Er zijn nog genoeg mannen op de wereld, deze is sowieso te ielig en je was niet hoteldebotel dus het kan vast beter. Gewoon netjes afronden en klaar?
vrijdag 24 december 2021 om 17:50
Heb jij door dat jij ook ontzettend dwingend bent naar to?
Net als haar date probeer jij haar te duwen in richtingen die ze mss helemaal niet wil.
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 24 december 2021 om 20:05
Ik heb in het begin van het topic al aangegeven te stoppen als ik in TO haar schoenen had gestaan en ook als ik in date zijn schoenen stond.Nanouk schreef: ↑24-12-2021 14:22Moet je doen, ik had in ieder geval na de eerste paar appjes gestopt met appen toen de ellende begon. Maar na het verdere verloop en deze rare uitspraken van deze man echt gestopt met aandacht geven aan hem. Ik zou me meer waard voelen en me echt niet zo laten behandelen. Als jij ook zo in elkaar zit, dikke prima maar vrouwen met een beetje eigenwaarde vinden zulk gedrag echt niet aantrekkelijk.
Ik ben om 2 redenen in de verdediging gegaan.
- In topics als deze wordt de man op ieder woordje of actie afgebrand aan de hand van wat de TO schrijft maar misschien schrijft zij wel alleen de negatieve dingen.
- TO lijkt nog te twijfelen of zij wel of niet doorgaat, ik heb de indruk dat zij door sommige van de Viva bende woensdagavond kanten op "geduwd" is waar ze zelf misschien niet naar toe gegaan was. Als zij doorgaat accepteert zij de (door de Viva bende vastgestelde) negatieve kanten van haar date en daarom heb ik ze genuanceerd en haar aandeel erin aangegeven. Avage heeft het beter uit kunnen leggen.
Ik ben niet aan het daten, heb het nooit gedaan in het digitale tijdperk en geen idee hoe ik zou reageren met de stress die dat met zich meebrengt.
vrijdag 24 december 2021 om 20:22
Hoezo? Er is ook vaak genoeg aangestipt of benoemd dat TO wellicht wat teveel als een havik op de vinkjes en de apps zelf focuste.Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 20:05- In topics als deze wordt de man op ieder woordje of actie afgebrand aan de hand van wat de TO schrijft maar misschien schrijft zij wel alleen de negatieve dingen.
Volgens mij is er eerlijk naar beide kanten gekeken in de adviezen.
vrijdag 24 december 2021 om 20:34
Dit stukje gaat over vergelijkbare topics op Viva in het algemeen.
In dit topic wordt door jou en nog een paar wel genuanceerd en had dat er bij moeten zetten.
De tegenpartij komt op mij alleen nog overheersend over vandaar mijn "hulp".
onverwachts wijzigde dit bericht op 24-12-2021 20:38
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
9.01% gewijzigd
vrijdag 24 december 2021 om 20:51
Echt een beetje overdreven. TO is, zeker in het begin echt geholpen maar sloeg de meeste adviezen in de wind waardoor ze nu in deze situatie zit. Ik denk dat iedereen het beste met TO voor heeft, dat kunnen we van haar date overigens niet zeggen.Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 20:05Ik heb in het begin van het topic al aangegeven te stoppen als ik in TO haar schoenen had gestaan en ook als ik in date zijn schoenen stond.
Ik ben om 2 redenen in de verdediging gegaan.
- In topics als deze wordt de man op ieder woordje of actie afgebrand aan de hand van wat de TO schrijft maar misschien schrijft zij wel alleen de negatieve dingen.
- TO lijkt nog te twijfelen of zij wel of niet doorgaat, ik heb de indruk dat zij door sommige van de Viva bende woensdagavond kanten op "geduwd" is waar ze zelf misschien niet naar toe gegaan was. Als zij doorgaat accepteert zij de (door de Viva bende vastgestelde) negatieve kanten van haar date en daarom heb ik ze genuanceerd en haar aandeel erin aangegeven. Avage heeft het beter uit kunnen leggen.
Ik ben niet aan het daten, heb het nooit gedaan in het digitale tijdperk en geen idee hoe ik zou reageren met de stress die dat met zich meebrengt.
vrijdag 24 december 2021 om 21:35
Leg dat dan eens objectief uit?
Ik heb ook een onderbuik gevoel maar vind het sneu als TO adviezen krijgt die gebaseerd zijn op subjectieve beoordelingen.
Heeft zij in het begin wel objectieve adviezen gekregen? Ik heb de indruk dat er ook toen veel subjectieve oordelen over haar date zijn gedaan waardoor zij er misschien bevooroordeeld in is gegaan. Ik heb haar toen al het advies gegeven ergens anders hulp te vragen, het Viva forum is niet de juiste plaats voor haar.
Ik denk ook niet dat dit wat kan worden maar dat ligt niet alleen aan haar date, ik gun haar ook het beste maar kan geen zorgmachtiging voor haar aanvragen.
Sorry, het is een beetje stoken maar als man zit ik hier in de oppositie.
vrijdag 24 december 2021 om 21:43
Ben jij haar date? Aangezien je je zo aangevallen voelt.Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 21:35Leg dat dan eens objectief uit?
Ik heb ook een onderbuik gevoel maar vind het sneu als TO adviezen krijgt die gebaseerd zijn op subjectieve beoordelingen.
Heeft zij in het begin wel objectieve adviezen gekregen? Ik heb de indruk dat er ook toen veel subjectieve oordelen over haar date zijn gedaan waardoor zij er misschien bevooroordeeld in is gegaan. Ik heb haar toen al het advies gegeven ergens anders hulp te vragen, het Viva forum is niet de juiste plaats voor haar.
Ik denk ook niet dat dit wat kan worden maar dat ligt niet alleen aan haar date, ik gun haar ook het beste maar kan geen zorgmachtiging voor haar aanvragen.
Ik wil best uitleggen waarom ik vind dat haar date niet het beste met haar voor heeft hoor maar ik geloof niet dat TO zich hier iets van aan gaat trekken en vraag me af waarom jij dit zo graag wil horen.
I
vrijdag 24 december 2021 om 22:01
Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 21:35Leg dat dan eens objectief uit?
Zoek je daarom een vrouwenforum op?
vrijdag 24 december 2021 om 22:08
Haha, nee. Ik had toch al aangegeven dat ik niet date en dat de laatste keer al heel lang geleden is.
Ik voel mij als man plaatsvervangend aangevallen en als vrouwen als TO de adviezen van sommige Viva dames opvolgen krijgen ze nooit een relatie tenzij zij de nagenoeg perfecte man vinden maar die zijn helaas schaars.
Jij kunt haar date niet objectief beoordelen tenzij je hem kent en bij voorkeur ook nog inzage hebt in zijn medische en psychiatrische dossier.
vrijdag 24 december 2021 om 22:11
Dat zal ze niet snel aangeven en dat weet jij heel goed.
Jij bent het type "beste vriendin die als een olifant over vriendin haar gevoelens heen denderd en haar mening opdringt"
Brrrr
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 24 december 2021 om 22:11
Een vrouwen forum is veel leuker als het apen gedrag over auto's, voetbal enz.
Soms is het ook humoristisch om het vanuit de oppositie te bekijken.