Ben ik een rebound
dinsdag 7 december 2021 om 10:32
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
vrijdag 24 december 2021 om 22:14
Ik ben dan wel geen man, maar ben het helemaal met je eensOnverwachts schreef: ↑24-12-2021 22:08Haha, nee. Ik had toch al aangegeven dat ik niet date en dat de laatste keer al heel lang geleden is.
Ik voel mij als man plaatsvervangend aangevallen en als vrouwen als TO de adviezen van sommige Viva dames opvolgen krijgen ze nooit een relatie tenzij zij de nagenoeg perfecte man vinden maar die zijn helaas schaars.
Jij kunt haar date niet objectief beoordelen tenzij je hem kent en bij voorkeur ook nog inzage hebt in zijn medische en psychiatrische dossier.
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 24 december 2021 om 22:40
En wat is jouw advies aan haar? Wel of niet met hem verder?Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 22:08Haha, nee. Ik had toch al aangegeven dat ik niet date en dat de laatste keer al heel lang geleden is.
Ik voel mij als man plaatsvervangend aangevallen en als vrouwen als TO de adviezen van sommige Viva dames opvolgen krijgen ze nooit een relatie tenzij zij de nagenoeg perfecte man vinden maar die zijn helaas schaars.
Jij kunt haar date niet objectief beoordelen tenzij je hem kent en bij voorkeur ook nog inzage hebt in zijn medische en psychiatrische dossier.
vrijdag 24 december 2021 om 23:33
Wat bedoel je precies met een zorgmachtiging voor mij aanvragen?Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 21:35Leg dat dan eens objectief uit?
Ik heb ook een onderbuik gevoel maar vind het sneu als TO adviezen krijgt die gebaseerd zijn op subjectieve beoordelingen.
Heeft zij in het begin wel objectieve adviezen gekregen? Ik heb de indruk dat er ook toen veel subjectieve oordelen over haar date zijn gedaan waardoor zij er misschien bevooroordeeld in is gegaan. Ik heb haar toen al het advies gegeven ergens anders hulp te vragen, het Viva forum is niet de juiste plaats voor haar.
Ik denk ook niet dat dit wat kan worden maar dat ligt niet alleen aan haar date, ik gun haar ook het beste maar kan geen zorgmachtiging voor haar aanvragen.
Sorry, het is een beetje stoken maar als man zit ik hier in de oppositie.
vrijdag 24 december 2021 om 23:37
Niet verder, ze matchen niet en er is al teveel gebeurd. TO is te onzeker en date geeft haar niet de veiligheid waar ze behoefte aan heeft.
Dit was heel moeilijk om te schrijven omdat ik een sentimentele sukkel ben die het niet meer zomaar los zou kunnen laten als er eenmaal seks is geweest. Gebruik je verstand en niet hormonale gevoel TO, lees je eigen posts eens terug hoe je over hem denkt en wat hij tegen je hebt gezegd.
vrijdag 24 december 2021 om 23:41
vrijdag 24 december 2021 om 23:44
Het is niet de taak van date om mij een gevoel van veiligheid te geven of om mijn onzekerheid weg te nemen. Mijn vertrouwen in mannen in het algemeen heeft een behoorlijke deuk opgelopen na 4 maanden daten met iemand die continu tegen me loog en me allerlei loze beloftes deed, seksverslaafd was en van wie zogezegd ineens zijn ex weer opdook met een naaktfoto...Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 23:37Niet verder, ze matchen niet en er is al teveel gebeurd. TO is te onzeker en date geeft haar niet de veiligheid waar ze behoefte aan heeft.
Dit was heel moeilijk om te schrijven omdat ik een sentimentele sukkel ben die het niet meer zomaar los zou kunnen laten als er eenmaal seks is geweest. Gebruik je verstand en niet hormonale gevoel TO, lees je eigen posts eens terug hoe je over hem denkt en wat hij tegen je hebt gezegd.
Ik kan zeker moeite hebben met loslaten, dat klopt wel. En ook ik kan een sentimentele sukkel zijn..juist doordat er zoveel gebeurd is zou ik het niet zomaar willen opgeven.
vrijdag 24 december 2021 om 23:44
Eigenlijk vat deze zin dit hele lange topic in een kern samen hoe het gewoon is. Niets meer en niets minder.Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 23:37TO is te onzeker en date geeft haar niet de veiligheid waar ze behoefte aan heeft.
vrijdag 24 december 2021 om 23:45
Maar als hij nog wel wil zul je nog altijd zelf moeten kiezen uit één van de andere tenzij je werkelijk wils onbekwaam ben. Je zult de keuze moeten maken voordat hij komt, het zou natuurlijk wel heel raar zijn dat jij weer bedenk tijd vraagt als hij weer bereid is.
vrijdag 24 december 2021 om 23:45
Ik ben 41, heb een Hbo-opleiding afgerond, heb een vaste baan waar ik aan mijn 2de jaarcontract bezig ben, een fijn dak boven mijn hoofd en zorg goed voor mijn 2 katten. Misschien ben ik geen held in de liefde, nee....Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 23:41Laat maar zitten, ik was een beetje melig.
Met een zorgmachtiging wordt je wils onbekwaam verklaard zodat je niet meer over jezelf kan beslissen.
vrijdag 24 december 2021 om 23:47
Het is wel de taak van jouw date om jou een gevoel van veiligheid en zekerheid te geven.
Het is niet de taak van jouw date om onveiligheid en onzekerheid weg te nemen die zijn voorgangers bij jou hebben veroorzaakt, maar dat is wat anders.
Dit zijn twee verschillende dingen. Dat eerste is wel de taak van jouw date en dat tweede niet.
Het is niet de taak van jouw date om onveiligheid en onzekerheid weg te nemen die zijn voorgangers bij jou hebben veroorzaakt, maar dat is wat anders.
Dit zijn twee verschillende dingen. Dat eerste is wel de taak van jouw date en dat tweede niet.
vrijdag 24 december 2021 om 23:56
Mooi gezegd DinaDina1980 schreef: ↑24-12-2021 23:47Het is wel de taak van jouw date om jou een gevoel van veiligheid en zekerheid te geven.
Je hebt er een goeie kijk op
vrijdag 24 december 2021 om 23:58
Mij wilden dwingen waartoe?Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 23:54Dat van die zorgmachtiging was stoken naar de dames die jou wilden dwingen.
Dit had je toch wel begrepen hoop ik?
vrijdag 24 december 2021 om 23:58
Wat bedoel je dan precies met mij een gevoel van veiligheid en zekerheid geven?Dina1980 schreef: ↑24-12-2021 23:47Het is wel de taak van jouw date om jou een gevoel van veiligheid en zekerheid te geven.
vrijdag 24 december 2021 om 23:59
Mooie verwoord, ik had het denk ik niet voor elkaar gekregen.Dina1980 schreef: ↑24-12-2021 23:47Het is wel de taak van jouw date om jou een gevoel van veiligheid en zekerheid te geven.
zaterdag 25 december 2021 om 00:02
Dat hij voorspelbaar is, en je het gevoel geeft dat hij echt wil. Dat hij je niet steeds laat twijfelen.
En dat als er een misverstand of probleem is, dat jullie dat op een normale manier kunnen bespreken en hij niet kwaad gaat worden of neerbuigend gaat doen.
zaterdag 25 december 2021 om 00:04
Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 23:59Mooie verwoord, ik had het denk ik niet voor elkaar gekregen.
Dank jullie.
dina1980 wijzigde dit bericht op 25-12-2021 00:06
27.82% gewijzigd
zaterdag 25 december 2021 om 00:05
Verder vind je zijn gedrag oke?Onverwachts schreef: ↑24-12-2021 23:37Niet verder, ze matchen niet en er is al teveel gebeurd. TO is te onzeker en date geeft haar niet de veiligheid waar ze behoefte aan heeft.