blij maar ook teleurgesteld

11-10-2009 10:00 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
dames (en aanwezige heren)!

Mijn vriendin is al heel haar leven bezig met dansen. Nu is gisteren voor haar een langverwachte droom in vervulling gegaan door voor het eerst op blokken te mogen dansen in een club. Natuurlijk was ik superblij voor haar en ook supertrots toen ik haar zo zag dansen en genieten daar boven die dansende menigte.

Toch zat het me om meerdere reden gewoon niet echt lekker. Ten eerste natuurlijk het feit dat ze nu waarschijnlijk vaak op zaterdag weg zal zijn. Toch een dag dat we zoveel mogelijk samen op stap gaan. Nu zeggen jullie natuurlijk..... Ga dan mee, maar dat is als vriend toch echt niet tof. 3 kwart van de avond sta je alleen omdat ze aan het dansen of backstage aan t omkleden is. Verder moet je stad en land afreizen (in je eentje want ze moet al vroeg aanwezig zijn) want ze danst natuurlijk niet in de burenschuur om de hoek. (waarom liggen als die clubs zo ver weg in de randstad)

Ik kan dan wel thuisblijven maar dat is niet mijn favoriete zaterdagavond besteding. Beetje zorgen maken om hoe ze thuiskomt, want na die late sluitingstijden is het een crime voor haar om via het nachtnet van de ns thuis te komen. 2 uur wachten op stations en pas om 8 uur s ochtends thuiskomen zal geen uitzondering zijn. Naast het feit dat cri,inaliteit op de loer ligt kan ik een spontane en actieve zondag dan ook wel vergeten. Zal wel lang uitslapen en lamme worden terwijl we juist altijd de zondag samen leuke dingen doen.

Mooi de tijd om op zaterdag zelf dingen te gaan doen zou je zeggen, maar op een uitzondering na zijn alle vrienden vastgeroest in verjaardagen, bbqs, familiefeestjes en weet ik wat voor saaie dinge nog meer.

Ik schaam me gewoon voor het feit dat ik niet oprecht blij kan zijn voor haar omdat ik zelf met (egoistische ?) nadelen in mn maag zit. Ik wil het haar zeker niet verbieden, maar zie gewoon erg op tegen de veranderingen die ons te wachten staan. Ik zou gewoon graag de weekenden samen relaxend, feestend en actief door willen komen zoals we al 4 jaar doen. Zelf hechtte ze hier ook altijd veel waarde aan. Ze vond het ook nooit leuk als ik eens sporadisch iets voor mijn eigen deed op zaterdagavond of zondag.

Ze begrijpt mijn standpunt maar geeft wel aan dat ze nu de leeftijd heeft (net 20) om dit nog te doen.

Kent iemand deze situatie? Of heb je gewoon een mening? Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken want kom er zelf gewoon niet uit. Ik wil blij voor haar zij maar van binnen zit het gewoon ontzettend dwars.
Misschien passen jullie gewoon niet bij elkaar? Ik ben zelf ook geen uitgaanstype, dus 'n man die elk weekend op stap wil en waar je overdag dan niets aan hebt, daar heb ik dus niets aan. Misschien is dit 'n bevlieging van haar en is ze het over 'n paar weken zelf goed zat, aangezien ze er zoveel moeite voor moet doen om er te komen via OV. En misschien is het haar grote passie en zul je uit elkaar groeien. 't Is aan jou of je daar op wilt blijven wachten.
lastig... kan ze dan bijvoorbeeld niet om de week dansen?..
Kun je niet met haar afspreken dat ze 1 of 2 keer in de maand op zaterdag danst?

Dan blijven er ook weekenden voor jullie samen over.
Kan ze met haar met dansen verdiende geld geen auto'tje kopen zodat ze niet afhankelijk is van het nachtnet en verlaten stations waar ze 2 uur moet wachten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
snap best dat je tegen de veranderingen opziet. Vind niet dat je meteen kan stellen dat jullie niet bij elkaar zouden passen.

Je zegt dat je vriendin je standpunt begrijpt. maar wil ze dan ook meewerken met een oplossing of compromis?

Bijvoorbeeld om de week dansen.

En zou het niet toch een idee zijn om haar op te halen? dan weet je zeker dat ze veilig thuis komt en dat ze ook eerder thuis is zodat er misschien genoeg slaap overblijft om de zondag nog wat leuk door te brengen. Misschien met vrienden naar de plek gaan waar ze danst? heb jij een leuke avond met vrienden en kan je daarna met je vriendin naar huis.

er moet toch uit te komen zijn met elkaar?
Oh, en 'dansen op blokken' is dat op plateauzolen ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 11 oktober 2009 @ 10:11:

Oh, en 'dansen op blokken' is dat op plateauzolen ofzo?

Haha, bijna ja. Nee blokken zijn gewoon van die verhogingen naast de dj of ergens in de zaal.

Maar dat ophalen is gewoon lastig. Waarschijnlijk vaak ver weg en pas laat klaar. Helaas is dat dansersbestaan nu niet echt vetpot. Een auto voor alleen die reden is dan ook eigenlijk niet te doen voor haar.

Net zoals gisteren heb ik het voor elkaar gekregen om een vriend mee te krijgen. Dat is ook allemaal wel leuk. Maar wij zijn gewoon gewend samen uit te gaan, samen te feesten tot 4 uur s nachts.

Ik denk ook dat de enigste oplossing is om afspraken te maken van hoevaak.Ik kan niks anders verzinnen eerlijk gezegd
Nouja, als je afspraken kan maken over hoe vaak en daarin een compromis kan sluiten ben je al heel ver. en als je de andere keren dan toch af en toe mee gaat met een vriend kan toch ook leuk zijn. Het heeft niet zo veel zin om je vast te blijven houden aan dat: we gingen altijd samen uit tot 4 uur. Je hoeft toch niet altijd samen uit te gaan, met vrienden gaan of een avondje thuis blijven is toch ook geen ramp? Je moet het ook zonder je vriendin leuk kunnen hebben vind ik.
Wow, dit is idd. een hele lastige situatie! En jullie zullen samen water bij de wijn moeten doen om jullie relatie te doen slagen.. Als één in een relatie totaal iets anders doet, terwijl je voorheen gewend was aan een bepaald ritme, dan is zo'n verandering wennen. Misschien is het een optie om jullie "weekenden" te verplaatsen naar andere dagen? Ik bedoel, een zater- en zondag hoeven niet per definitie een weekend betekenen. Zodat ook jij op haar werkavonden, iets anders voor jezelf kunt invullen.. dan bedoel ik niet alleen stappen. Ben je een persoon die zichzelf in zijn eentje kunt vermaken, of juist iemand die zich graag in gezelschap vertoeft? Ik hoop echt dat jullie tot een oplossing komen samen.. Enne, in een relatie is het ook goed als één van de twee iets doet zonder de partner, het weerzien later is altijd leuk en genoeg om over te praten ;)
Heb nog niet alles reacties gelezen, maar je hoeft toch niet alleen te gaan clubben als zij moet dansen?

Dan bel je toch gewoon vrienden op om mee te gaan dansen?

Danst zij op de blokken en jullie ergens anders.

En als je niet weggaat op zaterdagavond kan je haar toch gaan ophalen?

Hoeft ze niet met het nachtnet.

Zo deed mijn lief dat ook altijd toen ik nog in een club achter de bar werkte.

Die kwam om 4 uur altijd mijn kant op en dan reden we samen naar huis.

Je doet het nu een beetje voorkomen alsof je alleen haar hebt om leuke dingen mee te doen.

En das sowieso niet goed hoor...

Dus kom op, trek je vrienden van de bank en ga daar lol mee hebben (en dan ondertussen vol trots naar je meissie kijken)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mag ik vragen hoe oud jij bent?

Is er een leeftijdsverschil?

Het is idd een lastige situatie... Misschien is het een idee, zoals eerder gemeld, om bijv 1 weekend in de maand voor jullie te houden?
Ow, zie dat ik hetzelfde zeg als Royanne, maar als je gewend bent om alleen samen met haar te dansen heb je naar mijn mening 2 keuzes, of nee eigenlijk 3

1) je veranderd van gewoonte en gaat voortaan met vrienden wat doen

2) je houdt vast aan je gewoonte en riskeert daar uiteindelijk ruzie mee omdat je vriendin vindt dat jij haar niets gunt

3) je maakt het bespreekbaar en komt tot een compromis

gewoontes kan je veranderen hoor, daar zijn het gewoontes voor.

Begrijp alleen nog steeds niet waarom je haar niet kan gaan halen dan op de avonden dat jij thuis bent

Of ze nou een kaartje koopt voor de trein of dat er wat benzine geld doorheen gaat...denk dat je met het laatste goedkoper uit bent.
Hoi Man023,

ik zit in een soorgelijke situatie: mijn vriend is DJ en dus 2 tot 3 dagen per weekend aan het draaien. Het is niet zijn fulltime job, maar hij vindt het wel fantastisch. In het begin (jaren geleden) vond ik het moeilijk dat hij zoveel weg was. Ik heb dat wel bespreekbaar gemaakt met hem, maar uit de gesprekken kwam ook steeds dat dit zijn passie is, en wie ben ik om hem daarover beperkingen op te leggen? Bij ons begon het met 1 avond draaien per weekend, inmiddels is hij soms alle 3 de dagen aan het werk. (je ziet, het kan altijd nóg erger ) Nu zijn wij niet de types geweest om altijd alleen met 2en te gaan stappen, en ben ik ook echt iemand die de eigen vrienden naast de gemeenschappelijke vrienden behoudt, dus het maakt het voor mij relatief makkelijk om mijn avonden anders in te vullen. Daarnaast werkte ik lange tijd op zaterdag ook in een discotheek (een andere weliswaar, maar toch). Toen ik daar stopte ivm ander regulier werk, merkte ik dat ik het ook erg fijn vond om een avond helemaal voor mezelf te hebben. Dat is wel een proces geweest, maar geloof me; het komt vanzelf.

Je schrijft dat ze op zaterdagen gaat dansen: zou je de vrijdagen en de zondagen dan niet anders in kunnen richten, zodat je daarop 'samen-tijd' hebt bijvoorbeeld? Er zitten 3 avonden in een weekend; probeer het wat te verschuiven zodat je toch je quality time hebt, en zij haar hart kan volgen... ?
quote:Man023 schreef op 11 oktober 2009 @ 10:00:

Mijn vriendin is al heel haar leven bezig met dansen. Nu is gisteren voor haar een langverwachte droom in vervulling gegaan door voor het eerst op blokken te mogen dansen in een club.

Kent iemand deze situatie? Of heb je gewoon een mening? Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken want kom er zelf gewoon niet uit. Ik wil blij voor haar zij maar van binnen zit het gewoon ontzettend dwars.Ik ben niet bekend met een dergelijke situatie. In mijn tijd (ergens laatste deel vorige eeuw) waren er geen meisjes die op blokken dansten . Maar ik denk dat jij je vriendin het moet gunnen dat haar langgekoesterde droom is uitgekomen. Probeer het komende jaar (of 2) je zaterdagavond een eigen invulling te geven en plan wat leuke en relaxte uitjes voor jou en je vriendin op de zondag (wandeling op het strand, middagje SPA, shoppen etc.). Ik heb weleens een dansend meisje op een blok voorbij zien komen (op tv) en ik denk niet dat deze meisjes dit langer dan 2 tot 4 jaar doen. Dan ben je denk ik wel uitgedanst (in ieder geval op een blok) en ben je ook zo langzamerhand wel gewend geraakt aan de bewonderende ogen die de hele avond op jou staan gericht.
Eens met Paloma! Je maakt je nu zorgen over hoe jij denkt dat het straks gaat worden. Misschien moet je eerst eens een tijdje kijken hoe het werkelijk is. Als jouw zorgen dan terecht blijken te zijn, heb je tenminste concrete argumenten in de discussie. En heeft zij ook al de nadelen ervaren, wat het gesprek misschien makkelijker maakt.

Gewoon een tijdje uitproberen dus, en trots zijn op je vriendin!
Bedankt voor al jullie reacties.

Maar het probleem is gewoon dat onze vrienden allemaal van die stelletjes zijn die niet zo van onze muziekstijl houden. En de vrienden die daar wel van houden zijn vooral van mijn vriendins kant (en trek ik dan ook niet zo snel in mn eentje mee op)

Mensen meekrijgen voor dergelijke feestjes is dus erg moeilijk en lukt waarschijnlijk maar 1 op de 6 keer ofzo. Nu zijn we wel vaker samen (1x doordeweeks) maar dan is stappen gewoon lastig. Feestjes waar wij van houden zijn er dan niet. En vrijdag is eigenlijk ook onmogelijk vanwege werkdagen op zaterdag van 6 tot 5.

Andere uitjes zijn ook wel leuk maar doen we vooral doordeweeks. Tijd voor me eigen heb ik al zat doordeweeks. Daarom is het zo lekker om in het weekend samen los te gaan.

Zaterdagen zijn gewoon apart omdat je daar dingen op kan doen die je doordeweeks niet kan doen.

Maar wat sommige van jullie aangeven. Eerst maar eens even aankijken hoe het gaat lopen. Misschien vallen het aantal boekingen wel mee en is een zaterdagavond voor me eigen niet zo heel erg.

Het zat ook voornamelijk zo dwars omdat het gisteren allemaal zo moeilijk ging. Veel ergernissen door slechte communicatie, uren lopen puzzelen om vervoer en vrienden te regelen om me te vergezellen (want wilde de eerste keer dansen natuurlijk niet missen). 260 km gereden voor 3 uur dansen en het gelijk krijgen omtrent alleen zijn. Ik had eerst nog wel het idee dat ik mijn vriendin voor en tussen het dansen nog wel genoeg zou zien maar dat viel dus tegen. Als die vriend niet mee was geweest dan had ik daar 3 uur in mn eentje rond moeten hobbelen. Sommige mensen vinden dat helemaal geweldig maar ik voel me er niet prettig bij.

Al deze dingen en dan het vooruitzicht dat dit de komende weken waarschijnlijk vaker zal gebeuren, zorgde er gewoon voor dat het dwars zat. Nare gevoel is al wel iets gezakt gelukkig. Eerst maar eens kijken hoe het gaat lopen.
Ik vind eigenlijk niet dat zij concessies hoeft te doen nu haar grote droom uitkomt. Ik begrijp wel dat je het moeilijk vindt, maar dan zou ik dus inderdaad een andere avond vinden waarop jullie samen iets leuks kunnen doen. Op de avonden dat ze gaat dansen kun je eigenlijk drie dingen doen: je accepteert dat je vaak in je eentje mee moet gaan, je zoekt nieuwe vrienden die ook van dergelijke feesten houden zodat jullie samen kunnen gaan, of je gaat niet mee, en gaat iets leuks doen met andere vrienden. Maar goed, je geeft zelf al aan dat je eerst even gaat kijken hoe het loopt. Ik denk dat je ook weinig anders kunt doen dan dan, blij zijn voor haar en compromissen en alternatieven zoeken. Het loopt vast wel los.
Ik kan niet helpen het gevoel te krijgen dat je een beetje jaloers bent dat zij haar eigen leven heeft en jij blijkbaar niet. Heel afhankelijk van haar. Glipt ze wellicht een beetje door je vingers voor je gevoel?
Dat is precies het gevoel dat ik ook krijg DNM...
mag ik vragen hoe oud je bent Man023, of is het, heel voor de hand liggend, 23 jaar? Ik als oude doos zijnde (30, oei) heb het idee dat jullie relatie in ieder geval nog erg jong is, klopt dat? Er is niets zo veranderlijk als het leven (oke, het weer, maar daar hebben we het nu niet over ), en op dit moment sta je aan het begin van een nieuwe fase in jouw leven, en in het leven van je vriendin. Het heeft te maken met loslaten; loslaten van je vaste stapavond, van je vaste invulling van die avond, maar ook het loslaten van je vriendin. Wat heb je eraan om een hele avond / nacht in haar buurt te zijn, terwijl je er eigenlijk niets aan vindt? Vertrouw erop dat zij een leuke avond heeft, en zorg zélf voor jouw leuke avond. Times change, and so does life. Dus deal with it! Het is echt even doorzetten denk ik hoor. Ook ik heb er in het begin moeite mee gehad dat mijn vriend de hele nacht weg was, en als DJ heeftie ook voldoende aandacht van het vrouwelijk schoon. Maar door er steeds bij te willen zijn wil ik controle houden over iets waar ik geen controle over moet willen hebben, maar vertrouwen in moet hebben. Toen ik dat proces BEWUST aanging, ben ik een stuk rustiger geworden, en kon ik ook echt genieten van mijn eigen dingen....
Kreeg precies hetzelfde gevoel als DNM en SD. Zij gaat lekker haar dingen doen waar ze helemaal voor gaat en jij zit maar moeilijk te doen; vrienden dit en dat, al dat geregel en dan zie je haar tussendoor ook niet voldoende! En al die bewonderende blikken van die andere kerels, ja, ik zie het in je hoofd al helemaal op hol slaan.

Laat haar haar ding doen en niet teveel zeuren anders heeft ze er waarschijnlijk al snel genoeg van (van jou, bedoel ik) en zul je zeven dagen per week zelf voor vermaak moeten zorgen. Vertrouwen hebben!!
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
ik ben benieuwd of je wat met de opmerkingen kunt iig...
Ik kan ook uit eigen ervaring spreken. Mijn vriend is ook DJ en ik werk ook in de entertainment en dan zijn de werktijden nou eenmaal erg afwijkend.

Het is inderdaad niet altijd leuk. Dat zul je altijd blijven hebben maar het werd al eerder genoemd...een passie is een passie. Dat is een gevoel binnenin waar niemand, maar dan ook niemand tegenop kan. Als iemand ook maar probeert om me daarvanaf te krijgen, dan vind ik diegene alleen maar vervelend en voel ik me beperkt in mijn vrijheid.

Ook als ik het niet leuk vind dat mijn vriend weer eens moet draaien, bedenk ik me hoe leuk hij het wel niet vind.

Als je er echt niet mee kunt leven, dan ben ik bang dat het einde oefening zal zijn....niet gelijk maar op den duur.

OOk dat heb ik namelijk meegemaakt. Ik zou ook zeker niet elke x meegaan, daar wordt je niet gelukkig van.

Misschien vind je de 'verandering' alleen eng en als er eenmaal routine inzit, dan valt het wel mee.

Dat heb ik vaak wel oveirgens....de gedachten aan verandering vind ik vaker enger dan de verandering zelf...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven