blowende vriend

11-04-2011 22:22 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier een probleem mee hebben en misschien een goed advies hebben.

Ik heb nu 2 jaar een relatie met mijn vriend, we wonen nog niet samen, maar er zit er wel aan te komen.

Hij heeft vanaf de eerste dag gezegd dat hij wel eens blowde, maar hoe beter je elkaar leert kennen en hoe meer je elkaar ziet, kwam ik er achter dat hij veel meer blowde dan hij zei. Het is dagelijks en op vrije dagen wel meer.

Ik kan helaas lastig aan hem zien wanneer hij heeft geblowt.

Ik heb regelmatig met hem over gehad of die wil gaan stoopen, en als hij zou moeten kiezen tussen mij en een joint wat hij zou doen?

Hij kon daar geen antwoord op geven. Het klinkt misschien heel dom dat ik nog bij hem ben, maar verder is hij perfect.

Hij heeft ook gedeald aan huis in het begin van onze relatie, maar daar is hij mee gestopt, maar daar heb ik de laatste tijd ook mijn twijfels over.

Mijn gevoel zegt dat ik er mee moet kappen, ik kan hem ook niet vertrouwen in alles wat daar mee te maken heeft.

Hij beloofde mij een keer dat hij niks mee zou nemen op vakantie, maar toch heeft hij dat stieken wel gedaan.

Het is zo lastig, Ik wil met hem oud worden, maar zie het zo niet zitten.
Ik heb een relatie van 3,5 jaar gehad met zo een iemand...stop ermee voor je kunt want zo iemand gaat de blow echt niet laten, doet ij nu ook al niet... Het is verschrikkelijk moeilijk... Probeer toch je problemen met hem op te lossen en met hem te praten misschien dring je tot hem door. Maar als hij al zegt dat hij niet weet of hij voor jou kiest of voor de blow, zegt dat al genoeg...

Sterkte
- hij heeft gelogen over het aantal keren dat hij blowt

- hij heeft gedeald aan huis, doet dat nu niet meer, maar daar twijfel je ergens aan

- hij weet niet of hij voor jou zou kiezen of voor zijn verslaving

- hij heeft stiekem wiet meegenomen op vakantie

Ik kan me helemaal voorstellen dat je oud met hem wilt worden...
dank je,

stiekem weet ik het antwoord wel, maar om het te doen..:(
Hoi,

Lastige situatie máár ook heel begrijpelijk dat jij dit niet pikt en hier niet mee kan leven. Zeker dat hij ook nog gedeald heeft..

Je moet écht voor jezelf nagaan of je dit aankunt tot er verbetering is, je zegt dat je met hem oud wilt worden dus het is allemaal dubbel voor je. OF heb je voor je gevoel genoeg je best gedaan en kies je voor jezelf..

Geef hem in ieder geval de keus. Dat als hij echt met je verder wilt ermee moet kappen..

Sterkte!
Lijkt me wel heel vervelend om te horen dat hij niet kan kiezen tussen jou en een blow... En dat meenemen op vakantie (tegen de afspraken in) vind ik ook geen strak plan.

Heb je er verder last van dat hij blowt? Ik begrijp dat hij het niet doet waar jij bij bent?
Sterkte meid.

Waarschijnlijk blijf je nog een tijd in deze problemen circuleren.. Maar maak je hersens vrij en denk aan je toekomst wat wil jij? Hoe wil jij leven.. Je zegt verd is hij perfec, wat is er zo perfect aan hèm dan? Hoe oud ben je?

Praat erove, hier, met vriendinnn, met hem..

Sorry spelfouten iPad
Sterkte meid.

Waarschijnlijk blijf je nog een tijd in deze problemen circuleren.. Maar maak je hersens vrij en denk aan je toekomst wat wil jij? Hoe wil jij leven.. Je zegt verd is hij perfec, wat is er zo perfect aan hèm dan? Hoe oud ben je?

Praat erove, hier, met vriendinnn, met hem..

Sorry spelfouten iPad
Alleen het feit al dat hij stiekem rotzooi meeneemt op vakantie - en daarmee ook jou heel direct in gevaar brengt!!!! - zou voor mij genoeg zijn om hem ineens niet meer leuk te vinden!
quote:Bianca40 schreef op 11 april 2011 @ 22:34:

Alleen het feit al dat hij stiekem rotzooi meeneemt op vakantie - en daarmee ook jou heel direct in gevaar brengt!!!! - zou voor mij genoeg zijn om hem ineens niet meer leuk te vinden!Sluit ik mij bij aan, was deze vakantie in het buitenland hallo?
Ben nu 25. Wil stap verder in me leven, samenwonen en kinderen. Hij wil dat ook, maar ja hij wil wel minderen en op een duur stoppen, maar ik zie geen resultaat. Vriendinnen vinden het ook moeilijk om advies te geven.

Het is gewoon goed nadenken en nadenken wat ik wil.
quote:melissaaapje schreef op 11 april 2011 @ 22:35:

[...]

Sluit ik mij bij aan, was deze vakantie in het buitenland hallo???? Hallo??
ja deze vakantie was in het buitenland, dat was het erge er aan
en dat hij er over heeft gelogen
Pfff dat zou voor mij echt de limit zijn hoor Hallo.... realiseer je je wel hoe ver je in de problemen had kunnen raken als hij betrapt was?

En liegen... dat moet natuurlijk altijd een absolute No Go zijn!

Werkt hij? Kan hij zichzelf goed onderhouden? En straks een gezin mede-onderhouden?

Geloof jij hem nog als hij wat vertelt?

Waarom denk je dat hij stiekem nog dealt?
dealen aan huis en wiet mee op vakantie : niet mee gaan samenwonen hoor..

hij is vast heel lief, maar hij gaat het blowen echt niet laten voor jou, en als het alleen blowen was, kon je nog kiezen, accepteer ik dit of niet, maar dagelijks, meerdere joints, dealen en mee op vakantie nemen, klinkt als foute boel, zwaar verslaafd, en wat moet je met zo iemand.. komt niet goed..

niet samenwonen dus, en zeker geen kinderen met hem
Hij heeft verder een goede baan en kan zich goed onderhouden, eigen huisje enz.

ik geloof alles wat hij mij vertelt, maar alles wat over wiet gaat, heb ik me twijfels over.

En dat ik nog denk dat hij dealt, was omndat er 2 jongens aan de deur stonden, die vroeg of hij wat had, Hij zei nee, maar is dat omdat ik er was?????

Ik bedoel als je er 2 jaar geleden al mee gestopt bent, waarom zouden die 2 jongens dat nog komen vragen
Begrijp ik nu goed dat jij je serieus afvraagt of je wilt gaan samenwonen en zelfs kinderen wil krijgen met een onbetrouwbare en liegende drugsgebruiker / drugsdealer / drugssmokkelaar?
Hallo... ik denk dat een heel goed gesprek nodig is... met hem!

Ongetwijfeld hebben jullie er al vaak gesprekken over gevoerd, maar wellicht is het bij hem niet helemaal duidelijk dat jij verder wilt en twijfelt door zn wietgebruik.

Een gesprek zonder verwijten, met wellicht begrip voor zn verslaving, maar wel duidelijk jouw grenzen aangeven! En duidelijk aangeven dat jij op deze manier geen gezin met hem gaat krijgen. En ook duidelijk maken dat je geen jaren meer gaat zitten afwachten om te bekijken of hij wel of niet gaat stoppen.

Hij heeft nu lang genoeg van zn jeugd en verslaving genoten, het is tijd om verder te gaan.... met of zonder hem.

Succes
Misschien moet je eens proberen te achterhalen waaróm hij blowt. Er zijn (ook hier op het forum) denk ik genoeg mensen die anti-depressiva slikken en dat voor niets of niemand zouden (kunnen en willen) laten staan.

Er zijn mensen voor wie blowen eenzelfde functie heeft als het slikken van anti-depressiva voor anderen. Zou je daar wél mee kunnen leven, als iemand altijd anti-depressiva moest slikken, of kalmerende middelen?

Of met iemand die sigaretten rookt, om de zenuwen de baas te blijven?

Ook dat is belangrijk om in overweging te nemen. Om blowen hangt al snel een sfeertje van 'oh eng, verboden, drugs' etc. Maar er zijn mensen die jarenlang 's avonds een blowtje roken om lekker te kunnen slapen, bijvoorbeeld, en toch prima functioneren. Net als er mensen zijn die elke avond een borreltje drinken, maar toch geen alcoholist zijn, etc.

Niet elke regelmatige blower is een halve junk - al heb je die er natuurlijk ook tussen zitten. Probeer uit te vinden wat voor type blower hij is en waar je eigen grenzen liggen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Uhm, Bianca, waarom denk jij dat een goed gesprek nog wat kan doen? Hij heeft toch al bewezen dat hij de waarheid niet spreekt als het op wiet aan komt? Volgens mij bereik je daar hoogstens meer leugens en een nog grotere teleurstelling mee.
@dana

Er zit echt een behoorlijk verschil tussen door de dokter voorgeschreven anti-depressieve en een wietverslaving.
quote:nummerzoveel schreef op 11 april 2011 @ 23:10:

Uhm, Bianca, waarom denk jij dat een goed gesprek nog wat kan doen? Hij heeft toch al bewezen dat hij de waarheid niet spreekt als het op wiet aan komt? Volgens mij bereik je daar hoogstens meer leugens en een nog grotere teleurstelling mee.

Omdat in de praktijk die gesprekken vaak op dezelfde manier gaan... en ik krijg het idee dat hij echt wel een schat is, mits hij niet verslaafd zou zijn aan wiet.

Door een gesprek anders aan te pakken gaan hopelijk zn ogen open en ziet hij wat hij echt kwijtraakt als hij zijn probleem niet aan gaat pakken.

Want ik kan me de twijfel van TO goed voorstellen, als het nou een etterbak zou zijn was het makkelijk. Zoals ik het lees zouden ze echt een leuk leven samen kunnen opbouwen als hij maar van die rotzooi af kon blijven en uit dat wereldje kunnen zou stappen.
En eens met de post van Dana... vaak is er een oorzaak waardoor de verslaving in stand blijft. Als jullie die kunnen benoemen en daarmee aan de slag kunnen dan heb je al de helft gewonnen.

Maar dan moet hij dat wel willen anders zou ik er echt geen energie in steken.
@Bianca

Ik heb echt nog nooit gehoord van een verslaafde die na een goed gesprek het roer omgooide. En dat die jongen verslaafd is, dat is wel zeker. Anders smokkel je echt geen wiet mee naar het buitenland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven