blowende vriend

11-04-2011 22:22 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier een probleem mee hebben en misschien een goed advies hebben.

Ik heb nu 2 jaar een relatie met mijn vriend, we wonen nog niet samen, maar er zit er wel aan te komen.

Hij heeft vanaf de eerste dag gezegd dat hij wel eens blowde, maar hoe beter je elkaar leert kennen en hoe meer je elkaar ziet, kwam ik er achter dat hij veel meer blowde dan hij zei. Het is dagelijks en op vrije dagen wel meer.

Ik kan helaas lastig aan hem zien wanneer hij heeft geblowt.

Ik heb regelmatig met hem over gehad of die wil gaan stoopen, en als hij zou moeten kiezen tussen mij en een joint wat hij zou doen?

Hij kon daar geen antwoord op geven. Het klinkt misschien heel dom dat ik nog bij hem ben, maar verder is hij perfect.

Hij heeft ook gedeald aan huis in het begin van onze relatie, maar daar is hij mee gestopt, maar daar heb ik de laatste tijd ook mijn twijfels over.

Mijn gevoel zegt dat ik er mee moet kappen, ik kan hem ook niet vertrouwen in alles wat daar mee te maken heeft.

Hij beloofde mij een keer dat hij niks mee zou nemen op vakantie, maar toch heeft hij dat stieken wel gedaan.

Het is zo lastig, Ik wil met hem oud worden, maar zie het zo niet zitten.
quote:nummerzoveel schreef op 11 april 2011 @ 23:16:

@Bianca

Ik heb echt nog nooit gehoord van een verslaafde die na een goed gesprek het roer omgooide. En dat die jongen verslaafd is, dat is wel zeker. Anders smokkel je echt geen wiet mee naar het buitenland.Soms is het nodig om te zien wat hij dreigt te verliezen... hopelijk gaat de knop dan om.
wat voor type blower: een die dealt of heeft gedeald, een die het mee neemt naar het buitenland en daardoor zijn vriendin ook in gevaar brengt.. wat voor types heb je nog meer? dit type zou ik niet doen iig.
Ik zou dit persoonlijk ook niet doen, maar ik kan me de twijfel van TO wel voorstellen. Gevoel en verstand gaan niet altijd samen
@bianca

Dat vind ik een erg naieve gedachtengang. Dat werkt bij verslaafden niet zo. Als het zo makkelijk was, dan waren er geen afkickprogramma's en klinieken nodig.

Als je zelfs drugs dealt en smokkelt, terwijl je vriendin daar nota bene bij is, dan zij die drugs echt belangrijker voor hem dan zijn vriendin.
Ja misschien is het naief, maar ik heb altijd nog het idee dat het mij wel zou lukken om hem van een verslaving af te helpen

En niet geschoten is altijd mis toch?
gut, nou, heb je er ervaring mee dan, iemand van z'n verslaving afhelpen? want mij is het na 10 jaar nog niet gelukt hoor

het is een schat van een vent, maar die verslaving he..
@bianca

In dit geval is 'niet geschoten is altijd mis' denk ik niet zo van toepassing. Ik denk eerder aan 'van de wal in de sloot', 'er tot je nek in zitten', etc. Volgens mij wordt dit drama alleen maar groter bij uitstel van executie.
Ik heb er - gelukkig - geen ervaring mee... en dat is dan gelijk de reden dat ik er waarschijnlijk naief in sta.

Ik heb het dan over 1 gesprek, waarin je een ultimatum stelt en je daar aan houdt... in de hoop dat zn ogen open gaan.
ultimatums, mwah.. stel je zegt: ik wil graag samenwonen en kinderen, maar niet met een blower.. ik wil graag dat je stopt; en dan laat je hem de keuze.. dat is al geen keuze meer, want hij wil jou niet kwijt, maar hij wil ook niet stoppen, dus dan doet hij het verder stiekum (ik noem maar een willekeurig voorbeeld he) jij denkt dat het goed zit, gaat samenwonen, krijgt kinderen en na een tijdje kom je erachter dat ie weer gelogen heeft..

dan is je volgende ultimatum dat ie zich laat behandelen, dat doet ie, want hij wil je niet kwijt, maar hij staat er nog steeds niet achter, dus het gaat een tijdje goed, en dan op een dag vergeet hij de afspraken bij de therapeut, en was zijn insteek van de therapie niet stoppen (nee, hoe kom je daar nou bij?) maar zijn verslaving "beheersbaar maken" etc etc..

been there, done that.. niet doen
Ja is heel lastig Citronella, want inderdaad... het stiekem doen is het gevaar.

Weet je? Ik ga naar bed en wens TO nog veel wijsheid. Ik blijf nog even hopen dat het goed komt met die twee
quote:Sweety486 schreef op 11 april 2011 @ 22:29:

Hoi,

Lastige situatie máár ook heel begrijpelijk dat jij dit niet pikt en hier niet mee kan leven. Zeker dat hij ook nog gedeald heeft..

Je moet écht voor jezelf nagaan of je dit aankunt tot er verbetering is, je zegt dat je met hem oud wilt worden dus het is allemaal dubbel voor je. OF heb je voor je gevoel genoeg je best gedaan en kies je voor jezelf..

Geef hem in ieder geval de keus. Dat als hij echt met je verder wilt ermee moet kappen..Sterkte!Hij heeft die keus al gemaakt lijkt me, Ik denk dat TO beter zelf de keus kan maken, en verdwijnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoi Hallo80,

Blijkbaar zit het je hoger dan je misschien denkt? Je maakt er immers speciaal een topic (en een account) voor aan.

Ik heb zelf 5 jaar een relatie met een blower gehad. Hij blowde minder frequent dan jouw vriend, denk ik. Toen ik hem leerde kennen was het dagelijks, toen heel lang veel minder, later weer dagelijks en er is ook zeker een periode geweest waarop ik er minder 'zicht' op had en hij dan toch eigenlijk wel vaker bleek te blowen dan ik dacht.

Hoe het ook zij... het is niet de hoofdreden dat we uit elkaar zijn maar nu ik je topic lees... besef ik me wel dat er ook wat dat onderwerp betreft, zo'n ontzettende last van me af is gevallen.

Hij is zo lief en een fantastische man en ik zou zo graag nog steeds geloven in de toekomst die ik ooit voor ons zag. Maar dat blowen is het minste dat er dan moet veranderen... zelf ben ik ook wel zo ver dat ik denk dat het aan de wortel ligt van al onze andere issues... we zijn niet met grote ruzie uit elkaar gegaan, wel met een diep besef dat we niet samen oud gaan worden. Verschillen in ambities, in hoe we "de dingen" zien.

Het hele blow gebeuren gaat zo sluipenderwijs ook.. enerzijds denk je dat 'ie er wel tegen kan en dat je je niet zo moet aanstellen. Anderzijds... *zucht*... hij dealde niet maar hij zou dat wel willen... dat willen zeggen... hij wilde graag zelf wiet kweken. Heel graag. Niet vanwege het geld.. maar uit erm...'liefde voor de plant'. Op een gegeven moment had hij er een aantal gezaaid uit zaadjes van een bijzondere (voor hem emotionele) afkomst. Wat een ruzie hebben we daar over gehad. Ik moest beseffen dat het hem niet om de wiet ging maar om die speciale planten. Ik heb hem weten over te halen er een aantal te laten adopteren door een vriend (niet in MIJN huis!) en uiteindelijk.... heel slecht... uiteindelijk heb ik de overige plantjes overgoten met kokend water... in de zomer... hij heeft altijd gedacht dat ze door de zon verschroeid waren... en de zaadjes die nog over waren heb ik in de magnetron 'onklaar' gemaakt... Erg he? Ik vind het, nog steeds, zo kinderachtig van mezelf... maar ik kon de discussie ook niet meer aan en het feit dat hij, ondanks dat hij wist hoe ik er over dacht, met emotionele argumenten (deze planten zijn bijzonder voor mij, ik vind ze zo mooi, ik kan ze toch niet weg doen) mij dwong ze in mijn huis te tolereren. Een van de laatste keren dat ik hem zag heb ik opgebiecht wat ik heb gedaan. Hij was er uiteindelijk heel gelaten over en zei dat hij eigenlijk dan pas beseft dat hij toendertijd het nooit zo door had moeten drukken, dat hij ze niet had moeten zaaien.

Ik weet niet waarom ik nou juist dat verhaal opschrijf... ik wilde eigenlijk vertellen over die keer dat er een feestje was waar hij en iedereen hartstikke stoned waren en ik alleen huilend boven was en gewoon gek van verdriet en eenzaamheid werd middenin een huis vol mensen. Ja, dat was ook overdreven, maar het zat me uiteindelijk allemaal veel hoger dan ik meest van de tijd kon/wilde toegeven. Ook omdat hij verder zo lief was en is en ik zo ontzettend dacht en hoopte dat we het wel zouden redden. Of die keer dat we een soort van familie van hem te logeren hadden. Met baby. En die ouders en hij gewoon stoned werden... tuurlijk de baby lag al op bed maar dit was ineens mijn grote angstbeeld die voor mijn ogen een stukje werkelijker werd. Ik heb geen kinderwens maar als ooit... dan zeker niet met een vader die af en toe blowt. Ik zou geen stoned persoon in de buurt van mijn kind willen, al is het nog 1000 x de vader.

Een lange post met een aantal van mijn 'ervaringen'. Ik hoop dat jij en je vriend er wel uit komen maar ik kan je niet adviseren hoe... mij is het niet gelukt om wat dit onderwerp betreft tot hem door te dringen. Ooit was 'de mijne' 3 maanden blowvrij, ook tot grote vreugde van zijn familie. Maar... een half jaar later was het weer erger dan het in lange tijd was geweest. Als hij op een dag op de stoep staat en uit eigen beweging minstens 1,5 jaar niet heeft geblowd, dan bouw ik met alle liefde weer een relatie met hem op. Niet eerder.
dank je zeniiba

je verhaal is zo herkenbaar, het sluipt er gewoon in.

als je vriend vreemd gaat, dan is het makkelijker om een keuze te maken of als er iets anders gebeurt, maar dit is zo lastig. want in die jaren leer je elkaar ook kennen en weet je in heel veel dingen wel wat je aan elkaar hebt. Als hij gewoon af en oe een blowtje nam, kon ik er zo goed mee leven, maar dagelijks en sneaky gedrag is geen goeie relatie.
quote:Dana schreef op 11 april 2011 @ 23:09:

Misschien moet je eens proberen te achterhalen waaróm hij blowt. Er zijn (ook hier op het forum) denk ik genoeg mensen die anti-depressiva slikken en dat voor niets of niemand zouden (kunnen en willen) laten staan.

Er zijn mensen voor wie blowen eenzelfde functie heeft als het slikken van anti-depressiva voor anderen. Zou je daar wél mee kunnen leven, als iemand altijd anti-depressiva moest slikken, of kalmerende middelen?

Misschien mis ik iets, maar wat is er mis als iemand antidepressiva slikt? Dat is toch gewoon voorschrift van de psychiater? Of de antidepressiva is op een twijfelachtige manier verkregen en de persoon die het slikt, is daar verslaafd aan.

Ik slik zelf trouwens geen antidepressiva.
World of Warcraft: Legion
Mijn vriend blowde in het begin van onze relatie ook. Af en toe blowen vond ik toen niet zo erg maar toen later bleek dat hij het elke dag deed heb ik hem gezegd dat ik zo geen relatie wilde, hoe lief leuk en sexy hij ook is. Hij heeft het daarna weleens stiekem gedaan, wat ik ook had verwacht. Ik kon het alleen vrij goed zien aan hem en ben een keer direct weer naar huis gegaan toen ik merkte dat hij had geblowd. Tot nu toe is mijn boodschap altijd geweest blowen doe je niet in mijn aanwezigheid en niet in mijn/ons huis. We wonen nu samen en heb hem niet meer stoned gezien. Mijn vriend weet dat hij buiten met zijn roes mag afkoelen als hij heeft geblowd.

Mijn advies is laat hem duidelijk merken wat je van hem verwacht en wees niet bang om hem de deur te wijzen wanneer hij daar geen respect voor toont.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Voor jou trouwens wel lastig wanneer je het niet aan hem ziet bedenk ik me nu. In welke zin heb jij last van zijn blowen?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Ik heb in totaal het zo'n 5 jaar uitgehouden met zo'n lamlul.

Eten had ie nooit in huis, drinken ook niet maar wel elke dag een tientje kunnen wegpaffen. Hij gaf altijd een ander de schuld van zijn 'ellende'. Zich verschuilen achter z'n adhd maar het verdommen om Ritalin te slikken want daar ging z'n creativiteit van weg. Zo lust ik er nog wel één... Op het laatst werd hij ook nog zo paranoia als ik weet niet wat. Niet goed. Toen ben ik er maar mee gestopt, het was niet te doen. Ik walgde op het laatst van hem.

En dan te bedenken dat ik zó verschrikkelijk gek op hem ben geweest.

Ik zou er in iig nog lang niet mee gaan samenwonen. Kost je klauwen met geld want ik zo maar het vermoeden dat hij niet zo veel kan betalen als ie een wietverslaving moet bekostigen.
.
anoniem_84155 wijzigde dit bericht op 12-04-2011 08:54
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Ja hoor, hij is perfect: blowt (veel) meer dan dat hij aanvankelijk zei,

neemt stiekum mee op vakantie, dealt aan huis . . . . . Je vergooit je toekomst door met zo iemand te gaan samenwonen!! Echt meid, ren weg, zo hard als je kunt!!!
Mijn vriend heeft vroeger ook veel geblowd maar is er o.a. op mijn aandringen mee gestopt en het belangrijkste is dat hij het zelf ook wou. Als je vriend niet wil stoppen dan is het een verloren zaak.quote:hallo80 schreef op 11 april 2011 @ 22:22:

Hij beloofde mij een keer dat hij niks mee zou nemen op vakantie, maar toch heeft hij dat stieken wel gedaan.Maar dit heeft hij nooit gedaan en zou hij ook nooit doen. Dat hij het risico wil lopen dat JULLIE in het buitenland achter tralies verdwijnen omdat hij last heeft van een verslaving zou voor mij echt einde oefening betekenen.
quote:hallo80 schreef op 11 april 2011 @ 22:28:

dank je,

stiekem weet ik het antwoord wel, maar om het te doen..:(

Waarom ga je niet in gesprek en probeer je een middenweg te vinden?

Ik vind blowen namelijk helemaal geen probleem, net zoals het drinken van een neut!

In beide gevallen gaat het erom in hoeverre het gebruik van verdovende middelen je dagelijkse leven beinvloedt!

Wanneer iemand blowt (in zijn vrije tijd) en daarnaast normaal functioneert, wat is dan het probleem?

Dat jouw vriend jou in gevaar brengt door blowerij mee te nemen op vakantie vind ik vele malen erger dan dat hij blowt.

Is er geen mogelijkheid dat hij zijn blowerij indamt?

(lichamelijk verslaafd kun je niet worden aan dat spul, dus hij moet geestelijk gewoon even sterk zijn)

Ik snap je punt heel goed, maar ik denk ook dat in dit geval er best mee te leven is en dat het een fase is.
quote:Kier_V schreef op 12 april 2011 @ 08:56:

[...]

Waarom ga je niet in gesprek en probeer je een middenweg te vinden?

Ik vind blowen namelijk helemaal geen probleem, net zoals het drinken van een neut!

eens

Wanneer iemand blowt (in zijn vrije tijd) en daarnaast normaal functioneert, wat is dan het probleem?

Dat jouw vriend jou in gevaar brengt door blowerij mee te nemen op vakantie vind ik vele malen erger dan dat hij blowt. ook eens
Ik heb samengewoond met een blower en dat doe ik nooit meer. NOOIT MEER!

Ik geloof er geen klap van dat je er niet lichamelijk afhankelijk van wordt en in ieder geval word je er geestelijk afhankelijk van. En wat 'normaal functioneren' is kan je ook over discussieren. Wel werken maar iedere avond stoned op de bank hangen vind ik bij nader inzien niet meer normaal functioneren.

Je haalt je echt een bak ellende en problemen op de hals als je gaat samenwonen met een blower. Als ik jou was zou ik het zeker niet doen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh en bij iemand die eens een keer een joint opsteekt is het misschien vergelijkbaar met het drinken van een neut. Maar iemand die iedere dag blowt, dat is gewoon vergelijkbaar met een alcoholist.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:krokusje schreef op 11 april 2011 @ 22:27:

- hij heeft gelogen over het aantal keren dat hij blowt

- hij heeft gedeald aan huis, doet dat nu niet meer, maar daar twijfel je ergens aan

- hij weet niet of hij voor jou zou kiezen of voor zijn verslaving

- hij heeft stiekem wiet meegenomen op vakantie

Ik kan me helemaal voorstellen dat je oud met hem wilt worden...en vergeet niet dat hij verder perfect is....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven