Boze stief dochter
vrijdag 31 december 2021 om 20:09
Ik ben nu op oudjaars avond alleen thuis, mijn kinderen zijn bij hun vader, ik zou naar nieuwe vriend gaan, zijn kinderen zouden er ook niet zijn.
Nu bleek dat zijn jongste dochter (13) toch langs te komen, die eiste dat ik dan weg zou zijn, ze heeft veel moeite met papa’s nieuwe relatie/aandacht delen .
Ik ben dus naar huis gegaan, maar vraag me nu af of ik dit had moeten accepteren, of had hij zijn dochter moeten aanspreken op haar gedrag ?
Als moeder snap ik dat je kind op 1 staat, maar om je vriendin dan te verzoeken om te vertrekken ?
Nu bleek dat zijn jongste dochter (13) toch langs te komen, die eiste dat ik dan weg zou zijn, ze heeft veel moeite met papa’s nieuwe relatie/aandacht delen .
Ik ben dus naar huis gegaan, maar vraag me nu af of ik dit had moeten accepteren, of had hij zijn dochter moeten aanspreken op haar gedrag ?
Als moeder snap ik dat je kind op 1 staat, maar om je vriendin dan te verzoeken om te vertrekken ?
vrijdag 31 december 2021 om 20:47
Ze hoeft het natuurlijk niet te accepteren maar in dat geval geef ik de relatie weinig kans.
vrijdag 31 december 2021 om 20:47
Ja dit dacht ik ook. Ik vind het onaantrekkelijk als een man dit soort belangrijke dingen vergeet. Hoe kun je dat nu vergeten?
zusjevanlady_day wijzigde dit bericht op 31-12-2021 21:17
Reden: Stomme autocorrect
Reden: Stomme autocorrect
0.71% gewijzigd
vrijdag 31 december 2021 om 20:48
Wat een ei%el. Ik denk dat je boos op je vriend moet zijn, in plaats van op zijn dochter.sandy1974 schreef: ↑31-12-2021 20:40Ja hoezo ?
Haar ouders zijn jaar uit elkaar
Ze zou deze week bij haar moeder zijn, maar hij was “ vergeten” dat ze oudjaar bij hem kwam, en had dus met mij afgesproken, toen bleek zijn dochter ook te komen, en die eiste dat ik moest oprotten (letterlijk).
Omdat ik de volwassen ben ben ik rustig vertrokken.
Ik snap wel dat ze geen zin had om oudjaar met jou erbij te vieren als jullie relatie nog pril is en er niks over afgesproken was.
vrijdag 31 december 2021 om 20:49
Nou heeft vader natuurlijk wel recht op een eigen leven. Dus als kind 'oud en nieuw' bij moeder zou vieren en die afspraak werd zonder overleg en zonder goede reden gewijzigd dan had ze niks te eisen gehad, maar was het mogelijk niet erg gezellig geworden met zijn drieën. Vader had dan wel kunnen zeggen dat het echt niet uit kwam.
vrijdag 31 december 2021 om 20:49
Slimme kerel ook als hij TO letterlijk vertelt wat zijn dochter gezegd heeft.
vrijdag 31 december 2021 om 20:51
Gelijk heeft het meisje.sandy1974 schreef: ↑31-12-2021 20:40Ja hoezo ?
Ze zou deze week bij haar moeder zijn, maar hij was “ vergeten” dat ze oudjaar bij hem kwam, en had dus met mij afgesproken, toen bleek zijn dochter ook te komen, en die eiste dat ik moest oprotten (letterlijk).
Zou jij het als 13 jarige zien zitten om met het onbekende neukertje van je vader oud en nieuw te vieren?
vrijdag 31 december 2021 om 20:53
Maar toch hè, vriend geeft aan TO door dat zijn kinderen bij hun moeder zijn, TO is ook alleen, want haar kinderen bij hun vader. Ze stemmen af samen O&N te vieren. Dochter van vriend komt aanwaaien en TO word de deur uit gezet. Als ze dat eerder had geweten had ze vast andere plannen gemaakt waar het nu te laat voor is. Ik vind vriend een eikel dat hij dit “vergeet” en daarna zonder pardon z’n vriendin (pas sinds kort een relatie of niet) de deur uit zet. Dochter valt idd niks kwalijk te nemen.
vrijdag 31 december 2021 om 20:54
Braaf zo.sandy1974 schreef: ↑31-12-2021 20:40Ja hoezo ?
Nee, hij was blijkbaar vergeten dat afgesproken was dat zijn dochter bij hem oud&nieuw zou vieren.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑31-12-2021 20:53Maar toch hè, vriend geeft aan TO door dat zijn kinderen bij hun moeder zijn, TO is ook alleen, want haar kinderen bij hun vader. Ze stemmen af samen O&N te vieren. Dochter van vriend komt aanwaaien en TO word de deur uit gezet. Als ze dat eerder had geweten had ze vast andere plannen gemaakt waar het nu te laat voor is. Ik vind vriend een eikel dat hij dit “vergeet” en daarna zonder pardon z’n vriendin (pas sinds kort een relatie of niet) de deur uit zet. Dochter valt idd niks kwalijk te nemen.
vrijdag 31 december 2021 om 20:56
Dat zeg ik er nog bij dus. Ik vind het terecht dat TO boos is, op haar vriend dus.
Maar als het echt zo is dat een 13 jarige zegt dat TO moet oprotten vind ik dat ook geen stijl trouwens, even afgezien van het meisje haar gevoelens op dat moment
anoniem_66d01bb041fe4 wijzigde dit bericht op 31-12-2021 20:57
23.91% gewijzigd
vrijdag 31 december 2021 om 20:58
Boos gaat ver, maar snap dat ze baaltLidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑31-12-2021 20:56Dat zeg ik er nog bij dus. Ik vind het terecht dat TO boos is, op haar vriend dus.
vrijdag 31 december 2021 om 21:00
Nee, niet als ze hadden afgesproken, wel als het nu ineens spontaan werd verzonnen. Als het is afgesproken dan heeft dat meisje alle rechten op haar vader.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 31-12-2021 21:03
0.27% gewijzigd
vrijdag 31 december 2021 om 21:03
Woorden van TO
"Ze zou deze week bij haar moeder zijn, maar hij was “ vergeten” dat ze oudjaar bij hem kwam"
vrijdag 31 december 2021 om 21:05
Purplepeanut schreef: ↑31-12-2021 20:32Jullie zijn nog niet zolang samen neem ik aan want afgelopen zomer was je nog aan het scheiden toch. Dus het is misschien nog wel een stukje te vroeg om oud en nieuw met zijn kind te vieren.
Precies.
En het is inderdaad ook niet je stiefdochter maar de dochter van je vriend.
vrijdag 31 december 2021 om 21:06
Tja,sandy1974 schreef: ↑31-12-2021 20:40Ja hoezo ?
Leuk is het niet. Wel begrijpelijk.
Jij bent dus boos. En ze is bij lange na nog niet je stiefdochter.
vrijdag 31 december 2021 om 21:06
Dat zinnetje dat pa vergeten is dat kind bij hem komt is vermoedelijk behoorlijk tekenend voor de situatie. Kind zal zich al afgewezen voelen, ouders uit elkaar en dan pa al een nieuwe vriendin. Je zou als puber van minder boos/gekwetst (maar dat laatste komt natuurlijk nog niet in hun emotievocabulaire voor en dus is ze obstinaat) worden.
Arm kind. En wat een luldebehanger, die pa van haar.
Arm kind. En wat een luldebehanger, die pa van haar.
vrijdag 31 december 2021 om 21:11
Ah, dat is niet leuk voor je zo op het laatste moment naar huis gestuurd worden. Ik vind dat je het kind niets kwalijk kan nemen, puber leeftijd en dan met een nieuwe vriendin van vader is teveel voor zn meiske. Gewoon niet slim van je vriend.
Ik heb iets soortgelijks mee gemaakt jaren gelden zou ik ook oud en nieuw vieren bij vriend, allemaal lekkere dingen gehaald jurkje aan en vlak voor vertrek werd ik gebeld dat ik niet kon komen. Kind was toen wel pas 2 en de rest van de vrienden waren wel welkom behalve ik. Ik denk dat hij dat allang gepland had, maar het mij niet durfde te zeggen dat ik als de vriendin niet welkom was.
Ik heb iets soortgelijks mee gemaakt jaren gelden zou ik ook oud en nieuw vieren bij vriend, allemaal lekkere dingen gehaald jurkje aan en vlak voor vertrek werd ik gebeld dat ik niet kon komen. Kind was toen wel pas 2 en de rest van de vrienden waren wel welkom behalve ik. Ik denk dat hij dat allang gepland had, maar het mij niet durfde te zeggen dat ik als de vriendin niet welkom was.