Brief aan mezelf

07-06-2009 08:41 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve K.,

Ken je mij nog? Ik jou wel. Tien jaar geleden lag de wereld aan jouw voeten. Net afgestudeerd, knap, een grote schare vrienden en familie die ontstellend veel van je hield.

En toen ontmoette je D. Hij overtuigde jouw dat je te veel vrienden had en dus nam je de telefoon niet meer op als ze belden. Daarna vond hij jouw familie te bemoeizuchtig en dus negeerde je hen ook. Zo is jouw leven al bijna 10 jaar verlopen. Je hebt je familie al 2 jaar niet gesproken.

Daarna kreeg je ook problemen op je werk. 50 ziektedagen in 1 jaar is echt absurd. Ik begrijp best wel dat je je niet kan vertonen op je werk met een gebroken neus of kaak of een blauw oog. Je hebt de kans gehad. Je manager heeft het zelf aangegeven. Hij vroeg het zelf rechtstreeks aan je of er sprake was van huiselijk geweld. Je antwoord was: "Nee".

En nu? Gisteren heb je je vriend laten verwijderen met behulp van de politie nadat je weer helemaal in elkaar geslagen was. Je durft niet eens in de spiegel te kijken. Een snijwond op je wang en en blauw oog.

Ik kan je dat allemaal vergeven. Iedereen maakt fouten.

Wat ik je niet kan vergeven is dat je ondanks alles op de bank zit met de telefoon in je hand. Wachten tot hij je belt.
Kan zijn dat jij dat zo ervaart Sunnydayz, ik trek persoonlijk ook mijn wenkbrauwen op bij dit verhaal gezien de (naar nu blijkt dus) nepverhalen van de afgelopen periode. Maar dat is mijn persoonlijke mening...

Persoonlijk vind ik het wel prettig dat Wuiles me wijst op de inconsequenties in dit verhaal voor ik moeite ga doen TO aan te sporen hulp te zoeken.
anoniem_2523 wijzigde dit bericht op 07-06-2009 09:36
Reden: toevoeging 2e alinea
% gewijzigd
Wordt lastg want daar zijn nog wel Goede Tijden
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
slotje.
Sorry, bedankt voor de positieve reacties maar het lijkt wel alsof sommige mensen hier een persoonlijke vete willen uitvechten.

Bedankt HPL, sunnydayz en Tammetuk.

Voor de rest die zo vol is van zichzelf: GET A LIFE.
quote:Suze2 schreef op 07 juni 2009 @ 09:34:

Kan zijn dat jij dat zo ervaart Sunnydayz, ik trek persoonlijk ook mijn wenkbrauwen op bij dit verhaal gezien de (naar nu blijkt dus) nepverhalen van de afgelopen periode. Maar dat is mijn persoonlijke mening...

Persoonlijk vind ik het wel prettig dat Wuiles me wijst op de inconsequenties in dit verhaal voor ik moeite ga doen TO aan te sporen hulp te zoeken.

Het is zondag en dan vervelen mensen zich soms
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Persoonlijke vete??

Ok meid, wat jij wil....

(allejezus, is die bij nou weer in huis???)
Persoonlijke vete??

Ok meid, wat jij wil....

Haha, maak je geen zorgen. ik weet niet of ik nou moet lachen om deze oppervlakkigheid.
Wat ik je niet kan vergeven is dat je ondanks alles op de bank zit met de telefoon in je hand. Wachten tot hij je belt.

neee das leven zeg!!!! GEWELDIG met een blauw oog een gebroken kaak of neus wachten tot tie belt...
K, ga bellen met dat steunpunt.

Voor de anderen: ik dacht dat er regels waren ingevoerd door de angels om niet meteen te roepen dat iemand aan het trollen is!
quote:Kabel16999 schreef op 07 juni 2009 @ 09:42:

Persoonlijke vete??

Ok meid, wat jij wil....

Haha, maak je geen zorgen. ik weet niet of ik nou moet lachen om deze oppervlakkigheid.Moest jij geen telefoontje plegen?
Festen,

Volgens mij is jouw de hele essentie ontgaan.

Het gaat erom dat ik me ook klote voel en nog sympathie heb. Dat vind ik zelf ook achterlijk.

Daar gaat het om.
quote:hermione1 schreef op 07 juni 2009 @ 09:44:

K, ga bellen met dat steunpunt.

Voor de anderen: ik dacht dat er regels waren ingevoerd door de angels om niet meteen te roepen dat iemand aan het trollen is!Jij bent de eerste die het T woord gebruikt.
Ik noem de insinuaties graag bij hun naam Kip.
quote:Festen schreef op 07 juni 2009 @ 09:44:

neee das leven zeg!!!! GEWELDIG met een blauw oog een gebroken kaak of neus wachten tot tie belt...

Aaauch!! Festen dat doet pijn meid.

Volgens mij is deze forum om elkaar te steunen. Ik denk niet dat je zo je verhaal schrijft, dat je op z'n opmerkingen zit te wachten. Ik heb het ook momenteel moeilijk, en je opmerking heeft zelfs mij geraakt.
Volgens mij zijn al jouw verhalen uit jouw duim gezogen Kabeltje. Ben je soms inspiratie aan het zoeken voor een boek?
weet je...ik snap werkelijk niet dat een vrouw zich laat slaan, werkelijk niet, en wat eigenlijk nog triester is, waarom je het toelaat en vervolgens hem weer in je leven laat...ONBEGRIJPELIJK...
Misschicken, scherp, zo op de vroege zondagochtend .

Hermione, de reacties van Kabel op de laatste posts doen me anders vermoeden dat we hier wel degelijk te maken hebben met een trol.

Believe me, de slachtoffers die ik ken van huiselijk geweld staan echt anders in het leven.

Maar goed, nogmaals: TO als je niet uit je nek loopt te kletsen zou je dan niet eens hulp gaan zoeken?????
Festen,

Ik wil het juist niet en ik wil hem niet terug in mijn leven.

Maar als je en keer goed leest wat ik schreef... Ik voel me verschrikkelijk eenzaam: geen vrienden en mijn familie durf ik ook niet te bellen.

Ik moet dit nu alleen doen...
Tevens, dit is niet om aandacht te krijgen... Als het zo geïnterpreteerd wordt of overkomt vind ik dat heel erg jammer.

Ik zoek alleen wat steun.
Kabel pak je spullen en ga rechtstreeks naar je familie die ontvangen je met open armen, als je mijn dochter zou zijn iig wel! ongeacht of wij je 2 jaar of 10 jaar niet gezien hadden.

Vertel hun ook alles wat er is gebeurt meis, praat! en doe het!
Inderdaad Kabel, je familie staat heus wel voor je klaar als je met je verhaal komt. Ze zullen blij zijn dat je de stap eindelijk hebt genomen.
Festen,

Bedankt voor je laatste reactie (niet sarcastisch).

Maar voor mij is de drempel erg hoog! Ik heb ze lang genegeerd.

Ik durf mezelf niet te vertonen.

BTW: Dit is mijn huis, hij heeft (ja, zelfs na 9,5 jaar) nog steeds zijn eigen huis.
Je kunt je familie en vrienden altijd nog eerst een brief sturen, dan is de drempel misschien wat minder hoog. Heb je nu al gebeld?
quote:Suze2 schreef op 07 juni 2009 @ 09:51:

Misschicken, scherp, zo op de vroege zondagochtend .

Hermione, de reacties van Kabel op de laatste posts doen me anders vermoeden dat we hier wel degelijk te maken hebben met een trol.

Believe me, de slachtoffers die ik ken van huiselijk geweld staan echt anders in het leven.

Maar goed, nogmaals: TO als je niet uit je nek loopt te kletsen zou je dan niet eens hulp gaan zoeken?????

Sorry, suze, maar is dit niet een heel klein beetje generaliserend?

Hoe moet een slachtoffer zich gedragen?

Bij de pakken neerzitten? Denken dat het haar schuld is...

Misschien ben ik al iets verder in het proces.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven