Brief aan mezelf

07-06-2009 08:41 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve K.,

Ken je mij nog? Ik jou wel. Tien jaar geleden lag de wereld aan jouw voeten. Net afgestudeerd, knap, een grote schare vrienden en familie die ontstellend veel van je hield.

En toen ontmoette je D. Hij overtuigde jouw dat je te veel vrienden had en dus nam je de telefoon niet meer op als ze belden. Daarna vond hij jouw familie te bemoeizuchtig en dus negeerde je hen ook. Zo is jouw leven al bijna 10 jaar verlopen. Je hebt je familie al 2 jaar niet gesproken.

Daarna kreeg je ook problemen op je werk. 50 ziektedagen in 1 jaar is echt absurd. Ik begrijp best wel dat je je niet kan vertonen op je werk met een gebroken neus of kaak of een blauw oog. Je hebt de kans gehad. Je manager heeft het zelf aangegeven. Hij vroeg het zelf rechtstreeks aan je of er sprake was van huiselijk geweld. Je antwoord was: "Nee".

En nu? Gisteren heb je je vriend laten verwijderen met behulp van de politie nadat je weer helemaal in elkaar geslagen was. Je durft niet eens in de spiegel te kijken. Een snijwond op je wang en en blauw oog.

Ik kan je dat allemaal vergeven. Iedereen maakt fouten.

Wat ik je niet kan vergeven is dat je ondanks alles op de bank zit met de telefoon in je hand. Wachten tot hij je belt.
Lieve K,

Wat een ellende...

Volgens mij hoef ik je niet te vertellen wat je nu allemaal juist wel en niet moet doen, want je weet het best. Heeft D een huisverbod gekregen? Ik hoop het.

Heb je mensen die je nu kunnen steunen? Kun je je familie bellen?

Kies voor jezelf, vind het meisje van 10 jaar geleden terug en ga weer leven!

Sterkte
Hoi Tammetuk,

Vertel het me aub wel want op dit moment weet ik niet meer wat ik moet doen.

Mijn familie kan ik niet bellen. Ik heb ze twee jaar genegeerd.

Ik ben zo boos dat ik dit jaren heb toegestaan.

Groetjes,

K.
Ja hoor, jij kan je familie heus wel bellen. Die staan met liefde weer op de stoep om je te helpen.

Geloof me maar.

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
0900 126 26 26

http://shginfo.nl/

steunpunt huiselijk geweld
die kun je nu ook bellen, ze zijn altijd bereikbaar
Ik denk dat jouw familie wel weet wat er allemaal gespeeld heeft bij jou en je met open armen zullen ontvangen. Gewoon bellen. Erger dan dit kan het toch niet meer worden (tenzij je hem weer terug neemt natuurlijk....)
Ik ga meteen even bellen.

Ik wil graag praten.

Groetjes,

K.
Goed zo meid!. Sterkte
Bel je familie aub!!! Doe het echt!!!

Heel veel sterkte
voor er huiselijk geweld plaatsvind is vaak eerst een periode waarin de persoon geisoleert word. doelbewust opgezet tegen familie en vrienden. waardoor je het gevoel hebt dat je nergens heen kunt gaan, "je hebt immer zelf het contact verbroken ....."

Niets is minder waar, de mensen van toen zitten te wachten tot je terugkomt zeker nu! zullen ze je ontvangen en steunen !
In februari had je een verstandshuwelijk met een aardige vent, was je verliefd op een homoseksuele collega en was je werkgever nog heel blij met je. In maart moest je met je alcoholistische ex naar een afkickkliniek, zou je contract niet verlengd worden wegens veelvuldig ziekteverzuim en zou jij ergens anders gaan werken.

Nu blijkt er sprake te zijn van huiselijk geweld binnen een relatie die al tien jaar duurt en vijftig ziektedagen in het afgelopen jaar.

Gezien het feit dat er iets niet klopt in de informatie die je geeft kan ik je hooguit sterkte wensen.
draai de situatie eens om;

Stel een vriendin van twee jaar geleden kreeg een "foute vriend" ze liet je gaan omwille van hem. Toegetakelt staat ze bij jou op de stoep op zondagochtend. Zou jij keihard zeggen "toen niet ... nu ook niet ? " en dan de deur sluiten?

ik zou het niet kunnen
Huh?
Trouwens heb ik wel alle maatregelen genomen die nodig waren... Ik heb aangifte gedaan bij de politie en gevraagd of ze de wijkagent wilden bellen. Ik heb hierna zelf nog gecontroleerd of dat gebeurd is...

K.
Wat anderen na mij zeggen is precies wat ik bedoelde, je familie staat denk ik met open armen op je te wachten! In ieder geval in eerste instantie denk ik, later kun je altijd nog dingen uitpraten als het nodig is.

En als reactie op Wuiles zeg ik ook 'huh??"
Kabel, heel veel sterkte en kracht toegewenst
quote:Tammetuk schreef op 07 juni 2009 @ 09:07:

En als reactie op Wuiles zeg ik ook 'huh??"

Kijk maar eens onder het vergrootglas. Dan begrijp je wel waar de reactie van Wuiles vandaan komt.

K, je hebt hulp nodig. Zorg dat je krijgt wat je nodig hebt....

Sterkte.
Toch handig, zo'n vergrootglas.
In februari had je een verstandshuwelijk met een aardige vent, was je verliefd op een homoseksuele collega en was je werkgever nog heel blij met je. In maart moest je met je alcoholistische ex naar een afkickkliniek, zou je contract niet verlengd worden wegens veelvuldig ziekteverzuim en zou jij ergens anders gaan werken.

Klopt, ik heb niet volledige informatie gegeven. Maar als ik advies wil hebben over mijn werk hoef ik toch niet mijn volledige prive-leven bloot te leggen?

Nu blijkt er sprake te zijn van huiselijk geweld binnen een relatie die al tien jaar duurt en vijftig ziektedagen in het afgelopen jaar.

En nu vertel ik de waarheid...

Gezien het feit dat er iets niet klopt in de informatie die je geeft kan ik je hooguit sterkte wensen.

Als mensen advies willen ga jij dan altijd na hoe hun verleden precies was... Als jij nu advies geeft vertel mij dan maar hoe jouw leven precies verlopen is...
Kabel begin ermee om jezelf niets te verwijten. Juist nu moet je aardig zijn voor jezelf.

Huiselijk geweld kan erin sluipen en de "geweldenaar " is vaak heel sluw en geraffineerd.

Je hebt de juiste stappen genomen en wees daar trots op.

Alleen: wees lief/goed voor jezelf en laat hem niet meer in je leefwereld toe je verdient echt beter!!!!!!!!!!

Sterkte
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik ga ervan uit dat je nu de waarheid spreekt. Ga dat nummer bellen
Daar Ga Je Weer Wuiles! Ik lees vaker zulke reactie van je.

Lijkt alsof je het leuk vind om de aandacht van andermans topic op jou te richten. Waarom open je gewoon een eigen topic : Geef me aandacht..aub. Anderen zullen je het minder kwalijk nemen.

So what als dat allemaal speelt??

Ze heeft het nú over huishoudelijk geweld en familie-issues.
quote:Kabel16999 schreef op 07 juni 2009 @ 09:20:

Klopt, ik heb niet volledige informatie gegeven. Maar als ik advies wil hebben over mijn werk hoef ik toch niet mijn volledige prive-leven bloot te leggen?

Als mensen advies willen ga jij dan altijd na hoe hun verleden precies was... Als jij nu advies geeft vertel mij dan maar hoe jouw leven precies verlopen is...

Soms wel, ik heb een goed geheugen voor verhalen die nét niet helemaal lijken te kloppen. En dan is zo'n vergrootglas inderdaad heel handig.

Het maakt een wereld van verschil of je elf dagen hebt verzuimd of vijftig. En het maakt een wereld van verschil of je een verstandshuwelijk hebt of dat je te maken hebt met huiselijk geweld. Enfin, het lijkt me dat jij er het meest last van hebt dat je de waarheid niet helemaal scherp op het netvlies hebt. Ik had je daarmee al sterkte gewenst.
quote:Kabel16999 schreef op 07 juni 2009 @ 09:20:

Schrijf je verhaal eens op en stuur het naar de schrijvers van GTST, wie weet levert het nog wat op.

Ach en bel dat nummer, kan geen kwaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven