Bruidsjurken passen
zondag 30 september 2018 om 15:18
Hallo allemaal. Klopt het dat het gebruikelijk is om je schoonmoeder mee te nemen als je bruidsjurken gaat passen?
Er mogen maar 4 personen mee en de keuze voor: moeder, zussen en beste vriendin was heel makkelijk gemaakt. Dat zijn degenen die de bruid het allerbeste kennen, weten wat de bruid mooi vindt, wat het beste staat en dus goed kunnen adviseren. Daarnaast zijn dat ook degenen waarmee de band het sterkst is en waarmee de bruid dit moment echt wil delen.
Schoonmoeder voelt zich echter gepasseerd. En geeft aan dat het etiquette is om je schoonmoeder mee te vragen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Er mogen maar 4 personen mee en de keuze voor: moeder, zussen en beste vriendin was heel makkelijk gemaakt. Dat zijn degenen die de bruid het allerbeste kennen, weten wat de bruid mooi vindt, wat het beste staat en dus goed kunnen adviseren. Daarnaast zijn dat ook degenen waarmee de band het sterkst is en waarmee de bruid dit moment echt wil delen.
Schoonmoeder voelt zich echter gepasseerd. En geeft aan dat het etiquette is om je schoonmoeder mee te vragen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
zondag 30 september 2018 om 16:08
Waarom zou een schoonmoeder recht hebben op mee gaan? Mag jouw vader ook mee naar het uitzoeken van het pak? Of wordt daar niet aan gedacht? Dat ze het leuk zou vinden snap ik. Maar gaan drammen snap ik niet. Je hebt er geen recht op. Wat mensen hier zeggen, dat het dan eigen schuld is dat schoonmoeder zich later raar gaat gedragen of wat dan ook, dat is kinderachtig. Een bruid mag dat toch zelf weten. Zij gaat trouwen, niet de schoonmoeder. En gelukkig vindt de bruidegom dat ook lees ik hier. Maar als dat niet zo is, dan neemt hij toch zijn moeder mee? Dat zou dan toch meer voor de hand liggen?
zondag 30 september 2018 om 16:08
Dit gaat bij mij ook spelen. Mijn schoonmoeder gaat zich ook gepasseerd voelen, maar dat is dan maar zo. Ik neem graag mensen mee aan wiens mening ik ook daadwerkelijk waarde hecht, wat bij haar absoluut niet het geval is, eerder het tegenovergestelde. Ze heeft ook geen rijbewijs en met ov reizen heeft ze geen zin in, dus dan mag ik anderhalf uur omrijden om haar op te halen.
zondag 30 september 2018 om 16:10
Nou dat doet ze nu al hoor.. die schoonmoeder.gizzmo-returns schreef: ↑30-09-2018 16:03Precies, en later maar klagen dat schoonmoeder zo vervelend doet ...
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 16:10
4.91% gewijzigd
zondag 30 september 2018 om 16:10
Ik denk dat to het wat aandikt
zondag 30 september 2018 om 16:12
Ze is wel vreemder dan de rest van TO's groepje van 4.
En waarschijnlijk staat ze ook op plek 5 qua liefde.
Niks mis mee toch? Mooie plek om te staan lijkt me.
Alleen jammer als je er maar 4 mee mag.
Schoonmoeder ( een een aantal van jullie) moeten er niet zo'n negatieve waarde aanhangen.
zondag 30 september 2018 om 16:13
Natuurlijk zijn schoonmoeders geen vreemde. Maar dat geeft ze nog geen recht op een bruidsjurk uitzoeken voor een schoondochter. Net zoals een schoonvader geen recht heeft op het uitzoeken van een pak voor de bruidegom. Allemaal dreigementen verbinden (dan gaat ze later raar doen etc.) aan het wel/ niet mee mogen is echt kinderachtig.
zondag 30 september 2018 om 16:14
Ik gok dat meer mensen dat zijn.Madeliefjees schreef: ↑30-09-2018 16:13Het kwaad is toch al geschied, schoonmoeder mag niet mee. Als je nu alsnog vraagt of ze mee wil, is dat schijnheilig.
Ben blij dat je mijn schoondochter niet bent.
zondag 30 september 2018 om 16:15
In elke andere setting dan dit staat ze misschien wel op plaats 20 en dan maakt het ook allemaal helemaal niet uit.Lucifer2018 schreef: ↑30-09-2018 16:12Ze is wel vreemder dan de rest van TO's groepje van 4.
Schoonmoeder ( een een aantal van jullie) moeten er niet zo'n negatieve waarde aanhangen.
Maar deze ene gebeurtenis is direct verbonden met de bruiloft, draait daarom. En wat betreft de bruiloft lijkt het me dat schoonmoeder
toch wel een best belangrijke rol inneemt: ze heeft namelijk degene van wie je houdt en met wie je gaat trouwen op de wereld gezet.
zondag 30 september 2018 om 16:16
To kan ook natuurlijk gewoon trouwen zonder schoonouders, het gaat om de mensen die haar dierbaar zijn.
Wie weet blijft schoonmoeder gewoon thuis.
zondag 30 september 2018 om 16:17
Nog steeds zou ze bij niet belangrijker zijn dan mijn zus en bff. En vooruit mijn moeder.Timetraveler schreef: ↑30-09-2018 16:15In elke andere setting dan dit staat ze misschien wel op plaats 20 en dan maakt het ook allemaal helemaal niet uit.
Maar deze ene gebeurtenis is direct verbonden met de bruiloft, draait daarom. En wat betreft de bruiloft lijkt het me dat schoonmoeder
toch wel een best belangrijke rol inneemt: ze heeft namelijk degene van wie je houdt en met wie je gaat trouwen op de wereld gezet.
Ow, ik ben zo blij dat we nooit de bruiloft hebben gedaan.
Dit vind ik ook. Ik vind mijn schoonmoeder een heel lief mens en ik kan het prima met haar vinden, maar ze staat niet op nummer 1 bij mij, als het om vrouwen in mijn leven gaat en ook niet op plaats 2, 3 en 4.Lucifer2018 schreef: ↑30-09-2018 16:12Ze is wel vreemder dan de rest van TO's groepje van 4.
Is dat erg? Ik vind van niet. Ik vind onze band prima voor wat het is: zij is de moeder van mijn man en daarmee een heel belangrijk persoon in zijn en dus ook mijn leven, daarvoor hoeft zij niet in mijn top 5 te staan.
Ik denk trouwens ook niet dat IK bij haar in haar top 5 voorkom, maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Het komt niet eens in me op om daar enige emotie bij te voelen. Ik vind het alleen maar heel logisch dat haar moeder, zussen en een vriendin die ze al kent vanaf haar 6e belangrijker voor haar zijn dan haar schoondochter.
Waarom zijn mensen daar toch zo boos over? Ik kan er werkelijk niet bij.
Win-win in sommige gevallen.TanteBedelia schreef: ↑30-09-2018 16:16To kan ook natuurlijk gewoon trouwen zonder schoonouders, het gaat om de mensen die haar dierbaar zijn.
Want? Een schoondochter is alleen maar leuk als ze precies zo doet als jij wilt?Madeliefjees schreef: ↑30-09-2018 16:13Het kwaad is toch al geschied, schoonmoeder mag niet mee. Als je nu alsnog vraagt of ze mee wil, is dat schijnheilig.
Ben blij dat je mijn schoondochter niet bent.
zondag 30 september 2018 om 16:18
En dat vergeten arrogante zelfingenomen schoondochters altijd.Timetraveler schreef: ↑30-09-2018 16:15In elke andere setting dan dit staat ze misschien wel op plaats 20 en dan maakt het ook allemaal helemaal niet uit.
zondag 30 september 2018 om 16:18
Nou to doe het volgend voorstel aan je schoonmoeder.
zondag 30 september 2018 om 16:19
Hoe kinderachtig is deze opmerking. Het lijkt wel alsof schoondochters precies zo moeten doen als schoonmoeders willen. En anders dan wordt de schoonmoeder boos. Hou toch op. TO wil helemaal niet dat schoonmoeder thuis blijft. Ze heeft ruimte voor dat groepje en kiest daar zelf in.TanteBedelia schreef: ↑30-09-2018 16:16To kan ook natuurlijk gewoon trouwen zonder schoonouders, het gaat om de mensen die haar dierbaar zijn.
zondag 30 september 2018 om 16:19
Verdorie zeg, mijn broertje en schoonzusje hebben gewoon samen een jurk uitgezocht. Ik ga daar als (schoon)zus nog maar eens met terugwerkende kracht een kwaad om maken.
Ben alleen wel net hun trouwdag vergeten bedenk ik me, dus ik wacht nog wel even.
TO, jij mag meenemen wie je mee wil nemen. Vroegah ging de schoonmoeder ook niet mee, dus niets etiquette.
Ben alleen wel net hun trouwdag vergeten bedenk ik me, dus ik wacht nog wel even.
TO, jij mag meenemen wie je mee wil nemen. Vroegah ging de schoonmoeder ook niet mee, dus niets etiquette.