Bruidsjurken passen
zondag 30 september 2018 om 15:18
Hallo allemaal. Klopt het dat het gebruikelijk is om je schoonmoeder mee te nemen als je bruidsjurken gaat passen?
Er mogen maar 4 personen mee en de keuze voor: moeder, zussen en beste vriendin was heel makkelijk gemaakt. Dat zijn degenen die de bruid het allerbeste kennen, weten wat de bruid mooi vindt, wat het beste staat en dus goed kunnen adviseren. Daarnaast zijn dat ook degenen waarmee de band het sterkst is en waarmee de bruid dit moment echt wil delen.
Schoonmoeder voelt zich echter gepasseerd. En geeft aan dat het etiquette is om je schoonmoeder mee te vragen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Er mogen maar 4 personen mee en de keuze voor: moeder, zussen en beste vriendin was heel makkelijk gemaakt. Dat zijn degenen die de bruid het allerbeste kennen, weten wat de bruid mooi vindt, wat het beste staat en dus goed kunnen adviseren. Daarnaast zijn dat ook degenen waarmee de band het sterkst is en waarmee de bruid dit moment echt wil delen.
Schoonmoeder voelt zich echter gepasseerd. En geeft aan dat het etiquette is om je schoonmoeder mee te vragen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
zondag 30 september 2018 om 15:42
Ik vind dat die keuze geheel aan degene is die de jurk koopt. Als je echt maar 4 personen mee mag nemen (kan me ergens wel voorstellen dat winkels een maximum instellen) snap ik jouw keuze. Snap ook dat je schoonmoeder het jammer vindt dat ze niet is uitgenodigd. maar om dan te roepen dat het etiquette is...
Echt alleen al om dit soort gedoe hoef ik niet persé te trouwen.
zondag 30 september 2018 om 15:42
zondag 30 september 2018 om 15:43
Ik heb er nog nooit van gehoord dat het een regel zou zijn dat je je schoonmoeder mee moet nemen. Kan me nog voorstellen dat ze het jammer vindt, maar ik vind het stom van haar om zo door te drammen. Ga met je zoon een pak uitzoeken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 30 september 2018 om 15:44
blijfgewoonbianca schreef: ↑30-09-2018 15:39Die van mij wilde niet ; die heeft een schurfthekel aan winkelen.
Ik zou het ook jammer vinden als ik bij geen 1 schoondochter mee zou mogen. Dat heb je als je knullen hebt; dan moet je maar afwachten of die meiden attent genoeg zijn en jou lief genoeg vinden .
Ik vind mijn schoonmoeder hartstikke lief. Maar mijn zus en moeder en BFF nog effe wat liever dan. Als je op die manier liefde wil 'meten'.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 15:45
0.10% gewijzigd
zondag 30 september 2018 om 15:45
Ahw dit raakte mij even. Ik denk dat jij een super lieve leuke schoonmoeder bentblijfgewoonbianca schreef: ↑30-09-2018 15:39Die van mij wilde niet ; die heeft een schurfthekel aan winkelen.
Ik zou het ook jammer vinden als ik bij geen 1 schoondochter mee zou mogen. Dat heb je als je knullen hebt; dan moet je maar afwachten of die meiden attent genoeg zijn en jou lief genoeg vinden .
Of dat je zoons überhaupt gaan trouwen (met een vrouw). Ik kan me voorstellen dat het leuk is om mee te gaan maar ik vind niet dat je zulke verwachtingen kunt opleggen aan de ander.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-09-2018 15:39Die van mij wilde niet ; die heeft een schurfthekel aan winkelen.
Welk geld?TanteBedelia schreef: ↑30-09-2018 15:37Vreselijke mensen zijn het.. O, ook geen geld aannemen voor het betalen van bruiloft kopen van huis etc.
zondag 30 september 2018 om 15:46
Zij heeft niks betaald hoor. Ze is trouwens wel meegegaan met het kopen van het trouwpak van haar zoon. Waarom is dat niet voldoende? Mijn vader is trouwens niet gevraagd om mee te gaan om dat pak te kopen, mijn schoonvadet ook niet, zij waen daar niet boos over. Sterker nog: het is denk ik niet in hun hoofd opgekomen dat zij daar bij moesten zijn.TanteBedelia schreef: ↑30-09-2018 15:37Vreselijke mensen zijn het.. O, ook geen geld aannemen voor het betalen van bruiloft kopen van huis etc.
Waarom dringen schoonmoeders zich zo naar de voorgrond? Wat is dat toch? Alsof zij zelf het liefst de bruiloft willen organiseren? Ik snap daar werkelijk niks van.
zondag 30 september 2018 om 15:47
Eens.vaika schreef: ↑30-09-2018 15:42Ik vind dat die keuze geheel aan degene is die de jurk koopt. Als je echt maar 4 personen mee mag nemen (kan me ergens wel voorstellen dat winkels een maximum instellen) snap ik jouw keuze. Snap ook dat je schoonmoeder het jammer vindt dat ze niet is uitgenodigd. maar om dan te roepen dat het etiquette is...
En wij zijn, om dat ge-bemoei ( en omdat we sowieso niets hebben met jurken en pakken en bruiloftenfeesten) en gedram van beiden kanten, dus ook niet 'echt' getrouwd.
zondag 30 september 2018 om 15:47
Dit dus. Om ons heen heeft eigenlijk niemand haar schoonmoeder meegenomen. Vandaar dat de opmerking over de etiquette niet helemaal goed viel.Lucifer2018 schreef: ↑30-09-2018 15:44Ik vind mijn schoonmoeder hartstikke lief. Maar mijn zus en moeder en BFF nog effe wat liever dan. Als je op die manier liefde wil 'meten'.
zondag 30 september 2018 om 15:48
zondag 30 september 2018 om 15:48
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb de jurk met mijn ouders uitgezocht. Mijn (hele lieve) schoonmoeder is meegeweest naar de afpassessie vlak voor de bruiloft.
Zo heeft mijn man het ook gedaan. Eigen ouders met het pak uitzoeken. Mijn moeder extra mee bij het afwassen.
Vonden beide moeders super leuk.
Zo heeft mijn man het ook gedaan. Eigen ouders met het pak uitzoeken. Mijn moeder extra mee bij het afwassen.
Vonden beide moeders super leuk.
zondag 30 september 2018 om 15:49
Het heeft niks te maken met 'leuk'. Ik vind mijn schoonmoeder ook een lief mens (toen ze mij erop aansprak dat ze mee had gewild iets minder lief), maar ik wilde echt alleen mijn zus mee, omdat ik geen behoefte had aan een groot gezelschap tijdens het passen.
Ik vind dat gedoe. Ik ben niet zo'n meisje-meisje dat altijd droomde over zo'n mooie jurk en al die beelden en het sentiment die daarbij komen.
zondag 30 september 2018 om 15:49
Schoonmoeder en schoonzusje zijn hartstikke lief, maar nogmaals: eigen moeder, zussen en beste vriendin toch echt nog veel liever. Mensen die je je hele leven al kent en de meest hechte band mee hebt, vind ik voor de hand liggender om mee te nemen.
zondag 30 september 2018 om 15:50
Hoe is de band met je schoonmoeder? Ik zou hier nog wel een gesprek over aan gaan om het uit te praten voor zover dat aan de orde is. Zou zonde zijn als dit in de lucht blijft hangen.
zondag 30 september 2018 om 15:51
Haar zoon een deel van je schoonmoeder gaat met jou trouwen als zij heel graag nee wil had ik haar meegenomen.
zondag 30 september 2018 om 15:51
Madeliefjees schreef: ↑30-09-2018 15:47Jammer hoor, je zet schoonmoeder gelijk al op een achterstand.
Leg mij eens uit waar die achterstand uit bestaat dan? Ik begrijp het oprecht niet.
En heeft de vader van de bruid dan ook een dergelijke achterstand?
zondag 30 september 2018 om 15:52
Citaat van schoonmoeder van jaren geleden: "Ik verheug me nu al op jullie bruiloft. Dan ga ik lekker een pak kopen met mijn zoon. En jij gaat een mooie jurk dragen."
Alsof het hun feest was.
Ik kreeg zelfs een bruidsgids (die schoonmoeder van de bruidsshow op de Huishoudbeurs had meegenomen). Want we moesten vooral mooie bruidskleding kopen. Ze had er zin in.
Uiteindelijk is het helemaal niet gegaan zoals zij in gedachten hadden.
Tja, heb die verwachtingen dan ook niet. Dan wordt het ook geen teleurstelling als er niet aan je verwachtingen wordt voldaan.