Bruidsjurken passen

30-09-2018 15:18 211 berichten
Hallo allemaal. Klopt het dat het gebruikelijk is om je schoonmoeder mee te nemen als je bruidsjurken gaat passen?

Er mogen maar 4 personen mee en de keuze voor: moeder, zussen en beste vriendin was heel makkelijk gemaakt. Dat zijn degenen die de bruid het allerbeste kennen, weten wat de bruid mooi vindt, wat het beste staat en dus goed kunnen adviseren. Daarnaast zijn dat ook degenen waarmee de band het sterkst is en waarmee de bruid dit moment echt wil delen.

Schoonmoeder voelt zich echter gepasseerd. En geeft aan dat het etiquette is om je schoonmoeder mee te vragen.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat die keuze geheel aan degene is die de jurk koopt. Als je echt maar 4 personen mee mag nemen (kan me ergens wel voorstellen dat winkels een maximum instellen) snap ik jouw keuze. Snap ook dat je schoonmoeder het jammer vindt dat ze niet is uitgenodigd. maar om dan te roepen dat het etiquette is...

Echt alleen al om dit soort gedoe hoef ik niet persé te trouwen.
Ikigai schreef:
30-09-2018 15:40
Maar waarom moet jij per se mee dan? En waarom is een pak kopen voor je zoon niet goed genoeg voor je?

Ik snap dat gedram echt zo niet.
Zo, dim is effe lekker een beetje, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
TO, vertel eens eerlijk.. Komt er nog meer achter aan?
Ik heb er nog nooit van gehoord dat het een regel zou zijn dat je je schoonmoeder mee moet nemen. Kan me nog voorstellen dat ze het jammer vindt, maar ik vind het stom van haar om zo door te drammen. Ga met je zoon een pak uitzoeken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Marana-- schreef:
30-09-2018 15:27
Heeft schoonmoeder zelf dochters?
Ja, schoonmoeder heeft zelf ook een (jongere) dochter. Zij gaat vrijwel zeker ook trouwen over een aantal jaar.
blijfgewoonbianca schreef:
30-09-2018 15:39
Die van mij wilde niet ; die heeft een schurfthekel aan winkelen.
Ik zou het ook jammer vinden als ik bij geen 1 schoondochter mee zou mogen. Dat heb je als je knullen hebt; dan moet je maar afwachten of die meiden attent genoeg zijn en jou lief genoeg vinden .

Ik vind mijn schoonmoeder hartstikke lief. Maar mijn zus en moeder en BFF nog effe wat liever dan. Als je op die manier liefde wil 'meten'.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 15:45
0.10% gewijzigd
Ik zou het ook jammer vinden als ik bij geen 1 schoondochter mee zou mogen. Dat heb je als je knullen hebt; dan moet je maar afwachten of die meiden attent genoeg zijn en jou lief genoeg vinden .
Ahw dit raakte mij even. Ik denk dat jij een super lieve leuke schoonmoeder bent💖.
Hier is schoonmoeder ook niet meegeweest. Ook niet bij het uitzoeken van het pak trouwens.
Heb geen klachten gehoord.
Of dat je zoons überhaupt gaan trouwen (met een vrouw). Ik kan me voorstellen dat het leuk is om mee te gaan maar ik vind niet dat je zulke verwachtingen kunt opleggen aan de ander.
TanteBedelia schreef:
30-09-2018 15:37
Vreselijke mensen zijn het.. O, ook geen geld aannemen voor het betalen van bruiloft kopen van huis etc.
Welk geld?
TanteBedelia schreef:
30-09-2018 15:37
Vreselijke mensen zijn het.. O, ook geen geld aannemen voor het betalen van bruiloft kopen van huis etc.
Zij heeft niks betaald hoor. Ze is trouwens wel meegegaan met het kopen van het trouwpak van haar zoon. Waarom is dat niet voldoende? Mijn vader is trouwens niet gevraagd om mee te gaan om dat pak te kopen, mijn schoonvadet ook niet, zij waen daar niet boos over. Sterker nog: het is denk ik niet in hun hoofd opgekomen dat zij daar bij moesten zijn.

Waarom dringen schoonmoeders zich zo naar de voorgrond? Wat is dat toch? Alsof zij zelf het liefst de bruiloft willen organiseren? Ik snap daar werkelijk niks van.
Ik vind overigens mijn schoonmoeder wel leuk en zij mag ook met mij mee als ik bruidsjurken ga passen net als mijn schoonzus.
vaika schreef:
30-09-2018 15:42
Ik vind dat die keuze geheel aan degene is die de jurk koopt. Als je echt maar 4 personen mee mag nemen (kan me ergens wel voorstellen dat winkels een maximum instellen) snap ik jouw keuze. Snap ook dat je schoonmoeder het jammer vindt dat ze niet is uitgenodigd. maar om dan te roepen dat het etiquette is...

Echt alleen al om dit soort gedoe hoef ik niet persé te trouwen.
Eens.

En wij zijn, om dat ge-bemoei ( en omdat we sowieso niets hebben met jurken en pakken en bruiloftenfeesten) en gedram van beiden kanten, dus ook niet 'echt' getrouwd.
Lucifer2018 schreef:
30-09-2018 15:44
Ik vind mijn schoonmoeder hartstikke lief. Maar mijn zus en moeder en BFF nog effe wat liever dan. Als je op die manier liefde wil 'meten'.
Dit dus. Om ons heen heeft eigenlijk niemand haar schoonmoeder meegenomen. Vandaar dat de opmerking over de etiquette niet helemaal goed viel.
Jammer hoor, je zet schoonmoeder gelijk al op een achterstand.
ik geef mn bek ook maar een douw
Lotus90 schreef:
30-09-2018 15:47
Dit dus. Om ons heen heeft eigenlijk niemand haar schoonmoeder meegenomen. Vandaar dat de opmerking over de etiquette niet helemaal goed viel.
Als je al besloten hebt met wat je gaat doen, waarom kom je hier dan nogmaals die vraag stellen?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik heb de jurk met mijn ouders uitgezocht. Mijn (hele lieve) schoonmoeder is meegeweest naar de afpassessie vlak voor de bruiloft.
Zo heeft mijn man het ook gedaan. Eigen ouders met het pak uitzoeken. Mijn moeder extra mee bij het afwassen.
Vonden beide moeders super leuk.
“RiRi” schreef:
30-09-2018 15:46
Ik vind overigens mijn schoonmoeder wel leuk en zij mag ook met mij mee als ik bruidsjurken ga passen net als mijn schoonzus.
Het heeft niks te maken met 'leuk'. Ik vind mijn schoonmoeder ook een lief mens (toen ze mij erop aansprak dat ze mee had gewild iets minder lief), maar ik wilde echt alleen mijn zus mee, omdat ik geen behoefte had aan een groot gezelschap tijdens het passen.

Ik vind dat gedoe. Ik ben niet zo'n meisje-meisje dat altijd droomde over zo'n mooie jurk en al die beelden en het sentiment die daarbij komen.
“RiRi” schreef:
Schoonmoeder en schoonzusje zijn hartstikke lief, maar nogmaals: eigen moeder, zussen en beste vriendin toch echt nog veel liever. Mensen die je je hele leven al kent en de meest hechte band mee hebt, vind ik voor de hand liggender om mee te nemen.
Lotus90 schreef:
Gun je het haar niet dat ze mee mag?
Lotus90 schreef:
Hoe is de band met je schoonmoeder? Ik zou hier nog wel een gesprek over aan gaan om het uit te praten voor zover dat aan de orde is. Zou zonde zijn als dit in de lucht blijft hangen.
Lotus90 schreef:
30-09-2018 15:49
Schoonmoeder en schoonzusje zijn hartstikke lief, maar nogmaals: eigen moeder, zussen en beste vriendin toch echt nog veel liever. Mensen die je je hele leven al kent en de meest hechte band mee hebt, vind ik voor de hand liggender om mee te nemen.
Haar zoon een deel van je schoonmoeder gaat met jou trouwen als zij heel graag nee wil had ik haar meegenomen.
Madeliefjees schreef:
Jammer hoor, je zet schoonmoeder gelijk al op een achterstand.
:@@:

Leg mij eens uit waar die achterstand uit bestaat dan? Ik begrijp het oprecht niet.

En heeft de vader van de bruid dan ook een dergelijke achterstand?
“RiRi” schreef:
30-09-2018 15:49
Gun je het haar niet dat ze mee mag?
Er is geen plek. Daar kan TO niets aan doen.
Ikigai schreef:
Waarom dringen schoonmoeders zich zo naar de voorgrond? Wat is dat toch? Alsof zij zelf het liefst de bruiloft willen organiseren? Ik snap daar werkelijk niks van.
Citaat van schoonmoeder van jaren geleden: "Ik verheug me nu al op jullie bruiloft. Dan ga ik lekker een pak kopen met mijn zoon. En jij gaat een mooie jurk dragen."
Alsof het hun feest was.
Ik kreeg zelfs een bruidsgids (die schoonmoeder van de bruidsshow op de Huishoudbeurs had meegenomen). Want we moesten vooral mooie bruidskleding kopen. Ze had er zin in.

Uiteindelijk is het helemaal niet gegaan zoals zij in gedachten hadden.
Tja, heb die verwachtingen dan ook niet. Dan wordt het ook geen teleurstelling als er niet aan je verwachtingen wordt voldaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven