Bruidsjurken passen

30-09-2018 15:18 211 berichten
Hallo allemaal. Klopt het dat het gebruikelijk is om je schoonmoeder mee te nemen als je bruidsjurken gaat passen?

Er mogen maar 4 personen mee en de keuze voor: moeder, zussen en beste vriendin was heel makkelijk gemaakt. Dat zijn degenen die de bruid het allerbeste kennen, weten wat de bruid mooi vindt, wat het beste staat en dus goed kunnen adviseren. Daarnaast zijn dat ook degenen waarmee de band het sterkst is en waarmee de bruid dit moment echt wil delen.

Schoonmoeder voelt zich echter gepasseerd. En geeft aan dat het etiquette is om je schoonmoeder mee te vragen.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Toch een 5e meenemen.

Zo'n winkel gaat echt die 5e niet wegsturen.
Of schoonmoeder gaat mee met pak uitzoeken van haar eigen kind.
Alle reacties Link kopieren
Jee dat winkels al regels stellen om er te mogen kopen....
Het is trouwens vervelend gedram van de schoonmoeder.
Ik snap best dat schoonmoeder ook graag mee wil.
Heeft schoonmoeder zelf dochters? Zo niet, dan snap ik helemaal goed waarom ze graag mee wil. Ik zou het haar gunnen. Ik had destijds alleen de moeders mee, geen zus en geen vriendinnen. Je weet nooit of je in de eerste winkel al slaagt, straks moet iedereen 3x een (halve) dag vrij regelen omdat jij zo nodig nog meer jurken moet passen.
Je kan je schoonmoeder echt niet passeren. Natuurlijk voelt ze zich gekwetst.
ik geef mn bek ook maar een douw
Goh en dan heb je het nog niet eens over de bruiloft zelf die nog moet komen.
Ik begrijp schoonmoeder wel.
Lotus90 schreef:
30-09-2018 15:18
wat het beste staat
Want ; is je schoonmoeder blind of heeft ze geen smaak ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou daar niet moeilijk over doen en schoonmoeder het gunnen.
Toen ik jurken ging passen werd er trouwens niet gezegd hoeveel personen ik mee mocht nemen, er was ook ruimte genoeg.
Heb oma en mijn vader ook een keer meegenomen.
Gaat jouw vader mee als je aanstaande man zijn trouwpak gaat uitkiezen?
Wat een gedoe zeg. Ik wilde zelf alleen mijn zus erbij, omdat ik veel aan haar heb, want zij heeft smaak en weet wat mij goed staat, omdat we al vanaf mijn 10e samen winkelen.

Ik had echt, echt, echt geen trek in zo'n hele optocht aan vrouwen die dan gingen janken als ik een jurk aantrok. Nee, bedankt.

Mijn schoonmoeder voelde zich ook gepasseerd. Jammer dan. Ik doe er niet aan mee en dat hoef jij ook niet te doen, TO.
Het ook leuk vinden om mee te gaan is een ding, snap ik wel.. Maar eigenlijk alleen begrijpelijk als ze niet mee mag naar het pak kopen van haar kind.

Gaan drammen met etiquetteregels is wel echt sneu.

Ik zou zelf ook alleen mijn zus en liefste vriendin mee willen als ik al een trouwjurk had gewild.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 15:34
21.32% gewijzigd
https://www.girlsofhonour.nl/je-trouwju ... -je-mee/Je schoonmoeder

Schoonmoeders worden vaak meegevraagd op bruidsjurkjacht. Ze kijkt misschien wat objectiever dan je eigen moeder én ze kan de informatie over jouw jurk mooi gebruiken bij het aanschaffen van het pak van je geliefde. Wel even tegen haar zeggen dat ze haar mond absoluut niet voorbij mag praten!
Caitriona* schreef:
30-09-2018 15:31
Gaat jouw vader mee als je aanstaande man zijn trouwpak gaat uitkiezen?
Dit vind ik ook zo raar, want bij de man is het nooit zo'n issue allemaal, maar als je als bruid iets op een bepaalde manier wil, of juist niet wil, dan is direct de hele familie in tranen en ontstaat er zo ongeveer een burgeroorlog.
Hier was schoonmoeder ook niet mee hoor, heeft er ook geen probleem van gemaakt.
...
Ikigai schreef:
30-09-2018 15:34
Dit vind ik ook zo raar, want bij de man is het nooit zo'n issue allemaal, maar als je als bruid iets op een bepaalde manier wil, of juist niet wil, dan is direct de hele familie in tranen en ontstaat er zo ongeveer een burgeroorlog.
stel je niet aan..
Toen mijn zus ging passen is mijn moeder niet meegegaan, hoewel ze graag wilde. Waarom? Zodat mijn zus haar schoonmoeder ook thuis kon laten.

Wt is dat toch met opdringerige schoonmoeders.

Afijn, ik zou haar toch uitnodigen. Haar uitsluiten zul je nog jaren horen en haar meenemen is maar een dagje. Als ze vervelend is dan ga je gewoon later nog een keer zonder moeders en met vriendinnen.
TanteBedelia schreef:
30-09-2018 15:35
stel je niet aan..
Ja precies.. wat ik altijd denk bij zulke verhalen als die van de schoonmoeder hier.
TanteBedelia schreef:
30-09-2018 15:35
stel je niet aan..
Zo'n schoonmoeder is degene die zich aanstelt.
Ikigai schreef:
30-09-2018 15:36
Vreselijke mensen zijn het.. O, ook geen geld aannemen voor het betalen van bruiloft kopen van huis etc.
Iblis schreef:
30-09-2018 15:34
Hier was schoonmoeder ook niet mee hoor, heeft er ook geen probleem van gemaakt.
Die van mij wilde niet ; die heeft een schurfthekel aan winkelen.
Ik zou het ook jammer vinden als ik bij geen 1 schoondochter mee zou mogen. Dat heb je als je knullen hebt; dan moet je maar afwachten of die meiden attent genoeg zijn en jou lief genoeg vinden .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ikigai schreef:
30-09-2018 15:36
Trouwens ik zou gewoon thuisblijven ook van de bruiloft kan je ook niet achteraf klagen.
blijfgewoonbianca schreef:
30-09-2018 15:39
Die van mij wilde niet ; die heeft een schurfthekel aan winkelen.
Ik zou het ook jammer vinden als ik bij geen 1 schoondochter mee zou mogen. Dat heb je als je knullen hebt; dan moet je maar afwachten of die meiden attent genoeg zijn en jou lief genoeg vinden .
Maar waarom moet jij per se mee dan? En waarom is een pak kopen voor je zoon niet goed genoeg voor je?

Ik snap dat gedram echt zo niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven