Collega doet zo bot

21-11-2018 20:06 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry weg door bepaalde reacties
anoniem_378624 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 12:09
97.43% gewijzigd
De volgende keer denk je gewoon, eikel! En vergeet het. Ik zou willen dat ik wat meer als jou was Mila want uit mijn mond floept dat er dan gewoon uit (en waarschijnlijk haal ik daarbij mijn wenkbrauwen op en draai ik met mijn ogen)
Milavila schreef:
21-11-2018 20:43
Toen hij zichzelf vermanend toe sprak (omdat hij het bekertje op de tafel van mn collega had gezet) wilde ik hem een beetje sussen door met een glimlach te zeggen dat het niets uitmaakte. Toen riep hij opeens: ja maakt wel uit!! Ik zou het ook niet leuk vinden als mensen hun shit bij mij achterlaten.

Ik schrok van zijn toon en taalgebruik en hoe hij opeens wegliep en al pratend wegliep. Ik kon niet eens meer iets zeggen..door hoe hij het gesprek afkapte. Het kwam onverwachts aan zijn reactie
Ik zou maar flink in therapie gaan, als je woord shit al erg vindt.
AbsolutelyFabulous schreef:
21-11-2018 21:31
Ja, dat weet ik heel goed. Moet je dan maar vrij bot doen tegen die mensen, zoals Stroman zegt?

Als ze al mijn aandacht opzuigen en me van mijn werk houden omdat zij aandacht nodig hebben; ja.
21-11-2018 21:31
Ja, dat weet ik heel goed. Moet je dan maar vrij bot doen tegen die mensen, zoals Stroman zegt?
Waarom meer woorden gebruiken dan nodig is?
Je gaat ervan uit dat het persoonlijk is. Waarom? Hij had misschien een echte rotdag, ruzie thuis, stress van zn nieuwe functie, bedenk maar iets, en hij reageerde zich af. Niet leuk maar ach, ik zou er echt niet mee zitten.
Kijk eens door de bril van een ander!
Dat maakt alles veel eenvoudiger.
tantenina wijzigde dit bericht op 21-11-2018 21:35
Reden: Ik schreef in de quote.
51.70% gewijzigd
Nemaìn’ schreef:
21-11-2018 21:24
Je kan ook gewoon geen spanning opdoen.
En hoe doe je dat? Ik trek het me toch aan als iemand onaardig doet.
elisa55 schreef:
21-11-2018 21:35
En hoe doe je dat? Ik trek het me toch aan als iemand onaardig doet.
Dat is jouw keuze.

Ik trek me sowieso alleen wat aan van mensen waarvan ik het belangrijk vind dat ze eerlijk over me denken. De rest vind ik niet relevant.
Een collega van mij die notabene 1 week later was begonnen, is nu een social coach geworden. Terwijl ik gewoon het administratief werk ben blijven doen. Vind ik prima

Nou blijkbaar vind je het helemaal niet prima, anders had je het niet genoemd.
s-groot wijzigde dit bericht op 21-11-2018 21:39
1.32% gewijzigd
TanteNina schreef:
21-11-2018 21:33
Je gaat ervan uit dat het persoonlijk is. Waarom? Hij had misschien een echte rotdag, ruzie thuis, stress van zn nieuwe functie, bedenk maar iets, en hij reageerde zich af. Niet leuk maar ach, ik zou er echt niet mee zitten.
Dat is vaak waar ja! Of bedenken hoe jij zou reageren als jij hem was op dat moment
21-11-2018 21:18
Je hoeft niet iedereen aardig te vinden om gewoon vriendelijk tegen iedereen te doen.
Niks mis mee, beetje vriendelijkheid.
Helemaal niks.
Maar nogmaals: er is een verschil tussen aardig zijn en aardig gevonden willen worden.
Tegen mensen die aardig zijn, kan je af en toe iets verkeerd zeggen en dan is er niks aan de hand.
Mensen die zo nodig aardig gevonden willen worden, die verwachten iets van je. En als je daar niet aan voldoet, dan interpreteren ze dat altijd op de slechtst mogelijke manier. Kijk maar naar TO: collega is bot, betuttelend, voelt zich beter, heeft haar vertrouwen geschaad, heeft haar te kijk gezet en wat niet al. Zelf zijn ze natuurlijk gevoelig en onzeker.
Mensen die aardig ZIJN, die interpreteren dat niet zo. Die denken: collega is sociaal onhandig, onzeker over nieuwe functie, z’n kind is ziek, z’n moedertje is dement of z’n reuma speelt op. Aardige mensen zien zichzelf niet als het middelpunt van het universum. Die weten dat de kans maar heel klein is dat zo’n opmerking iets met hen te maken heeft.

Nee, ik doe niet vriendelijk tegen mensen die aardig gevonden willen worden. Geef je een vinger, dan nemen ze de hele hand, en vreten je levend op.
Star² schreef:
21-11-2018 21:32
Als ze al mijn aandacht opzuigen en me van mijn werk houden omdat zij aandacht nodig hebben; ja.
En gewoon even aangeven dat je je op je werk wil concentreren kan niet?
Nemaìn’ schreef:
21-11-2018 21:32
Waarom meer woorden gebruiken dan nodig is?
Wie precies?
21-11-2018 21:40

Dat snappen sommige mensen niet, die blijven nog tetteren.
21-11-2018 21:41
Wie precies?
In het algemeen. Al dat onzinnige sugercoaten en betekenisloze woorden zijn zo overbodig.
TanteNina schreef:
Dit bedoel ik. Zo reageert iemand die echt aardig is. :)
Ik vind jullie allebei raar.
21-11-2018 21:40
Wat denk je: zou dat niet opnieuw een topic waard zijn?
Volgens mij heeft jouw collega een schroefje los.
stroman schreef:
21-11-2018 21:46
Wat denk je: zou dat niet opnieuw een topic waard zijn?

Juist, dan voelt diegene zich genegeerd en trekt zich dat weer aan.
TanteNina schreef:
Ja en? Wat boeit mij dat waarom collega bot reageert, je kan gewoon normaal doen en representatief en productief zijn. Ik grap wel eens naar collega’s moet je ongesteld worden ofso en dan moeten ze lachen.
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2018 21:48
Ja en? Wat boeit mij dat waarom collega bot reageert, je kan gewoon normaal doen en representatief en productief zijn. Ik grap wel eens naar collega’s moet je ongesteld worden ofso en dan moeten ze lachen.

Hij reageert niet bot, zij vat het bot op. Overigens moet je bij mij ook niet aankomen met dat soort domme grappen 'moet je ongesteld worden'. Net of dat een excuus is voor achterlijk gedrag.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 21:52
17.80% gewijzigd
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de realiteit mogelijk anders is dan hoe jij het hebt ervaren.
Zou dat kunnen TO?
Ja kan iets ook gewoon kort en krachtig vinden ipv te janken dat het zo bot is.
Ik vraag dan of mijn neus er nog aan hangt...
En moet je gesteld worden is wel zo onnoemelijk kinderachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven