Dat eeuwige gezuip

11-02-2012 19:51 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft als hobby biljarten. Hij speelt wedstrijden en zit bij een vereniging. Nu is hij langdurig in de ziektewet en heeft dus veel vrije tijd. Daarom kan hij ook overdag eens een potje spelen.

Nadeel is dat dit dus altijd in een kroeg is. Als ie smiddags gaat dan drinkt ie niet. Maar 'savonds is een ander verhaal. Nu heb ik er geen problemen mee dat ie eens een paar pilsjes drinkt. Maar dat ie ongeveer 1 keer in de week echt bezopen thuiskomt, gaat me toch wat te ver. De ene keer vergeet ie zijn jas, de keer daarna zijn fiets en dan weer heeft ie zijn knieën kapot omdat ie blijkbaar is gevallen. Ook komt ie dan niet zijn afspraken na over op tijd thuiszijn, wat erg lastig is als je nog dingen gepland hebt samen of nog weg moet.

We hebben al enkele keren een gesprek gehad hierover en dan beloofde hij beterschap. Helaas als meneer een paar pilsjes opheeft, dan heeft hij overal schijt aan.

Ik vraag me wel eens af of ik nu zo'n zeur ben.... ik gun hem zijn verzetjes maar wil wel dat afspraken worden nagekomen. En 6 dagen van de week in de kroeg zitten, vind ik ook overdreven (ook als er geen bier gedronken wordt). De laatste keer heeft hij het echt bont gemaakt.

We waren toen samen op stap met de kinderen; en toen de kleinste naar huis wilde ben ik met hem naar huis gegaan. Partner is gebleven en kwam snachts weer stomdronken thuis. Ik heb hem toen gezegd dat dit de laatste keer was geweest; anders zet ik er een punt achter.

Zeg eens eerlijk: maak ik er teveel heisa om? Hoe denken jullie hierover?
Radeloosje: werd hij maar eens ziek ervan...of had ie maar eens een kater/ hoofdpijn whatever. Hij is 's morgens gewoon kipfit.

En DUS is er NIKS aan de hand....
Oh frustrerend meid!!

Maar weet je, feitelijk maakt t niet veel verschil. Want hier zijn er soms wel degelijk katers / etc aanwezig maar die weet hij dan toch zo te draaien dat hij er zelf niks aan kon doen!

Dus dat zou jouw vriend dan vast ook doen, en dan wordt t weer net zo'n welles nietes spel!
Dat zijn gewoon tactieken. Boos worden zodat je het niet meer over zijn dronkenschap hebt. Expres ruzie zoeken zodat hij weg kan stampen (en drank kan gaan kopen).
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 03 maart 2012 @ 20:09:

Campari, hoe is het met jou?

Thanx.

Ja, zoals je weet heb ik ook een periode gehad dat ik teveel dronk. Ik onderkende dat wel al is het natuurlijk altijd moeilijk toegeven.

Ben inderdaad begonnen om plaatsen te mijden die het gedrag uitlokte (kroeg), minder in huis halen zodat donkenschap voorkomen wordt, haalbare doelen stellen (met werk is dat waarschijnlijk makkelijker), en langzaamaan verandert het negatieve gedrag in positief omdat je resultaat ziet.

TO, heb je doorgezet wat je vannacht tegen hem verteld hebt?
Goed van je, Campari!
Ga in therapie!
Heb niet alle pagina's gelezen dus waarschijnlijk is het antwoord al gegeven maar het eerste wat in mij opkomt is waarom zit hij langdurig in de ziektewet?

Je vraagt je af of jij zo'n zeur bent, zo te horen niet maar ben jij wel hard en duidelijk naar je partner toe? Volgens mij verleg je je eigen grenzen als het gaat om je partner en zijn drinkgedrag. Stel eisen en geef je grenzen aan en geef de consequenties aan als zijn gedrag niet veranderd.
quote:lostagain schreef op 03 maart 2012 @ 19:22:

Dus hij ziet geen probleem en hoeft er dus ook niets aan te doen; wilt er niks aan doen....

Blijft nog vreemd dat ook al ziet hij het probleem niet hij niet wil

stoppen met drinken om zijn relatie te redden.

Ik zat net te rekenen, drink ergens in maart precies 10 jaar niet meer en heb de kwaliteit van mijn leven zo zien verbeteren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wow, hbg, gefeliciteerd!
Ga in therapie!
Ja Cappi, ik verleg idd mijn grenzen. En waarom? Ik zie dat hij ook zonder alcohol kan...bijna 2 weken...geen probleem.

En verdomme ik houd nog van die man...ik wil hem niet kwijt. Ik heb hem gezegd dat ie andere woonruimte moet gaan zoeken, maar als ik dan die ogen weer zie dan ga ik kapot. En die twijfels worden met de minuut groter. Hij heeft verder niks/niemand. waar moet ie naartoe?

Hij zei vandaag dat ie niet meer zou drinken als hij alleen wegging.

Moet ik hem nou weer die kans geven? Ben gewoon zo bang dat het maar weer iets is voor 2 weken totdat het weer misgaat.

Dat hij misbruik maakt van mijn naïviteit...Kon ik hem maar in de kop kijken...
Je kan hem in de kop kijken. Hij is verslaafd. Hij wil zijn gezin houden maar de verslaving wil zichzelf in stand houden. De vraag is wie sterker zal zijn. Als hij niet inziet dat hij een probleem heeft, zal dat de verslaving zijn. Die zet het wapen ontkenning in en dat is heel effectief.

Je man zit vol goede en welgemeende voornemens. Er komt een dag waarop hij denkt dat één drankje geen kwaad kan en dan gaat het weer mis. De gedachte aan jouw ultimatum - dat je toch niet echt meent want je hebt er al eerder één gesteld - gaat hem niet tegenhouden.

Dan volgt er spijt, en weer ruzie met jou, en beloftes en goede voornemens. En begint het het hele verhaal van voor af aan.

Waarom denk jij dat jij verantwoordelijk voor hem bent? Kan hij zichzelf niet redden?
Ga in therapie!
quote:lostagain schreef op 04 maart 2012 @ 20:56:

En die twijfels worden met de minuut groter. Hij heeft verder niks/niemand. waar moet ie naartoe?

.

Dat is jouw probleem niet, dat hij niemand heeft.

Stop met voor hem denken.

Je doet het prima, er zijn 2 keuzemogelijkheden.

1) Hij stopt met drinken en blijft thuis wonen

2) Hij verlaat het huis en wat hij verder doet is niet jouw

pakkie an.

Iedere volwassen man kan woonruimte huren en er iets van maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
@radeloosje, mijn man heeft ook altijd van die katers "ik heb deze week hard gewerkt, dus ik was gewoon moe". Pfff.
Ben ik weer... dit is de stand van zaken:

ik had hem dus gezegd dat ie andere woonruimte moest gaan zoeken; dat het over was voor mij. Er waren inmiddels nog heel wat dingen boven water gekomen die hij voor me verzwegen had en die toch echt wel heel essentieel waren voor onze toekomst.

Dat was voor mij de druppel. Hij is inmiddels met een woning bezig en zei dat hij ook zijn andere zaken op orde zou brengen. Geen alcohol was ook een van zijn beloftes.Hij vroeg of we dan op latbasis door konden gaan met onze relatie

En ja daar kwam bij mij de twijfel weer opzetten he...

Een half uur geleden kwam hij thuis van zijn biljartavond. Zo dronken als maar zijn kan; gulp open en zijn hele gezicht vol bloed. blijkbaar is hij op zijn gezicht gegaan...of hij heeft gevochten. Ik weet het niet,,,komt geen zinnig woord uit.

That's it...twijfel weg....Morgen moet ie eruit.

.
jeetje lostagain, geen woorden voor je maar wel een welgemeende en heel veel sterkte voor morgen.
Pfff veel sterkte! Ik denk dat je een juiste beslissing maakt.
jeetje, wat naar zeg voor je, nu dit weer......en waar gaat hij morgen heen dan, naar een hotel? sterkte!!!!
dingen verzwegen......? onee he, je wil toch niet zeggen....dat hij....
Wat erg, lostagain. Wat een heftige beslissing. Maar eigenlijk werd die voor je genomen. Sterkte.
Ga in therapie!
Ik zou even een foto van hem maken. Dat herinnert jezelf er later weer aan als je twijfelt dat je dit niet wilt.

Veel sterkte!
Goeie tip,die van die foto!
Precies wat ik dacht en niet postte! Goed idee.

Lostagain, wat een nare dag is dit voor jou. Sterkte.
Ga in therapie!
Lostagain, sterkte, veel sterkte wens ik je toe, want je hebt het niet gemakkelijk. Maar ik zou zeggen je bent op de goede weg en lees in rot momenten nog even na wat dubiootje een paar blz terug heeft geschreven, want dat was zo'n goeie post, ze slaat de spijker op de kop.
Sterkte!!!

Ik denk echt dat je de juiste beslissing neemt.
Om 8 uur vanmorgen heb ik hem gezegd dat ie zijn spullen mee moest nemen dalijk (hij moest weg naar een wedstrijd), en de huissleutel en autosleutel van mij inleveren.

Een half uur later kom ik boven en zie dat hij weg is. Dus ik bel hem op waar hij uithangt; hij was al naar het station. Hij schaamde zich. Ik zei: heb je je spullen bij je want ik wil je niet meer hier in huis hebben. Zegt ie: we praten er vanavond wel over.

Nu was er net een kennis van mij hier die 1straat verderop woont en daar kan ik dadelijk de spullen van hem naartoe brengen. Deze kennis heeft hem opgebeld en gezegd dat hij zijn spullen daar kan komen halen of dat hij ze hem zelfs brengt. Maar dat ie er hier niet meer inkomt. Pfff.nooit gedacht dat ik ooit in zo'n situatie terecht zou komen.

Bedankt voor jullie steun...tis goed om te weten dat er mensen met je meedenken en meevoelen.
quote:lostagain schreef op 18 maart 2012 @ 09:21:

Om 8 uur vanmorgen heb ik hem gezegd dat ie zijn spullen mee moest nemen dalijk (hij moest weg naar een wedstrijd), en de huissleutel en autosleutel van mij inleveren.

.

Moedig besluit

En mocht je er ooit over twijfelen, glashelder zijn, geen druppel meer.

Zelf heb ik ook jaren geworsteld met alcohol en er is maar een ECHTE oplossing, geen druppel meer.

Blijf schrijven het helpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven