Dat eeuwige gezuip

11-02-2012 19:51 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft als hobby biljarten. Hij speelt wedstrijden en zit bij een vereniging. Nu is hij langdurig in de ziektewet en heeft dus veel vrije tijd. Daarom kan hij ook overdag eens een potje spelen.

Nadeel is dat dit dus altijd in een kroeg is. Als ie smiddags gaat dan drinkt ie niet. Maar 'savonds is een ander verhaal. Nu heb ik er geen problemen mee dat ie eens een paar pilsjes drinkt. Maar dat ie ongeveer 1 keer in de week echt bezopen thuiskomt, gaat me toch wat te ver. De ene keer vergeet ie zijn jas, de keer daarna zijn fiets en dan weer heeft ie zijn knieën kapot omdat ie blijkbaar is gevallen. Ook komt ie dan niet zijn afspraken na over op tijd thuiszijn, wat erg lastig is als je nog dingen gepland hebt samen of nog weg moet.

We hebben al enkele keren een gesprek gehad hierover en dan beloofde hij beterschap. Helaas als meneer een paar pilsjes opheeft, dan heeft hij overal schijt aan.

Ik vraag me wel eens af of ik nu zo'n zeur ben.... ik gun hem zijn verzetjes maar wil wel dat afspraken worden nagekomen. En 6 dagen van de week in de kroeg zitten, vind ik ook overdreven (ook als er geen bier gedronken wordt). De laatste keer heeft hij het echt bont gemaakt.

We waren toen samen op stap met de kinderen; en toen de kleinste naar huis wilde ben ik met hem naar huis gegaan. Partner is gebleven en kwam snachts weer stomdronken thuis. Ik heb hem toen gezegd dat dit de laatste keer was geweest; anders zet ik er een punt achter.

Zeg eens eerlijk: maak ik er teveel heisa om? Hoe denken jullie hierover?
Ik heb niet alles meegelezen en val zomaar binnen op deze zondagochtend. Maar wat een moedig/heftig besluit.

Sterkte met alles.
lostagain, heel veel sterkte. Laat hem ook ALLE sleutels inleveren bij die kennis van je. Als hij straks op eigen houtje verder moet, maar in geldnood komt of iets dergelijks, wil je niet dat hij nog toegang heeft tot jullie woning om daar iets te komen halen (lees: stelen). Een verslaving doet rare dingen met een mens, dat heb je al gezien. Dit wil je er niet ook nog bij hebben.... Is er vanavond iemand bij jou? Voor het geval hij toch nog verhaal komt halen? Dat hoeft niet met geweld te zijn of zo, maar een steuntje in de rug is altijd fijn in dit soort situaties. Vooral omdat je zelf aangeeft dat je heel snel voor hem door de knieën gaat. Met iemand erbij, loop je niet zo snel het risico om toch weer aan hem toe te geven. Je kunt er donder op zeggen dat ie vanavond met tranen in zijn ogen en 1.000 excuses op de stoep staat. Na vanavond drinkt hij ongetwijfeld echt geen druppel meer, zal het verhaal wel zijn.... Trap er niet in vrouw.
Respect hoor! Ik vind t echt moedig van je!!
Powervrouw!
Je hebt een goede keuze gemaakt, de keuze voor jezelf. Nu volhouden
inderdaad.....volhouden........das het moeilijkste denk ik
Hey Landa, hoe is het met jou vandaag
hey miss....!!!wel redelijk, dankje!!! en met jou?!
quote:Star schreef op 11 februari 2012 @ 20:31:

Straks krijgt hij met zijn dronken kop weer een zwaar ongeluk en kunnen jij en de kinderen hem wegbrengen. Fijne gozer wel.

Mijn broertje is al meerdere keren met zijn stomdronken kop in de sloot gereden...

Ik heb een hekel aan zuipende mannen.
Powervrouw??? Echt niet...voel me heel klein nu.

Sta stijf van de stress. Rug, nek, schouders...alles zit vast.

Dochter heeft ook nog een logee in huis de hele week...gelukkig hebben zij vannacht niks meegekregen.

Hij heeft nog gebeld om te zeggen dat ie zijn spullen niet komt halen vandaag. Hij komt morgen om te praten. Ik heb gezegd dat ie er echt niet in komt. Dan bel je toch de politie was zijn antwoord. Politie is al ingelicht..ik hoef maar te bellen morgen als het nodig is. En kennis hier in de straat staat ook standby, die gaat nog proberen om morgen van de woningvereniging gedaan te krijgen dat de sloten vervangen worden.

Tis te gek voor woorden.....dat ik ooit zijn mooie praatjes en blauwe ogen vertrouwd heb..

Liefde maakt echt stekeblind...
Jeetje meis...!!

Houd je hoofd koel, en vooral je kinderen en jezelf VEILIG!!

Kunnen de kids morgen ergens anders blijven? Mocht hij toch op de stoep staan en t escaleert, dan wil je niet dat zij dat meemaken.

Sterkte!!!!
Heb je wel de autosleutel terug ?

Anders zou ik hem voorlopig maar ergens anders neerzetten.

Een moedig terecht besluit, maar niet makkelijk.

Heel veel sterkte.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Blijf kalm. Schakel de nodige hulp in van de buurt en indien nodig, bel dan inderdaad de politie. Hij is in een opstandige bui, dus de kans is groot dat hij die bui aangrijpt als nieuw excuus om te drinken. Het zou me dan ook niet verbazen als hij in beschonken toestand aan de deur staat. Is het mogelijk om het logeerpartijtje te verplaatsen naar het huis van de loge? Dus dat jouw kind daarheen gaat? Als je het uitlegt, kan dat vast wel.

Wat ik maar wil zeggen: doe dit niet alleen. Stap over je eventuele schaamtegevoel heen (dat hebben veel partners van alcoholisten namelijk) en schakel je netwerk in waar mogelijk. Jij doet niets fout. HIJ doet iets fout. Daar hoef jij niet de verantwoordelijkheid voor te dragen.

Sterkte.
Wow, heftige wending! Ik wens je alle sterkte toe! Eens met de bovenstaande mensen. Ik vind het goed wat je doet en blijf inderdaad niet alleen hierin (vrienden, familie e.d. erbij)
Eens! Als je zo dronken thuis komt met n blackout en bloed op je gezicht, moet je t niet gek vinden als je vrouw hulp inroept van de omgeving!!

Blijf sterk! En ja sterk zijn betekent soms ook hulp vragen!! Ik weet hoe moeilijk dat is, als trotse vrouw.. Maar ik denk dat hij er nu voor gekozen heeft om alles kapot te maken, en dat hoef jij niet te pikken!
Nee ik heb nog geen enkele sleutel terug. Heb ook niks meer van hem gehoord. Die logeerpartij ombuigen gaat niet, het is een utiwisselingsstudente. Beetje lastig om mijn dochter nu naar Frankrijk te sturen.

Mijn verhaal wordt wel heel herkenbaar nu, maar goed. Mensen in mijn omgeving weten hoe de vork in de steel zit.

Als mijn kroost allemaal binnen is, gaan de klemmen op de deur (trouwens nu al) en de telefoon ligt onder mijn kussen.

Het lijkt verdorie wel een slechte film.
Kun je niet met je kinderen tijdelijk ergens gaan logeren?? Bij familie of zo? Voel je je toch veiliger lijkt mij.

Hele dikke knuffel...
@lostagain, je kan met de kinderen ook hier komen slapen. Regio zuid-noordholland.
Radeloosje het probleem is dat mijn familie allemaal meer dan 50 km verderop woont. Dat is natuurlijk niet te doen met de school van de kinderen.

En ja vrienden...ik heb wel 3 kinderen me; onee...4 met de logee erbij, daar heeft ook niet iedereen plaats voor.

Daarbij wil ik ook niet anderen lastigvallen...in noodgeval heb ik wel mensen waar ik op terug kan vallen. Ik wil ook niet uitgaan van het ergste scenario. Ik heb me nooit kunnen voorstellen dat hij geweldadig zou worden, en eigenlijk kan ik dat nog niet. Ik verwacht ook niet dat ie vanavond komt.

Maar bij ieder vreemd geluid buiten zit ik rechtop.
Ik zie niet in waar je zo bang voor zou moeten zijn; nergens lees ik iets over agressiviteit.

Je schrijft wel dat het een man is die niet werkt, die een uit de hand gelopen hobby heeft (biljarten) en daarbij regelmatig te veel in het glaasje kijkt.

Verveling leidt wel vaker tot zuipen.

Misschien weet hij niet hoe anders al die tijd thuis door te brengen.

Enniewee: hij gaf aan zich te schamen, hij gaf aan te willen veranderen.

Waarom zo angstig???

(dat bloed komt waarschijnlijk omdat hij met zijn dronken kop ergens tegenaan heeft gelopen, hoeft niks met geweld te maken)

Als je van hem af wilt kun je dat ook gewoon met hem bespreken. Hij wil best met je praten!

Hebben jullie samen ook een kind?
@ yasuko:

Ja hij gaf aan te willen veranderen. Al 4 keer tot nu en dan gaat het 5 dagen goed. Dan valt hij weer terug. Daar kan ik geen toekomst op bouwen... Hij is idd nog nooit agressief geweest tegen mij, maar wel tegen zijn ex. En ik heb geen zin om te wachten tot dat mij ook overkomt. Wij hebben samen geen kinderen; maar ik heb kinderen uit mijn eerdere huwelijk.

Praten met hem? Nee helaas...dat gaat niet. Hij maakt overal een grapje van en neemt niks serieus. Ik heb hem gezegd dat hij andere woonruimte moest zoeken zsm, maar hij zegt dan doodleuk: het gaat toch goed nu, ik ga eraan werken.

Dat bloed komt omdat ie grandioos op zijn bek was gegaan met zijn zatte kop. En dan ga je zo de trein in en over straat?

En dan zeggen dat ie niet zat was?? Nee ik ben gek...

Hij belde net en meent werkelijk dat hij nog weken hier in huis kan blijven tot hij een andere woning heeft. Dacht het niet dus.
Tja, dan houdt het op.

Sterkte dan!
Denk niet dat er iemand is die beweerd heeft dat het om een potentieel gewelddadige man gaat. Waar het om gaat, is dat men zich in kan denken dat je kinderen niet bloot wilt stellen aan een iemand in dronken toestand. Dat maakt een mens onvoorspelbaar en daardoor onbetrouwbaar. Het feit dat het om een alcoholist gaat, maakt dat je kunt verwachten (en dat is ook al bewezen) dat dit risico structureel aanwezig gaat zijn.... DAT is waarom er wordt geadviseerd de kinderen elders onder te brengen. Om te voorkomen, dat ze met dingen geconfronteerd worden, waaraan je ze niet bloot wilt stellen. Dat heeft niets met (dreiging van) geweld te maken, maar alles met het drankprobleem dat er binnen dit gezin speelt.

Bovendien: denk niet dat hij zich al lachend zal laten vertellen dat hij kan vertrekken om vervolgens braaf en zonder protest te gaan. Wederom iets waar je beter geen kinderen bij aanwezig kunt hebben...
Ik weet niet of het om een alcoholist gaat.

Voor de kinderen, die goed met hem kunnen opschieten, is het niet fijn dat ze weer in een andere situatie terechtkomen.

Er wordt hier nogal gegeneraliseerd.

Groetjes!
"Er wordt hier nogal gegeneraliseerd."

Dat is toch al een generalisatie op zich?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven