Date die afzegt

25-12-2011 14:23 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een maandje mail ik met iemand via RP. Het klikt enorm goed en we hadden voor volgende week een date gepland. Ik ben nogal nuchter geworden door eerdere ervaringen met internetdaten. Maar het klikte zo goed en vanzelf word je steeds meer enthousiast. Hij was erg van `als het klikt dan en dan` en we werden steeds meer open naar elkaar.

Afijn, vrijdag heeft hij een feest. Gisteren kreeg ik nog allemaal smsjes dat hij zo´n zin heeft in onze date volgende week en ik vertelde dat ik All You Need zat te kijken en stuurt HIJ dingen zoals `misschien hebben wij volgende week wel all we need` etc etc.

En vanmorgen stuur ik hem een sms met `Fijne Kerst` en krijg ik een sms dat hij een meid heeft ontmoet op dat feest en zo hotel de botel is en dat hij hoopt dat ik het goed oppak, maar dat onze date niet doorgaat,

Ik weet ook wel dat hij mij geen enkele verantwoording verschuldigd is en dat het kan gebeuren. Maar ik vind het zo lullig dat hij gisteren dan nog allerlei lieve smsjes loopt te sturen. Dan had ie zich op zn minst kunnen inhouden en eigenlijk gelijk al eerlijk kunnen zijn!!

En dan met de Kerst zo´n sms krijgen vind ik toch wel heel lullig of ligt het aan mij? Ik weet niet, misschien geloof ik dan ook niet meer zo in zijn oprechtheid naar mij, want ik zou denk ik niet eens zo openstaan voor een ander als je zo leuk contact met iemand hebt, zoals hij het voordeed (hij kon echt niet meer wachten hoor om me te ontmoeten)..

Wat vinden jullie?

Fijne Kerst iig allemaal!

Liefs Lilly
Hopelijk kom je in 2012 wel De man tegen
Jammer idd, maar hij klinkt als iemand die wel erg snel onder de indruk van iemand is, kan, maar plaatst een beetje mijn vraagtekens bij zulke mannen.

Wens je veel liefdesgeluk in 2012
Ik vind hem heel erg oprecht over zijn gevoelens. Met jou zou hij misschien iets bijzonders hebben (all we need), maar als hij een ander tegenkomt is hij meteen eerlijk tegen je.

Hij wilde je beter leren kennen, tot hij ineens hoteldebotel werd van een ander. Dat kan gewoon gebeuren.
Het vertellen staat hem niet netjes?

HOE had hij het anders moeten en kunnen doen dan?
Ik snap het probleem eerlijk gezegd niet zo. Hij mailt, smst en chat een tijdje met jou. Jullie kennen elkaar alleen virtueel. Jullie hebben een afspraak maar *prompt* ontmoet hij in real life iemand van wie hij erg onder de indruk is. Hij wil dat een kans geven en wil dus even niet verder daten. Daar staat zijn hoofd niet meer naar. Wat ik me kan voorstellen. Lieve Lilly, je zal heus een hele leuke meid zijn, maar hij heeft jou nooit gezien en andere vrouw wel. Dat maakt een wereld van verschil. Hoezo zou hij niet open moeten staan voor iemand anders? Jullie hadden elkaar toch nooit ontmoet? Dit soort dingen kan gebeuren. Dat het voor jou niet leuk is kan ik me voorstellen, maar nee, een eikel vind ik het niet. Hij is eerlijk geweest en hij heeft jou niet aan het lijntje gehouden of even afgewacht hoe het met die ander gaat en ondertussen vaag doen tegen jou (wat ook veel mannen doen). Het enige rare vind ik altijd dat iemand zo overenthousiast is als je elkaar nooit hebt gezien. Hij had het beter wat rustiger aan kunnen doen (virtueel). Maar, ik zou me er niet te druk om maken, misschien was hij inderdaad wel helemaal niet zo leuk als je dacht, jij hebt hem immers ook nooit ontmoet..

Jammer maar helaas. En..weer een leer voor de volgende keer: niet te lang wachten met afspreken!
Jammer hoe het gelopen is maar ik vind wel dat hij eerlijk is geweest. Had je dan gewild dat hij met jou zou afspreken en tegelijkertijd nog iemand in zn hoofd heeft en dan opeens zegt na een paar dates: ik heb nog iemand anders ontmoet waar ik ook mee aan het daten ben en ik wil voor haar gaan.

Dat dit is gebeurd betekent alleen maar dat er een nog leukere man rondloopt die nog beter bij je past!
Volgens mij zit het ‘m meer in feit dat afzegdate op zaterdag, al lang en breed ná het feest nog allerlei (lieve) sms-jes naar TO stuurt, uitkijkt naar de date zelfs, om vervolgens de dag erna (gisteren) aan te geven dat hij hoteldebotel is geworden op vrijdag. Daar zou ik ook mijn wenkbrauw van optrekken.

Dan is hij wellicht wel eerlijk en siert hem, alleen dan had hij dat gelijk op zaterdag ook al kunnen/moeten aangeven en niet gisteren. Of zijn kater was toen pas uitgewerkt

Maar goed TO, dat maakt nu allemaal niet meer uit, jammer en best begrijpelijk dat je er de balen van hebt.
Dibbes, je verwoordt PRECIES wat ik bedoel

Ik gun echt iedereen zijn/haar geluk, maar ik vond het gewoon niet netjes dat hij nog op een bepaalde manier met mij gesmst heeft, terwijl ie "haar" al ontmoet had. En dan wacht ie notabene tot kerst, een half uur voordat mn visite komt... Je voelt je gewoon ff lullig..

Ik weet dat er ook mannen zijn die meerdere vrouwen er op na houden en hij had het idd ook na drie dates pas kunnen zeggen, maar dat zegt niet dat dit helemaal ok is gegaan en dat ik dit dan maar in 1x ok moet vinden.

Heb er nu vrede mee hoor! Wat dat betreft (zeker omdat ik hem nog niet heb ontmoet) ben ik daar dan wel makkelijk in (geworden) en bovendien: graag of niet!

Heb weleens eerder via een site contact met een man gehad en gemaild. En op een gegeven moment zei hij ook dat hij iemand anders ook had ontmoet... Prima, ik wenste hem alle geluk, vond het best jammer, maar dat ging gewoon op een prettigere manier..

Dus ik ben helemaal heppie weer en wie weet wat 2012 brengt!

Voor iedereen een fijne tweede kerstdag gewenst!
Ik (her)ken wel het gevoel van opgebouwde spanning voor een date en dat zo iemand dan alweer uit beeld is zonder dat je hebt kunnen beoordelen of hij leuk was. Geeft een beetje een kater.

En idd de manier waarop is raar bij deze...
quote:Moonlight82 schreef op 26 december 2011 @ 15:04:

Ik (her)ken wel het gevoel van opgebouwde spanning voor een date en dat zo iemand dan alweer uit beeld is zonder dat je hebt kunnen beoordelen of hij leuk was. Geeft een beetje een kater.

En idd de manier waarop is raar bij deze...

Klopt Moonlight. Zo 'moet' ik, na een half jaar inmiddels, nog steeds iets horen van degene die beweerde 'dat hij degene weleens kon zijn op wie ik verliefd word'.

Ineens van de aardbodem verdwenen en ik weet waarom: hij was toch getrouwd, 2 kinderen ipv 1 en niet heten zoals hij zei. Tsja, sneue types. En het zal goed voor zijn ego zijn geweest denk ik dan maar.
Ik had afgelopen zomer zo iemand die ineens weg was. Eerste paar dagen zocht ik er niks achter maar op een gegeven moment heb ik een hele middag zitten zoeken naar hyves/facebook-gegevens en nieuwsberichten uit zijn regio waaruit ik misschien iets zou kunnen opmaken. Nooit meer wat van vernomen.

Het is gewoon niet fijn om zo behandeld te worden.
Nee dat is inderdaad niet leuk. Hij heeft haar ontmoet en wist nog niet of ze weer af wilde spreken??. Dus hield je nog even aan het lijntje. En straks loopt dat op niks uit en wil hij alsnog afspreken zeker.. maar dan zeggen we natuurlijk daaaaag.

Jammer maar wel mooi dat hij eerlijk is geweest en niet zomaar niks meer liet horen, dat is nog pijnlijker.

Dit soort dingen kunnen gebeuren.

:knuf:

Ook rot zo net met Kerst.
Uiteraard zeggen we dan `nee dank je` want ik ben geen tweede keus ... Ik hoop voor hem dat dit het helemaal is!

Jeetje Moonlight en Dibbes das ook wat.... ik snap niet dat er mensen zijn die dat kunnen... Zo wil je zelf toch ook niet behandeld worden?? Maar ja, alles voor dat soort types om die grote ego maar te strelen...

Ik vind het soms best lastig dat hele internetgebeuren, het is best een afstandelijk gebeuren
Of misschien is hij wel zo eerlijk dat hij, hoewel hij vrijdagavond een liefde op het eerste gezicht had, hij vond dat hij dat niet kon maken, omdat hij jou al had. Zaterdags 'vocht' hij tegen dit gevoel, stuurde jou lieve smsjes, in de hoop dat het gevoel voor die ander zou afzakken. Maar helaas zaterdagnacht voelde hij dat hij dit niet ging volhouden. Hij moest jou toch vertellen dat hij verliefd was op een ander. Zou ook zomaar gekund hebben.
Zo, voor wie het nog wilt weten..

De man in kwestie heeft me een mail gestuurd... dat het niets is geworden met de andere dame en dat ie nog graag met mij wilt afspreken en dat ie mij niet was vergeten!

Nee dank je! heb ik gemaild..

Is niet meer zo boeiend, maar wellicht nog leuk om even te melden..
Ik vind het wel knap van je dat je "nee dank je" hebt gemaild. Aan de andere kant wordt zijn eerlijkheid wel afgestraft. Hij had ook met je kunnen gaan daten, vaag kunnen doen (ik weet niet wat ik wil, wil geen relatie en het eeuwige liedje) en op die manier een deurtje open kunnen houden. Dat heeft hij niet gedaan....jij kon verder met je leven/dates etc, hij had jou nog nooit gezien en die andere vrouw wel en hij werd halsoverkop verliefd. Kan gebeuren. Nu blijkt dat zij het toch niet was, en wil hij toch nog kijken of jullie misschien IRL een klik hebben. Ik vind het eigenlijk niet zo heel raar van hem en eigenlijk best OK. Als jullie al hadden gedate is het wat anders, maar nogmaals, jullie hebben elkaar nog nooit gezien.
En waarom heb je dat gemaild?

Omdat je je toen op je tenen getrapt voelde/er een kater van had? Hij was toch juist eerlijk? Weet je zeker dat hij niet hoteldebotel werd na die meid een 2e keer ontmoet te hebben?
Lily, kort maar krachtig geantwoord, goed gedaan.
Ja en omdat iemand eerlijk was moet ik nu maar gereed staan voor hem? Ik ben niemand zn tweede keus en ik ben nu toch ook gewoon eerlijk... had ook er om heen kunnen draaien of niets meer kunnen laten horen. Nee hoor, hij krijgt eerlijk en correct op korte termijn een reactie van mij en zonder no hard feelings...

Thanks Dibbes
Ja en omdat iemand eerlijk was moet ik nu maar gereed staan voor hem? Ik ben niemand zn tweede keus en ik ben nu toch ook gewoon eerlijk... had ook er om heen kunnen draaien of niets meer kunnen laten horen. Nee hoor, hij krijgt eerlijk en correct op korte termijn een reactie van mij en no hard feelings...

Thanks Dibbes
Ook al is hij eerlijk geweest...ik zou er ook geen zin meer in hebben!
Serieus?

Voel je je echt tweede keus?

Maar dat zou betekenen dat je eigenlijk alleen maar een maagd als date zou willen

Een man die nog nooit eerder een relatie heeft gehad?

Want andere mannen hebben al eens eerder vreselijk alles overtreffend van iemand gehouden...maar dat is stukgelopen....

Dus dan ben jij ook tweede keus (of derde, of vierde)

Kijk, ik kan me jouw gevoel voorstellen als jullie er al een aantal dates op hadden zitten en hij date meerdere vrouwen tegelijk...

DAN zou ik me ook tweede keus voelen

Maar in dit geval, nee dat zie ik niet zo.

Maar als jij je er goed bij voelt, dan is het ook mooi afgesloten op deze manier

Wel heel duidelijk.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nee hoor Summerdance... ik kan echt wel hebben dat iemand hiervoor een relatie heeft gehad... maar de keuze is nooit geweest tussen "haar" en mij dan. Dat was toen en ik ben nu, dat gevoel..

Ik heb hem gewoon een normale mail gestuurd hoor, dat ik echt oprecht jammer vindt voor hem maar dat ik geen behoefte heb aan een date alsnog met hem. Ik begrijp hem ook wel hoor, valt te proberen maar op mijn beurt is het mijn goed recht om nee te zeggen. En niet om terug te pakken oid maar voor mij is het toch een afgesloten hoofdstuk dan
Dubbel
Trouwens voor alle vrijgezelle internetdatende vrouwen; ik heb zojuist een hele eerlijke (goed uitziende) man de markt weer op gebracht dus wees blij :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven