Relaties
alle pijlers
De bij-vrouw/-man
donderdag 18 juli 2024 om 21:19
Nav een ander topic, waarin gesteld werd dat het waarschijnlijk vaker voorkomt dan gedacht, ben ik eigenlijk wel eens heel benieuwd:
Ken jij één of meerdere koppels die samen blijven ondanks dat er geen intimiteit meer is in de relatie? Waarvan één of beide partners een side-chick/-man heeft?
Hoe werkt dat dan? Weet de partner dat? Waarom gaan ze niet gewoon uitelkaar? Ben jij zelf wel eens side-chick/-man geweest en hoe heb je dat ervaren?
Ken jij één of meerdere koppels die samen blijven ondanks dat er geen intimiteit meer is in de relatie? Waarvan één of beide partners een side-chick/-man heeft?
Hoe werkt dat dan? Weet de partner dat? Waarom gaan ze niet gewoon uitelkaar? Ben jij zelf wel eens side-chick/-man geweest en hoe heb je dat ervaren?
zaterdag 20 juli 2024 om 15:42
Absoluut. Als de relatie goed is dan hebben anderen gewoon geen kans. Natuurlijk kan een verliefdheid gebeuren. Maar hoe je daarmee omgaat bepaal jezelf. En als de relatie al niet goed is (en er geen, te weinig of slechte seks is) dan grijpen de meeste mensen hun kans.
zaterdag 20 juli 2024 om 17:50
Dit geloof ik ook, ja: aandacht, spanning, het nieuwe en onbekende. Puur en alleen om seks vreemdgaan komt vast ook voor maar ik geloof toch dat mensen die zwak zijn als het om ijdelheid/aandacht gaat (díe het dus meer dan gemiddeld nodig hebben om ‘gezien’ te worden en bevestigd in hoe leuk en knap ze nog zijn ondanks hun huwelijk of leeftijd) sneller voor de bijl gaan. Of überhaupt voor de bijl gaan, want bij mij zijn mijn principes (de afspraken die we samen hebben) belangrijker dan het gevoel om nog mee te tellen.GroenTuintje schreef: ↑18-07-2024 23:09Ik heb laatst nog gehoord van een bekend seksuoloog in een podcast, dat mensen vreemdgaan voor de aandacht. Dat ze het gevoel hebben weer te leven, de spanning, uit de sleur van het dagelijkse gezin etc. Je weer gewaardeerd voelen door je minnaar /minnares.
zondag 21 juli 2024 om 10:14
Idd. Je zal bij een goede relatie niet snel je partner willen kwetsen ( dat doe je namelijk wel bij vreemdgaan), terwijl bij een niet al te beste relatie je sneller intiem kan worden met iemand anders.evelien2010 schreef: ↑20-07-2024 15:42Absoluut. Als de relatie goed is dan hebben anderen gewoon geen kans. Natuurlijk kan een verliefdheid gebeuren. Maar hoe je daarmee omgaat bepaal jezelf. En als de relatie al niet goed is (en er geen, te weinig of slechte seks is) dan grijpen de meeste mensen hun kans.
Voor iedereen een groene tuin
zondag 21 juli 2024 om 13:25
Toch geloof ik best dat die mensen er zijn en ik ken ze ook.Hexopbezemsteel schreef: ↑21-07-2024 12:44Wat was het toch fijn als de wereld zo simpel was. Nee, vreemdgaan is zeker niet ok. Maar het gebeurt. Ook door mensen die heel hard roepen dat ze zoiets NOOIT zouden doen.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
zondag 21 juli 2024 om 13:46
Mensen die niet vreemdgaan? Natuurlijk zijn ze er. Ik ken ze ook.
Ik ken ook mensen die vol oordeel waren over anderen totdat ze zelf over de schreef gingen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
zondag 21 juli 2024 om 14:07
Nee mensen die dat nooit zouden doenHexopbezemsteel schreef: ↑21-07-2024 13:46Mensen die niet vreemdgaan? Natuurlijk zijn ze er. Ik ken ze ook.
Ik ken ook mensen die vol oordeel waren over anderen totdat ze zelf over de schreef gingen.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
zondag 21 juli 2024 om 15:13
Ze zijn er zeker. Maar dat ontken ik volgens mij niet.
zondag 21 juli 2024 om 15:34
Rosanna1985 schreef: ↑18-07-2024 22:03Ik ken een ex-koppel dat samen blijft wonen omdat ze beide hun mooie huis niet kwijt willen.
En een ander ex-koppel dat samen blijft wonen omwille van de kinderen.
Ik ken(de) een stel (de een meer, dan de partner) die in een mooi huis op een mooie locatie wonen (waarvan ik vermoed dat ze beiden inderdaad dat mooie huis niet kwijt willen).
Ik weet dat de relatie in ieder geval in het verleden in zwaar weer heeft verkeerd. En dat een van de twee (degene die ik het meeste ken) toen lange tijd (lees: jaren) is vreemd gegaan (met eenzelfde persoon). Het is me eigenlijk nooit duidelijk geworden of de partner daarvan wist. Het ging er allemaal redelijk open en bloot aan toe.
Ze zijn in ieder geval nog bij elkaar. Om met de woorden te spreken van de persoon die ik ken: "we hebben nou eenmaal een leven samen". Gek genoeg valt dat "leven samen reuze tegen van wat ik ervan mee krijg. Ze gaan nog zo af en toe op vakantie (met anderen), maar voor de rest een redelijk gescheiden leven.
Ik heb me - als toeschouwer - ook wel eens het een en ander afgevraagd. Waarom zijn jullie nog bij elkaar? Wist die partner nou echt van niks? En zo wel, waarom heb je niet je biezen gepakt? En zo nee, ben je blind? En dan degene "on the side"; waarom???
Afijn, niet mijn leven, niet mijn keuze, maar ik vond het best intrigerend. En toentertijd niet mijn taak om de betreffende partner in te lichten. Nu ook niet meer. Ik zie ze zelden. Gek genoeg stel ik mezelf wel steeds vaker de vraag of je als buitenstaander (maar wel op de hoogte) je er wel/niet mee moet bemoeien. Ik zou het namelijk zelf heel vervelend vinden als mijn partner een bijvrouw heeft, iedereen ervan weet, en ik niet.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
zondag 21 juli 2024 om 17:49
Toch zal het je nog verbazen hoeveel mensen vreemdgaan terwijl ze oprecht van hun partner houden en ook de relatie in ieder geval goed genoeg vinden om niet te willen beëindigen.GroenTuintje schreef: ↑21-07-2024 10:14Idd. Je zal bij een goede relatie niet snel je partner willen kwetsen ( dat doe je namelijk wel bij vreemdgaan), terwijl bij een niet al te beste relatie je sneller intiem kan worden met iemand anders.
maandag 22 juli 2024 om 10:35
Soms heb je alles in een relatie. Leuk gezin, mooi huis, gezellige avonden, vriendengroep enz.
Je bent elkaars beste maatje en kunt overal over praten. Ja, zelfs die knuffel op zijn tijd is er.
Maar.... de seksuele klik is er gewoon niet (meer).
Er zijn mensen die dat prima vinden en zich erbij neerleggen, maar er zijn ook mensen die dat dan elders zoeken.
Ik heb hier geen oordeel over.
Mits men het van elkaar weet. Maar dat weet je nooit.
Zo zijn er mensen van wie we het vermoeden, maar dat is iets tussen hun.
Je bent elkaars beste maatje en kunt overal over praten. Ja, zelfs die knuffel op zijn tijd is er.
Er zijn mensen die dat prima vinden en zich erbij neerleggen, maar er zijn ook mensen die dat dan elders zoeken.
de wereld wacht om ontdekt te worden
maandag 22 juli 2024 om 11:24
Ik denk dat het vaak onbewuste processen zijn die ervoor zorgen dat de werkelijkheid niet doordringt. In combinatie met goed van vertrouwen zijn, of goedgelovig. Mijn ex ging jarenlang vreemd (met verschillende vrouwen) en ik kan pas achteraf zeggen: er klopte iets niet. Onderbuikgevoel. Maar dat nare, holle gevoel kon ik ook goed negeren. Achteraf weet ik dat ik vooral naar mezelf had moeten kijken, want ik ben nooit onzeker of wantrouwig geweest. Nu was ik het wel. Ik begon een beetje aan mijn eigen verstand te twijfelen ook. Ik denk dat het voor mij zo was dat ik bewijs nodig had, zolang dat er niet was bestond het niet en kon het niet waar zijn. Dom. Dat is een soort wensdenken, zoals kleine kinderen doen. Nou ja, het is een harde les geweest. Het zal me niet nog eens overkomen denk ik.Honolulu schreef: ↑21-07-2024 15:34Ik ken(de) een stel (de een meer, dan de partner) die in een mooi huis op een mooie locatie wonen (waarvan ik vermoed dat ze beiden inderdaad dat mooie huis niet kwijt willen).
Ik weet dat de relatie in ieder geval in het verleden in zwaar weer heeft verkeerd. En dat een van de twee (degene die ik het meeste ken) toen lange tijd (lees: jaren) is vreemd gegaan (met eenzelfde persoon). Het is me eigenlijk nooit duidelijk geworden of de partner daarvan wist. Het ging er allemaal redelijk open en bloot aan toe.
Ze zijn in ieder geval nog bij elkaar. Om met de woorden te spreken van de persoon die ik ken: "we hebben nou eenmaal een leven samen". Gek genoeg valt dat "leven samen reuze tegen van wat ik ervan mee krijg. Ze gaan nog zo af en toe op vakantie (met anderen), maar voor de rest een redelijk gescheiden leven.
Ik heb me - als toeschouwer - ook wel eens het een en ander afgevraagd. Waarom zijn jullie nog bij elkaar? Wist die partner nou echt van niks? En zo wel, waarom heb je niet je biezen gepakt? En zo nee, ben je blind? En dan degene "on the side"; waarom???
Afijn, niet mijn leven, niet mijn keuze, maar ik vond het best intrigerend. En toentertijd niet mijn taak om de betreffende partner in te lichten. Nu ook niet meer. Ik zie ze zelden. Gek genoeg stel ik mezelf wel steeds vaker de vraag of je als buitenstaander (maar wel op de hoogte) je er wel/niet mee moet bemoeien. Ik zou het namelijk zelf heel vervelend vinden als mijn partner een bijvrouw heeft, iedereen ervan weet, en ik niet.
dinsdag 23 juli 2024 om 23:07
Ik vind dit best verdrietig klinken..Honolulu schreef: ↑21-07-2024 15:34Ik ken(de) een stel (de een meer, dan de partner) die in een mooi huis op een mooie locatie wonen (waarvan ik vermoed dat ze beiden inderdaad dat mooie huis niet kwijt willen).
Vooral dat stukje over af en toe nog op vakantie, maar altijd met anderen. Kan natuurlijk, hè. Dat eens stel gezamenlijke vakanties, met anderen gewoon leuk vindt maar in dit verhaal, in deze context, klinkt het alsof het echt op is tussen ze
dinsdag 23 juli 2024 om 23:09
Ja, daar ben ik het mee eens. Maar dan is er dus wél nog sprake van intimiteit. Intimiteit is meer dan alleen maar seks.thanx schreef: ↑22-07-2024 10:35Soms heb je alles in een relatie. Leuk gezin, mooi huis, gezellige avonden, vriendengroep enz.
dinsdag 23 juli 2024 om 23:20
Praktische redenen? Zoals een homo man en beste vriendin ook wel eens gaan samenwonen. Je bent hele vertrouwde huisgenoten, kunt misschien de zorg voor de kinderen blijven doen zoals gewend, samenleven is goedkoper dan ieder voor zich. Stukje gezelschap wat je bij elkaar vindt. Ik kan me voldoende redenen bedenken om samen te blijven als er respect is.Spinnewin schreef: ↑19-07-2024 09:32Dit ben ik zeker met je eens, maar intimiteit bestaat uit meer dan alleen maar seks. Als er ook niet meer geknuffeld wordt, als die romantische connectie er helemaal niet meer is, waarom dan toch samen blijven? Daar ben ik zo benieuwd naar.
Iemand anders zei het hier al: beste vrienden kun je ook zijn zonder relatie.
woensdag 24 juli 2024 om 09:03
- Had het stel kinderen op het moment dat de relatie in zwaar weer verkeerde?Honolulu schreef: ↑21-07-2024 15:34
- Indien kinderen: deden ze wel leuke dingen met elkaar als gezin, zoals uitstapjes, naar familie, verjaardagen, de feestdagen
- Konden ze (redelijk) door dezelfde deur met elkaar of was het - voor zover jij weet - altijd schreeuwen, bekvechten, verwijten verwijten verwijten, schelden, geen woord meer wisselen etc.
- Genoten ze dezelfde mate van vrijheid waar het aankwam op het leven van die "gescheiden levens samen". Dus geen sprake van de één die de ander controleert, tegenhoudt, moeilijk doet als de ander een avond, weekend of week er op uit wil al dan niet met vriend(in) terwijl hij of zij dat zelf wel doet?
donderdag 25 juli 2024 om 22:13
Dat dus. En zelfs je luxe leven niet willen opgeven is een argument. Daar hoeven wij helemaal niets van te vinden, als het niet over ons gaat.NomenNesci0 schreef: ↑23-07-2024 23:20Praktische redenen? Zoals een homo man en beste vriendin ook wel eens gaan samenwonen. Je bent hele vertrouwde huisgenoten, kunt misschien de zorg voor de kinderen blijven doen zoals gewend, samenleven is goedkoper dan ieder voor zich. Stukje gezelschap wat je bij elkaar vindt. Ik kan me voldoende redenen bedenken om samen te blijven als er respect is.
vrijdag 26 juli 2024 om 10:55
Er vindt toch ook niemand wat van..Hexopbezemsteel schreef: ↑25-07-2024 22:13Dat dus. En zelfs je luxe leven niet willen opgeven is een argument. Daar hoeven wij helemaal niets van te vinden, als het niet over ons gaat.
Je mag toch wel benieuwd zijn naar-/interesse hebben in...
vrijdag 26 juli 2024 om 11:05
Ik ken ook zo’n gezin. Ze blijven bij elkaar voor het mooie (ruime) huis en de kinderen. Verder gaan ze wel op vakantie met de kinderen. Maar liefde is er niet meer. Ik hoor haar nog wel eens klagen over geen intimiteit meer. Maar geen haar op haar hoofd om te gaan scheiden.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 26 juli 2024 om 11:07
Zolang ze het nog een beetje gezellig hebben snap ik dat wel. En juist in een ruim huis is er vaak ook meer mogelijkheid om een beetje je eigen gang te gaan.GroenTuintje schreef: ↑26-07-2024 11:05Ik ken ook zo’n gezin. Ze blijven bij elkaar voor het mooie (ruime) huis en de kinderen. Verder gaan ze wel op vakantie met de kinderen. Maar liefde is er niet meer. Ik hoor haar nog wel eens klagen over geen intimiteit meer. Maar geen haar op haar hoofd om te gaan scheiden.
zaterdag 27 juli 2024 om 10:05
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in