Relaties
alle pijlers
De bij-vrouw/-man
donderdag 18 juli 2024 21:19
Nav een ander topic, waarin gesteld werd dat het waarschijnlijk vaker voorkomt dan gedacht, ben ik eigenlijk wel eens heel benieuwd:
Ken jij één of meerdere koppels die samen blijven ondanks dat er geen intimiteit meer is in de relatie? Waarvan één of beide partners een side-chick/-man heeft?
Hoe werkt dat dan? Weet de partner dat? Waarom gaan ze niet gewoon uitelkaar? Ben jij zelf wel eens side-chick/-man geweest en hoe heb je dat ervaren?
Ken jij één of meerdere koppels die samen blijven ondanks dat er geen intimiteit meer is in de relatie? Waarvan één of beide partners een side-chick/-man heeft?
Hoe werkt dat dan? Weet de partner dat? Waarom gaan ze niet gewoon uitelkaar? Ben jij zelf wel eens side-chick/-man geweest en hoe heb je dat ervaren?
donderdag 18 juli 2024 22:09
donderdag 18 juli 2024 22:10
Als het voor jullie werkt is het goed, toch?Olea schreef: ↑18-07-2024 22:06Nee eigenlijk is het gewoon een soort huiselijk, vriendschappelijk, familiaal, huisgenootachtig gebeuren. Welke van die vier er uitspringt wisselt van moment tot moment. Velen moeten er niet aan denken maar ik denk dat dit mij eigenlijk best wel goed past. Had het van te voren ook niet zo bedacht maar het liep zoals het liep.
Maar mis je knuffelen en seks niet?
donderdag 18 juli 2024 22:11
Dat klinkt vrij materieel wel. Ik zou denken dat het bij beiden meestal om seks gaat die thuis die niet gekregen wordt. Bij sommigen ook een stukje spanning die daaruit wordt gehaald en voor een enkeling het genieten van het stiekeme. Hoewel ik dat wel verwerpelijk vind, maar ik denk dat dat sommigen nog meer een kick geeft dan wanneer hij of zij "vrij spel" krijgt.GroenTuintje schreef: ↑18-07-2024 21:54Luxe etentjes? Luxe cadeaus? Zoiets? Wel de lusten niet de lasten?
donderdag 18 juli 2024 22:12
Wat Eve beschrijft is totaal anders dan waar jij in de OP naar vraagt. Waarom zo'n spervuur van vragen richting haar, terwijl dat niet het onderwerp van je topic is?
Wat zij omschrijft is heel normaal in de swingers- of polyamoriewereld. Thuis is er dan meestal prima seks, en daarnaast is er ook seks met anderen. Die thuis ook seks hebben over het algemeen.
Coffee is never my cup of tea
donderdag 18 juli 2024 22:14
Olea schreef: ↑18-07-2024 22:11Dat klinkt vrij materieel wel. Ik zou denken dat het bij beiden meestal om seks gaat die thuis die niet gekregen wordt. Bij sommigen ook een stukje spanning die daaruit wordt gehaald en voor een enkeling het genieten van het stiekeme. Hoewel ik dat wel verwerpelijk vind, maar ik denk dat dat sommigen nog meer een kick geeft dan wanneer hij of zij "vrij spel" krijgt.
Hoezo 'het stiekeme', je vraagt toch juist naar relaties waarbij het niet stiekem gebeurt?
Coffee is never my cup of tea
donderdag 18 juli 2024 22:14
Alleen maar seks. Als het voor herhaling vatbaar is spreek ik vaker af. Maar ik vind juist de afwisseling leuk, dus het blijft wel beperkt. Ook vindt mijn man het geen fijn idee dat ik met iemand blijf afspreken.
Mijn man en ik hebben een open relatie.
En je mag alles vragen hoor.
donderdag 18 juli 2024 22:43
Soms. Maar meer als een fantasie zoals ik ook kan fantaseren over een wereldreis, een camper of een boot kopen, een katten cottage in Zuid Engeland gaan beginnen, een eigen kersenboerderij runnen of een off grid hippieleven leiden. Zo komt er ook wel eens een fantasie die met knuffelen of seks te maken heeft. Maar in de praktijk vind ik mijn leven helemaal goed zo.
donderdag 18 juli 2024 22:49
Ik denk dat dit allemaal wel meevalt.Olea schreef: ↑18-07-2024 22:11Dat klinkt vrij materieel wel. Ik zou denken dat het bij beiden meestal om seks gaat die thuis die niet gekregen wordt. Bij sommigen ook een stukje spanning die daaruit wordt gehaald en voor een enkeling het genieten van het stiekeme. Hoewel ik dat wel verwerpelijk vind, maar ik denk dat dat sommigen nog meer een kick geeft dan wanneer hij of zij "vrij spel" krijgt.
donderdag 18 juli 2024 22:52
Dan laat ik het zinnetje "die thuis niet gekregen wordt" weg. Gewoon algemeen: Dat het om seks gaat.
Wat er thuis wel of niet gedaan wordt op dat gebied zal van persoon tot persoon verschillen.
donderdag 18 juli 2024 23:00
Neen. Tussen de 10 en 17 jaar.
Ze gaan samen uit, blijven al eens eten. Een volwaardige relatie.
donderdag 18 juli 2024 23:09
Ik heb laatst nog gehoord van een bekend seksuoloog in een podcast, dat mensen vreemdgaan voor de aandacht. Dat ze het gevoel hebben weer te leven, de spanning, uit de sleur van het dagelijkse gezin etc. Je weer gewaardeerd voelen door je minnaar /minnares.
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 18 juli 2024 23:14
Volgens mij is het een overblijfsel uit de slavernij.
https://www.triaspedagogica.nl/actueel/ ... r/43/9/17/
donderdag 18 juli 2024 23:20
Ik had al kort in het andere topic gereageerd, maar ik had wat met zo'n getrouwde man. Eerst was zijn vrouw niet op de hoogte, uiteindelijk wel en was het oké. Waren al heel jong samengekomen en wel nog heel goede vrienden, maar nul romantiek meer. Zij had inmiddels ook meer interesse in vrouwen en wilde dat meer gaan onderzoeken.
Het draaide tussen ons niet alleen om seks, dat hadden we zelfs relatief weinig. Meer de overige affectie, aandacht, klik en liefde. Uiteindelijk is het over gegaan omdat ik er geen plezier meer uit haalde met iemand te zijn waar je nooit iets mee op kan gaan bouwen en het natuurlijk gewoon ronduit klote is om verder in iemands leven geheim te zijn.
Begrijpen doe ik het niet helemaal, dat je in zo'n relatie blijft zitten. Goede vrienden kan je immers ook zijn zonder die relatie. Die besluiteloosheid, of misschien ergens zelfs wel lafheid, vond ik ook steeds minder aantrekkelijk.
Het draaide tussen ons niet alleen om seks, dat hadden we zelfs relatief weinig. Meer de overige affectie, aandacht, klik en liefde. Uiteindelijk is het over gegaan omdat ik er geen plezier meer uit haalde met iemand te zijn waar je nooit iets mee op kan gaan bouwen en het natuurlijk gewoon ronduit klote is om verder in iemands leven geheim te zijn.
Begrijpen doe ik het niet helemaal, dat je in zo'n relatie blijft zitten. Goede vrienden kan je immers ook zijn zonder die relatie. Die besluiteloosheid, of misschien ergens zelfs wel lafheid, vond ik ook steeds minder aantrekkelijk.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
donderdag 18 juli 2024 23:24
Dank voor je reactie!LaFolie schreef: ↑18-07-2024 23:20Ik had al kort in het andere topic gereageerd, maar ik had wat met zo'n getrouwde man. Eerst was zijn vrouw niet op de hoogte, uiteindelijk wel en was het oké. Waren al heel jong samengekomen en wel nog heel goede vrienden, maar nul romantiek meer. Zij had inmiddels ook meer interesse in vrouwen en wilde dat meer gaan onderzoeken.
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel.
Heb je hem dat nooit gevraagd, waarom hij bleef?
donderdag 18 juli 2024 23:25
donderdag 18 juli 2024 23:44
Ik heb het wel gezien in de jaren 90, dit was intriest.
Een hele dominante rijke man die een vrouw had en een bijvrouw.
Letterlijk, zijn vrouw wist ervan, hij etaleerde vooral met zijn bijvrouw. Zij was nl alles voor hem, dat liet hij aan alles merken.
Ze was ook maar een sloof voor hem in sex geven, ze 'mocht, moest' mee op vakantie om zijn koffie te maken en zijn suiker en melk erin te doen. Net zoals zijn vrouw thuis, meneer dacht er niet eens aan om zelf koffie te maken..en al zeker niet een lepeltje erbij te doen, enz..roeren in zijn koffie was nog teveel.
Ik vraag me nog steeds af, hoe kreeg hij die vrouwen zover? Er was zeker geen sprake van cadeautjes.. aan aijn geld kwam je nl niet.
Ze zijn allebei overleden de bijvrouw niet.. stel me er vele vragen bij..
Een hele dominante rijke man die een vrouw had en een bijvrouw.
Letterlijk, zijn vrouw wist ervan, hij etaleerde vooral met zijn bijvrouw. Zij was nl alles voor hem, dat liet hij aan alles merken.
Ze was ook maar een sloof voor hem in sex geven, ze 'mocht, moest' mee op vakantie om zijn koffie te maken en zijn suiker en melk erin te doen. Net zoals zijn vrouw thuis, meneer dacht er niet eens aan om zelf koffie te maken..en al zeker niet een lepeltje erbij te doen, enz..roeren in zijn koffie was nog teveel.
Ik vraag me nog steeds af, hoe kreeg hij die vrouwen zover? Er was zeker geen sprake van cadeautjes.. aan aijn geld kwam je nl niet.
Ze zijn allebei overleden de bijvrouw niet.. stel me er vele vragen bij..
vrijdag 19 juli 2024 00:04
Voor mij klinkt dit als een D/s relatie. Je hebt best kans dat de vrouw in kwestie heel erg gelukkig werd van hem dienen.Iselle schreef: ↑18-07-2024 23:44Een hele dominante rijke man die een vrouw had en een bijvrouw.
...
vrijdag 19 juli 2024 00:08
Waarom wel?
Waarom zou een man of een vrouw niet gaan voor best of both worlds? Als iedereen er happy mee is is het toch prima?
Of vind je dat er niet genoeg gescheiden wordt in Nederland?
Ik heb wel een poosje geminnaard en ook wel eens met een man die thuis geen seks meer had. Die man is nu mijn man trouwens, hun relatie heeft het niet overleefd.
...
vrijdag 19 juli 2024 00:39
Ja, gebeurt aan de lopende band. Niets nieuws onder de zon. Heb zelf ook weleens gevoelens gehad voor een getrouwde man. Nooit uitgesproken, maar het was wel duidelijk dat er chemie was tussen ons. Achteraf heel blij dat ik mijn vingers er niet aan heb gebrand, maar genoeg mensen die er wel aan toegeven. Uiteindelijk willen we allemaal gezien en gewaardeerd worden, een oprechte klik, romantiek. Treurig als je dat niet (meer) haalt uit je huidige relatie en ook elkaar niet los kunt laten om wat voor reden dan ook, maar zou mezelf nooit voor zoiets lenen. Ben het waard dat iemand volledig voor mij kiest en ben zeker niemands geheimpje!
vrijdag 19 juli 2024 06:57
Mijn zwager had gewoon een heel gezin naast het gezin dat hij had met mijn schoonzus. Mijn schoonzus wist het op een gegeven moment en toen zijn ze best nog even bij elkaar gebleven voor de kinderen maar uiteindelijk ging zij er onderdoor. Hij is inmiddels ook bij de tweede vrouw weg . Hoop ellende geweest.
vrijdag 19 juli 2024 07:28
Ik heb al 8 jaar geen sex met mijn vriend. Dit door een lichamelijke aandoening van hem. Hij kan daar helemaal niets aan doen. Ik heb wel die behoefte dus heb ik een ‘bijman’. Ik zie hem twee of drie keer per jaar. Ben niet verliefd op hem. Het is gewoon lust. We appen ook nier. Behalve als ik een ‘urge’ krijg. Mijn vriend en een beste vriendin weten er van
Waarom ik bij mijn vriend blijf? Gewoon omdat het de liefste, mooiste, leukste en zorgzaamste vent van de wereld is en ik gruwelijk van hem hou en hij van mij. We knuffelen wel veel trouwens
Waarom ik bij mijn vriend blijf? Gewoon omdat het de liefste, mooiste, leukste en zorgzaamste vent van de wereld is en ik gruwelijk van hem hou en hij van mij. We knuffelen wel veel trouwens
vrijdag 19 juli 2024 08:21
Ik denk dat er best veel relaties zijn waarbij de echte liefde weg is, en mensen uit gemak bij elkaar blijven. Ik zou ze de kost niet willen geven. Een deel van deze mensen zal er iemand naast hebben.
Relaties zijn er in alle soorten en maten. Ooit leek het me een verschrikkelijk idee om zo bij elkaar te blijven. Inmiddels ben ik ouder en denk ik er een stuk genuanceerder over.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in