De '''familie''

23-04-2019 19:33 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even van me afschrijven, ik heb even jullie mening nodig.
Ik heb nu al ruim 7 jaar een relatie met mijn vriend. De eerste paar jaren kon ik het erg goed met zijn zus vinden, we gingen vaak shoppen en leuke dingen doen. Toen kwam ineens mijn schoonzus in beeld, ik sprak zijn zus steeds minder vaak.
Sinds een aantal maanden heeft zijn andere broer ook een relatie, en wat denk je.... die 3 klikken dus nu heel erg met elkaar.
Zo erg zelfs dat als we dus met de hele familie bij een zijn, ik volledig word genegeerd. Gaan samen op pad, uiteten, shoppen...
Het is niet zo zeer dat ik jaloers ben, maar ik vind het meer vervelend voor mijn vriend... Wij worden nu gewoon nergens meer voor uigenodigd.
Ik doe mijn best om contact met ze te krijgen, maar het lukt op een of andere manier gewoon niet.. Het is zo ongemakkelijk, ik kom er liever ook niet... maar dit kan natuurlijk niet.
anoniem_385399 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 19:39
4.95% gewijzigd
AppleLief schreef:
23-04-2019 19:50
Ik denk dat ze mij gewoon niet mogen.. Ze zijn alleen maar met hun uiterlijk bezig, dure tassen, dure schoenen...
Ik heb het daar niet zo op.. Dus een gespreksonderwerp is lastig.
Niet mogen... Gewoon minder overeenkomsten. Dat kan toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het toch nog eens proberen. Vraag of je samen met je schoonmoeder kan praten met ze. Of spreek apart van elkaar eens af met ze. Het is zonde als het zo moet. Wie weet zien zij het anders. Nee natuurlijk is het niet raar om ze uit te nodigen. Je hoeft niet alles met ze gemeen te hebben. Er is gerust wel een raakvlak ergens.
Ik vind het echt heel gek dat je als zus of kouwe kant geacht wordt vriendinnen met elkaar te zijn. Wat moet ik met de vriendinnen van m’n broers? En gaat het uit, moet ik zeker ook mijn vriendschap afbreken?
Nitflex schreef:
23-04-2019 21:06
Ik vind het echt heel gek dat je als zus of kouwe kant geacht wordt vriendinnen met elkaar te zijn. Wat moet ik met de vriendinnen van m’n broers? En gaat het uit, moet ik zeker ook mijn vriendschap afbreken?
Ja maar met drieën dikke mik zijn en die ene compleet negeren is toch een heel ander verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het grappig dat mensen gauw zeggen: nou, ze zijn vast jaloers anders doe je dat niet.

Terwijl dat het geval niet hoeft te zijn en vaak is het ook nog zo. Het is meer een standaard zinnetje om de pijn te proberen verzachten.
Dat is ook de reden waarom ik hekel heb als iemand dit zegt. Het proberen te sussen.. en dan over gaan naar een ander onderwerp. Ja,ja..

Maargoed dat terzijde. Ik zou niet eens met ze mee willen doen. Ze zijn duidelijk je type niet. Geeft niet maar steek ook geen moeite er in om het beste uit jezelf te halen tegen over hen. Reageer ook kort op ze en richt je op de andere familie leden. Je gaat er heen voor je partner meer niet. En probeer het ook los te laten. Wedden dat darlt je wat blijer maakt?!
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
23-04-2019 21:09
Ja maar met drieën dikke mik zijn en die ene compleet negeren is toch een heel ander verhaal?


Negeren is uiteraard onbeschoft, maar als die 3 wel een klik met elkaar hebben die ze met TO niet voelen, dan kun je toch niet verlangen dat ze om TO's gevoelens te sparen niets met elkaar ondernemen of er iedere keer iemand bij vragen waar ze eigenlijk geen zin in hebben?

Ik zou het denk ik vernederender vinden als mensen mij tegen hun zin meevragen dan als ze me helemaal niet vragen...
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
23-04-2019 21:18
Negeren is uiteraard onbeschoft, maar als die 3 wel een klik met elkaar hebben die ze met TO niet voelen, dan kun je toch niet verlangen dat ze om TO's gevoelens te sparen niets met elkaar ondernemen of er iedere keer iemand bij vragen waar ze eigenlijk geen zin in hebben?
Eens, maar dan kunnen ze nog wel een normaal gesprek met haar aan als ze elkaar wel eens zien op een verjaardag.
Murrmurr schreef:
23-04-2019 21:09
Ja maar met drieën dikke mik zijn en die ene compleet negeren is toch een heel ander verhaal?
Negeren is niet netjes*. Maar ik ga niet verplicht met al mijn broers vriendinnen als groep iets doen als ik niet met iedereen evenveel aansluiting heb. De gezamenlijke familiedingen vind ik wat anders. Maar de rest hangt gewoon af van raakvlakken en wederzijdse interesses.

En dam spreek ik inderdaad de waarheid als ik zeg: nee, er is niets. Maar de klik is er minder. Waarschijnlijk is dat wederzijds.

*edit: echt heel onaardig
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 22:14
5.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
als het echt barbiepoppen zijn, enkel uiterlijk en niks verstand dan kun je beter uw tijd voor iets anders gebruiken, no lost!
Alle reacties Link kopieren
Je doet er niks tegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO, wat een nare situatie.
Ik vind dat je vriend ook hier wel iets in kan betekenen. Hij mag op zijn minst ook zijn onvrede uitspreken. Niet op iemands verjaardag komen mag, maar alle 3 tegelijkertijd kan niet. Zeker met zo’n k@t reden.

Het is je vriend zijn familie. Hij mag er ook wat aan doen om de situatie goed te maken. Laat hem maar beginnen om dit te bespreken met zijn broers en zus.

Daarnaast stel ik je voor om niet in de slachtoffer rol te kruipen. Je zult een dergelijke “vriendschap” ook moeten onderhouden. Kortom nodig ze uit, probeer iets te ondernemen. Als dat je 3 keer achter elkaar niet lukt of zijnet afzeggen weet je zeker genoeg. Dan mag je vriend gaan vertellen dat het zo niet hoeft en je ook steunt en niet wegloopt voor de situatie.

Veel succes.
jujuken schreef:
23-04-2019 21:36
als het echt barbiepoppen zijn, enkel uiterlijk en niks verstand dan kun je beter uw tijd voor iets anders gebruiken, no lost!
Wat flauw. Als deze barbiepoppen TO er wel bij hadden betrokken was het geen probleem geweest dat ze die interesses hadden.
Alle reacties Link kopieren
AppleLief schreef:
23-04-2019 20:45
Wat vervelend om dit te lezen. Maar wel knap dat jullie deze keuze hebben gemaakt, af en toe denk ik echt dat ik de enige ben met dit 'probleem' en dat ik dus echt een 'probleemgeval' ben. Ik merk dat het mij ook veel energie kost, en stel me zelf elke keer als we met de hele familie afspreken om mijn best te doen, maar op een of andere manier komen er geen woorden/ gesprekken in mijn hoofd op en voel ik me dus ongemakkelijk, normaal ben ik echt een prater en zeg wat ik denk... Lijkt wel of ik dan een compleet ander persoon ben. :(
Ja dat herken ik wel, dat je zo je best wil doen dat je dan eigenlijk een ander persoon bent.
De weg bij mij van blijven proberen tot grotendeels ermee stoppen heeft ongeveer 6 jaar geduurd.

Het grootste probleem wat we nu hebben is dat wij onze grenzen aangeven aan mijn schoonouders, maar er weinig begrip voor krijgen. Dus opmerkingen van schoonmoeder dat ze graag alle kinderen bij elkaar wil met bijvoorbeeld Kerst. Of dat wij aangeven geen poespas te willen met Pasen en gewoon een bakje koffie willen komen doen en dan 'onverwachts' broer 2 langskomt met zijn vrouw en kind. Dus nu afgesproken met mijn man dat als dit nog een keer gebeurd dat we dan gewoon weggaan. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over. Hij heeft dit 'gedoe' al als kind zijnde en kreeg van zijn ouders te horen dat hij zich niet moet aanstellen.
We wonen allemaal in hetzelfde dorp dus je komt elkaar wel eens tegen op straat of in de winkel.
Broer 1 en vrouw vallen nog wel mee, maar broer 2 is het ergste (geeft adviezen die nergens op slaan, heeft het altijd over zichzelf, weet het altijd beter) dus daar steken we vooral geen energie meer in.

Hoe denkt jouw vriend erover? Ging het vroeger ook al zo met zijn broers en zus of ligt het alleen aan contact tussen zijn zus en schoonzussen?

Misschien wat minder vaak meegaan? Of vind jouw vriend het vervelemd om alleen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
sassie24 schreef:
23-04-2019 22:40
Ja dat herken ik wel, dat je zo je best wil doen dat je dan eigenlijk een ander persoon bent.
De weg bij mij van blijven proberen tot grotendeels ermee stoppen heeft ongeveer 6 jaar geduurd.

Het grootste probleem wat we nu hebben is dat wij onze grenzen aangeven aan mijn schoonouders, maar er weinig begrip voor krijgen. Dus opmerkingen van schoonmoeder dat ze graag alle kinderen bij elkaar wil met bijvoorbeeld Kerst. Of dat wij aangeven geen poespas te willen met Pasen en gewoon een bakje koffie willen komen doen en dan 'onverwachts' broer 2 langskomt met zijn vrouw en kind. Dus nu afgesproken met mijn man dat als dit nog een keer gebeurd dat we dan gewoon weggaan. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over. Hij heeft dit 'gedoe' al als kind zijnde en kreeg van zijn ouders te horen dat hij zich niet moet aanstellen.
We wonen allemaal in hetzelfde dorp dus je komt elkaar wel eens tegen op straat of in de winkel.
Broer 1 en vrouw vallen nog wel mee, maar broer 2 is het ergste (geeft adviezen die nergens op slaan, heeft het altijd over zichzelf, weet het altijd beter) dus daar steken we vooral geen energie meer in.

Hoe denkt jouw vriend erover? Ging het vroeger ook al zo met zijn broers en zus of ligt het alleen aan contact tussen zijn zus en schoonzussen?

Misschien wat minder vaak meegaan? Of vind jouw vriend het vervelemd om alleen te gaan?
We komen er bijna al nooit.... 3 a 4 keer per jaar ongeveer, ik werk ook onregelmatig.. Dus werk vaak in het weekend als hun met elkaar eten. Mijn vriend wil dan ook niet alleen naar zijn ouders, omdat hij dan het beeld zou afgeven dat het ''slecht'' zou gaan met onze relatie..
Ik denk dat ik toch een beetje de boeman van de familie ben geworden, ook omdat mijn schoonouders dus met die meiden ook enorm goed kan. Het boeit mijn vriend allemaal niet zo veel, alleen vind hij het dus erg dat hij zijn ouders zo weinig ziet...
3 à 4 keer per jaar is toch prima? Als vriend zelf niet wil hoef jij je daar toch niet druk om te maken? Inderdaad wel jammer dat hij niet alleen wil gaan uit angst dat ze dan denken dat het niet goed gaat. Dan begrijpen zijn ouders jullie echt niet goed.

In mijn familie komen stellen lang niet altijd samen, het is praktisch gezien onmogelijk iedereen tegelijk bij elkaar te krijgen.

Verder houd ik met contacten het graag-of-niet-principe aan; nooit overdreven je best doen om erbij te horen. Dat wordt nooit wat en je kunt je tijd beter besteden aan mensen die wel dol op je zijn.

En boeman? Ben je nou niet een beetje paranoia? Waarschijnlijk zijn ze er helemaal niet zo mee bezig.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 09:28
30.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoezo nou weer barbiepoppen? Ik hou ook van mooie schoenen, kleren en mijn uiterlijk, maar ik zie er echt niet uit als een Barbie hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
24-04-2019 09:12
3 à 4 keer per jaar is toch prima? Als vriend zelf niet wil hoef jij je daar toch niet druk om te maken? Inderdaad wel jammer dat hij niet alleen wil gaan uit angst dat ze dan denken dat het niet goed gaat. Dan begrijpen zijn ouders jullie echt niet goed.

In mijn familie komen stellen lang niet altijd samen, het is praktisch gezien onmogelijk iedereen tegelijk bij elkaar te krijgen.

Verder houd ik met contacten het graag-of-niet-principe aan; nooit overdreven je best doen om erbij te horen. Dat wordt nooit wat en je kunt je tijd beter besteden aan mensen die wel dol op je zijn.
Hij baalt er meer van dat we dus wel bijna wekelijks bij mijn ouders eten.. En soms hebben we daar wel eens mot over.
Ik snap hem wel, ik zou het ook vervelend vinden als hij niet zou mee gaan naar mijn ouders, al kom ik daar ook heel vaak alleen.. Maar ik sta er denk ik anders in.
Alle reacties Link kopieren
AppleLief schreef:
24-04-2019 09:31
Hij baalt er meer van dat we dus wel bijna wekelijks bij mijn ouders eten.. En soms hebben we daar wel eens mot over.
Ik snap hem wel, ik zou het ook vervelend vinden als hij niet zou mee gaan naar mijn ouders, al kom ik daar ook heel vaak alleen.. Maar ik sta er denk ik anders in.
Aantal jaar geleden op een familie feest zei mijn schoonvader; Ik wil iedereen bedanken mijn kinderen, de vriendin van mijn zoon in het speciaal. Toen dacht ik ok... dit zegt genoeg. ;p
anoniem_385399 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 09:35
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
AppleLief schreef:
23-04-2019 19:58
Ik heb het ook echt geprobeerd, een gesprek aan te knopen, maar dan is het ja/ nee... Het is zo kinderachtig allemaal.
Kun je niet je conclusie trekken en je eigen ding doen? Ga wat minder mee naar familiebijeenkomsten en doe zelf iets leuks met echte vriendinnen.
AppleLief schreef:
24-04-2019 09:31
Hij baalt er meer van dat we dus wel bijna wekelijks bij mijn ouders eten.. En soms hebben we daar wel eens mot over.
Ik snap hem wel, ik zou het ook vervelend vinden als hij niet zou mee gaan naar mijn ouders, al kom ik daar ook heel vaak alleen.. Maar ik sta er denk ik anders in.
Dat is een hele andere kwestie. Ik vind wekelijks bij jouw ouders eten trouwens ook veel. Ik had ook een ex die zo vaak ging en waar ook alles van Moederdag tot vaderdag of Pinksteren en elke verjaardag gevierd werd. Elk weekend was er weer wat. Daar ben ik snel mee gestopt. Ik hield geen weekend/avond meer over. Heb vriend al snel gewoon alleen laten gaan; gelukkig was de gewoonte er nog niet ingesleten.
Alle reacties Link kopieren
AppleLief schreef:
24-04-2019 09:34
Aantal jaar geleden op een familie feest zei mijn schoonvader; Ik wil iedereen bedanken mijn kinderen, de vriendin van mijn zoon in het speciaal. Toen dacht ik ok... dit zegt genoeg. ;p
Wacht effe ... jouw schoonvader noemt de vier jongens en drie schoondochters als zijn kinderen en jou alleen als de vriendin van zijn Zoon?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
24-04-2019 09:39
Wacht effe ... jouw schoonvader noemt de vier jongens en drie schoondochters als zijn kinderen en jou alleen als de vriendin van zijn Zoon?
Ik dacht dat dit misschien was voordat de andere broers ook vriendinnen hadden? Hoe dan ook; ze werd juist in het bijzonder bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
24-04-2019 09:39
Wacht effe ... jouw schoonvader noemt de vier jongens en drie schoondochters als zijn kinderen en jou alleen als de vriendin van zijn Zoon?
Klopt.. Zijn vader heeft meerdere keren tegen mijn vriend gezegd; Is dit wel wat je wilt? Is zij echt wel de ware....
Doet me pijn. Heb daarom ook vaak getwijfeld of onze relatie door dit gezeur wel stand zou kunnen houden.
AppleLief schreef:
24-04-2019 10:02
Klopt.. Zijn vader heeft meerdere keren tegen mijn vriend gezegd; Is dit wel wat je wilt? Is zij echt wel de ware....
Doet me pijn. Heb daarom ook vaak getwijfeld of onze relatie door dit gezeur wel stand zou kunnen houden.
Zijn er dan zulke grote verschillen tussen jou en jouw schoonfamilie? Wat kan het zijn dat ze jou buitensluiten? Heb je zelf enig idee?
En verder zou ik mijn schouders ophalen en denken, mooi hoef ik daar niet meer verplicht heen. Dat scheelt een hoop ergernis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven