De '''familie''
dinsdag 23 april 2019 om 19:33
Ik wil even van me afschrijven, ik heb even jullie mening nodig.
Ik heb nu al ruim 7 jaar een relatie met mijn vriend. De eerste paar jaren kon ik het erg goed met zijn zus vinden, we gingen vaak shoppen en leuke dingen doen. Toen kwam ineens mijn schoonzus in beeld, ik sprak zijn zus steeds minder vaak.
Sinds een aantal maanden heeft zijn andere broer ook een relatie, en wat denk je.... die 3 klikken dus nu heel erg met elkaar.
Zo erg zelfs dat als we dus met de hele familie bij een zijn, ik volledig word genegeerd. Gaan samen op pad, uiteten, shoppen...
Het is niet zo zeer dat ik jaloers ben, maar ik vind het meer vervelend voor mijn vriend... Wij worden nu gewoon nergens meer voor uigenodigd.
Ik doe mijn best om contact met ze te krijgen, maar het lukt op een of andere manier gewoon niet.. Het is zo ongemakkelijk, ik kom er liever ook niet... maar dit kan natuurlijk niet.
Ik heb nu al ruim 7 jaar een relatie met mijn vriend. De eerste paar jaren kon ik het erg goed met zijn zus vinden, we gingen vaak shoppen en leuke dingen doen. Toen kwam ineens mijn schoonzus in beeld, ik sprak zijn zus steeds minder vaak.
Sinds een aantal maanden heeft zijn andere broer ook een relatie, en wat denk je.... die 3 klikken dus nu heel erg met elkaar.
Zo erg zelfs dat als we dus met de hele familie bij een zijn, ik volledig word genegeerd. Gaan samen op pad, uiteten, shoppen...
Het is niet zo zeer dat ik jaloers ben, maar ik vind het meer vervelend voor mijn vriend... Wij worden nu gewoon nergens meer voor uigenodigd.
Ik doe mijn best om contact met ze te krijgen, maar het lukt op een of andere manier gewoon niet.. Het is zo ongemakkelijk, ik kom er liever ook niet... maar dit kan natuurlijk niet.
anoniem_385399 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 19:39
4.95% gewijzigd
woensdag 24 april 2019 om 10:25
Ja zo las ik het eigenlijk ook, snapte al niet wat daar zo verkeerd aan was.
Mijn schoonouders noemen al hun kinderen en schoonkinderen hun kinderen, bij verse (<1/2 jaar) is het wel 'Anneke van Dries' maar dat is dan vooral omdat Dries geregeld een nieuw Anneke heeft en het voor anderen wel handig is om te weten of het nog steeds over hetzelfde Anneke gaat als de vorige keer
Soit, als mijn schoonvader zijn kinderen zou bedanken 'en speciaal Monica van Chandler' zou ik dus eerder denken dat hij mij extra in de bloemetjes wil zetten dan dat hij mij buiten de familie zet.
woensdag 24 april 2019 om 10:31
Op de vraag hoe je relatie met je schoonouders is antwoordde je
Ik kan een en ander geloof ik niet goed met elkaar rijmen.
En een partner die elke week bij zijn/haar ouders wil gaan zitten, dat zou ik al vervelend vinden, maar een partner die ook nog zou verwachten dat ik iedere keer meega, daar zou ik ook lastig om zijn.
woensdag 24 april 2019 om 10:37
Ik denk dat hier veel meer speelt dan wat je hier in een notendop vertelt.
Je hebt groot gelijk dat je weinig naar je schoonfamilie gaat. Blijkbaar lig je om de een of andere reden niet goed in de groep.
Dat staat echter los van de band die je vriend met zijn ouders heeft. Laat hem gewoon in zijn eentje gaan!
Wat een kul reden ook, dat ze dan zouden kunnen denken dat het niet goed gaat met jullie.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
woensdag 24 april 2019 om 11:27
Is jouw vriend qua karakter / normen en waarden anders dan zijn ouders em broers/zus of hetzelfde?
Mijn man is altijd al het buitenbeentje geweest. Ging als kind zijnde tegen zijn ouders in als hij een andere mening had. Vond wat zijn broers deden niet goed (kattenkwaad, meisjes verslinden e.d.) en deed daar niet aan mee.
En eigenlijk is dat nog steeds zo. Maar mijn man heeft wel moeite om zich los te maken van zijn familie, ook al levert het hem veel frustraties op. Maar door te praten met een therapeut en te lezen beseft hij dat hij nu een eigen leven heeft en eigen gezin en dat hij voor zichzelf en eigen gezin moet zorgen.
Mijn man is altijd al het buitenbeentje geweest. Ging als kind zijnde tegen zijn ouders in als hij een andere mening had. Vond wat zijn broers deden niet goed (kattenkwaad, meisjes verslinden e.d.) en deed daar niet aan mee.
En eigenlijk is dat nog steeds zo. Maar mijn man heeft wel moeite om zich los te maken van zijn familie, ook al levert het hem veel frustraties op. Maar door te praten met een therapeut en te lezen beseft hij dat hij nu een eigen leven heeft en eigen gezin en dat hij voor zichzelf en eigen gezin moet zorgen.
woensdag 24 april 2019 om 12:03
tja, aangezien het toch al zo ongemakkelijk is allemaal kun je net zo goed een keer in de groep gooien dat je het gevoel hebt dat ze niet helemaal blij zijn met jou en of ze je dan willen vertellen waarom zodat iedereen inclusief jij kan zorgen dat een eventueel misverstand uit de wereld wordt geholpen
Lorem Ipsum
woensdag 24 april 2019 om 12:10
Mijn vriend is ook precies zoals jij jouw man omschrijft. Inderdaad altijd wel een buitenbeentje geweest. Hij heeft een goede opleiding gedaan, goeie baan enz. Zijn broers en zus niet. Althans ze hebben wel werk.. maar een stuk minder. (en daar is niets mis mee)sassie24 schreef: ↑24-04-2019 11:27Is jouw vriend qua karakter / normen en waarden anders dan zijn ouders em broers/zus of hetzelfde?
woensdag 24 april 2019 om 13:00
Het klinkt een beetje als wat je over de "zwarte" gemeenschap wel eens hoort. Een kind heeft dan net wat meer bereikt als dat in hun "klasse" de norm is en is vervolgens zijn/haar afkomst aan het verloochenen en doet te "wit". Ik gok dat dit fenomeen bij andere bevolkingsgroepen die zich minderwaardig voelen ook voordoet. Dus een gezin uit de arbeidersklasse met de zoon die dokter is geworden. Aan de ene kant kijken ze er met trots tegen op en aan de andere kant is het een soort koekoeksjong die er toch niet helemaal meer bij hoort. En als hij dan ook nog met een levenspartner uit een ander milieu/klasse komt dan gaat dat wringen. Wat moet hij met zo'n meisje, is verwend, die kijkt vast op ons neer etc. Officieel bestaan rangen en standen niet, maar in het dagelijks leven bestaan de vooroordelen echt nog wel. Ze houden jou op afstand en negeren je. Ga jij nu exact hetzelfde doen dan bevestig je in feite hun vooroordeel. Zie je wel, ze moet ons niet. Ik zou gewoon een keer de meiden inclusief schoonmoeder appen voor een Ladysnight naar de servicebioscoop. Afgezien van een drankje voor/na de film (geef een rondje), hoef je tijdens de film niets te zeggen en praat tijdens het drankje over weer, werk en algemene interesses. Politiek of al te intellectueel zou ik niet doen... Je kunt ook niets doen, maar je kunt er ook in proberen te investeren. Pas je een beetje aan aan hun.
woensdag 24 april 2019 om 13:15
MrsDuck Of misschien gaat het heel eenvoudig om mensen met dezelfde achtergrond en omgeving die elkaar gewoon wat minder te zeggen hebben. Wat is daar nou toch zo vreemd aan?
Ik begrijp niet dat je insinueert dat de zoon en TO misschien het milieu zijn ontgroeid en dat het daar aan zou liggen. Voor hetzelfde geld gaat het hier om een artsenfamilie.
Soms heb je gewoon minder aansluiting met de aanhang van kind of broer/zus. Dat is niemands schuld, dat is dan gewoon zo.
Ik begrijp niet dat je insinueert dat de zoon en TO misschien het milieu zijn ontgroeid en dat het daar aan zou liggen. Voor hetzelfde geld gaat het hier om een artsenfamilie.
Soms heb je gewoon minder aansluiting met de aanhang van kind of broer/zus. Dat is niemands schuld, dat is dan gewoon zo.
woensdag 24 april 2019 om 13:41
Daar is ook niets mee, maar toch werkt dat vaak door als je ouder wordt. Zie het toch vaak om mij heen, je ontwikkeld andere interesses, denkt en doet anders. En daar verandert dan vaak de relatie door. Gewoon omdat je minder samen deelt.
Accepteer dat het zo is, laat je vriend lekker alleen naar zijn ouders gaan. Wat zijn ouders daarvan zullen denken is hun probleem, niet jullie probleem. En neem je vriend ook niet elke week mee naar jouw ouders, kan jij ook prima alleen.
woensdag 24 april 2019 om 13:53
En veel te veel bezig met wat anderen van haar denken. Laat lekker gaan die mensen. Trek je eigen plan, TO.
woensdag 24 april 2019 om 13:58
TO, probeer te accepteren dat niet de hele wereld van je kan houden.
Zoek niet achter iedere blik, ieder woord, een diepere betekenis.
Een vriendin van mij dacht dat haar schoonmoeder haar niet mocht. Op haar trouwfilm speelde ze 100x in slowmotion een stukje af waarin haar schoonmoeder niet zo vriendelijk keek. Naar later bleek, had die vrouw op dat moment last haar rug op een ongemakkelijke stoel.
Neem het gewoon zoals het is en blijf gewoon aardig tegen hen.
Nodig de schoonzussen en schoonmoeder eens uit voor een "meidenavond", met lekker eten en een filmpje. Dat "smeert" de boel.
Zoek niet achter iedere blik, ieder woord, een diepere betekenis.
Een vriendin van mij dacht dat haar schoonmoeder haar niet mocht. Op haar trouwfilm speelde ze 100x in slowmotion een stukje af waarin haar schoonmoeder niet zo vriendelijk keek. Naar later bleek, had die vrouw op dat moment last haar rug op een ongemakkelijke stoel.
Neem het gewoon zoals het is en blijf gewoon aardig tegen hen.
Nodig de schoonzussen en schoonmoeder eens uit voor een "meidenavond", met lekker eten en een filmpje. Dat "smeert" de boel.
woensdag 24 april 2019 om 17:56
Dit
En dit ook allebei.
woensdag 24 april 2019 om 18:10
Dat niet alleen het initiatief moet ook van de ander komen. Familie met wie zij leuke dingen deed nodigt zij niet thuis uit voor wat drinken of een etentje want dat is (misschien) raar...niet zo vreemd dat iemand dan meer op trekt met iemand anders.
Ik denk dat TO juist erg onzeker is en zich daarom probeert te verschuilen achter 'hoe het heurt'.
Het komt niet warm over...van beide kanten niet trouwens.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 24 april 2019 om 22:59
Maar het valt toch op dat 3 schoonzussen duidelijk niets met haar te maken willen hebben en dat schoonvader zijn zoon erop aanspreekt of to wel de juiste voor hem is.
Zoals ik het lees wordt vriend nu min of meer 'gedwongen' door to om te kiezen tussen haar en zijn ouders.
Zoals ik het lees wordt vriend nu min of meer 'gedwongen' door to om te kiezen tussen haar en zijn ouders.
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 25 april 2019 om 01:21
Precies.
Geeft alleen maar gedonder vroeg of laat.
donderdag 25 april 2019 om 01:49
Dus het klikt gewoon niet zo. En toen kwam er iemand waar het wel mee klikte.
Tja daar kun je weinig aan doen hé. Jezelf niet opdringen. En als de broers alleen komen, nou maak het heel gezellig. Nodig wat leuke vriendinnen er bij uit. Komen de dames de keer daarop vanzelf wel weer mee
donderdag 25 april 2019 om 07:45
Hij licht jou er toch uit omdat jij kennelijk iets extra’s hebt gedaan ? “ Apple in het bijzonder” klinkt toch anders als “ al mijn kinderen ....en o ja, ook nog Apple. “
Als jij 4 keer per jaar bij je schoonouders komt en wel elke week bij je ouders snap ik ook wel dat de zus van je vriend en de andere schoonzussen ( die komen wel vaker bij hun schoonouders ? ) daar misschien wat van vinden .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 25 april 2019 om 08:42
Ik zou complete afstand nemen. Als je genegeerd wordt waarom zou je dan daar zitten of wat doen met zijn allen? En de vraag is simpel, wat wil jij met je vriend? Het gaat om jullie relatie en niet om anderen. Hier ook de nodige opmerkingen gehad, kritiek en hoe je het wilt noemen binnen de schoonfamilie. Partner trekt zich van niemand wat aan en kijk waar we nu staan.
En je hoeft je echt niet aan te passen aan anderen om aardig gevonden te worden. Wees jezelf en blijf jezelf. Familie of dat nu je eigen familie is of schoonfamilie die kies je niet uit. Maar jij kan er wel zelf voor kiezen wat voor een relatie je met ze wilt. En dat moet zeker van twee kanten komen. Dikke knuffel!
En je hoeft je echt niet aan te passen aan anderen om aardig gevonden te worden. Wees jezelf en blijf jezelf. Familie of dat nu je eigen familie is of schoonfamilie die kies je niet uit. Maar jij kan er wel zelf voor kiezen wat voor een relatie je met ze wilt. En dat moet zeker van twee kanten komen. Dikke knuffel!
donderdag 25 april 2019 om 08:45
Waarom gaat ie dan niet vaker naar z'n ouders? Vind 4 keer per jaar ook heel erg weinig. Maar zou het raar vinden om dan elke keer met je partner op te komen draven. Dan kan ie z'n ouders toch ook niet echt spreken? En als jij geen klik met die mensen hebt dan blijf je gewoon weg.AppleLief schreef: ↑24-04-2019 08:59We komen er bijna al nooit.... 3 a 4 keer per jaar ongeveer, ik werk ook onregelmatig.. Dus werk vaak in het weekend als hun met elkaar eten. Mijn vriend wil dan ook niet alleen naar zijn ouders, omdat hij dan het beeld zou afgeven dat het ''slecht'' zou gaan met onze relatie..
Ik denk dat ik toch een beetje de boeman van de familie ben geworden, ook omdat mijn schoonouders dus met die meiden ook enorm goed kan. Het boeit mijn vriend allemaal niet zo veel, alleen vind hij het dus erg dat hij zijn ouders zo weinig ziet...
donderdag 25 april 2019 om 08:46
Het is toch logisch dat je je eigen ouders vaak ziet? Dat kan die vent van TO ook doen als ie wil. HIj kan elk weekend naar ze toe rijden. Dat samengeklit in relaties snap ik niet zo. TO kan naar haar ouders terwijl die vriend naar zijn ouders gaat.blijfgewoonbianca schreef: ↑25-04-2019 07:45Als jij 4 keer per jaar bij je schoonouders komt en wel elke week bij je ouders snap ik ook wel dat de zus van je vriend en de andere schoonzussen ( die komen wel vaker bij hun schoonouders ? ) daar misschien wat van vinden .