De '''familie''

23-04-2019 19:33 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even van me afschrijven, ik heb even jullie mening nodig.
Ik heb nu al ruim 7 jaar een relatie met mijn vriend. De eerste paar jaren kon ik het erg goed met zijn zus vinden, we gingen vaak shoppen en leuke dingen doen. Toen kwam ineens mijn schoonzus in beeld, ik sprak zijn zus steeds minder vaak.
Sinds een aantal maanden heeft zijn andere broer ook een relatie, en wat denk je.... die 3 klikken dus nu heel erg met elkaar.
Zo erg zelfs dat als we dus met de hele familie bij een zijn, ik volledig word genegeerd. Gaan samen op pad, uiteten, shoppen...
Het is niet zo zeer dat ik jaloers ben, maar ik vind het meer vervelend voor mijn vriend... Wij worden nu gewoon nergens meer voor uigenodigd.
Ik doe mijn best om contact met ze te krijgen, maar het lukt op een of andere manier gewoon niet.. Het is zo ongemakkelijk, ik kom er liever ook niet... maar dit kan natuurlijk niet.
anoniem_385399 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 19:39
4.95% gewijzigd
Heel kinderachtig idd. Ik zou je lekker richten op de rest van de familie als jullie bij elkaar zijn.
Hoe is jouw relatie met je schoonouders ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
AppleLief schreef:
23-04-2019 19:38
Met kerst gedaan, alleen zijn broers kwamen zonder aanhang.
Jezus wat lullig.
Belg007 schreef:
23-04-2019 20:00
Ik zou het zo laten.

En aan man de keuze laten of hij probeert nog wat leven te krijgen in de relatie met zijn broers en zus.

Dat Sint-gedicht zou ik overigens gewoon als "verplichte meuk" zien.
Geen gedicht was nogal stom geweest en was waarschijnlijk de ouders teveel opgevallen.

Ik zou netjes op uitnodigingen die je zinnen verschijnen, maar voor de rest echt geen vriendschap gaan zoeken in iets waar niks in te pompen valt. Verspilling van je energie.
Hij heeft wel dagelijks app contact met de familie (broers) Het klinkt heel raar.. maar ik zie er gewoon tegenop om ooit te trouwen, dan bedenk ik me dus; ik moet hun ook uitnodigen.. En natuurlijk hoef ik dan niets te zeggen, maar toch...
Middelbare school gedrag.
Met dat soort mensen zou ik zo weinig mogelijk tijd willen doorbrengen.
Mijn ene schoonzus is heel dik met schoonfamilie leden.
Ik ben nu 20 jaar in de familie en na een paar jaar kwamen ze erachter dat ik wel wat leukers te doen had dan shoppen in provinciestadjes of ladiesnight in de bios en me niet zat op te vreten van nijd en ellende tijdens hun 'leuke' uitjes. Ik had heus wel meegegaan maar zo niet dan niet.
Toen was het ineens ook minder leuk om samen met elkaar af te spreken/over mij te roddelen en nu hebben ze allemaal gedoetjes onderling.
Ik niet en ik heb het er 4 keer per jaar best gezellig, als ik ze weer zie.
Je maakt je veel te druk om die meiden. Ga met mensen om die je fijn vindt om om je heen te hebben. En ik zou mezelf al helemaal niet verplicht voelen om al hun verjaardagen enzo af te lopen.
Kan het trouwens zijn dat jullie allemaal nog redelijk jong zijn? (Allemaal pakweg beneden de 30.)

Geef het nog een paar jaar tot er bij een aantal kinderen zijn.
Dan veranderen de verhoudingen en interesses misschien nog wel wat.
blijfgewoonbianca schreef:
23-04-2019 20:06
Hoe is jouw relatie met je schoonouders ?
Prima, we praten gewoon over van alles.. En als we samen met zijn ouders zijn is het echt wel gezellig.
Belg007 schreef:
23-04-2019 20:16
Kan het trouwens zijn dat jullie allemaal nog redelijk jong zijn? (Allemaal pakweg beneden de 30.)

Geef het nog een paar jaar tot er bij een aantal kinderen zijn.
Dan veranderen de verhoudingen en interesses misschien nog wel wat.
Eind 20 inderdaad.. Maar heb nu al echt het idee, als er ooit kinderen komen.. En wij nodigen ze uit, dat ze dan echt niet gaan komen. Net zoals afgelopen maart op de verjaardag van mijn vriend.. De hele familie behalve de ''meiden''
-
Lekker op die ouders richten met familiedingen. Die dames stikken er maar lekker in. Wat flauw om het gesprek niet aan te gaan en kortaf te doen. Houd de eer lekker aan jezelf en laat je niet gekmaken.
AppleLief schreef:
23-04-2019 20:17
Eind 20 inderdaad.. Maar heb nu al echt het idee, als er ooit kinderen komen.. En wij nodigen ze uit, dat ze dan echt niet gaan komen. Net zoals afgelopen maart op de verjaardag van mijn vriend.. De hele familie behalve de ''meiden''
Dan maak je het dus gezellig met wie wel wil komen en wie op zo'n feestjes wel tegen je spreekt.

Zijn dat zijn broers en zijn ouders ... ook goed.
De rest heeft brute pech dat ze een leuk feestje missen.
Zijn ze jaloers op jullie ofzo?
AppleLief schreef:
Wat flauw van die broers en de vrouwen. Je vriend mag daar zijn broers/zussen zeker op aanspreken, dat hij teleurgesteld is dat de vrouwen niet meekomen. Wellicht dat er dan iets uitkomt?
AppleLief schreef:
23-04-2019 20:16
Prima, we praten gewoon over van alles.. En als we samen met zijn ouders zijn is het echt wel gezellig.
Durf je het dan niet aan je schoonmoeder te vragen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Balen is dat hè! Ook al heb je misschien niet eens zo heel veel met ze, het is toch gezellig als er onderling gewoon een beetje sociaal wordt gedaan. Ik heb 2 schoonzussen (vrouwen van mijn broers) die 0 interesse in mij of mijn leven tonen. Beiden uitgebreid aan het woord over hun carrières, maar nooit eens aan mij of ons de vraag hoe het gaat. Laat staan een uitnodiging oid. Terwijl eentje in hetzelfde dorp woont.

Ik heb me er ontzettend aan gestoord, maar het maar opgegeven. We spenderen nu meer tijd met de familie van mijn vriends kant. Daar is het simpelweg gezelliger.

Wat ik wel jammer vind is dat we hierdoor ook een band met onze neefjes en nichtjes mis lopen. We nodigen die dus heel proactief uit voor leuke dingen (dierentuin, pretpark et cetera, dingen waar de ouders geen zin of tijd voor hebben) zodat we ze toch af en toe nog zien. Maar dat het nooit vanuit hen komt, doet wel pijn.

Probeer uit de familieband te halen wat jij leuk vindt. En als dat uiteindelijk alleen met de broers blijkt, is dat helaas zo. Het klinkt niet alsof je nou echt wat mist aan ze.
Ik zou me er niet druk om maken, je hoeft toch geen vriendinnen te worden?
Ga gezellig iets ondernemen met mensen die je wel echt leuk vind en waarbij het van 2 kanten komt.
katkaatje schreef:
23-04-2019 20:24
Balen is dat hè! Ook al heb je misschien niet eens zo heel veel met ze, het is toch gezellig als er onderling gewoon een beetje sociaal wordt gedaan. Ik heb 2 schoonzussen (vrouwen van mijn broers) die 0 interesse in mij of mijn leven tonen. Beiden uitgebreid aan het woord over hun carrières, maar nooit eens aan mij of ons de vraag hoe het gaat. Laat staan een uitnodiging oid. Terwijl eentje in hetzelfde dorp woont.

Ik heb me er ontzettend aan gestoord, maar het maar opgegeven. We spenderen nu meer tijd met de familie van mijn vriends kant. Daar is het simpelweg gezelliger.

Wat ik wel jammer vind is dat we hierdoor ook een band met onze neefjes en nichtjes mis lopen. We nodigen die dus heel proactief uit voor leuke dingen (dierentuin, pretpark et cetera, dingen waar de ouders geen zin of tijd voor hebben) zodat we ze toch af en toe nog zien. Maar dat het nooit vanuit hen komt, doet wel pijn.

Probeer uit de familieband te halen wat jij leuk vindt. En als dat uiteindelijk alleen met de broers blijkt, is dat helaas zo. Het klinkt niet alsof je nou echt wat mist aan ze.
Ik begrijp je echt helemaal. Ik zit nu in de fase dat het pijn doet, ik bedenk me nu telkens; zou het toch aan mij liggen? Doe ik iets verkeerds?
Terwijl ik echt niet de moeilijkste persoon op aarde ben.. Baal er gewoon van. Wil het anders zien voor mijn vriend.
Trouwens wel knap dat je jullie neefjes/ nichtjes proactief uitnodigen, ontzettend lief!
roosje1976 schreef:
23-04-2019 20:19
Zijn ze jaloers op jullie ofzo?
Dat kan... mijn moeder zegt dit inderdaad.. Maar dat is wel erg sneu toch?
AppleLief schreef:
Raar.
Hebben jullie niet aan de broers gevraagd waarom de meiden niet kwamen dan?
horenzienenzwijgen schreef:
23-04-2019 20:34
Raar.
Hebben jullie niet aan de broers gevraagd waarom de meiden niet kwamen dan?
Ze hadden al heel lang afgesproken om die ene zondag iets met zn 3e te doen...
Mijn vriend boeit het niet zo, hij vind het wel vervelend dat we er dus niet zo vaak komen omdat ik me dus ongemakkelijk voel.
Ik ben 12,5 jaar samen met mijn man. Hij heeft 2 oudere broers. Wij zijn de eerste die een serieuze relatie kregen. Toen wij gingen trouwen en onze eerste kind kregen, hadden zijn 2 broers geen relatie. Ze kwamen regelmatig bij ons, ook al spraken zij ook regelmatig samen af, maar eigenlijk was dat als kind zijnde al dat die 2 broers veel samen deden.

Toen kreeg broer 2 ongeveer 9 jaar geleden een relatie. En een jaar later werd broer 1 voorgesteld aan een vriendin van schoonzus. Zij spraken regelmatig met hun 4-en af, gingen samen op vakantie. Wij kregen kind 2 en 3 en contact met ons werd steeds minder. Zij wilden ook graag zwanger worden, maar bij beide ging het moeizaam en wij kregen kind 4 en het contact werd daarna nog minder. Hierdoor werden de gesprekken toen we allemaal bij mijn schoonouders waren wat moeilijker. Inmiddels hebben beide broers een kind.

Door de jaren heen is het contact steeds minder geworden, maar met feestdagen wel ineens gezellig willen afspreken. Omdat ze het dan niet kunnen maken om ons niet te vragen? In de zomer gaan ze wel bbq met elkaar, maar ons niet vragen. Ook tussendoor op de koffie moet altijd vanaf onze kant komen. En daar zijn wii nu klaar mee. Dus geen feestdagen met z'n allen bij onze schoonouders, geen initiatief meer vanaf onze kant voor een bakje koffie. En eerlijk gezegd geeft dat best wel wat rust voor nu. Het kostte ons meer energie en gaf meer frustraties dan dat het ons wat oplevert.
sassie24 schreef:
23-04-2019 20:38
Ik ben 12,5 jaar samen met mijn man. Hij heeft 2 oudere broers. Wij zijn de eerste die een serieuze relatie kregen. Toen wij gingen trouwen en onze eerste kind kregen, hadden zijn 2 broers geen relatie. Ze kwamen regelmatig bij ons, ook al spraken zij ook regelmatig samen af, maar eigenlijk was dat als kind zijnde al dat die 2 broers veel samen deden.

Toen kreeg broer 2 ongeveer 9 jaar geleden een relatie. En een jaar later werd broer 1 voorgesteld aan een vriendin van schoonzus. Zij spraken regelmatig met hun 4-en af, gingen samen op vakantie. Wij kregen kind 2 en 3 en contact met ons werd steeds minder. Zij wilden ook graag zwanger worden, maar bij beide ging het moeizaam en wij kregen kind 4 en het contact werd daarna nog minder. Hierdoor werden de gesprekken toen we allemaal bij mijn schoonouders waren wat moeilijker. Inmiddels hebben beide broers een kind.

Door de jaren heen is het contact steeds minder geworden, maar met feestdagen wel ineens gezellig willen afspreken. Omdat ze het dan niet kunnen maken om ons niet te vragen? In de zomer gaan ze wel bbq met elkaar, maar ons niet vragen. Ook tussendoor op de koffie moet altijd vanaf onze kant komen. En daar zijn wii nu klaar mee. Dus geen feestdagen met z'n allen bij onze schoonouders, geen initiatief meer vanaf onze kant voor een bakje koffie. En eerlijk gezegd geeft dat best wel wat rust voor nu. Het kostte ons meer energie en gaf meer frustraties dan dat het ons wat oplevert.
Wat vervelend om dit te lezen. Maar wel knap dat jullie deze keuze hebben gemaakt, af en toe denk ik echt dat ik de enige ben met dit 'probleem' en dat ik dus echt een 'probleemgeval' ben. Ik merk dat het mij ook veel energie kost, en stel me zelf elke keer als we met de hele familie afspreken om mijn best te doen, maar op een of andere manier komen er geen woorden/ gesprekken in mijn hoofd op en voel ik me dus ongemakkelijk, normaal ben ik echt een prater en zeg wat ik denk... Lijkt wel of ik dan een compleet ander persoon ben. :(
Ik ben ook geen vriendinnen met de vriendinnen van mijn broers. Dat ga ik niet forceren, als het klikt, leuk, maar anders niet hoor. Sommige van mijn broers hebben ook echt oersaaie vriendinnen. Één heeft wel een leuke vriendin, maar zij heeft ook zelf al een druk sociaal leven.

Ik vind niet dat je het de anderen kwalijk kunt nemen dat de relatie daar meer natuurlijk verloopt. Soms pas je gewoon minder goed bij elkaar.

Binnen het gezin spreek ik ook vooral met één broer af, niet met de andere en met m’n zus al helemaal niet.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 11:58
31.87% gewijzigd
AppleLief schreef:
23-04-2019 20:36
Ze hadden al heel lang afgesproken om die ene zondag iets met zn 3e te doen...
Mijn vriend boeit het niet zo, hij vind het wel vervelend dat we er dus niet zo vaak komen omdat ik me dus ongemakkelijk voel.

Maar waarom gaat je vriend dan niet zonder jou bij zijn broers en zus op bezoek?

Als die vrouwen niet op jullie uitnodigingen ingaan, dan vervalt toch ook jouw 'plicht' om gezellig te gaan doen bij hen?

Laat je vriend zijn relatie met zijn familie zelf onderhouden en ga mee wanneer jij er zin in hebt maar anders niet.
Dat geeft je vriend de ruimte om zijn contact met zijn familie naar eigen inzicht te onderhouden en geeft minder stress bij jou.

En als er grote familiedingen zijn, dan ben jij toch niet verplicht om bij die vrouwen te hangen?
Je kan toch ook met andere mensen praten?
Of je komt later aan/vertrekt eerder, zodat je niet de hele rit hoeft uit te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven