De '''familie''

23-04-2019 19:33 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even van me afschrijven, ik heb even jullie mening nodig.
Ik heb nu al ruim 7 jaar een relatie met mijn vriend. De eerste paar jaren kon ik het erg goed met zijn zus vinden, we gingen vaak shoppen en leuke dingen doen. Toen kwam ineens mijn schoonzus in beeld, ik sprak zijn zus steeds minder vaak.
Sinds een aantal maanden heeft zijn andere broer ook een relatie, en wat denk je.... die 3 klikken dus nu heel erg met elkaar.
Zo erg zelfs dat als we dus met de hele familie bij een zijn, ik volledig word genegeerd. Gaan samen op pad, uiteten, shoppen...
Het is niet zo zeer dat ik jaloers ben, maar ik vind het meer vervelend voor mijn vriend... Wij worden nu gewoon nergens meer voor uigenodigd.
Ik doe mijn best om contact met ze te krijgen, maar het lukt op een of andere manier gewoon niet.. Het is zo ongemakkelijk, ik kom er liever ook niet... maar dit kan natuurlijk niet.
anoniem_385399 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 19:39
4.95% gewijzigd
blijfgewoonbianca schreef:
25-04-2019 07:45
Hij licht jou er toch uit omdat jij kennelijk iets extra’s hebt gedaan ? “ Apple in het bijzonder” klinkt toch anders als “ al mijn kinderen ....en o ja, ook nog Apple. “

Als jij 4 keer per jaar bij je schoonouders komt en wel elke week bij je ouders snap ik ook wel dat de zus van je vriend en de andere schoonzussen ( die komen wel vaker bij hun schoonouders ? ) daar misschien wat van vinden .
Tja, de band met je eigen ouders vind ik heel anders dan met schoonouders. Ik kwam bij mijn eigen ouders ook veel vaker dan bij mijn schoonouders en mijn man vaker bij zijn eigen ouders dan bij de mijne. Niet meer dan logisch.
AppleLief schreef:
24-04-2019 08:59
Mijn vriend wil dan ook niet alleen naar zijn ouders, omdat hij dan het beeld zou afgeven dat het ''slecht'' zou gaan met onze relatie..
Hij is bang voor kritiek. Je hebt in dezen geen steun aan hem. Hij moet hier echt overheen stappen.
Westerpaviljoen schreef:
23-04-2019 19:56
Boeiend je hebt niet eens iets met ze.
Dit.
Ik zou er echt klaar mee zijn. Nu moet je ze uit gaan nodigen, omdat ze zogenaamd vast niet door hebben dat ze jou aan het buiten sluiten zijn.
Ze zijn echt niet achterlijk hoor.
Zo heb ik sinds kort iemand erbij in de familie (zwagers vriendin) die mij compleet negeert en de laatste keer iedereen gedag zei na een feest behalve mij. Dit vreemde gedrag doet ze vanaf dag 1. Anderen zien het ook, vinden haar niet eens leuk, maar ze doet het niet bij hen. Binnenkort is ze jarig. Drie keer raden of ik ga. :bye:
redbulletje schreef:
25-04-2019 08:45
Waarom gaat ie dan niet vaker naar z'n ouders? Vind 4 keer per jaar ook heel erg weinig. Maar zou het raar vinden om dan elke keer met je partner op te komen draven. Dan kan ie z'n ouders toch ook niet echt spreken? En als jij geen klik met die mensen hebt dan blijf je gewoon weg.
Dit idd
Wat is nu 4x per jaar?
Frankly my dear, I don"t give a damn
sorry foutje
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
calvijn1 schreef:
25-04-2019 11:41
Dit idd
Wat is nu 4x per jaar?
Da’s toch om de paar maanden? Lang niet iedereen zit maandelijks bij zijn ouders.

Maar als vriend meer behoefte heeft, moet ‘ie gewoon zelf gaan. Ze heeft andere plannen/moet werken is een prima reden.
Nitflex schreef:
25-04-2019 12:45
Da’s toch om de paar maanden? Lang niet iedereen zit maandelijks bij zijn ouders.

Maar als vriend meer behoefte heeft, moet ‘ie gewoon zelf gaan. Ze heeft andere plannen/moet werken is een prima reden.
Het punt is dat hij niet zonder haar naar zn ouders wil.
amarna schreef:
25-04-2019 12:54
Het punt is dat hij niet zonder haar naar zn ouders wil.
Snap ik, maar dat is dan toch echt zijn eigen keuze.
Nitflex schreef:
25-04-2019 13:10
Snap ik, maar dat is dan toch echt zijn eigen keuze.
Ok, maar dan moet to niet gaan piepen dat schoonfamilie haar niet mag
Schoonfamilie geeft haar wsch de schuld dat ze hun zoon/broer zo weinig zien en dat klopt.
Ze weet dat vriend niet alleen gaat/wil/durft en toch blijft ze thuis
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
25-04-2019 14:14
Schoonfamilie geeft haar wsch de schuld dat ze hun zoon/broer zo weinig zien en dat klopt.
Ik wil even een lans breken voor TO. Ik las ergens dat TO onregelmatig werkt (neem aan in de zorgsector) en dat ze ook in het weekend werkt.
Dan wordt het wat lastiger om iets af te spreken en is een goede nachtrust / voldoende rust noodzakelijk. TO hierop afbranden is not done.
Vriend heeft de vrijheid om wel te gaan maar doet het niet. Zegt iets over hem en niets over TO.

Zou vriend zonder TO naar schoonfamilie gaan, en er wordt praat over gemaakt waarom ze er niet bij is / geroddeld dat hun relatie wellicht rammelt / slecht is........... zegt meer over schoonfamilie dan over TO. Niet iedereen werkt immers tussen 8-18 uur en op zaterdag/zondag vrij.
In haar werk heeft ze eenmaal te maken met onregelmatige werktijden, wellicht niet fijn voor de familie maar ze hebben er maar mee te dealen.

TO, ik denk dat je er goed aan doet om eens per schoonzus 1-op-1 af te spreken om te gaan lunchen of wat te gaan drinken, gewoon omdat jij je daar prettiger bij voelt.

Hoe goed ben je met schoonmoeder? Zou je eens met haar in gesprek kunnen gaan over wat jou nu zo irriteert en hoe dit op een elegante manier verholpen kan worden? Je hoeft geen vriendinnen te zijn maar een over-koetjes-en-kalfjes gesprek moet toch mogelijk zijn?

Ook zou ik eens heel kritisch kijken naar je hoeveelheid bezoeken aan je eigen familie. Het kan als kwetsend ervaren worden dat jij veel tijd en aandacht hebt voor je eigen familie maar bijna geen voor de familie van je vriend.
Al heb jij niet de interesses als je schoonzussen, je kunt altijd vragen stellen zoals 'ik ben niet zo van de modetrends maar ik zie dat jij wel modebewust bent. Wat vindt jij van bv de kleur geel, zou jij dat dragen et cetera?'

Je komt een beetje over als passief. Persoonlijk denk ik dat daar de crux zit en dan is aan jezelf werken geen luxe.

Nb, de opmerking van je schoonvader is lief........ had terug gekaatst met het antwoord 'bedankt voor het compliment pa'.
calvijn1 schreef:
25-04-2019 14:14
Waarom zou hij niet alleen naar zijn ouders durven? Ik vind zijn reden heel raar en totaal niet realistisch.
AppleLief schreef:
24-04-2019 08:59
We komen er bijna al nooit.... 3 a 4 keer per jaar ongeveer, ik werk ook onregelmatig.. Dus werk vaak in het weekend als hun met elkaar eten. Mijn vriend wil dan ook niet alleen naar zijn ouders, omdat hij dan het beeld zou afgeven dat het ''slecht'' zou gaan met onze relatie..
Ik denk dat ik toch een beetje de boeman van de familie ben geworden, ook omdat mijn schoonouders dus met die meiden ook enorm goed kan. Het boeit mijn vriend allemaal niet zo veel, alleen vind hij het dus erg dat hij zijn ouders zo weinig ziet...
Huh? Dit snap ik niet. Waarom kan hij niet alleen gaan als jij aan het werk bent? Mijn man en ik gaan niet altijd mee naar elkaars familie (en dan zijn we niet eens altijd aan het werk). Als hij naar zijn ouders wil dan doet hij dat toch gewoon?

Ik heb overigens ook geen heel innige band met mijn schoonzus (vrouw van de broer van mijn man), maar we kunnen prima met elkaar overweg. Maar omdat er niet echt gedeelde interesses zijn, we allebei 32 uur werken en zij nog een dochter in de basisschoolleeftijd heeft zien we elkaar zelden. Geen enkel probleem, wat mij betreft. En als we elkaar zien is het gezellig. Prima toch?
The owls are not what they seem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven