De halve vriend

13-01-2009 16:03 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat een paar mensen zich nog het verhaal kunnen herrinnneren, maar ik zal het nog kort schetsen.

Ik, YL, 25, heb een relatie met Om, 22. Hij komt uit engeland en we zijn behoorlijk snel gaan samenwonen, en anderhalf jaar bij elkaar.

hij is nu net 2 weken hier weg, en heeft een klein kamertje gevonden.

Het gaat allemaal zo moeilijk tussen ons. Niets lijkt te werken, altijd die drank van hem, altijd. Ik kan er niet tegen, maar waar ik nog meer niet tegen kan is dat ik niet gewoon de knoop doorhak. Want iedere mongool ziet in dat het niet normaal is dat wanneer je huilt om je overleden broertje met kerst, en je je vriend belt dat die dronken naar je gilt: Het zal wel, ik ben aan het zuipen. Uiteindelijk om 7 uur sochtends belt dat je naar beneden moet komen om de taxi te betalen, je dan eenhalf uur buiten staat in de VRIESkou, en hijdan doodleuk aankomt, was ie tochonderweg gaan pinnen. Ik was toen zo verdrietig, en hij kon allleen maar aan dat duffe bier denken. en dan weer dat agressieve gedrag als ie dronken is, dvd'spelers, tv;s, stoelen, glazen naar mn hoofd gegooid.

Hij verhuisd, had een tv nodig. Omdathij nog steeds geen Nederlands spreekt ik gebeld naar een aanbieder van marktplaats. Ik zou meegaan, want het ding was te groot om alleen te dragen. Hij heeft me 45 minuten laten wachten op het station met -7. En iedereen denkt dan : ja of je gaat gewoon weg. en die mevrouw dan, die aan het wachten is tot je langskomt? die je beloofd hebt langs te komen?

Ik word gek van die beloftes die nooit nagekomen worden, toen we samenwoonden die nachten ,dagen achtereen, van niet thuis komen, zn eigen plan de hele tijd trekken.

Vanavond zou hij langskomen, onze 'date' nu we apart wonen. Gisteren om 12 uur belde ij(snachts, terwijl ik een tentamen had waar ik om 7 uur de trein voor moest hebben) dat hij wel kwam, maar iets later want hij kon via zn werk mee naar een of andere beurs. Jammer maar ok. een uurl ater belt hij op dat hij trouwens wel dronken aankomt dan hier. Toen ik aangaf dat ik dat niet wilde, gunde ik hem zn lolletje niet. Ik huilen, hij ophangen middenin mn gezicht. Maar hij had zo belooofd dat het echt anders zou zijn als we apart woonden, en nog niet.

Het gaat nooit veranderen, iedere idioot ziet dat hij gewoon nog een kleine egoistische puber is die niet klaar is voor een relatie. Waarom kap ik er niet mee, waarom kan ik er niet mee kappen. Ik weet dat er veel van dit soort dingen op het forum staan(ik kon mijn oude topic niet vinden) maar ik snap gewoon niet waarom ik niet ophoud met hem.

Ik hou echt van hem, en ben denk ik ook wel bang om alleen te zijn, maar mijn eigenwaarde is zo gezakt door hem, en zo was ik nooit. dat ik dacht dat ik waardeloos was, door de manier waar op ik mezelf laat behandelen.

Weet iemand wat ik kan doen(behalve de simpele ga weg, je komt er wel overheen), ik wil gewoon echt de stap maken om dan maar alleen en niet zo gelukkig te zijn in plaats van samen en doodongelukkig
Als je bij deze man blijft ontneem je jezelf de kans op een gelukkig leven. Hij zal je altijd ongelukkig maken. Je ontneemt jezelf ook de kans op een leuke relatie. Als jij weer goed in je vel zit ontmoet je vast wel een man die wel goed voor je is.
@ return dat van schriftje ga ik doen idd. Ik loop bij een psychiater , ook vanwege mijn broertje, mijn wat exentrieke familie(die wel heel lief zijn ophun eigen manier), eetproblemen, en ook de relatieproblematiek. Dus ik denk dat ik dat nu nog harder nodig ga hebben.

je tips zijnontzettend lief, maar om eerlijk te zijn heb ik dat wel geprobeerd, maar het kan hem niet zoveel schelen. Oh deur dicht, dan ga ik wel naar de kroeg. Oh hang je op, relaxed dan kan ik dus gewoon gaan doen wat ik van plan was, mezelf de tering in drinken. En dan een laffe sorry. Accepteer je die niet, prima ga ik lekker de kroeg in , meer OM en beer quality time.

Boos worden: Als je boos doet dan heb ik helemaal geen zin meer om langs te komen/blijven/doen wat ik eigenlijk zou doen of je gunt me mijn plzier niet of jij hebt gewoon een raar beeld van de wereld, het is heel normaal om 2 a 3 maal per week een nacht door te halen en niet thuis te komen

Huilen: dat gehuil daar word ik gek van , daar kan ik niet tegen, nu gaik bier drinken

uitmaken: ok, dan ga ik nu een biertje drinken
De kruik gaat net zo lang te water tot hij barst. Eens zal je niet meer bij deze man zijn, d.w.z. op een gegeven moment heb óf jij er genoeg van en dan zal je zien hoe makkelijk het is om hem je leven uit te bannen (zó makkelijk dat je het achteraf ongelooflijk zal vinden dat je zolang bij hem gebleven bent), óf hij heeft genoeg van jou en slaat je de hersens in.
Lieve Yellow

Ik schrik eigenlijk een beetje van je berichtje!

Kan me je verhaal heel goed herinneren, van ongeveer een half jaar geleden ofzo. Toen waren jullie uit elkaar, jij had heel veel verdriet, maar je bent toen ook een nieuwe weg ingeslagen met een nieuwe opleiding zelfs!

Wat is er gebeurd in de tussentijd? Waarom ben je bij deze man teruggegaan? Het was toen al zo destructief waar je mee bezig was! En daar is niets aan veranderd, als ik het zo lees...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hoi EvyBlissy,

ik weet het ook niet. Toch die hoop dat het weer goed zou komen, dat hij deze keer wel echt anders was, en ik anders, wij samen anders....

Dit klinkt ook echt als een of ander naief niet zo slim meisje, die het allemaal nog niet zo goed begrijpt. zelf zou ik me doodergeren als iemand zo was, en ik ben het gewoon. Ik ben zo geworden
quote:yellowlove schreef op 13 januari 2009 @ 16:43:

@ return dat van schriftje ga ik doen idd. Ik loop bij een psychiater , ook vanwege mijn broertje, mijn wat exentrieke familie(die wel heel lief zijn ophun eigen manier), eetproblemen, en ook de relatieproblematiek. Dus ik denk dat ik dat nu nog harder nodig ga hebben.

je tips zijnontzettend lief, maar om eerlijk te zijn heb ik dat wel geprobeerd, maar het kan hem niet zoveel schelen. Oh deur dicht, dan ga ik wel naar de kroeg.

En dan? dan gaat ie toch naar de kroeg? kennelijk komt ie wel weer terug en laat je m dan alsnog binnen, want anders was ie nu wel ergens anders en stond ie nooit meer voor jouw deur. Dus ook als ie uit de kroeg komt, deur dicht. dan gaat ie maar in de kroeg wonen. Vraagt ie om hulp? Ga maar naar de barman.

Oh hang je op, relaxed dan kan ik dus gewoon gaan doen wat ik van plan was, mezelf de tering in drinken. En dan een laffe sorry.

En dan? bel jij m terug omdat je bezorgd bent? ga je m uit de kroeg halen? waarom wil jij iets met een man die liever in de kroeg zit dan bij jou?

Accepteer je die niet, prima ga ik lekker de kroeg in , meer OM en beer quality time.

Nou duidelijk toch. dan vraagt ie voortaan ook maar aan zijn biertje om m thuis te brengen en die TV op te halen. Kennelijk is er een punt waarop jij wel degelijk weer toegeeft, anders kwam ie niet bij je terug. dat t m niet kan schelen is dus niet waar, jij laat m ermee weg komen. Op het moment dat een vent liever naar de kroeg gaat dan bij mij is, komt ie er ook de volgende ochtend niet meer in. Dan ligt ie maar dood in de goot.

Boos worden: Als je boos doet dan heb ik helemaal geen zin meer om langs te komen/blijven/doen wat ik eigenlijk zou doen of je gunt me mijn plzier niet of jij hebt gewoon een raar beeld van de wereld, het is heel normaal om 2 a 3 maal per week een nacht door te halen en niet thuis te komen

Huilen: dat gehuil daar word ik gek van , daar kan ik niet tegen, nu gaik bier drinken

uitmaken: ok, dan ga ik nu een biertje drinkenOmdat ie weet dat ie toch wer terug kan komen. Uitmaken zou een definiteive grens moeten zijn. Bij jounis het echter mer een soort van smeekbede. Hij heeft al heel lang door dat jijmss af en toe zzachtjes blaft maar nooit bijt. Al jouw argumenten zijn loos en zodra hij even zielig doet neem je m weer terug en loop je de benen uit je lijf. Jij bent zijn deurmatje, zijn voetveeg. Vraag is waarom je dit accepteert. waariom wil je een man die liever aan het bier zit dan bij jou uberhaubt nog? Waarom doe jij jezelf dit aan?
Ik geloof er helemaal niks van dat je nog zoveel van hem houdt. Je denkt dat je niet beter kunt krijgen omdat je eigenwaarde zo laag is. Ieder ander kan zien dat dit maar een egoïstische kleuter is die jou als zijn voetveeg gebruikt. Daar ben je te goed voor. Ik sluit me voor de rest helemaal aan bij de anderen.
Oh, YL toch... Ik hoopte nog zo dat het nu wel goed zou gaan. Groll heeft op zich gelijk, er komt een punt waarop het écht niet meer gaat en dan kun je er wel mee stoppen, blijkbaar is het (ik heb ook nog maanden op ex in kwestie gewacht, totdat ik er ineens achter kwam hoe dat m'n eigenwaarde naar de tering had geholpen, en toen ben ik ermee gestopt. Maar stoppen met wachten is makkelijker dan stoppen met een relatie, denk ik) nog niet zover. Maar het zou zoveel energie schelen, het zou je zoveel goed doen als je er wel een punt achter kon zetten.

Wilde dat ik meer nuttigs kon zeggen, maar ik herinner me nog veel te goed hoe weinig dat opleverde toen iedereen mij afraadde verder te gaan met waar ik mee bezig was. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik zo blij ben dat ik opgehouden ben met die klojo van mij! Ik voelde me al meteen veel beter, en nu, stukje bij beetje, komt ook m'n zelfvertrouwen weer om de hoek kijken. Ik begin een beetje te geloven dat ik heus wel leuk en aantrekkelijk ben kan zijn, heb weer leuke kleren aan (en alles wat eigenlijk niet meer kon aan kleding weggegooid) ik ben met m'n huis bezig. Soms wel allenig, maar beter dan al je hoop stellen op de enige persoon in de wereld die werkelijk helemaal niéts voor je kan betekenen, in positieve zin dan. En ondertussen jezelf maar steeds zwakker, stommer en onnutter gaan voelen.

Sterkte meid
Om maar te beginnen met de goede voornemens.

1 ik ben er trots op dat ik hem vandaag niet toch weer huilend heb opgebeld

2 Ik ben er trots op dat ik iig het probleem erken

3 ik ben trots op mijn haar
WAAROM hou je van hem? En denk je dat het de moeite waard is met deze persoon? Daarbij komt: drank maakt meer kapot dan je lief is
Kom op zeg, dat is toch niet een leven dat je voor jezelf voor ogen hebt, samenzijn met een dronken lor die jou ook nog eens heel naar behandelt.

Ik denk altijd maar zo: ik heb een ander niet nodig om me k*t te voelen, dat kan ik zelf ook wel.

Ik zou het contact helemaal verbreken en als je de neiging hebt om hem te bellen, bel dan een vriendin die het uit je hoofd praat.
Cum non tum age
quote:natadecoco schreef op 13 januari 2009 @ 17:46:

WAAROM hou je van hem? Kan je dat niet gewoon doen? Ik denk vaak om de man die hij eerst was, die zo lief was, en alles voor me deed, en echt zielsveel van me hield. dat ik daarin ben blijven hangen ofzo
Oh please meid, ik zou het wel van de daken willen schreeuwen, je door m'n laptop heen trekken en je door elkaar willen rammelen, maar laat deze man gaan, verbreek al je contact met hem! Hier ga je echt niet gelukkig van worden!

Lees de post van Noa nog maar eens goed door! Daar staat alles in wat ik ook tegen je zou willen zeggen!

Zet 'm op meid, het zal even heel moeilijk zijn, maar je kunt het! Laat hem los, laat hem gaan!

...
Yellowlove, wat vaak helpt in dit soort situaties: wat zou je je zus of een vriendin aanraden als ze jou dit verhaal zou vertellen? Waarom is dat (vermoedelijk) heel anders dan wat je jezelf aanraadt?

En zoals heel veel dingen in het leven zijn ook relaties een kwestie van kosten en baten tegen elkaar opwegen. Blijkbaar zie jij de kosten nu nog als lager dan de baten. Maar is dat echt zo?

Je schrijft dat hij je zelfvertrouwen naar beneden haalt. Ik zou niet weten zelfs wat voor geweldigs daar tegenover moet staan om de balans naar de andere kant te laten doorslaan.

Mijn vermoeden is overigens dat hij hetzelfde redeneert als het om zijn inspanningen gaat. Hij is er bij gebaat jou te behouden (om wat voor selfish reden dan ook), en dus investeert hij net genoeg (lees: doet aardige dingen) om je niet gillend te laten weglopen....
Maak dit tot je nieuwe lijflied:

http://nl.youtube.com/watch?v=Xv6lHwWwO3w
wow dat foute nummer geeft me toch een positief gevoel. Had het nooit verder bekeken dan FOUT, maar die tekst, is eigenlijk toch wel mooi
quote:yellowlove schreef op 13 januari 2009 @ 18:08:

[...]

Kan je dat niet gewoon doen? Ik denk vaak om de man die hij eerst was, die zo lief was, en alles voor me deed, en echt zielsveel van me hield. dat ik daarin ben blijven hangen ofzo

beter geformuleerd waarom HOU je van hem ipv hield.....

het is gewoon een kritische vraag, maar niks ten nadelen van jou...
Als ik het zo lees ben je een superlieve meid! Je hebt altijd voor hem klaargestaan, maar dat is geweest. ik hoop dat je nu niet meer zo voor hem klaar wil staan hoor.

Ik vind de post van return of kreng ook zo mooi! Hopelijk maakt dat het een en ander bij je los.

Mijn eerste gedachte is, ga morgen gelijk naar je huisarts vertel je verhaal, en vraag om een verwijzing naar een goede psycholoog..

Dit kan zo niet meer toch?

Het heeft niet meer zoveel met hem te maken nu. ok hij heeft een alcoholprobleem, en ook al is dat een erg probleem voor hem, jouw hulp heeft hij niet aangepakt, dus dan maar niet....jammer en stom van hem...!

Als de relatie uitmaken niet lukt, ga dan gewoon al wel hulp zoeken, aan jezelf werken...In de spiegel kijken en zeggen; ik ben GVD de moeite waard!

en ik hoop echt dat je dan heel snel de knoop door kan hakken! want ik lees dat dat het enige is wat je wil met hem...
@natadeco: ik bedoelde er ook niet iets naars mee. maar ik wist gewoon niet een beter antwoord te bedenken dan dat. Ik hou ook van mn moeder omdati k van dr hou, heb daar ook nog niet zo over nagedacht waarom precies. Dat bedoelde ik meer, want ik het vind het heel lief dat jij, en de anderen, de moeite nemen om mijn verhaal te lezen en een advies of mening geven. Echt waar

@crazyinlovee. Ik ben bij een psychiater om aan mijn zelfbeeld te werken, dus ik doe mijn best daarmee. Maar het gaat niet zo snel als ik gehoopt had (je kent het wel, de wonderpil, of de wonderzin waardoor je alles in perspectief ziet. die bestaan allebei niet)
Och meid, kies toch alsjeblieft voor jezelf en ga hier met iemand over praten. Met een vriendin of met je zus of moeder, wat dan ook. Wij zitten hier achter de computer jou te vertellen dat je dit niet moet pikken en hem gewoon in z'n sop moet gaar laten koken, maar ik denk dat je het ook heel erg nodig hebt dat iemand dat tegen je zegt. Iemand die van je houdt en het beste met je voor heeft!

Vanachter deze computer dan nog eens: Haal de Playstation en de fiets maar op, of laat het staan, en laat hem kort en bondig weten dat je hem nooit meer wil zien en dat hij het vanaf nu lekker zelf uit kan zoeken. Toedeledokie. Zelfs een Engelsman kan wel verzinnen wat dat betekent.

PS Het lijkt wel alsof al die Engelsen van die alcoholisten zijn...
quote:yellowlove schreef op 13 januari 2009 @ 23:08:

@crazyinlovee. Ik ben bij een psychiater om aan mijn zelfbeeld te werken, dus ik doe mijn best daarmee. Maar het gaat niet zo snel als ik gehoopt had (je kent het wel, de wonderpil, of de wonderzin waardoor je alles in perspectief ziet. die bestaan allebei niet)Ik was een beetje te laat met mijn berichtje posten, dus dat was een beetje mosterd van mij...
het duurde trouwens een behoorlijk tijdje voor ik begreep wat mosterd betekende...

(en nee ik had niet aan de uitdrukking mosterd na de maaltijd gedacht, nou ja ongeveer na 3maanden op het forum wel....)
quote:yellowlove schreef op 13 januari 2009 @ 16:43:

je tips zijnontzettend lief, maar om eerlijk te zijn heb ik dat wel geprobeerd, maar het kan hem niet zoveel schelen. Oh deur dicht, dan ga ik wel naar de kroeg. Oh hang je op, relaxed dan kan ik dus gewoon gaan doen wat ik van plan was, mezelf de tering in drinken. En dan een laffe sorry. Accepteer je die niet, prima ga ik lekker de kroeg in , meer OM en beer quality time.

uitmaken: ok, dan ga ik nu een biertje drinkenJe moet het ook niet uitmaken om hem daarmee een hak te zetten, maar omdat je voor jezelf kiest. Als je dat doet wordt wat hij er van vindt veel minder belangrijk.
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
Kies voor jezelf, het is jouw leven, niet de zijne.

Kop op meis, sterkte
Nou, gelukkig hoefde ik het niet uit te maken, dat deed hij net over de telefoon.

Ik ben zo boos, ik word een beetje het gekke wijf. dat ik echt denk hmm ik zou je kunnen aangeven voor onderhuren, in principe heb ik toch echt die playstation betaald, die laptop van je is op MIJN naam besteld, al je dierbare gitaren staan op mijn naam verzekerd, bladibla. gemeen he, ik weet het.

Ik voelde me zo machteloos, hij zei alleen maar ja het werkt gewoon niet, en ik ga gewoon niets aan mezelf veranderen dus ja.

Ok bedankt he. Jezus hoe kan je zo gevoelloos doen tegen me? Alsof het niets was, we hebben anderhalf jaar samengewoond, en dan doe je zo tegen me. geen aardig woord, geen maar je bent een lieve meid, niets.

Alleen maar: ik wil gewoon graag drinken, en jij wilt dat niet dus dan is het maar uit. Ik wil mezelf niet veranderen, en als jij dat dan ook niet doet is het uit.

Wat moet ik dan in godesnaam nog aan mezelf veranderen, ik ben al te veel veranderd!

Aargh ik zou het liefst nu ook nog met zn beste vriend naar bed gaan ofzo, en zijn moeder voor hoer uitmaken. Wat heb ik me vergist zeg in hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven