De keuzes van 40+
zaterdag 15 oktober 2011 om 21:55
Situatie: Ik, vrouw 40, kinderwens, relatiewens, eigen huis, vaste baan. Hij, man, 42, kinderwens, relatiewens. werkt via uitzendbureau, woont anti-kraak. Verleden waar ik niet heel vrolijk van word (hij), maar realiseer me terdege dat ik ook zo mijn dingen heb Ernstig in dubio of ik verstand of gevoel moet laten zegevieren dan wel laten samenwerken? Wat is wijs en hoe wijs is dat dan? Zouden jullie een relatie aangaan? Wie weet, kan ik met andere zienswijzen een betere keus maken.
zaterdag 15 oktober 2011 om 21:57
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:04
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:09
Wat bedoel je dan met dat verleden? Ik vind het nogal een verschil of iemand bv een crimineel verleden heeft, een drugsverleden, of bv een activist is geweest, een flierefluiter/levensgenieter en daardoor niet zoveel heeft opgebouwd.
In het eerste geval neig ik naar Nee, in het 2e geval zeker naar Ja. Ik hou van vrije geesten, mensen die leven naar wat ze voelen en zo gelukkig zijn.
In het eerste geval neig ik naar Nee, in het 2e geval zeker naar Ja. Ik hou van vrije geesten, mensen die leven naar wat ze voelen en zo gelukkig zijn.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:11
Hoe kan denk je dat hij de verantwoording voor een eventueel kindje gaat nemen als hij blijkbaar nu al niet verantwoording neemt voor zichzelf in zijn leven?
Echt een vraag. Hoe zie jij hem dit doen?
Echt een vraag. Hoe zie jij hem dit doen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:11
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 22:07:
Mijn verstand zegt enerzijds dat ik het niet moet doen omdat hij niet echt verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven neemt en anderzijds dat je nooit garanties hebt en het misschien wel helemaal goedkomt als ik erin duik.Op welke manier neemt hij geen verantwoordelijkheid voor zijn leven?
Mijn verstand zegt enerzijds dat ik het niet moet doen omdat hij niet echt verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven neemt en anderzijds dat je nooit garanties hebt en het misschien wel helemaal goedkomt als ik erin duik.Op welke manier neemt hij geen verantwoordelijkheid voor zijn leven?
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:12
Je weet nooit wat de toekomst met zich brengt. Ik hoorde van iedereen dat ik een grove fout maakte 16 jaar geleden, toen ik met iemand trouwde die ik een jaar kende en uit een islamitisch land komt, dat ik naar Nederland bij hem kwam wonen waar ik de taal niet kende, dat we geen baan hadden. Maar na 16 jaar, twee kinderen en ups en downs zijn we nog samen.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:12
quote:MEFS schreef op 15 oktober 2011 @ 22:09:
Ik zou de risico nemen, maar eerst kijken wat het fout kan gaan als het fout gaat, en dat is dat je als alleenstaande moeder moet gaan, mocht je kinderwens in vervulling gaan. Kan je dat wel aan?
En heb je voor de rest van je leven met iemand te maken waar je geen behoefte aan hebt...
TO: waarom woont hij anti-kraak? Waarom werkt hij via een uitzendbureau? Als dat bijv. is omdat hij na een verbroken relatie geen woonruimte heeft, is dat wat anders dan dat hij geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Mbt werk idem dito. Is dat omdat hij vanuit een situatie van werkloosheid komt? Of een andere reden.
Ik zou de risico nemen, maar eerst kijken wat het fout kan gaan als het fout gaat, en dat is dat je als alleenstaande moeder moet gaan, mocht je kinderwens in vervulling gaan. Kan je dat wel aan?
En heb je voor de rest van je leven met iemand te maken waar je geen behoefte aan hebt...
TO: waarom woont hij anti-kraak? Waarom werkt hij via een uitzendbureau? Als dat bijv. is omdat hij na een verbroken relatie geen woonruimte heeft, is dat wat anders dan dat hij geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Mbt werk idem dito. Is dat omdat hij vanuit een situatie van werkloosheid komt? Of een andere reden.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:13
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:15
@MEFS Dat kan ik zeker aan omdat ik genoeg mensen om mij heen heb, die me willen helpen.
@TheEmpress Het is zeker geen crimineel verleden, want geloof me, dan was ik nu niet in dubio. Laat ik zeggen dat ie in het verleden ook niet echt enorm verantwoordelijkheid voor zijn leven nam. En ja ik houd ook van vrije geesten, maar ook wel enigszins van zekerheden...
@TheEmpress Het is zeker geen crimineel verleden, want geloof me, dan was ik nu niet in dubio. Laat ik zeggen dat ie in het verleden ook niet echt enorm verantwoordelijkheid voor zijn leven nam. En ja ik houd ook van vrije geesten, maar ook wel enigszins van zekerheden...