De keuzes van 40+

15-10-2011 21:55 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Ik, vrouw 40, kinderwens, relatiewens, eigen huis, vaste baan. Hij, man, 42, kinderwens, relatiewens. werkt via uitzendbureau, woont anti-kraak. Verleden waar ik niet heel vrolijk van word (hij), maar realiseer me terdege dat ik ook zo mijn dingen heb Ernstig in dubio of ik verstand of gevoel moet laten zegevieren dan wel laten samenwerken? Wat is wijs en hoe wijs is dat dan? Zouden jullie een relatie aangaan? Wie weet, kan ik met andere zienswijzen een betere keus maken.
Een relatie alsin samen een toekomst opbouwen? Of moet de eerste zoen nog uitgedeeld worden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lijkt me dat deze meneer eerst maar eens een volwassen leven moet gaan leiden. Heb je echt vertrouwen in een toekomst met hem, of zijn het je eierstokken die rammelen?
Samen een toekomst opbouwen. En nee gezoend is er wel al. :-)
@ Nike Hij zegt dit aan te willen pakken met mij samen. Garanties krijg ik uiteraard niet (ik zou de eerste zijn
Ben je verliefd?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe lang kennen jullie elkaar?
Dat begint langzaamaan te komen. Het is een superlieve en slimme man!
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 21:59:

Samen een toekomst opbouwen. En nee gezoend is er wel al. :-)Wat zegt je verstand dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
We kennen elkaar nu een paar maanden.
Mijn verstand zegt enerzijds dat ik het niet moet doen omdat hij niet echt verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven neemt en anderzijds dat je nooit garanties hebt en het misschien wel helemaal goedkomt als ik erin duik.
Ik zou de risico nemen, maar eerst kijken wat het fout kan gaan als het fout gaat, en dat is dat je als alleenstaande moeder moet gaan, mocht je kinderwens in vervulling gaan. Kan je dat wel aan?
Wat bedoel je dan met dat verleden? Ik vind het nogal een verschil of iemand bv een crimineel verleden heeft, een drugsverleden, of bv een activist is geweest, een flierefluiter/levensgenieter en daardoor niet zoveel heeft opgebouwd.

In het eerste geval neig ik naar Nee, in het 2e geval zeker naar Ja. Ik hou van vrije geesten, mensen die leven naar wat ze voelen en zo gelukkig zijn.
Hoe kan denk je dat hij de verantwoording voor een eventueel kindje gaat nemen als hij blijkbaar nu al niet verantwoording neemt voor zichzelf in zijn leven?

Echt een vraag. Hoe zie jij hem dit doen?
Ik zie geen problemen in uitzendbanen of anti-kraak wonen. Dat is gewoon a free spirit, geen drugsverslaafde ofzo.
Wat maakt het nou uit dat 'ie antikraak woont en via het uitzendbureau werkt? Het gaat toch om hém, niet om z'n status of bezit?
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 22:07:

Mijn verstand zegt enerzijds dat ik het niet moet doen omdat hij niet echt verantwoordelijkheid voor zijn eigen leven neemt en anderzijds dat je nooit garanties hebt en het misschien wel helemaal goedkomt als ik erin duik.Op welke manier neemt hij geen verantwoordelijkheid voor zijn leven?
Je weet nooit wat de toekomst met zich brengt. Ik hoorde van iedereen dat ik een grove fout maakte 16 jaar geleden, toen ik met iemand trouwde die ik een jaar kende en uit een islamitisch land komt, dat ik naar Nederland bij hem kwam wonen waar ik de taal niet kende, dat we geen baan hadden. Maar na 16 jaar, twee kinderen en ups en downs zijn we nog samen.
quote:MEFS schreef op 15 oktober 2011 @ 22:09:

Ik zou de risico nemen, maar eerst kijken wat het fout kan gaan als het fout gaat, en dat is dat je als alleenstaande moeder moet gaan, mocht je kinderwens in vervulling gaan. Kan je dat wel aan?

En heb je voor de rest van je leven met iemand te maken waar je geen behoefte aan hebt...

TO: waarom woont hij anti-kraak? Waarom werkt hij via een uitzendbureau? Als dat bijv. is omdat hij na een verbroken relatie geen woonruimte heeft, is dat wat anders dan dat hij geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Mbt werk idem dito. Is dat omdat hij vanuit een situatie van werkloosheid komt? Of een andere reden.
quote:iris1969 schreef op 15 oktober 2011 @ 22:11:

Ik zie geen problemen in uitzendbanen of anti-kraak wonen. Dat is gewoon a free spirit, geen drugsverslaafde ofzo.Ja, of door schulden geen huurwoning kunnen betalen..(die variant heb ik ook wel eens gehoord van een man van 57!).
@MEFS Dat kan ik zeker aan omdat ik genoeg mensen om mij heen heb, die me willen helpen.

@TheEmpress Het is zeker geen crimineel verleden, want geloof me, dan was ik nu niet in dubio. Laat ik zeggen dat ie in het verleden ook niet echt enorm verantwoordelijkheid voor zijn leven nam. En ja ik houd ook van vrije geesten, maar ook wel enigszins van zekerheden...
2 van mijn (hoogopgeleide) vriendinnen wonen anti-kraak. Puur omdat het goedkoop is en gezellig. Niks mis mee.
quote:Marahbloem schreef op 15 oktober 2011 @ 22:13:

[...]

Ja, of door schulden geen huurwoning kunnen betalen..(die variant heb ik ook wel eens gehoord van een man van 57!).Dat is waar, ik dacht aan een vrije keuze.
Een vent met een uitzendbaantje vind ik geen goed uitgangspunt voor het stichten van een gezin.
Hij woont anti-kraak en werkt via uitzendbureau omdat het hem allemaal niet zo boeit, hij vindt dat onbelangrijke zaken, maar wil dit voor een relatie wel veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven