De keuzes van 40+
zaterdag 15 oktober 2011 om 21:55
Situatie: Ik, vrouw 40, kinderwens, relatiewens, eigen huis, vaste baan. Hij, man, 42, kinderwens, relatiewens. werkt via uitzendbureau, woont anti-kraak. Verleden waar ik niet heel vrolijk van word (hij), maar realiseer me terdege dat ik ook zo mijn dingen heb Ernstig in dubio of ik verstand of gevoel moet laten zegevieren dan wel laten samenwerken? Wat is wijs en hoe wijs is dat dan? Zouden jullie een relatie aangaan? Wie weet, kan ik met andere zienswijzen een betere keus maken.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:50
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 22:46:
@TheEmpress Ja, ik word zeker blij van hem als ik hem zie (en schaam me voor hem als hij met een straatmuzikant mee gaat zingen en dansen
)
Och toch. Waanzinnig klinkt die man. Ik hou ervan! Heerlijk, dit zijn mensen die authentiek zijn, en dat pure, dat zie je zelden. Ik zou ervoor tekenen. Ik vind dit een van de mooiste eigenschappen die een mens kan bezitten. Eerlijk waar, anderen 'zien' en met elkaar genieten.
Maar jij moet er mee leven, en dat kun je alleen zelf beslissen.
@TheEmpress Ja, ik word zeker blij van hem als ik hem zie (en schaam me voor hem als hij met een straatmuzikant mee gaat zingen en dansen
Och toch. Waanzinnig klinkt die man. Ik hou ervan! Heerlijk, dit zijn mensen die authentiek zijn, en dat pure, dat zie je zelden. Ik zou ervoor tekenen. Ik vind dit een van de mooiste eigenschappen die een mens kan bezitten. Eerlijk waar, anderen 'zien' en met elkaar genieten.
Maar jij moet er mee leven, en dat kun je alleen zelf beslissen.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:51
quote:Henkjan41 schreef op 15 oktober 2011 @ 22:25:
[...]
De meeste vrouwen willen in status omhoog gaan.
Zijn status is lager dan de jouwe.
Hoe kijk je hier tegenaan?Laten we hopen dat dit een achterhaalde gedachte is voor de meeste vrouwen.
[...]
De meeste vrouwen willen in status omhoog gaan.
Zijn status is lager dan de jouwe.
Hoe kijk je hier tegenaan?Laten we hopen dat dit een achterhaalde gedachte is voor de meeste vrouwen.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:51
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 22:46:
)Dat is de free spirit in hem, dat vind je leuk of dat haat je, maar dat kun je niet veranderen. Dat moet je ook niet willen, want dan gaat hij van binnen langzaam dood.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:52
quote:TheEmpress schreef op 15 oktober 2011 @ 22:50:
[...]
Maar jij moet er mee leven, en dat kun je alleen zelf beslissen.Precies dat is toch heerlijk!
[...]
Maar jij moet er mee leven, en dat kun je alleen zelf beslissen.Precies dat is toch heerlijk!
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:56
quote:Bahco schreef op 15 oktober 2011 @ 22:55:
Ik zou eerst voor dat kind gaan en daarna voor een eventuele man. Alleen voor het eerste geldt een uiterste houdbaarheidsdatum, tenminste voor je voortplantingsorganen. Die man kan rustig wachten, tot je 80ste eventueel.Er voor uitkomen dat dit je drijft voorkomt dat je zowel jezelf als een ander voor de gek houd.
Ik zou eerst voor dat kind gaan en daarna voor een eventuele man. Alleen voor het eerste geldt een uiterste houdbaarheidsdatum, tenminste voor je voortplantingsorganen. Die man kan rustig wachten, tot je 80ste eventueel.Er voor uitkomen dat dit je drijft voorkomt dat je zowel jezelf als een ander voor de gek houd.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:57
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 22:53:
@TheEmpress. Dankjewel. Door dit topic en door mezelf heb ik een van mijn antwoorden gevonden. Door dit op te schrijven voelde ik wat ik vond.
En bedenk, er is geen goed of fout. Het is belangrijk dat je beide jezelf kan blijven, zonder dat je iets in moet leveren.
@TheEmpress. Dankjewel. Door dit topic en door mezelf heb ik een van mijn antwoorden gevonden. Door dit op te schrijven voelde ik wat ik vond.
En bedenk, er is geen goed of fout. Het is belangrijk dat je beide jezelf kan blijven, zonder dat je iets in moet leveren.
zaterdag 15 oktober 2011 om 22:57
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:01
Met 40 jaar ben je m.i. je deadline voor kinderen gepasseerd, dus om nu snel nog even op de valreep met de eerste de beste 'n poging te wagen, lijkt me niet verstandig.
Mocht dat je allemaal geen hol uitmaken, laat je dan bevruchten maar hou 'm er verder buiten. Jij hebt je zaakjes verder namelijk wel voor elkaar en anders ben jij 't die zometeen die man financieel moet gaan onderhouden.
Mocht dat je allemaal geen hol uitmaken, laat je dan bevruchten maar hou 'm er verder buiten. Jij hebt je zaakjes verder namelijk wel voor elkaar en anders ben jij 't die zometeen die man financieel moet gaan onderhouden.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:03
Over aannames gesproken. Je schrijft een paar cijfers op en gelijk gun ik ineens iemand iets niet.
Maargoed.
Gewenst zijn is belangrijker dan de leeftijd van de ouders. Vooruit. Dat betekent niet dat de leeftijd van je ouders onbelangrijk is. Helemaal in de puberteit.
Jij hebt de afgelopen 10 jaar de trein gemist. In je eigen woorden, te kieskeurig. Prima eigenschap overigens.
Gevolg is wel dat je nu op zeer late leeftijd alsnog het hele pakket wil.
En het gevolg van je keuzes is dat dit niet meer kan. (Schiet me maar af, 40 is te laat voor een eerste en daar blijf ik, in belang van het kind, achter staan. Ik heb beroepsmatig, helaas maar waar, voorbeelden te over).
Gelukkig mag iedereen zijn zegje doen. Ik lees veel eigenbelang in de reacties en tot mijn post geen belang van het kind. Vandaar mijn inbreng.
Rest me niets anders dan je veel succes te wensen.
Maargoed.
Gewenst zijn is belangrijker dan de leeftijd van de ouders. Vooruit. Dat betekent niet dat de leeftijd van je ouders onbelangrijk is. Helemaal in de puberteit.
Jij hebt de afgelopen 10 jaar de trein gemist. In je eigen woorden, te kieskeurig. Prima eigenschap overigens.
Gevolg is wel dat je nu op zeer late leeftijd alsnog het hele pakket wil.
En het gevolg van je keuzes is dat dit niet meer kan. (Schiet me maar af, 40 is te laat voor een eerste en daar blijf ik, in belang van het kind, achter staan. Ik heb beroepsmatig, helaas maar waar, voorbeelden te over).
Gelukkig mag iedereen zijn zegje doen. Ik lees veel eigenbelang in de reacties en tot mijn post geen belang van het kind. Vandaar mijn inbreng.
Rest me niets anders dan je veel succes te wensen.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:03