De keuzes van 40+

15-10-2011 21:55 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Ik, vrouw 40, kinderwens, relatiewens, eigen huis, vaste baan. Hij, man, 42, kinderwens, relatiewens. werkt via uitzendbureau, woont anti-kraak. Verleden waar ik niet heel vrolijk van word (hij), maar realiseer me terdege dat ik ook zo mijn dingen heb Ernstig in dubio of ik verstand of gevoel moet laten zegevieren dan wel laten samenwerken? Wat is wijs en hoe wijs is dat dan? Zouden jullie een relatie aangaan? Wie weet, kan ik met andere zienswijzen een betere keus maken.
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 22:15:

@TheEmpress Het is zeker geen crimineel verleden, want geloof me, dan was ik nu niet in dubio. Laat ik zeggen dat ie in het verleden ook niet echt enorm verantwoordelijkheid voor zijn leven nam. En ja ik houd ook van vrije geesten, maar ook wel enigszins van zekerheden...

Ja, die heb je nooit. Heel simpel. Als er geen sprake is van een crimineel/drugverleden oid, maar wel sprake van liefde: Ga ervoor!

Aan de andere kant...er is twijfel bij jou, waarom is dat? Is dit puur de reden, of ben je soms naar redenen aan het zoeken om de relatie te verbreken...?
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 22:15:

@MEFS Dat kan ik zeker aan omdat ik genoeg mensen om mij heen heb, die me willen helpen.

@TheEmpress Het is zeker geen crimineel verleden, want geloof me, dan was ik nu niet in dubio. Laat ik zeggen dat ie in het verleden ook niet echt enorm verantwoordelijkheid voor zijn leven nam. En ja ik houd ook van vrije geesten, maar ook wel enigszins van zekerheden...Als je van zekerheden houdt moet je misschien verder zoeken, jammer alleen van deze leuke man...
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 22:18:

Hij woont anti-kraak en werkt via uitzendbureau omdat het hem allemaal niet zo boeit, hij vindt dat onbelangrijke zaken, maar wil dit voor een relatie wel veranderen.Oei, hij moet veranderen omdat hij dat wil, niet omdat het moet.
quote:zammm schreef op 15 oktober 2011 @ 22:17:

Een vent met een uitzendbaantje vind ik geen goed uitgangspunt voor het stichten van een gezin.Nee dan kan hij beter interimmer worden. Dezelfde vrijheid, maar wel veel beter betaalt.
Een paar maanden... wacht nou eerst maar eens een jaar af.
Ooh is het pas kort? Tja dan is alles nog mogelijk. Ga gewoon daten en kijk wat er van komt.
quote:iris1969 schreef op 15 oktober 2011 @ 22:19:

[...]

Oei, hij moet veranderen omdat hij dat wil, niet omdat het moet.Nou ja, hij is wel bereid voor de relatie meer zekerheden te scheppen. Dat vind ik eigenlijk al heel wat. Niet nodig, vind ik. Maar hij neemt TO serieus, dat opzich vind ik al bijzonder.
quote:zammm schreef op 15 oktober 2011 @ 22:20:

Een paar maanden... wacht nou eerst maar eens een jaar af.De biologische klok tikt...
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 21:55:

Situatie: Ik, vrouw 40, ... eigen huis, vaste baan. Hij, ... werkt via uitzendbureau, woont anti-kraak.

De meeste vrouwen willen in status omhoog gaan.

Zijn status is lager dan de jouwe.

Hoe kijk je hier tegenaan?
@TheEmpress We hebben "officieel" nog geen relatie. En nee ik zoek zeker geen redenen om dat wat we hebben te verbreken. Wat geeft jou die indruk?

Ik twijfel omdat ik, wanneer ik voor mezelf een ideale situatie, man, relatie uitteken, dit niet dat is. Maar ideaal is het natuurlijk nooit, ben ik ook zeker niet!! Daarnaast spelen er nog wat zaken die ik hier niet kwijt wil. Wat ik hier heb beschreven zijn de hoofdzaken.

@Iris1969 hij wil dit dus veranderen voor een relatie, dit moet hij niet.
@Henkjan41 dat vind ik totaal onbelangrijk.. En zo zie ik dat ook helemaal niet.
Je vindt hem lief en slim.

Ook aantrekkelijk?

Je klinkt niet hoteldebotel.

Je ziet hem als optie. Zou dat ook zo zijn geweest als je 10 jaar jonger zou zijn?
40+2=42.

42+18=60.

Zielig voor dat kind.
@hipslala Ik vind hem lief, slim, aantrekkelijk, grappig. Ik ben niet hoteldebotel, dat ben ik sowieso niet snel, dat "groeit" bij mij. 10 jaar geleden zag ik niemand als optie en serveerde ik iedereen af
quote:TheQ schreef op 15 oktober 2011 @ 22:30:

40+2=42.

42+18=60.

Zielig voor dat kind.

Wat een vreselijke domme opmerking.

Een kind wat zo gewenst is, en in liefde opgroeit is nooit zielig

Veroordelen=zielig!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
@TheQ dankjewel voor je mening, maar dat was de vraag niet.
Dankjewel diaanjte! :-)
Lijkt mij dat je gewoon rammelende eierstokken hebt.
Door je laatste bericht denk ik: Niet doen. Je bent te berekenend bezig, wanneer er echt sprake is van liefde, vallen zaken als anti-kraak wonen en werken via een uitzendbureau in het niet. Dan doet dat er niet toe. Maar dat is niet het enige, er zijn ook nog andere dingen zeg je. Daarbij twijfel je nu al, maak je een vergelijking met je eigen situatie en open je ene topic. Red flags!!!

Ik snap dat je op jouw leeftijd (met kinderwens) een snelle schifting moet maken en je niet een tijdje kunt kijken hoe het loopt, iets dat je wel kunt doen als je 25 bent. Dan zijn er mogelijk weer wat kostbare maanden verspild.

Mijn indruk is: Niet doen. Dat komt door alles wat je zegt, en ook niet zegt eigenlijk.
quote:Henkjan41 schreef op 15 oktober 2011 @ 22:25:

[...]

De meeste vrouwen willen in status omhoog gaan.

Zijn status is lager dan de jouwe.

Hoe kijk je hier tegenaan?Goede vraag, dit is down dating. Wil je dat of moet hij zo snel mogelijk gemiddeld worden?
@zammm Klopt dat dat een van de redenen is om dit topic te openen, de kinderwens speelt uiteraard een rol, maar juist om dat niet de belangrijkste rol te laten spelen, denk ik er zo goed over na. (te goed misschien wel)

@TheEmpress ik zit een beetje zo in elkaar dat ik alles analyseer, nog eens overweeg enz. Ik neig dan ook naar me maar eens een keertje op glad ijs te begeven en te kijken waar dat me brengt. (weer eens wat anders dan mijn veilige vertrouwde wereldje) Wat een eventueel kind aangaat, ga ik natuurlijk niet over een nacht ijs!!! Dankjewel voor je reacties iig!
quote:iris1969 schreef op 15 oktober 2011 @ 22:20:

[...]

Nee dan kan hij beter interimmer worden. Dezelfde vrijheid, maar wel veel beter betaalt.
Wat zegt je gevoel dan, word je blij van hem, als je hem ziet?
quote:TheQ schreef op 15 oktober 2011 @ 22:30:

40+2=42.

42+18=60.

Zielig voor dat kind.Denk dat gewenst zijn iets belangrijker is dan leeftijd...
@TheEmpress Ja, ik word zeker blij van hem als ik hem zie (en schaam me voor hem als hij met een straatmuzikant mee gaat zingen en dansen :-D)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven