De keuzes van 40+
zaterdag 15 oktober 2011 om 21:55
Situatie: Ik, vrouw 40, kinderwens, relatiewens, eigen huis, vaste baan. Hij, man, 42, kinderwens, relatiewens. werkt via uitzendbureau, woont anti-kraak. Verleden waar ik niet heel vrolijk van word (hij), maar realiseer me terdege dat ik ook zo mijn dingen heb Ernstig in dubio of ik verstand of gevoel moet laten zegevieren dan wel laten samenwerken? Wat is wijs en hoe wijs is dat dan? Zouden jullie een relatie aangaan? Wie weet, kan ik met andere zienswijzen een betere keus maken.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:08
quote:TheQ schreef op 15 oktober 2011 @ 23:03:
Gevolg is wel dat je nu op zeer late leeftijd alsnog het hele pakket wil.
En het gevolg van je keuzes is dat dit niet meer kan. (Schiet me maar af, 40 is te laat voor een eerste en daar blijf ik, in belang van het kind, achter staan. Ik heb beroepsmatig, helaas maar waar, voorbeelden te over).
.
Hoezo is 40 te laat en weet je dat beroepsmatig?
Altijd 'leuke' discussie...wake up, het leven is geen maakbaar plaatje dat volgens vaste patronen verloopt.
Gevolg is wel dat je nu op zeer late leeftijd alsnog het hele pakket wil.
En het gevolg van je keuzes is dat dit niet meer kan. (Schiet me maar af, 40 is te laat voor een eerste en daar blijf ik, in belang van het kind, achter staan. Ik heb beroepsmatig, helaas maar waar, voorbeelden te over).
.
Altijd 'leuke' discussie...wake up, het leven is geen maakbaar plaatje dat volgens vaste patronen verloopt.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:09
quote:Marahbloem schreef op 15 oktober 2011 @ 23:08:
[...]
Altijd 'leuke' discussie...wake up, het leven is geen maakbaar plaatje dat volgens vaste patronen verloopt.Het eitje en het zaad kunnen zwakker van kwaliteit zijn en dat kan gezondheidsrisico's met zich meebrengen bij het kindje.
[...]
Altijd 'leuke' discussie...wake up, het leven is geen maakbaar plaatje dat volgens vaste patronen verloopt.Het eitje en het zaad kunnen zwakker van kwaliteit zijn en dat kan gezondheidsrisico's met zich meebrengen bij het kindje.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:10
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:18
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:18
quote:TheQ schreef op 15 oktober 2011 @ 23:16:
@allen. Ik ben geen medicus. Ik heb geen mening en feitenkennis voor, over en rond de geboorte.
Ik heb wel kennis over kinderen in de puberteit. Daar komen procentueel veel probleemgevallen voor met "oudere" ouders.
Wel eens in Rotterdam Zuid geweest? Hebben allemaal jonge ouders...en giga problemen.
Maar goed, er staat me dus nog wat te wachten. Het zij zo.
@allen. Ik ben geen medicus. Ik heb geen mening en feitenkennis voor, over en rond de geboorte.
Ik heb wel kennis over kinderen in de puberteit. Daar komen procentueel veel probleemgevallen voor met "oudere" ouders.
Wel eens in Rotterdam Zuid geweest? Hebben allemaal jonge ouders...en giga problemen.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:21
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 23:10:
Lieve mensen, heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb mijn antwoord gevonden. Ik ben erg moe en ga dus nu naar bed. Misschien reageer ik morgen weer. De discussie zoals die nu aan het ontstaan is, is niet de discussie die ik voeren wil, maar voel je vrij.Oh maar daar mondt elke discussie hier op het forum op uit. Dus doe geen moeite morgen bij te lezen.
Lieve mensen, heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb mijn antwoord gevonden. Ik ben erg moe en ga dus nu naar bed. Misschien reageer ik morgen weer. De discussie zoals die nu aan het ontstaan is, is niet de discussie die ik voeren wil, maar voel je vrij.Oh maar daar mondt elke discussie hier op het forum op uit. Dus doe geen moeite morgen bij te lezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:22
quote:Marahbloem schreef op 15 oktober 2011 @ 23:18:
[...]
Maar goed, er staat me dus nog wat te wachten. Het zij zo.Eensch (in kwadraat) !!!
[...]
Maar goed, er staat me dus nog wat te wachten. Het zij zo.Eensch (in kwadraat) !!!
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:23
quote:Marahbloem schreef op 15 oktober 2011 @ 23:10:
Iris: 2% kans op down, da's redelijk minimaal. En de meeste baby;s die geboren worden en afwijkingen hebben, komen bij jonge vrouwen voor, omdat zij zich niet laten testen.
Ik had het niet zo zeer over Down, maar over zwakkere kinderen in het algemeen.
Ik geloof je dat jonge vrouwen inderdaad ook kinderen met afwijkingen kunnen krijgen, omdat bij hun de controle veel minder groot is. Krom eigenlijk.
Iris: 2% kans op down, da's redelijk minimaal. En de meeste baby;s die geboren worden en afwijkingen hebben, komen bij jonge vrouwen voor, omdat zij zich niet laten testen.
Ik had het niet zo zeer over Down, maar over zwakkere kinderen in het algemeen.
Ik geloof je dat jonge vrouwen inderdaad ook kinderen met afwijkingen kunnen krijgen, omdat bij hun de controle veel minder groot is. Krom eigenlijk.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:24
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:25
@mienie Fijn dat je al zo snel je antwoorden hebt gevonden. Slaap lekker!
@Marahbloem Het was mij al snel duidelijk vanuit welke invalshoek jij reageert op mijn stelling. Ik misgun niemand iets. Ik vind wel dat veel 40+ vrouwen met eerste kinderwens te weinig nadenken over de belevenis van het aanstaande kind en te veel een soort recht claimen om moeder te mogen worden. Uiteraard hun goed recht, maar ik vind er het mijne van.
En voordat er vanalles verzonnen wordt de feiten maar: Man, 33, 4 kinderen (in 3 keer), relatie van 17 jaar (ja, vroeg al he), monogaam, kieskeurig maar gelukkig al vroeg de juiste gevonden.
@Marahbloem Het was mij al snel duidelijk vanuit welke invalshoek jij reageert op mijn stelling. Ik misgun niemand iets. Ik vind wel dat veel 40+ vrouwen met eerste kinderwens te weinig nadenken over de belevenis van het aanstaande kind en te veel een soort recht claimen om moeder te mogen worden. Uiteraard hun goed recht, maar ik vind er het mijne van.
En voordat er vanalles verzonnen wordt de feiten maar: Man, 33, 4 kinderen (in 3 keer), relatie van 17 jaar (ja, vroeg al he), monogaam, kieskeurig maar gelukkig al vroeg de juiste gevonden.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:25
quote:iris1969 schreef op 15 oktober 2011 @ 22:53:
[...]
Dit is pure biologie: de man is sterk en zorgt (financieel) goed voor het nageslacht. Dat idee zit diep in veel mannen en vrouwen.
Ja, zat ook diep in mij.
Maar... mijn emancipatiedrang is enorm toegenomen de laatste jaren.
[...]
Dit is pure biologie: de man is sterk en zorgt (financieel) goed voor het nageslacht. Dat idee zit diep in veel mannen en vrouwen.
Ja, zat ook diep in mij.
Maar... mijn emancipatiedrang is enorm toegenomen de laatste jaren.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:26
quote:Marahbloem schreef op 15 oktober 2011 @ 23:18:
[...]
Alle kinderen in Rotterdam Zuid?
Goh.
Zou het geen virus zijn, dan?
[...]
Alle kinderen in Rotterdam Zuid?
Goh.
Zou het geen virus zijn, dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:28
quote:Henkjan41 schreef op 15 oktober 2011 @ 23:03:
[...]
Kom op meid, nou maak je zo'n hoogopgeleide en rationele indruk op me ...
Waar is je gevoel voor realiteit?
Meid?
Ik ben heel rëeel en nog man ook....
[...]
Kom op meid, nou maak je zo'n hoogopgeleide en rationele indruk op me ...
Waar is je gevoel voor realiteit?
Meid?
Ik ben heel rëeel en nog man ook....
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:30
zaterdag 15 oktober 2011 om 23:31