De keuzes van 40+

15-10-2011 21:55 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Ik, vrouw 40, kinderwens, relatiewens, eigen huis, vaste baan. Hij, man, 42, kinderwens, relatiewens. werkt via uitzendbureau, woont anti-kraak. Verleden waar ik niet heel vrolijk van word (hij), maar realiseer me terdege dat ik ook zo mijn dingen heb Ernstig in dubio of ik verstand of gevoel moet laten zegevieren dan wel laten samenwerken? Wat is wijs en hoe wijs is dat dan? Zouden jullie een relatie aangaan? Wie weet, kan ik met andere zienswijzen een betere keus maken.
Moet er nu bij mij ook achter 'en nu jij weer?

Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:nouschi schreef op 15 oktober 2011 @ 23:34:

[...]

Moet eigenlijk achter 'en nou jij weer'
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 oktober 2011 @ 23:40:

[...]

On topic, Marahbloem legt terecht de nuance aan en dan vind ik het flauw om een woordspelletje te spelen.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:Bahco schreef op 15 oktober 2011 @ 22:55:

Ik zou eerst voor dat kind gaan en daarna voor een eventuele man. Alleen voor het eerste geldt een uiterste houdbaarheidsdatum, tenminste voor je voortplantingsorganen. Die man kan rustig wachten, tot je 80ste eventueel.Ook eens.
quote:mienie schreef op 15 oktober 2011 @ 22:58:

Snel hè. Ik denk dat ik teveel denk en meer mag genieten van wat er is. Namelijk een erg leuke man!! :-)Maar ja, óók eens...
Waarschijnlijk ben je al afgehaakt door al die stomme zuurbekken hierboven maar ik denk dat ik het in jou situatie wel zou proberen met hem. Je moet even nagaan of je denkt dat je sterk genoeg bent om indien onvermijdelijk de opvoeding grotendeels zelf te doen. In jou geval zou ik misschien aan hem vragen of er ooit grote (misschien psychische) problemen bij hem geweest zijn. Dat zou misschien wat voorspellende waarde voor de toekomst kunnen hebben maar zegt uiteindelijk ook niet alles. Ik zou zeker in het begin niet al teveel financieel commitment met hem aangaan maar dat hoeft ook niet.

Als jij en de vader er zijn voor je kindje als het opgroeit, er goed voor zorgt en er naar luistert, veel liefde, tijd en later goed advies geeft dan gaat dat helemaal goed komen. En dat je door je leeftijd geen kinderen meer zou mogen hebben is natuurlijk het stomste gelul.
Gewoon proberen. Het kan met jan en alleman fout gaan en het kan ook met jan en alleman goed gaan. Je weet het nooit. En geniet ervan!
quote:palanja schreef op 15 oktober 2011 @ 23:24:

[...]

Wat is daar mis mee in een geëmancipeerde wereld?Niemand m/v zit er op te wachten om 12 jaar een ex te onderhouden die al lang en breed achter de horizon verdwenen is.
Het lijkt er op dat je het idee hebt dat dit je laatste kans is op het krijgen van een gezin en kind. Toevallig is hij in de buurt, maar het kan net zo goed de melkboer zijn geweest.

Ik zou nog maar eens heel goed nadenken over waar je mee bezig bent. Rammelende eirerstokken zijn geen goede basis voor dit soort dingen.

Waarom wil je overigens pas op je 40e je eerste kind? En dat nog wel van iemand waar je zwaar aan twijfelt, anders zou je hier geen bericht hebben geplaatst.

Gezien je berichten heb ik niet de indruk dat dit de liefde van je leven is.
Off topic...

Ik heb even zin om een dikke scheet te laten. Kan dat in dit topic??
Dat hij anti kraak woont heeft ook voordelen. Je hoeft niet te discussiëren over wie van de twee nu zijn huis moet verkopen.

Hij woont anti kraak. Jij hebt een eigen huis dus jouw huis is de meest logische keus.

Wat zegt een vaste baan tegenwoordig nog? Door de recessie kan je dan ook over een half jaar op straat staan.

Mensen die via een uitzendbureau werken zijn vaak veel flexibeler en hebben zo een nieuwe uitzendbaan weer. Ik heb genoeg mensen met een vaste baan gezien die dan helemaal instorten en vervolgens twee jaar later nog thuiszitten.

Op oudere leeftijd krijg je geen zwakkere kinderen zoals iemand schreef. Op oudere leeftijd heb je wel meer kans op aangeboren afwijkingen maar dat kan je van te voren laten testen als je dit wil.

Dat je dan grotere kans hebt dat je ouders voortijd overlijden vind ik ook onzin. Tegenwoordig gaat niemand meer van ouderdom dood voor zijn 65e. Ga je eerder dan ligt dit bijna altijd aan een ziekte die je ook kan krijgen als je jonger bent.

Wil je alsnog graag een man en kind dan denk ik wel dat de keuze in mannen niet zo groot is. Mannen van in de veertig gaan dan toch liever voor een vrouw van in de dertig en om nu een kind te krijgen met een man van 60 ja dat vind ik dan wel weer te oud.,
Als het gaat om zwanger worden, dan kun je ook gewoon ergens een shot sperma scoren. Dat is het probleem niet.

Maar ik vraag me altijd af bij die 40+-ers die plotseling haast hebben: waarom is het nog nooit zover gekomen dat je zwanger bent geworden?
@ Sugarmiss: dat is wat de dokter ze tegen mijn zus die op haar 41e plotseling zwanger bleek te zijn. Dat ze een zwakker kind kon krijgen door een zwakker eitje en/of zwakker zaad.
quote:Henkjan41 schreef op 16 oktober 2011 @ 12:05:

Maar ik vraag me altijd af bij die 40+-ers die plotseling haast hebben: waarom is het nog nooit zover gekomen dat je zwanger bent geworden?En hoe komt het dat jij als 40+er nog steeds niet aan de vrouw bent en nog geen nageslacht hebt?
quote:zammm schreef op 16 oktober 2011 @ 12:37:

[...]

En hoe komt het dat jij als 40+er nog steeds niet aan de vrouw bent en nog geen nageslacht hebt?

Heel simpel: vanwege die vrouwen die het zwanger worden tot sintjuttemis bleven uitstellen, of die het te lang uitgesteld hadden waardoor het niet meer mogelijk was.

Met die hoogopgeleide hoog-geemancipeerde hoog-autonome vrouwen verbreek ik gelijk de verbinding.
quote:Henkjan41 schreef op 16 oktober 2011 @ 12:56:

[...]

Heel simpel: vanwege die vrouwen die het zwanger worden tot sintjuttemis bleven uitstellen, of die het te lang uitgesteld hadden waardoor het niet meer mogelijk was.

Met die hoogopgeleide hoog-geemancipeerde hoog-autonome vrouwen verbreek ik gelijk de verbinding.

Volgens mij zijn vrouwen die kinderen willen toch nog altijd in de meerderheid. Volgens mij moet je als man je slag toch wel kunnen slaan bij al die vrouwen die al dik in de 30 zijn voor wie de tijd opeens gaat dringen.

En gewoon zonder condoom neuken als je 'n scharrel hebt, hoe vaak je inmiddels wel niet leest over die 'pil-ongelukjes' had je al makkelijk een nakomeling gehad kunnen hebben.
Optie 1: je wilt hem niet graag genoeg, hij is te anders dan jij.

Optie 2: je wilt hem eigenlijk wel maar je durft niet. Je zoekt nu uitvluchten omdat je doodsbenauwd bent zelf wat losser in het leven te staan.

Alleen jij weet welke het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven