De mokerslag.....
vrijdag 22 augustus 2008 om 07:14
En nu gaat het licht echt uit bij mij.
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
maandag 1 september 2008 om 22:15
Hallo Iry,
ook ik heb je topic gevolgd, en vind je een sterke vrouw. Je mag er zeker zijn. Weet niet goed wat te zeggen, maar:
En wat de sex betreft...zo herkenbaar. Maar ik denk ook, dat je vriend het goed bedoelt door wel met je te knuffelen, en de rest tijdelijk op een laag pitje te zetten...
Succes!
Nicole
ook ik heb je topic gevolgd, en vind je een sterke vrouw. Je mag er zeker zijn. Weet niet goed wat te zeggen, maar:
En wat de sex betreft...zo herkenbaar. Maar ik denk ook, dat je vriend het goed bedoelt door wel met je te knuffelen, en de rest tijdelijk op een laag pitje te zetten...
Succes!
Nicole
maandag 1 september 2008 om 22:20
Ik vond dit zo'n " goed ' stukje op die website, Iry .
Ik eet en leef vooral naar hoe ik mij VOEL. Ik houd een soort van liefdevolle controle over mezelf. Wil ik een mars? Prima. Ook nog een ijsje? Ook goed. Maar ook brood en fruit eten.
Ben ik fit, dan beweeg ik. Ben ik moe, dan hoeft dat niet. Dan zorg ik ervoor dat ik eerder naar bed ga, of een keer goed uit kan slapen.
Alsof je zorgt voor een jong kind. Dat jonge kind ben jij. Je hebt leiding nodig omdat je het alleen nog niet kunt. Kennis (andere gedachten en liefdevol begrip) maakt dat jij de rol van ouder/volwassene op je kunt nemen ten opzichte van het jonge kind in jou, dat nog niet goed voor zichzelf kan zorgen.
Ik eet en leef vooral naar hoe ik mij VOEL. Ik houd een soort van liefdevolle controle over mezelf. Wil ik een mars? Prima. Ook nog een ijsje? Ook goed. Maar ook brood en fruit eten.
Ben ik fit, dan beweeg ik. Ben ik moe, dan hoeft dat niet. Dan zorg ik ervoor dat ik eerder naar bed ga, of een keer goed uit kan slapen.
Alsof je zorgt voor een jong kind. Dat jonge kind ben jij. Je hebt leiding nodig omdat je het alleen nog niet kunt. Kennis (andere gedachten en liefdevol begrip) maakt dat jij de rol van ouder/volwassene op je kunt nemen ten opzichte van het jonge kind in jou, dat nog niet goed voor zichzelf kan zorgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 1 september 2008 om 23:11
-off topic-
hihi Impala....scherpe analyse.....
Helpen is ook niet erg, als het maar niet ten koste gaat van jezelf en niet bedoeld is om een soort van rekening te starten, waarbij de ander liefde enzo moet investeren om niet rood te komen staan. En die leus kende ik nog niet, ff onthouden
-off topic sluiten-
hihi Impala....scherpe analyse.....
Helpen is ook niet erg, als het maar niet ten koste gaat van jezelf en niet bedoeld is om een soort van rekening te starten, waarbij de ander liefde enzo moet investeren om niet rood te komen staan. En die leus kende ik nog niet, ff onthouden
-off topic sluiten-
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
dinsdag 2 september 2008 om 00:02
Ik weet hoe het biologisch werkt als je weinig eet.
19 jaar eetstoornis maakt je zeer deskundig op dat gebied .
Maar het niet kunnen eten bij heftige situaties zal menig vrouw bekend zijn (net als veel eten overigens)
Alleen schuilt daar bij mij een gevaar.
Het niet braken is niet makkelijker als er geen eten in zit.
Ik heb periodes gekend dat zelfs een glas cola light eruit ging.
Het is een drang,een gedachtestoornis,een emotieregelaar.
Juist nu,is het zeer moeilijk.
Ik ben mij bewust dat ik in dissociatieve toestanden zit.Ik heb volgende week een afspraak met mijn psychiater.
Ik zal in overleg gaan wat betreft medicatie.
Ook omdat ik auditieve psychotische verschijnselen heb (al jaren,ik weet er enigzins mee om te gaan).
Allemaal dingen om scherp in de gaten te houden.
Ik ben wel een klein beetje trots....of eerder verbaasd dat ik het vol houd.
Maar jullie hebben allemaal gelijk dat het niet eten geen goed gedrag is.
Ik weet het,en daarom heb ik hulp nodig.
Want in die 19 jaar is mijn ervaring dat ik zo van boulimisch naar anorectisch switch en andersom. Linksom of rechtsom het blijft een hardnekkige stoornis
En dat kan ik in mijn uppie niet oplossen.
Het is niet eens meer op te lossen,mijn doel is ook om het zo goed mogelijk onder controle te houden.
Maar hoe? en wat ik daar voor nodig heb? dat moet ik uit gaan zoeken.
Vriend is...ja ik weet het niet, zijn leventje gaat gewoon door.
Praten komt niet uit zijn initiatief,maar ik laat het ook even de tijd hebben.
Ook dat kan niet ineens veranderen.
Hij vind het onwijs knap van mij dat ik al zoveel aanpak.Hij weet dat dat heel moeilijk is.
Hij geeft aan dat ik nu ook vooral moet kijken om tijd voor mijzelf te nemen zodat het voordeel van uitgeruster zijn ook ten goede van mijn momenten komt.
Hij waakt wel over mijn grenzen tot betrekking van de kinderen.
Dat vind ik moeilijk,maar wel lief.
Ik moet ook beter mijn grenzen stellen en minder pleasen.
Hij heeft inmiddels een advertentie geplaatst voor hulp in de huishouding, dat is dus ook in gang gezet.
Vanavond gaf hij mij een knuffel toen hij naar bed ging en een kus.
En ik denk weer een vetrouwd lachje en glinstering in zijn ogen gezien te hebben.
Heel voorzichtig durf ik een klein beetje vertrouwen te krijgen.
Lief dat jullie hier posten en meeleven en meedenken.
Fijn dat ik een plekje mag hebben hier.
19 jaar eetstoornis maakt je zeer deskundig op dat gebied .
Maar het niet kunnen eten bij heftige situaties zal menig vrouw bekend zijn (net als veel eten overigens)
Alleen schuilt daar bij mij een gevaar.
Het niet braken is niet makkelijker als er geen eten in zit.
Ik heb periodes gekend dat zelfs een glas cola light eruit ging.
Het is een drang,een gedachtestoornis,een emotieregelaar.
Juist nu,is het zeer moeilijk.
Ik ben mij bewust dat ik in dissociatieve toestanden zit.Ik heb volgende week een afspraak met mijn psychiater.
Ik zal in overleg gaan wat betreft medicatie.
Ook omdat ik auditieve psychotische verschijnselen heb (al jaren,ik weet er enigzins mee om te gaan).
Allemaal dingen om scherp in de gaten te houden.
Ik ben wel een klein beetje trots....of eerder verbaasd dat ik het vol houd.
Maar jullie hebben allemaal gelijk dat het niet eten geen goed gedrag is.
Ik weet het,en daarom heb ik hulp nodig.
Want in die 19 jaar is mijn ervaring dat ik zo van boulimisch naar anorectisch switch en andersom. Linksom of rechtsom het blijft een hardnekkige stoornis
En dat kan ik in mijn uppie niet oplossen.
Het is niet eens meer op te lossen,mijn doel is ook om het zo goed mogelijk onder controle te houden.
Maar hoe? en wat ik daar voor nodig heb? dat moet ik uit gaan zoeken.
Vriend is...ja ik weet het niet, zijn leventje gaat gewoon door.
Praten komt niet uit zijn initiatief,maar ik laat het ook even de tijd hebben.
Ook dat kan niet ineens veranderen.
Hij vind het onwijs knap van mij dat ik al zoveel aanpak.Hij weet dat dat heel moeilijk is.
Hij geeft aan dat ik nu ook vooral moet kijken om tijd voor mijzelf te nemen zodat het voordeel van uitgeruster zijn ook ten goede van mijn momenten komt.
Hij waakt wel over mijn grenzen tot betrekking van de kinderen.
Dat vind ik moeilijk,maar wel lief.
Ik moet ook beter mijn grenzen stellen en minder pleasen.
Hij heeft inmiddels een advertentie geplaatst voor hulp in de huishouding, dat is dus ook in gang gezet.
Vanavond gaf hij mij een knuffel toen hij naar bed ging en een kus.
En ik denk weer een vetrouwd lachje en glinstering in zijn ogen gezien te hebben.
Heel voorzichtig durf ik een klein beetje vertrouwen te krijgen.
Lief dat jullie hier posten en meeleven en meedenken.
Fijn dat ik een plekje mag hebben hier.
dinsdag 2 september 2008 om 00:15
hey Iry hier ook nog een dikke van mij.
Ik kan weinig toevoegen aan wat er al door anderen is gezegd, maar ik wil alleen maar zeggen, wees lief voor jezelf, zoals Bianca al zegt, zorg voor jezelf als voor een klein kind.
Het is goed dat je geen eetbuien hebt en niet braakt dat zijn al stappen in de goede richting en daar mag je echt wel trots op zijn! Probeer de laatste stap naar wel eten ook te maken, maar daar mag je best een paar kabouterstapjes van maken, het hoeft niet met zevenmijlslaarzen
Ik kan weinig toevoegen aan wat er al door anderen is gezegd, maar ik wil alleen maar zeggen, wees lief voor jezelf, zoals Bianca al zegt, zorg voor jezelf als voor een klein kind.
Het is goed dat je geen eetbuien hebt en niet braakt dat zijn al stappen in de goede richting en daar mag je echt wel trots op zijn! Probeer de laatste stap naar wel eten ook te maken, maar daar mag je best een paar kabouterstapjes van maken, het hoeft niet met zevenmijlslaarzen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 2 september 2008 om 00:44
om de simpele reden dat je niet alles tegelijk kunt veranderen Impala. Natuurlijk is het niet goed om helemaal niet te eten, maar braken zorgt ook voor een heleboel schade die niet teniet wordt gedaan door het kleine beetje dat er misschien wel wordt opgenomen.
dinsdag 2 september 2008 om 00:46
Het is allebei niet goed voor je lichaam impala.
Maar mijn voeding inname is altijd al minimaal geweest. Daarnaast braakte ik veel.Dubbele belasting dus.
Braken is overigens veel erger voor je lichaam en veel gevaarlijker.
Niet dat ik weinig eten daarmee bagatelliseer.
Maar wat je impliceert is niet waar.
Maar mijn voeding inname is altijd al minimaal geweest. Daarnaast braakte ik veel.Dubbele belasting dus.
Braken is overigens veel erger voor je lichaam en veel gevaarlijker.
Maar wat je impliceert is niet waar.
dinsdag 2 september 2008 om 00:48
Impala heeft gelijk Iry, ik ga dan ook geen complimenten uitdelen. Je zit in crisis en je reageert daar op door terug te vallen op oud gedrag (anorexie en roken). Terwijl het er nu juist om gaat om in dit soort situaties de pijn en de onzekerheid te ondergaan en te leren verdragen. Het neurotische gedrag houdt je weg bij de emoties. Terwijl je nu kan leren dat wanneer de allergrootste angst waarheid wordt (verliezen van de liefde in je leven) je nog steeds kan ademhalen en nog steeds kan leven. De anorexia, het braken, het roken, en is allemaal vermijdingsgedrag. En vermijden moet je om gaan zetten tot verdragen. Dus morgen eten!
dinsdag 2 september 2008 om 00:59
Meds (ik vind je ook nog steeds lief hoor) ,ik weerleg niet dat ik nog steeds eetgestoord bezig ben.
Ik wil alleen geen verkeerde info in dit topic hebben(eigenlijk nergens) mochten er mensen meelezen met een eetstoornis.
Braken is gevaarlijker dan weinig eten.
Bovendien is braken een hardnekkige gewoonte.
Ik heb tot nu toe 9 dagen niet gebraakt.
Dat is de eerste stap voor mij.
Nu zal ik iets met mijn eetpatroon moeten doen.
Voor de eetstoornis heb ik hulp nodig.
Dat kan ik niet zomaar in twee weken tijd veranderen.
Het zou dan immers absurd zijn dat alle intensieve behandelingen niet hebben kunnen slagen.
Ik wil alleen geen verkeerde info in dit topic hebben(eigenlijk nergens) mochten er mensen meelezen met een eetstoornis.
Het zou dan immers absurd zijn dat alle intensieve behandelingen niet hebben kunnen slagen.
dinsdag 2 september 2008 om 00:59
quote:iry schreef op 02 september 2008 @ 00:46:Braken is overigens veel erger voor je lichaam en veel gevaarlijker.
Maar wat je impliceert is niet waar.Hoe kan dat dan? Je kan toch niet meer uitbraken dan er in je maag zit ? Braken is vast slechter voor je tanden en je slokdarm - maar het kan toch niet zo zijn dat je door niet eten minder voedingsstoffen binnen krijgt dan door eten en braken ? En voedingsstoffen zijn toch belangrijker dan je tanden (om het maar eens cru te zeggen).
Maar wat je impliceert is niet waar.Hoe kan dat dan? Je kan toch niet meer uitbraken dan er in je maag zit ? Braken is vast slechter voor je tanden en je slokdarm - maar het kan toch niet zo zijn dat je door niet eten minder voedingsstoffen binnen krijgt dan door eten en braken ? En voedingsstoffen zijn toch belangrijker dan je tanden (om het maar eens cru te zeggen).
.
dinsdag 2 september 2008 om 01:03
quote:iry schreef op 02 september 2008 @ 00:59:
Meds (ik vind je ook nog steeds lief hoor) ,ik weerleg niet dat ik nog steeds eetgestoord bezig ben.
Het zou dan immers absurd zijn dat alle intensieve behandelingen niet hebben kunnen slagen.Meid het is goed dat je niet hebt gebraakt, maar het is niet goed dat je deze gewoonte vervangt door niet eten en roken. Ik snap dat je hulp nodig hebt en dat je dat niet in twee weken verandert. Ik vind ook dat je jezelf die tijd moet geven. Ben je wel eens intern geweest?
Het zou dan immers absurd zijn dat alle intensieve behandelingen niet hebben kunnen slagen.Meid het is goed dat je niet hebt gebraakt, maar het is niet goed dat je deze gewoonte vervangt door niet eten en roken. Ik snap dat je hulp nodig hebt en dat je dat niet in twee weken verandert. Ik vind ook dat je jezelf die tijd moet geven. Ben je wel eens intern geweest?
dinsdag 2 september 2008 om 01:08
quote:meds schreef op 02 september 2008 @ 01:03:
[...]
Meid het is goed dat je niet hebt gebraakt, maar het is niet goed dat je deze gewoonte vervangt door niet eten en roken. Ik snap dat je hulp nodig hebt en dat je dat niet in twee weken verandert. Ik vind ook dat je jezelf die tijd moet geven. Ben je wel eens intern geweest?
dat is dus ook de reden dat ik wel vind dat ze een stapje vooruit heeft gezet. Natuurlijk is het niet goed om het een met het ander te verwisselen, maar je kunt gewoon niet alles in 1 keer veranderen, dat heeft tijd nodig
quote:impala schreef op 02 september 2008 @ 00:59:
[...]
Hoe kan dat dan? Je kan toch niet meer uitbraken dan er in je maag zit ? Braken is vast slechter voor je tanden en je slokdarm - maar het kan toch niet zo zijn dat je door niet eten minder voedingsstoffen binnen krijgt dan door eten en braken ? En voedingsstoffen zijn toch belangrijker dan je tanden (om het maar eens cru te zeggen).je zorgt ook voor ernstige schade aan de slokdarm om maar 1 ding te noemen en je tanden kun je vervangen, maar de slokdarm is een heel ander verhaal.
[...]
Meid het is goed dat je niet hebt gebraakt, maar het is niet goed dat je deze gewoonte vervangt door niet eten en roken. Ik snap dat je hulp nodig hebt en dat je dat niet in twee weken verandert. Ik vind ook dat je jezelf die tijd moet geven. Ben je wel eens intern geweest?
dat is dus ook de reden dat ik wel vind dat ze een stapje vooruit heeft gezet. Natuurlijk is het niet goed om het een met het ander te verwisselen, maar je kunt gewoon niet alles in 1 keer veranderen, dat heeft tijd nodig
quote:impala schreef op 02 september 2008 @ 00:59:
[...]
Hoe kan dat dan? Je kan toch niet meer uitbraken dan er in je maag zit ? Braken is vast slechter voor je tanden en je slokdarm - maar het kan toch niet zo zijn dat je door niet eten minder voedingsstoffen binnen krijgt dan door eten en braken ? En voedingsstoffen zijn toch belangrijker dan je tanden (om het maar eens cru te zeggen).je zorgt ook voor ernstige schade aan de slokdarm om maar 1 ding te noemen en je tanden kun je vervangen, maar de slokdarm is een heel ander verhaal.
dinsdag 2 september 2008 om 01:10
Omdat je electrolyten balans verstoord raakt door braken.
Je verliest meer vocht waardoor je uitdrogings verschijnselen krijgt.
Een lichaam kan niet zo goed tegen weinig vocht.
Je loopt een kaliumtekort op wat o.a een hartinfarct kan veroorzaken.
Je maag maakt een teveel aan maagzuur aan waardoor bij langdurig braken je maag bloedingen kan krijgen of zelfs je maag kan scheuren door aantasting van de maagwand.
Je nieren raken beschadigt door vochtekort en de nierfunctie kan daardoor uitvallen
Und so weiter.
Ik kan een hele lijst plaatsen.
Ik praat de andere gevaren van weinig voedingstoffen binnenkrijgen hiermee niet goed.
Maar het is lichamelijk gezien een grotere aanslag op je lichaam als je veel braakt.
Ik loop al maanden met grote angst rond en ben onder controle bij mijn huisarts,vooral voor de electrolytenbalans.
Regelmatig bloed prikken dus.
Je maag maakt een teveel aan maagzuur aan waardoor bij langdurig braken je maag bloedingen kan krijgen of zelfs je maag kan scheuren door aantasting van de maagwand.
Je nieren raken beschadigt door vochtekort en de nierfunctie kan daardoor uitvallen
Und so weiter.
Ik kan een hele lijst plaatsen.
Ik praat de andere gevaren van weinig voedingstoffen binnenkrijgen hiermee niet goed.
Maar het is lichamelijk gezien een grotere aanslag op je lichaam als je veel braakt.
Ik loop al maanden met grote angst rond en ben onder controle bij mijn huisarts,vooral voor de electrolytenbalans.
Regelmatig bloed prikken dus.
dinsdag 2 september 2008 om 01:15
Ik vervang het overigens niet door niet eten.
Het eetpatroon is hetzelfde gebleven (en roken helaas ook)
Maar door de stress lukt het mij niet om op dit moment meer te eten.
Ik at al weinig alleen door eetbuien kwamen er meer cal binnen die mijn gewicht een beetje op stabiel hield.
Nu vallen die cal. weg,maar is het nog te moeilijk om meer tot mij te nemen.
En ja, het roept mij...pijnlijk ben ik mij daarvan bewust.
Ik heb daarom al contact op laten nemen met mijn eetstoornis kliniek.
Het eetpatroon is hetzelfde gebleven (en roken helaas ook)
Maar door de stress lukt het mij niet om op dit moment meer te eten.
Ik at al weinig alleen door eetbuien kwamen er meer cal binnen die mijn gewicht een beetje op stabiel hield.
Nu vallen die cal. weg,maar is het nog te moeilijk om meer tot mij te nemen.
En ja, het roept mij...pijnlijk ben ik mij daarvan bewust.
Ik heb daarom al contact op laten nemen met mijn eetstoornis kliniek.
dinsdag 2 september 2008 om 01:15
quote:iry schreef op 02 september 2008 @ 01:10:
Ok, ik ben overtuigd. Bedankt voor de uitleg. Maar een stap voorwaarts vind ik het nog steeds niet. Eerder zijwaarts. Maar ik wens je natuurlijk het allerbeste en heel veel sterkte.
Ok, ik ben overtuigd. Bedankt voor de uitleg. Maar een stap voorwaarts vind ik het nog steeds niet. Eerder zijwaarts. Maar ik wens je natuurlijk het allerbeste en heel veel sterkte.
.
dinsdag 2 september 2008 om 01:23
Nee,opname heeft geen zin voor mij,gezien de complexiteit van de problematiek.
Ik heb twee jaar terug contact gehad met een aantal klinieken maar ze nemen mij al zou ik het willen niet in behandeling.
Weinig kans van slagen,dus ik mag geen plek bezet houden van mensen die wel een kans hebben.
Bovendien heb ik kantekeningen bij opname.
Ik ben zeker voorstander voor opname bij mensen die nog geen langdurige eetstoornis hebben.
Maar ik zoek hulp en moet de middelen ook thuis gelijk kunnen oefenen en toepassen.
Er is contact met de kliniek om mee te denken.
Ik ben zelf ook een lijstje aan het samenstellen van instanties die evt potentie hebben om mij hulp te bieden.
Ik heb twee jaar terug contact gehad met een aantal klinieken maar ze nemen mij al zou ik het willen niet in behandeling.
Weinig kans van slagen,dus ik mag geen plek bezet houden van mensen die wel een kans hebben.
Bovendien heb ik kantekeningen bij opname.
Ik ben zeker voorstander voor opname bij mensen die nog geen langdurige eetstoornis hebben.
Maar ik zoek hulp en moet de middelen ook thuis gelijk kunnen oefenen en toepassen.
Er is contact met de kliniek om mee te denken.
Ik ben zelf ook een lijstje aan het samenstellen van instanties die evt potentie hebben om mij hulp te bieden.