Een andere kijk op vreemdgaan

maandag 16 november 2020 om 12:12
Vreemdgaan is iets wat heel veel leed en verdriet kan veroorzaken, maar toch in veel relaties voorkomt. Juist omdat het zoveel leed veroorzaakt, zou je geneigd zijn te vinden dat het er eigenlijk niet zou moeten zijn. Maar het is nou eenmaal. Toch overkomt het veel relaties. En misschien kan er veel leed verzacht worden, als je er iets meer van zou begrijpen. Als het er is, waarom is het er dan?
In deze topic wil ik los van de voor- en nadelen die er aan vastkleven, en los van goed en kwaad, kijken of een vrouw die vreemdgaat dit om andere redenen doet, dan wanneer een man dit doet.
Misschien krijgen we er dan wat meer zicht op, waarom het gebeurt. Het kan ons misschien helpen om de radeloosheid en de machteloosheid, die we er door voelen wat te verzachten.
Ik begin met een voorzetje en daarna een vraag:
Volgens onderzoek uit de gedragswetenschappen vertoont het vrouwelijke in de mens meer neiging tot verbindingen leggen. Het vrouwelijke is meer coöperatief, samenwerkend en zoekt meer naar overeenkomsten. Terwijl het mannelijke meer neiging heeft tot competitief gedrag dat zich uit in concurrentie, polarisatie, onderscheid maken en het zoeken naar verschillen.
Ik geef hier dus geen oordeel dat het een beter is dan het ander. Ze zijn er allebei en allebei noodzakelijk. De voortplanting is fundamenteel gebaseerd op de dynamiek van sekseverschillen, anders zouden we nog niet eens hebben bestaan.
Koppel vrouwelijk niet 100% aan vrouw en mannelijk niet 100% aan man. Want in de natuur komen alle varianten voor van een man die 100% vrouwelijk is tot een vrouw die 100% mannelijk is en alles daar tussenin.
Wel is het zo, dat coöperatief gedrag bij vrouwen overheerst en competitief gedrag bij mannen overheerst. Er bestaat dus zeker een verband tussen vrouw en vrouwelijkheid en man en mannelijkheid.
Wanneer de samenleving aan vrouwelijkheid en mannelijkheid deze fundamentele verschillen toekent, kan ik verwachten dat mannen en vrouwen hun gedrag van vreemdgaan verschillend beleven en het vermoedelijk ook om verschillende redenen zullen doen.
Ik heb het vermoeden dat als een man vreemdgaat, er een grotere kans op echtscheiding is, dan wanneer een vrouw dit doet.
Het mannelijke denkt vanuit OF – OF, of jij blijft mijn geliefde of die andere wordt het.
Het vrouwelijke denkt vanuit EN – EN. Een vrouw zal dus meer neiging hebben om te kijken of er voor haar een mogelijkheid is om met zijn drieën verder te gaan. Zij zal haar man waarschijnlijk meer willen betrekken bij haar minnaar. En het liever niet aansturen op een echtscheiding.
Omdat zij wil verbinden, zal zij misschien de volgende mogelijkheden willen onderzoeken:
Haar oorspronkelijke man bv. zien als haar steun en toeverlaat in haar toekomstplannen met kinderen, gezin, financiën en huishoudelijke omgeving, enz. te realiseren. Kortom haar zorg voor het nageslacht. En haar minnaar meer zien vanuit bv. het op zoek zijn naar goed genetisch materiaal, of omdat ze met hem betere seks heeft dan met haar oorspronkelijke man en misschien, maar dan speculeer ik. Om haar leiderschap te bevestigen. Het zou me niet verbazen als een vrouw, die vreemd gaat weleens van dit scenario gedroomd heeft. En daar later serieuze verlangens naar heeft. En heel misschien haar fantasie zelfs werkelijkheid heeft zien worden.
Om je hier op een zuivere manier en vrij van oordeel, mee bezig te houden, vraagt dat nogal wat van je. Dus ik wil daarom al degenen die dit maar raar vinden, grote afweer voelen en niet bereid zijn om de schaamte even naast je neer te leggen, verzoeken om hier voorlopig eerst alleen maar te lezen, voordat je op het orgel gaat met afwijzingen. Het is een nogal onwennige manier van kijken.
Ik denk dat dit een waagstukje is om het hier transparant met elkaar over te hebben.
Daarom heb ik deze topic ook aan "de peiling" gekoppeld. Want er bestaat ook een grote kans dat we dit met elkaar niet voor elkaar krijgen.
In een forum kun je op twee manieren reageren.
1. Op inhoud
2. Op vorm
Zonder dit verder toe te lichten, wil ik voornamelijk bezig zijn met lezers, die op inhoud reageren. Mensen die het leuker vinden om op vorm te reageren, verzoek ik naar twitter te verhuizen.
Nu mijn vraag:
Zijn er vrouwen die zich herkennen in bovengenoemd scenario?
In deze topic wil ik los van de voor- en nadelen die er aan vastkleven, en los van goed en kwaad, kijken of een vrouw die vreemdgaat dit om andere redenen doet, dan wanneer een man dit doet.
Misschien krijgen we er dan wat meer zicht op, waarom het gebeurt. Het kan ons misschien helpen om de radeloosheid en de machteloosheid, die we er door voelen wat te verzachten.
Ik begin met een voorzetje en daarna een vraag:
Volgens onderzoek uit de gedragswetenschappen vertoont het vrouwelijke in de mens meer neiging tot verbindingen leggen. Het vrouwelijke is meer coöperatief, samenwerkend en zoekt meer naar overeenkomsten. Terwijl het mannelijke meer neiging heeft tot competitief gedrag dat zich uit in concurrentie, polarisatie, onderscheid maken en het zoeken naar verschillen.
Ik geef hier dus geen oordeel dat het een beter is dan het ander. Ze zijn er allebei en allebei noodzakelijk. De voortplanting is fundamenteel gebaseerd op de dynamiek van sekseverschillen, anders zouden we nog niet eens hebben bestaan.
Koppel vrouwelijk niet 100% aan vrouw en mannelijk niet 100% aan man. Want in de natuur komen alle varianten voor van een man die 100% vrouwelijk is tot een vrouw die 100% mannelijk is en alles daar tussenin.
Wel is het zo, dat coöperatief gedrag bij vrouwen overheerst en competitief gedrag bij mannen overheerst. Er bestaat dus zeker een verband tussen vrouw en vrouwelijkheid en man en mannelijkheid.
Wanneer de samenleving aan vrouwelijkheid en mannelijkheid deze fundamentele verschillen toekent, kan ik verwachten dat mannen en vrouwen hun gedrag van vreemdgaan verschillend beleven en het vermoedelijk ook om verschillende redenen zullen doen.
Ik heb het vermoeden dat als een man vreemdgaat, er een grotere kans op echtscheiding is, dan wanneer een vrouw dit doet.
Het mannelijke denkt vanuit OF – OF, of jij blijft mijn geliefde of die andere wordt het.
Het vrouwelijke denkt vanuit EN – EN. Een vrouw zal dus meer neiging hebben om te kijken of er voor haar een mogelijkheid is om met zijn drieën verder te gaan. Zij zal haar man waarschijnlijk meer willen betrekken bij haar minnaar. En het liever niet aansturen op een echtscheiding.
Omdat zij wil verbinden, zal zij misschien de volgende mogelijkheden willen onderzoeken:
Haar oorspronkelijke man bv. zien als haar steun en toeverlaat in haar toekomstplannen met kinderen, gezin, financiën en huishoudelijke omgeving, enz. te realiseren. Kortom haar zorg voor het nageslacht. En haar minnaar meer zien vanuit bv. het op zoek zijn naar goed genetisch materiaal, of omdat ze met hem betere seks heeft dan met haar oorspronkelijke man en misschien, maar dan speculeer ik. Om haar leiderschap te bevestigen. Het zou me niet verbazen als een vrouw, die vreemd gaat weleens van dit scenario gedroomd heeft. En daar later serieuze verlangens naar heeft. En heel misschien haar fantasie zelfs werkelijkheid heeft zien worden.
Om je hier op een zuivere manier en vrij van oordeel, mee bezig te houden, vraagt dat nogal wat van je. Dus ik wil daarom al degenen die dit maar raar vinden, grote afweer voelen en niet bereid zijn om de schaamte even naast je neer te leggen, verzoeken om hier voorlopig eerst alleen maar te lezen, voordat je op het orgel gaat met afwijzingen. Het is een nogal onwennige manier van kijken.
Ik denk dat dit een waagstukje is om het hier transparant met elkaar over te hebben.
Daarom heb ik deze topic ook aan "de peiling" gekoppeld. Want er bestaat ook een grote kans dat we dit met elkaar niet voor elkaar krijgen.
In een forum kun je op twee manieren reageren.
1. Op inhoud
2. Op vorm
Zonder dit verder toe te lichten, wil ik voornamelijk bezig zijn met lezers, die op inhoud reageren. Mensen die het leuker vinden om op vorm te reageren, verzoek ik naar twitter te verhuizen.
Nu mijn vraag:
Zijn er vrouwen die zich herkennen in bovengenoemd scenario?
dinsdag 24 november 2020 om 23:29
En hoe gaat dat? Het loslaten?wivina schreef: ↑24-11-2020 23:18Thanx,
Ik heb niet de bedoeling om neerbuigend te zijn. Als dat zo overkomt, dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Dat is niet mijn bedoeling. Het is ook niet mijn bedoeling om aan anderen te ontfutselen of zij ook gore gedachten hebben.
Bij het hebben van de zg. "bdsm gerelateerde gedachten" heb ik ervaren dat de verleiding groot is om dat met iemand te willen uitleven. Ik had in mijn relatie gemerkt dat dit met mijn vrouw niet zou lukken. Uiteindelijk heeft het bij mij geleid tot het voldoende vinden om ze alleen maar te hoeven vertellen aan haar. En ze daarna proberen los te laten. Dat is allemaal gelukt. Ik hoef ze niet meer met iemand te doen.
Maar het feit dat ik ze na 30 jaar toch aan haar mocht vertellen heeft onze relatie wel gered. Maar we hebben er helaas zo vaak ruzie over gehad en helaas ook te vaak op het randje gestaan om er maar mee te stoppen. Zonder een van ons beiden daar de schuld van te geven, had ik graag gewild dat ik ze vele jaren eerder aan haar had mogen vertellen. Ik vind het belangrijk dat mijn vrouw weet wat er in mij omgaat en omgekeerd. In een relatie vind ik het goed om elkaar goed te kennen. Nadat het eenmaal verteld was, kon ik er makkelijker werk van maken om het los te laten. Vertellen is ook een manier om je fantasieën naar de werkelijkheid te brengen. Ik vind dat wij daar samen veel te lang over gedaan hebben.
In de samenvatting heb ik geprobeerd om duidelijk naar voren te brengen wat ik je hier vertel. De vraag die ik stel aan het einde: Wat zou jij doen?, geeft me misschien een antwoord hoe ik het beter had kunnen doen. Ik ben nooit te oud om te leren.
Dat is alles.

woensdag 25 november 2020 om 06:40
Op 24 november schreef Wivina: "De vraag is toegespitst op het punt in hoeverre jij je partner ruimte zou kunnen geven voor ongebruikelijke gedachten."
Die vraag heb ik proberen te beantwoorden. Maar het antwoord was er één waar jij niets mee kan, maak ik op uit jouw reactie.
Dan zal ik het nog een keer proberen, heel kort te beantwoorden: Het is in een relatie belangrijk dat je open en radicaal eerlijk over je (seksuele) voorkeuren met elkaar communiceert. Mijn partner zou ik alle ruimte kunnen geven om zijn BDSM- gedachten met mij te delen. Maar die heeft hij niet, dus zijn jij en ik denk ik uitgepraat.
Dacht dat je OP erover ging dat je op een andere manier naar vreemdgaan kunt kijken in plaats van hoe de algemene publieke opinie is : "Schop hem de deur uit". Dat het daarna ineens over BDSM gedachten gaat, dat is mijns inziens van een heel andere orde. Heeft niets meer te maken met een andere kijk op vreemdgaan. Ik heb in enkele reacties geprobeerd om met jou in gesprek te kunnen gaan over die andere kijk erop, maar daar ben je compleet aan voorbij gegaan. Mij is nu wel duidelijk waarom, omdat er bij jou iets anders speelde. Ik werd zodoende dus eigenlijk door jouw OP op het verkeerde been gezet.
Succes verder. Je schreef ook nog dat je hiermee hoopt, dat je een antwoord krijgt op "hoe ik het beter had kunnen doen. Ik ben nooit te oud om te leren. Dat is alles." Als dát werkelijk alles is voor jou, dan hoop ik dat je hier nu dan mag leren, dat je niet zo lang met bepaalde gedachten en fantasieën moet blijven rondlopen, dat je ze eerder met je partner moet delen dan pas na 30 jaar. Dus als er nu nog dingen zijn, deel ze dan voortaan meteen met je lieve vrouw. Anders neem je ze misschien wel mee je graf in, als je er weer 30 jaar mee gaat wachten.
Die vraag heb ik proberen te beantwoorden. Maar het antwoord was er één waar jij niets mee kan, maak ik op uit jouw reactie.
Dan zal ik het nog een keer proberen, heel kort te beantwoorden: Het is in een relatie belangrijk dat je open en radicaal eerlijk over je (seksuele) voorkeuren met elkaar communiceert. Mijn partner zou ik alle ruimte kunnen geven om zijn BDSM- gedachten met mij te delen. Maar die heeft hij niet, dus zijn jij en ik denk ik uitgepraat.
Dacht dat je OP erover ging dat je op een andere manier naar vreemdgaan kunt kijken in plaats van hoe de algemene publieke opinie is : "Schop hem de deur uit". Dat het daarna ineens over BDSM gedachten gaat, dat is mijns inziens van een heel andere orde. Heeft niets meer te maken met een andere kijk op vreemdgaan. Ik heb in enkele reacties geprobeerd om met jou in gesprek te kunnen gaan over die andere kijk erop, maar daar ben je compleet aan voorbij gegaan. Mij is nu wel duidelijk waarom, omdat er bij jou iets anders speelde. Ik werd zodoende dus eigenlijk door jouw OP op het verkeerde been gezet.
Succes verder. Je schreef ook nog dat je hiermee hoopt, dat je een antwoord krijgt op "hoe ik het beter had kunnen doen. Ik ben nooit te oud om te leren. Dat is alles." Als dát werkelijk alles is voor jou, dan hoop ik dat je hier nu dan mag leren, dat je niet zo lang met bepaalde gedachten en fantasieën moet blijven rondlopen, dat je ze eerder met je partner moet delen dan pas na 30 jaar. Dus als er nu nog dingen zijn, deel ze dan voortaan meteen met je lieve vrouw. Anders neem je ze misschien wel mee je graf in, als je er weer 30 jaar mee gaat wachten.
anoniem_401749 wijzigde dit bericht op 28-11-2020 17:34
20.42% gewijzigd
woensdag 25 november 2020 om 07:30
Hier sluit ik mij bij aan.stellar schreef: ↑24-11-2020 22:39Zolang jij het goor blijft noemen ga je weinig gelijkgestemden vinden. Maar goed, jij kan (of wil) geen antwoord geven waarom je het goor noemt.
Ik heb eigenlijk weinig zin om jou iets over mijzelf te vertellen maar voor het verderkomen in dit topic is dat wel zo handig.
Jij noemt het goor, ik noem mijn voorkeuren kinky, fetish of gewoon geil. Het is namelijk niet goor en om heel eerlijk te zijn vind ik het een belediging van mijn seksuele voorkeur om het goor te noemen. Ik heb mijn seksualiteit altijd goed kunnen bespreken met mijn partners en zij hun voorkeuren met mij. Gewoon door open en eerlijk te praten.
Maar nogmaals, jij blijft het goor noemen. Is dat jouw kink, draagt dat bij aan het plaatje of vind je het daadwerkelijk goor dat jij die gevoelens koestert?
Aangezien jij blijft herhalen dat je hier niets gaat delen, is mijn bereidwilligheid ook miniem.
Wat ik in mijn sexleven doe noem ik niet goor, maar kinky, geil.
Trouwens, je hoeft niet eens wat te delen, mij een zorg.
Volgens mij wil jij dat wij gaan smeken om je gedachtes. Geeft dat je een kik.
Je wilt dat mensen antwoorden geven, maar stelt geen duidelijke vraag. Althans, niet in je OP. Je wacht net zo lang tot er een antwoord bij zit waar je, je in kunt vinden.
Nogmaals, er leiden meerdere wegen naar rome.
Ja, ik heb op een gegeven moment sexuele voorkeuren ontwikkeld en deze ook met mijn partner gedeeld. En andersom ook. Samen zijn we die gaan verwezenlijken. Het zou toch zonde zijn om er op mijn 80ste achter te komen wat ik eigenlijk had gewild en er nooit wat mee had gedaan.
Je vraag van wat jij er nu mee kan?
Sorry, niks denk ik.
Heel hard, maar he hebt je kans gehad. Je bent halverwege de 70 (als ik mij niet vergis).
Heel veel succes!
Ik ga na 9 dagen dit topic verlaten. Daar ben je, gezien je gesneer richting mijn kant (waarom, geen idee, misschien ben ik te direkt, maar hé, dit is een forum, geen psychologe), ben je daar vast niet rauwig om.
(Ik lees nog wel wat mee, maar zolang jij cirkeltjes blijft draaien, kunnen we met zijn allen wel antwoorden blijven spuwen, en deze telkens anders formuleren, maar komen we nergens.)
Wel grappig vind ik dat jij denkt dat dit soort topics weken blijven.
"We zitten pas op dag 6..."
Zo werkt dat niet. Tenminste niet op een forum.
Het ga je goed
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 26 november 2020 om 08:22
Hoi wivina,
Na al je voiroordelen over forums en de schrijvers hier, bevestig je zelf het grootste....
Je topic is nog geen 10 dagen oud en je bent al gevlogen. Jammer.
Ik hoop dat je nog eens terug komt, ben benieuwd hoe je nu over je situatie denkt.
*of mag je van je vrouw hier niet meer komen? Dat kan natuurlijk ook he?
Na al je voiroordelen over forums en de schrijvers hier, bevestig je zelf het grootste....
Je topic is nog geen 10 dagen oud en je bent al gevlogen. Jammer.
Ik hoop dat je nog eens terug komt, ben benieuwd hoe je nu over je situatie denkt.
*of mag je van je vrouw hier niet meer komen? Dat kan natuurlijk ook he?

donderdag 26 november 2020 om 11:21
Opmerkingen:
Ik heb de eerste opmerkingen opnieuw bekeken en daar een vraag uit proberen te destilleren. In een opmerking zit meestal een vraag verborgen, of er wordt gewoon een vraag gesteld. Als iemand een opmerking plaatst wil hij / zij meestal ook iets weten. Soms worden opmerkingen geplaatst om iemand eens goed op zijn plaats te zetten.
Allemaal oké hoor.
Gestelde vragen aan het begin:
Vraag 01: 2020-11-16 12:17 Waarom ben jij zo verschrikkelijk?
Vraag 02: 2020-11-16 12:17 Denk jij dat je met iets baanbrekends komt?
Vraag 03: 2020-11-16 12:18 Ben jij ontevreden over je lijf?
Vraag 04: 2020-11-16 12:18 Ben jij tevreden over je verstand?
Vraag 05: 2020-11-16 12:19 Hou jij van wetenschap?
Vraag 06: 2020-11-16 12:19 Wat ga je in dit topic doen met de term “verzachting”?
Vraag 07: 2020-11-16 12:19 Voel jij je al afgewezen voordat je begonnen bent?
Vraag 08: 2020-11-16 12:19 Zal ik iets dramatisch van Bach spelen?
Vraag 09: 2020-11-16 12:20 Hoe ga jij om met je rare opvattingen?
Vraag 10: 2020-11-16 12:20 Denk jij dat de mensen je hier serieus gaan nemen?
Vraag 11: 2020-11-16 12:20 Wil je het hier hebben over man / vrouw verschillen?
Vraag 12: 2020-11-16 12:20 Moet je partner ook altijd op vorm of inhoud reageren?
Vraag 13: 2020-11-16 12:22 Weet jij eigenlijk wel waar het om draait in het leven?
Vraag 14: 2020-11-16 12:22 Worstel jij zelf niet met eenzaamheid?
Vraag 15: 2020-11-16 12:22 Zit jij misschien met een schuldgevoel?
Vraag 15: 2020-11-16 12:22 Zet jij je wel genoeg in voor je relatie?
Vraag 16: 2020-11-16 12:22 Heb jij je misschien laten verleiden door een ander persoon?
Vraag 17: 2020-11-16 12:22 Hoe zit het met jouw ego, zoek jij soms naar bevestiging?
Vraag 18: 2020-11-16 12:23 Waarom kom je met zo’n lang, dom en saai verhaal?
Vraag 19: 2020-11-16 12:27 Kunnen we dat niet beter omdraaien?
Vraag 20: 2020-11-16 12:27 Dat jij verhuist en wij allemaal hier blijven?
Vraag 21: 2020-11-16 12:27 Wil jij bezig zijn met lezers, die op inhoud reageren?
Vraag 22: 2020-11-16 12:27 Wil je eerst je OP fatsoeneren voordat je verder gaat?
Vraag 23: 2020-11-16 12:27 Heb jij eigenlijk wel nageslacht gekregen?
Vraag 24: 2020-11-16 12:27 Weet je dan nog niet dat vrouwen dit beter doen dan mannen?
Vraag 25: 2020-11-16 12:27 Besef je dan niet dat alles met elkaar verbonden is?
Vraag 26: 2020-11-16 12:37 Vat ik het goed samen dat je 74 bent en graag de forum hulpverlener en filosoof wil worden zijn?
Vraag 27: 2020-11-16 12:39 Denk jij vanuit EN-EN of vanuit OF-OF?
Vraag 28: 2020-11-16 12:39 Wil jij er niet liever nog een vrouw naast hebben?
Vraag 29: 2020-11-16 12:39 Denk jij dat vrouwen eerder stoppen met hun relatie dan mannen?
Vraag 30: 2020-11-16 12:39 Waarom wilde zij jou bij haar minnaar betrekken?
Vraag 31: 2020-11-16 12:40 Weet je dan niet dat vreemdgaan kapot en veel pijn doet?
Vraag 32: 2020-11-16 12:43 Waarom wil jij kijken naar het vrouwelijke en het mannelijke?
Vraag 33: 2020-11-16 13:11 Vind jij jezelf eigenlijk niet erg zielig?
Vraag 34: 2020-11-16 13:21 Waar wil je naar toe met deze topic?
Vraag 35: 2020-11-16 13:21 Waarom ben je niet duidelijk?
Vraag 36: 2020-11-16 13:21 Waarom ga je het niet op individueel niveau bekijken?
Vraag 37: 2020-11-16 13:36 Zit het vrouwtje bij jou lekker thuis en vervult ze haar rol zodat jij niet bij haar weg wil en elders aan je trekken kunt komen?
Vraag 38: 2020-11-16 13:36 Waar zit je zoveelste minnares te wachten op een bankje totdat jij voor haar kiest?
Vraag 39: 2020-11-16 13:36 Je weet toch zeker wel dat mannen afhankelijker zijn van seks dan vrouwen?
Vraag 40: 2020-11-16 13:36 Hoe weet ik zeker dat jij niet degene bent die van twee walletjes eet?
Vraag 41: 2020-11-16 13:36 Wil jij zo dan de duisternis vervloeken?
Vraag 42: 2020-11-16 14:00 Kun jij je problemen niet beter binnen je relatie uitzoeken?
Vraag 43: 2020-11-16 14:00 Heb jij er wel genoeg energie ingestoken om het te laten groeien en bloeien?
Vraag 44: 2020-11-16 14:00 Wat is vreemdgaan?
Vraag 45: 2020-11-16 14:00 Wat is seks hebben?
Vraag 46: 2020-11-16 14:00 Wat is emotionele verbintenis?
Vraag 47: 2020-11-16 14:00 Waarom deel jij zaken met anderen die je partner aangaan?
Vraag 48: 2020-11-16 15:05 Is er al een samenvatting?
Vraag 49: 2020-11-16 15:05 Denk jij dat je dit kunt samenvatten?
Vraag 50: 2020-11-16 15:33 Zie jij niet dat je ongevraagd dingen aan mensen opdringt?
Vraag 51: 2020-11-16 15:33 Waarom al die diepzinnige filosofietjes?
Vraag 52: 2020-11-16 15:33 Kun jij wel open van gedachten wisselen?
Vraag 53: 2020-11-16 15:33 Zie je dan niet dat je een hulpverlener, een rare kwiebus, een egocentrische, drammerige, energie zuigende zeikerd bent?
Vraag 54: 2020-11-16 15:33 Hoe denk jij hier aansluiting te kunnen vinden?
Vraag 55: 2020-11-16 15:33 Besef jij wel genoeg dat je veel negatieve feedback op je af zult krijgen?
Vraag 56: 2020-11-16 15:33 Ga jij de ezel worden die zich voor de tweede keer gaat stoten?
Vraag 57: 2020-11-16 15:33 Wist je dit eigenlijk al niet van tevoren, want je verwees de lastpakken al naar Twitter?
Vraag 58: 2020-11-16 15:33 Voel jij niet aan dat jouw communicatieve gedrag zover afwijkt van wat de gemiddelde mens?
Vraag 59: 2020-11-16 15:33 Zie je dan niet dat het aan jezelf ligt en niet aan de anderen?
Vraag 60: 2020-11-16 15:33 Zie je dan niet dat het jou in het normale leven niet gaat lukken en alleen in je eigen veilige bubbel wel?
Vraag 61: 2020-11-16 15:33 Bescherm jij jezelf wel genoeg tegen negatieve weerstand van anderen?
Vraag 62: 2020-11-16 17:19 Oh ye gods, is de forum profeet weer terug?
Vraag 63: 2020-11-16 17:28 Opmerking over de vorm en inhoud: Het begint met een KLEIN voorzetje?
Vraag 64: 2020-11-16 17:43 Dus?
Vraag 65: 2020-11-16 17:53 Waarom wilden jullie verder met zijn drieën?
Vraag 66: 2020-11-16 17:53 Waarom koos jij niet gewoon voor een nieuwe vriendin?
Door opmerkingen in vraagvorm om te zetten worden ze zachter, heb ik gemerkt. En ze worden duidelijker.
Toen ik ze op 16 november had gelezen, gierden de emoties wel door me heen. Eerst maar eens een nachtje over slapen en dan maar zien wat ik er mee doe. Op 17 november begon ik te reageren. En dat had ik natuurlijk nooit moeten doen. Ik moest met het forumgesprek nog beginnen en de toon was al gezet.
Ik had toen eerst de reacties om moeten zetten in vragen.
Misschien was het kwartje eerder gevallen.
Dan was ik er gewoon niet aan begonnen.
Ik heb gewoon niet op zitten letten.
Feitelijk was ik op 17 november al kansloos.
Het spijt me dat ik jullie hiermee heb lastig gevallen.
Mijn vrouw en ik zijn nu twee dagen goed met elkaar in gesprek over mijn vraag Hoe het komt dat het vertellen van BDSM gevoelens 30 jaar heeft moeten duren. Met haar zit ik inderdaad in mijn eigen bubbel. Dat is inderdaad veel beter voor mij. Want daar lukt het uiteindelijk wel.
Achteraf ben ik blij dat ik er zoveel geduld met haar voor op kon brengen. Dat is het waard geweest. In bovenstaande vragen heb ik zeer goede adviezen in vraagvorm gelezen, die ik op 16 november beter had moeten bekijken.
De topic heeft mij in ieder geval iets opgeleverd. Mijn vrouw en ik gaan een nieuwe fase in.
Bedankt voor alle energie die jullie er in gestoken hebben.
Ik wens jullie veel succes.
Ik doe niet meer mee in deze gesprekken.
Gegroet, Wim
Ik heb de eerste opmerkingen opnieuw bekeken en daar een vraag uit proberen te destilleren. In een opmerking zit meestal een vraag verborgen, of er wordt gewoon een vraag gesteld. Als iemand een opmerking plaatst wil hij / zij meestal ook iets weten. Soms worden opmerkingen geplaatst om iemand eens goed op zijn plaats te zetten.
Allemaal oké hoor.
Gestelde vragen aan het begin:
Vraag 01: 2020-11-16 12:17 Waarom ben jij zo verschrikkelijk?
Vraag 02: 2020-11-16 12:17 Denk jij dat je met iets baanbrekends komt?
Vraag 03: 2020-11-16 12:18 Ben jij ontevreden over je lijf?
Vraag 04: 2020-11-16 12:18 Ben jij tevreden over je verstand?
Vraag 05: 2020-11-16 12:19 Hou jij van wetenschap?
Vraag 06: 2020-11-16 12:19 Wat ga je in dit topic doen met de term “verzachting”?
Vraag 07: 2020-11-16 12:19 Voel jij je al afgewezen voordat je begonnen bent?
Vraag 08: 2020-11-16 12:19 Zal ik iets dramatisch van Bach spelen?
Vraag 09: 2020-11-16 12:20 Hoe ga jij om met je rare opvattingen?
Vraag 10: 2020-11-16 12:20 Denk jij dat de mensen je hier serieus gaan nemen?
Vraag 11: 2020-11-16 12:20 Wil je het hier hebben over man / vrouw verschillen?
Vraag 12: 2020-11-16 12:20 Moet je partner ook altijd op vorm of inhoud reageren?
Vraag 13: 2020-11-16 12:22 Weet jij eigenlijk wel waar het om draait in het leven?
Vraag 14: 2020-11-16 12:22 Worstel jij zelf niet met eenzaamheid?
Vraag 15: 2020-11-16 12:22 Zit jij misschien met een schuldgevoel?
Vraag 15: 2020-11-16 12:22 Zet jij je wel genoeg in voor je relatie?
Vraag 16: 2020-11-16 12:22 Heb jij je misschien laten verleiden door een ander persoon?
Vraag 17: 2020-11-16 12:22 Hoe zit het met jouw ego, zoek jij soms naar bevestiging?
Vraag 18: 2020-11-16 12:23 Waarom kom je met zo’n lang, dom en saai verhaal?
Vraag 19: 2020-11-16 12:27 Kunnen we dat niet beter omdraaien?
Vraag 20: 2020-11-16 12:27 Dat jij verhuist en wij allemaal hier blijven?
Vraag 21: 2020-11-16 12:27 Wil jij bezig zijn met lezers, die op inhoud reageren?
Vraag 22: 2020-11-16 12:27 Wil je eerst je OP fatsoeneren voordat je verder gaat?
Vraag 23: 2020-11-16 12:27 Heb jij eigenlijk wel nageslacht gekregen?
Vraag 24: 2020-11-16 12:27 Weet je dan nog niet dat vrouwen dit beter doen dan mannen?
Vraag 25: 2020-11-16 12:27 Besef je dan niet dat alles met elkaar verbonden is?
Vraag 26: 2020-11-16 12:37 Vat ik het goed samen dat je 74 bent en graag de forum hulpverlener en filosoof wil worden zijn?
Vraag 27: 2020-11-16 12:39 Denk jij vanuit EN-EN of vanuit OF-OF?
Vraag 28: 2020-11-16 12:39 Wil jij er niet liever nog een vrouw naast hebben?
Vraag 29: 2020-11-16 12:39 Denk jij dat vrouwen eerder stoppen met hun relatie dan mannen?
Vraag 30: 2020-11-16 12:39 Waarom wilde zij jou bij haar minnaar betrekken?
Vraag 31: 2020-11-16 12:40 Weet je dan niet dat vreemdgaan kapot en veel pijn doet?
Vraag 32: 2020-11-16 12:43 Waarom wil jij kijken naar het vrouwelijke en het mannelijke?
Vraag 33: 2020-11-16 13:11 Vind jij jezelf eigenlijk niet erg zielig?
Vraag 34: 2020-11-16 13:21 Waar wil je naar toe met deze topic?
Vraag 35: 2020-11-16 13:21 Waarom ben je niet duidelijk?
Vraag 36: 2020-11-16 13:21 Waarom ga je het niet op individueel niveau bekijken?
Vraag 37: 2020-11-16 13:36 Zit het vrouwtje bij jou lekker thuis en vervult ze haar rol zodat jij niet bij haar weg wil en elders aan je trekken kunt komen?
Vraag 38: 2020-11-16 13:36 Waar zit je zoveelste minnares te wachten op een bankje totdat jij voor haar kiest?
Vraag 39: 2020-11-16 13:36 Je weet toch zeker wel dat mannen afhankelijker zijn van seks dan vrouwen?
Vraag 40: 2020-11-16 13:36 Hoe weet ik zeker dat jij niet degene bent die van twee walletjes eet?
Vraag 41: 2020-11-16 13:36 Wil jij zo dan de duisternis vervloeken?
Vraag 42: 2020-11-16 14:00 Kun jij je problemen niet beter binnen je relatie uitzoeken?
Vraag 43: 2020-11-16 14:00 Heb jij er wel genoeg energie ingestoken om het te laten groeien en bloeien?
Vraag 44: 2020-11-16 14:00 Wat is vreemdgaan?
Vraag 45: 2020-11-16 14:00 Wat is seks hebben?
Vraag 46: 2020-11-16 14:00 Wat is emotionele verbintenis?
Vraag 47: 2020-11-16 14:00 Waarom deel jij zaken met anderen die je partner aangaan?
Vraag 48: 2020-11-16 15:05 Is er al een samenvatting?
Vraag 49: 2020-11-16 15:05 Denk jij dat je dit kunt samenvatten?
Vraag 50: 2020-11-16 15:33 Zie jij niet dat je ongevraagd dingen aan mensen opdringt?
Vraag 51: 2020-11-16 15:33 Waarom al die diepzinnige filosofietjes?
Vraag 52: 2020-11-16 15:33 Kun jij wel open van gedachten wisselen?
Vraag 53: 2020-11-16 15:33 Zie je dan niet dat je een hulpverlener, een rare kwiebus, een egocentrische, drammerige, energie zuigende zeikerd bent?
Vraag 54: 2020-11-16 15:33 Hoe denk jij hier aansluiting te kunnen vinden?
Vraag 55: 2020-11-16 15:33 Besef jij wel genoeg dat je veel negatieve feedback op je af zult krijgen?
Vraag 56: 2020-11-16 15:33 Ga jij de ezel worden die zich voor de tweede keer gaat stoten?
Vraag 57: 2020-11-16 15:33 Wist je dit eigenlijk al niet van tevoren, want je verwees de lastpakken al naar Twitter?
Vraag 58: 2020-11-16 15:33 Voel jij niet aan dat jouw communicatieve gedrag zover afwijkt van wat de gemiddelde mens?
Vraag 59: 2020-11-16 15:33 Zie je dan niet dat het aan jezelf ligt en niet aan de anderen?
Vraag 60: 2020-11-16 15:33 Zie je dan niet dat het jou in het normale leven niet gaat lukken en alleen in je eigen veilige bubbel wel?
Vraag 61: 2020-11-16 15:33 Bescherm jij jezelf wel genoeg tegen negatieve weerstand van anderen?
Vraag 62: 2020-11-16 17:19 Oh ye gods, is de forum profeet weer terug?
Vraag 63: 2020-11-16 17:28 Opmerking over de vorm en inhoud: Het begint met een KLEIN voorzetje?
Vraag 64: 2020-11-16 17:43 Dus?
Vraag 65: 2020-11-16 17:53 Waarom wilden jullie verder met zijn drieën?
Vraag 66: 2020-11-16 17:53 Waarom koos jij niet gewoon voor een nieuwe vriendin?
Door opmerkingen in vraagvorm om te zetten worden ze zachter, heb ik gemerkt. En ze worden duidelijker.
Toen ik ze op 16 november had gelezen, gierden de emoties wel door me heen. Eerst maar eens een nachtje over slapen en dan maar zien wat ik er mee doe. Op 17 november begon ik te reageren. En dat had ik natuurlijk nooit moeten doen. Ik moest met het forumgesprek nog beginnen en de toon was al gezet.
Ik had toen eerst de reacties om moeten zetten in vragen.
Misschien was het kwartje eerder gevallen.
Dan was ik er gewoon niet aan begonnen.
Ik heb gewoon niet op zitten letten.
Feitelijk was ik op 17 november al kansloos.
Het spijt me dat ik jullie hiermee heb lastig gevallen.
Mijn vrouw en ik zijn nu twee dagen goed met elkaar in gesprek over mijn vraag Hoe het komt dat het vertellen van BDSM gevoelens 30 jaar heeft moeten duren. Met haar zit ik inderdaad in mijn eigen bubbel. Dat is inderdaad veel beter voor mij. Want daar lukt het uiteindelijk wel.
Achteraf ben ik blij dat ik er zoveel geduld met haar voor op kon brengen. Dat is het waard geweest. In bovenstaande vragen heb ik zeer goede adviezen in vraagvorm gelezen, die ik op 16 november beter had moeten bekijken.
De topic heeft mij in ieder geval iets opgeleverd. Mijn vrouw en ik gaan een nieuwe fase in.
Bedankt voor alle energie die jullie er in gestoken hebben.
Ik wens jullie veel succes.
Ik doe niet meer mee in deze gesprekken.
Gegroet, Wim
anoniem_6399873299659 wijzigde dit bericht op 26-11-2020 11:22
Reden: kleine toevoeging
Reden: kleine toevoeging
0.25% gewijzigd
donderdag 26 november 2020 om 12:07
Jammer dat je er alleen maar negatieve reacties uit pakt.
Jammer voor jezelf ook.
Misschien komen mijn reacties hard over, maar zijn vooral bedoeld om eens op een andere manier naar jezelf te kijken.
(Ik krijg overigens op geen enkele van mijn vragen/ opmerkingen een reactie).
Maar goed, blijkbaar heeft je topic je wel geholpen. Je zit met je vrouw "in een bubbel" (je eigen woorden) en dat is alles wat telt.
Het ga je goed.
Slotje erop?
Jammer voor jezelf ook.
Misschien komen mijn reacties hard over, maar zijn vooral bedoeld om eens op een andere manier naar jezelf te kijken.
(Ik krijg overigens op geen enkele van mijn vragen/ opmerkingen een reactie).
Maar goed, blijkbaar heeft je topic je wel geholpen. Je zit met je vrouw "in een bubbel" (je eigen woorden) en dat is alles wat telt.
Het ga je goed.
Slotje erop?

donderdag 26 november 2020 om 12:53

zaterdag 28 november 2020 om 17:45
Ik heb alles nog eens nagelezen en erover nagedacht. Nav wat Wim allemaal verteld heeft, heb ik zo mijn eigen gedachten over hoe hij en zijn vrouw in relatie tot elkaar staan en de reden waarom hij anders kijkt naar vreemdgaan, maar die gedachten zal ik maar voor mezelf houden (want Wim gaat immers niet meer mee doen aan de gesprekken hier, zei hij). Voor hem en zijn vrouw voelt het nu goed, dan rest mij niets anders dan daar respect voor te hebben en mag ik er daarnaast het mijne van denken.
Ik hoop alleen wel, dat Wim nu niet weer achteraf van mening is, dat hij hier weggepest is, omdat hij daar jaren geleden om hoe er op een topic van hem gereageerd werd, voor zichzelf zo van overtuigd was. Hij heeft kunnen zeggen wat hij wilde, kunnen vragen wat hij wilde, al dan niet zijn die vragen beantwoord (ook al was dat niet altijd het antwoord wat hij wilde horen), er zijn hem wedervragen gesteld, zijn er rake opmerkingen gemaakt, maar daarop heeft hij hier en daar inderdaad niet mis te verstane sneren en snauwen uitgedeeld, heeft hij sommigen in zekere mate genegeerd door aan hun goede bedoelingen compleet voorbij te gaan. Dus ik zou het onterecht vinden als hij zichzelf nu zielig in een donker hoekje plaatst om daar te gaan zitten uithuilen om wat hem is aangedaan. Nogmaals, hij is op veel momenten zelf ook niet aardig bezig geweest.
En voor als je nog stilletjes meeleest: Wim, ik wens je het beste, heb het fijn en goed in de nieuwe fase die jij en je vrouw nu in gaan.
Ik hoop alleen wel, dat Wim nu niet weer achteraf van mening is, dat hij hier weggepest is, omdat hij daar jaren geleden om hoe er op een topic van hem gereageerd werd, voor zichzelf zo van overtuigd was. Hij heeft kunnen zeggen wat hij wilde, kunnen vragen wat hij wilde, al dan niet zijn die vragen beantwoord (ook al was dat niet altijd het antwoord wat hij wilde horen), er zijn hem wedervragen gesteld, zijn er rake opmerkingen gemaakt, maar daarop heeft hij hier en daar inderdaad niet mis te verstane sneren en snauwen uitgedeeld, heeft hij sommigen in zekere mate genegeerd door aan hun goede bedoelingen compleet voorbij te gaan. Dus ik zou het onterecht vinden als hij zichzelf nu zielig in een donker hoekje plaatst om daar te gaan zitten uithuilen om wat hem is aangedaan. Nogmaals, hij is op veel momenten zelf ook niet aardig bezig geweest.
En voor als je nog stilletjes meeleest: Wim, ik wens je het beste, heb het fijn en goed in de nieuwe fase die jij en je vrouw nu in gaan.