Ex-vriend intimideert mij

20-10-2018 23:12 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand is de relatie tussen mij en mijn vriend verbroken na 4 jaar samen zijn.
Het is definitief uit, daar is geen misverstand over.
Echter is het zo dat hij mij bijna dagelijks confronteert. Boosheid, beschuldigingen, (semi)dreigementen en het ergste nog dat het in huis gebeurt. Fysiek gelukkig nooit problemen.

Vaak kom ik van werk thuis en na een uur staat meneer opeens binnen en beginnen de ruzies. Hij blijft dan ook de hele avond in de huiskamer terwijl ik rustig wil Netflixen. Hij moet gewoon zelf een bezigheid vinden en niet mij blijven lastig vallen.

De buren, zijn familie en zelfs mijn eigen familie tonen geen enkele sympathie, kiezen zelfs zijn kant.

De sleutels van de auto zijn ook verdwenen, waardoor ik nu dagelijks met de fiets naar werk moet (is gelukkig maar een half uur fietsen)

Ik heb wel eens uit pure frustratie alle haken op de deur gedaan, maar ik moet hem nageven inventief te zijn want binnen 10 minuten had hij een haak aan een stok gemaakt en via een bovenraampje het keukenraam al los.

Ik heb geen zin in confrontatie, ik wil gewoon rustig mijn leven leiden en het verleden achter me laten. Wie heeft er een wijze raad voor mij :confused:
anoniem_377396 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 14:39
0.00% gewijzigd
Hij breekt bij je in? Dan bel je toch 112.
Woont ie officieel nog bij je?
Inbreken zou ik het nog niet echt willen noemen, en ik wil ook de politie er eigenlijk ook absoluut niet bij betrekken.

We zijn op goede termen uit elkaar gegaan en ik vind het nog steeds een aardige man en ik geef om hem, ik heb alleen geen zin in elke avond gezeik.
Lady*Voldemort schreef:
20-10-2018 23:16
Woont ie officieel nog bij je?
We staan er beiden nog ingeschreven
anoniem_377396 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 23:20
21.64% gewijzigd
Pammetjes schreef:
20-10-2018 23:17
Inbreken zou ik het nog niet echt willen noemen, en ik wil ook de politie er eigenlijk ook absoluut niet bij betrekken.

We zijn op goede termen uit elkaar gegaan en ik vind het nog steeds een aardige man en ik geef om hem, ik heb alleen geen zin in elke avond gezeik.
Dit vind jij op goede termen?
Ik mag hopen dat je 112 gebeld hebt. Of gaat bellen de volgende keer dat hij in je huis staat? Wordt geen 2e Laura, dat meisje uit Utrecht. Denk aan jezelf, je eigen veiligheid.
Nieuwe sloten op je deur én keukenraam. En aangifte doen als hij dan weer binnen staat. Lijkt me een bedreigende situatie.
Inderdaad belangrijk om te weten van wie het huis en de auto is. Als jullie niet samen woonden of het is jouw huis, dan is het heel simpel: deur op slot, niet binnenlaten, politie bellen bij inbraak, blokkeren op whatsapp en sms/bellen en vooral nergens op ingaan.
Waarom kiest iedereen zijn kant?
Waar slaapt hij dan?
In jullie huis of bij een vriend op de bank?
Caracolita schreef:
20-10-2018 23:18
Inderdaad belangrijk om te weten van wie het huis en de auto is. Als jullie niet samen woonden of het is jouw huis, dan is het heel simpel: deur op slot, niet binnenlaten, politie bellen bij inbraak, blokkeren op whatsapp en sms/bellen en vooral nergens op ingaan.
Waarom kiest iedereen zijn kant?
We hebben al 2 jaar samen gewoond daar. Ik probeer hem ook meestal te kalmeren of te negeren maar in en rondom het huis toch vaak confrontatie. En waarom iedereen zijn kant kiest, weet ik eigenlijk niet zo goed. Het is een erg charmante man die iedereen naar zijn hand kan zetten.
Je bent erg onduidelijk. Van wie is het huis? Is het een huurhuis? Staat het contract op beider namen? Van wie is de auto? Als het jouw huis is wat doet hij dan nog binnen? Zijn zijn spullen nog daar?
Pammetjes schreef:

We staan er beiden nog ingeschreven
Dus jullie wonen (officieel) nog samen?

Heeft ie al een eigen plek, en zijn spullen verhuisd en zo?
Caitriona* schreef:
20-10-2018 23:25
Waar slaapt hij dan?
In jullie huis of bij een vriend op de bank?
Soms tref ik hem wel eens op de bank aan aangezien ik veel vroeger van werk vertrek
Pammetjes schreef:
20-10-2018 23:28
Soms tref ik hem wel eens op de bank aan aangezien ik veel vroeger van werk vertrek
Maar wonen jullie nu nog samen of niet?
Pammetjes schreef:
20-10-2018 23:28
Hebben jullie een afspraak gemaakt over waar hij slaapt en waar hij verblijft?

Nu is hij half-weg.
Leg eens uit hoe het zit met het huis en spullen. Zijn jullie nog niet echt uit elkaar? Wat doet hij anders nog in jouw/jullie huis?
Op wiens naam staat het huis en de auto?

Als het huis ook op zijn naam staat kan je hem er niet zo maar uit zetten. Dan heeft hij net zo veel recht om in de woonkamer te zitten als jij. Als je niet met hem geconfronteerd wil worden dan ga je maar ergens anders netflixen.

Staat het huis alleen op jouw naam dan geef je hem een redijke termijn om andere woo ruimte te vinden.

Als jij hem van de ene op de andere dag het huis uit wil gooien snap ik dat iedereen zijn kant kiest.
Wees nu even duidelijk, wat is jullie situatie. Jouw huis, of van jullie samen? Als het jouwe is, dan werkt alleen een botte bijl ogenschijnlijk....Goed uit elkaar? Wie wil je voor gek houden?? Op de fiets naar je werk omdat hij een beetje gek is??? Of is er een andere kant van het verhaal?
Als je tegen hem net zo onduidelijk bent als hier snap ik waarom hij zo doet. Ken je de film de 6th sense, de man denkt dat hij net als die film nog in de oude situatie zit.
Als jij vindt dat de relatie is verbroken:
- zorg je ervoor dat hij wordt uitgeschreven of gaat zelf weg
- vertelt hem duidelijk dat je hem niet meer in je omgeving wil hebben
- heb je dit gedaan en vertoont hij dit gedrag nog, dan weet je in ieder geval zeker dat je een goede beslissing hebt genomen door het uit te maken
Dan bel je idd de politie als hij je lastigvalt. Dit is geen aardige man en met zo iemand kun je niet bevriend zijn. Dit is geen vriendschappelijk gedrag.
Hij krijgt alle ruimte zich als een kont gedragen en heeft nergens last van, jij wel.
Oh en als hij toch steeds bij je rondhangt zou ik als hij op de wc zit gelijk even op zoek gaan naar die autosleutels of de sleutels van de plek waar hij verblijft.
Je laat je toch niet als een ei je auto afpakken en die man maar wat in en uitlopen. Dan zou ik die sleutel kopiëren en daar gaan bivakeren. Of even er helemaal uit en bij een vriendin gaan logeren ofzo.
Wat is iedereen snel met het advies de politie te bellen. Ze verteld alleen dat ze 2 jaar hebben samen gewoond.

Het kan ook naar zo dat het huis op zijn naam staat en zij 2 jaar geleden bij hem is ingetrokken.

Dan is hij diegene die recht heeft op het huis en zou het van de zotte zijn dat zij de politie zou bellen omdat hij zijn eigen huis in wil. Waar zij dan hoort te vertrekken omdat het zij. Huis is

Aangezien iedereen achter hem blijkt te staan en to blijkbaar niet wil vertellen van wie het huis is maar vaag blijft doen. Vermoed ik dat het eigenlijk zijn huis is.
Huis staat op zijn naam, ik ben er 2 jaar geleden ingetrokken en heb me ingeschreven. We betaalden beiden de helft van het huishouden.

Echter zijn we niet met ruzie uit elkaar gegaan, en is er gewoon een royale gastenkamer waar ik nu verblijf, Ik vind niet dat ik daarom zomaar weg moet gaan. We kunnen gewoon als huisgenoten samen wonen toch? Auto is ook van hem al gebruikte die ik meer want hij carpoolt elke dag naar werk.

Ik vind het maar raar dat hij hier zo moeilijk over doet, ik betaal toch gewoon mee aan de huur? Zo'n overlast ben ik niet. Ik ben zelfs regelmatig een dag of weekend niet thuis en bij mijn nieuwe scharrel (dat was de reden dat het uit ging overigens, ik had een keer wat gedaan met een andere man, so what)
Pammetjes schreef:
20-10-2018 23:51
Huis staat op zijn naam, ik ben er 2 jaar geleden ingetrokken en heb me ingeschreven. We betaalden beiden de helft van het huishouden.

Echter zijn we niet met ruzie uit elkaar gegaan, en is er gewoon een royale gastenkamer waar ik nu verblijf, Ik vind niet dat ik daarom zomaar weg moet gaan. We kunnen gewoon als huisgenoten samen wonen toch? Auto is ook van hem al gebruikte die ik meer want hij carpoolt elke dag naar werk.

Ik vind het maar raar dat hij hier zo moeilijk over doet, ik betaal toch gewoon mee aan de huur? Zo'n overlast ben ik niet. Ik ben zelfs regelmatig een dag of weekend niet thuis en bij mijn nieuwe scharrel (dat was de reden dat het uit ging overigens, ik had een keer wat gedaan met een andere man, so what)
Maar je sluit hem wel buiten...
En je begrijpt ook niet waarom mensen zijn kant kiezen? Ik had je allang op straat geschopt.
Hahaha, het is zijn huis dus.. Wat denk jezelf wat hij gaat doen als je alles op slot doet en hem uit zijn eigen huis sluit.
Pammetjes schreef:
Je vindt hem nog steeds een aardige man? Wat is je probleem dan precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven