Ex-vriend intimideert mij

20-10-2018 23:12 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand is de relatie tussen mij en mijn vriend verbroken na 4 jaar samen zijn.
Het is definitief uit, daar is geen misverstand over.
Echter is het zo dat hij mij bijna dagelijks confronteert. Boosheid, beschuldigingen, (semi)dreigementen en het ergste nog dat het in huis gebeurt. Fysiek gelukkig nooit problemen.

Vaak kom ik van werk thuis en na een uur staat meneer opeens binnen en beginnen de ruzies. Hij blijft dan ook de hele avond in de huiskamer terwijl ik rustig wil Netflixen. Hij moet gewoon zelf een bezigheid vinden en niet mij blijven lastig vallen.

De buren, zijn familie en zelfs mijn eigen familie tonen geen enkele sympathie, kiezen zelfs zijn kant.

De sleutels van de auto zijn ook verdwenen, waardoor ik nu dagelijks met de fiets naar werk moet (is gelukkig maar een half uur fietsen)

Ik heb wel eens uit pure frustratie alle haken op de deur gedaan, maar ik moet hem nageven inventief te zijn want binnen 10 minuten had hij een haak aan een stok gemaakt en via een bovenraampje het keukenraam al los.

Ik heb geen zin in confrontatie, ik wil gewoon rustig mijn leven leiden en het verleden achter me laten. Wie heeft er een wijze raad voor mij :confused:
anoniem_377396 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 14:39
0.00% gewijzigd
Pammetjes schreef:
21-10-2018 00:35
Jij geen ster in het onderscheiden van serieuse posts en sarcasme
Je hebt in dit topic echt ergens een serieuze post gedaan?
:lol:
Pammetjes schreef:
21-10-2018 00:35
Jij geen ster in het onderscheiden van serieuse posts en sarcasme
Dat ben ik met je eens hoor! Daar kan Nemain nog wel wat werk verzetten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
We hadden vorige week nog afgesproken dat 3 maanden een redelijke termijn is voor mij (en waarschijnlijk ook voor hem, omdat dit huis eigenlijk te duur is voor hem alleen) om iets nieuws te zoeken.

Als hij er in de tussentijd niet tegenkan om in mijn buurt te zijn, dan gaat hij toch lekker zelf ergens anders logeren voor die periode.
Enn schreef:
21-10-2018 00:40
Dat ben ik met je eens hoor! Daar kan Nemain nog wel wat werk verzetten.
I know. Dat waren die 2% fout op mijn taaltoets natuurlijk. Haal jij weer even een bevestiging van mijn falen naar de oppervlakte.
:'(
Pammetjes schreef:
We hadden vorige week nog afgesproken dat 3 maanden een redelijke termijn is voor mij (en waarschijnlijk ook voor hem, omdat dit huis eigenlijk te duur is voor hem alleen) om iets nieuws te zoeken.

Als hij er in de tussentijd niet tegenkan om in mijn buurt te zijn, dan gaat hij toch lekker zelf ergens anders logeren voor die periode.
Hij kan zeker ook niet een tijdje bij zijn ouders?
Lady*Voldemort schreef:
21-10-2018 00:45
Hij kan zeker ook niet een tijdje bij zijn ouders?
Ja zou wel kunnen, maar dat weigert hij.

Ik kan hier in de buurt iig niet bij iemand terecht. Geen goede band met de buren. Familie en vrienden wonen verder weg. Vanaf daar zou ik met het ov nooit op tijd op mijn werk kunnen verschijnen. En de auto mag ik dus niet meer gebruiken. Dus ik vind t niet meer dan redelijk dat ik nog een tijdje hier blijf en hij zich koest houdt
Het is zijn huis, dus wat doe jij daar nog?
Heb je ook meebetaald aan de auto? Dan ben je voor de helft eigenaar en mag je de auto ook gebruiken toch? Ik denk zomaar dat dat niet het geval is!
Zijn jullie samen in het huis gaan wonen of woonde hij er al?

Jullie moeten zo snel mogelijk een eigen plek hebben want dit kan behoorlijk uit de hand gaan lopen!
amreg schreef:
21-10-2018 01:32
Heb je ook meebetaald aan de auto? Dan ben je voor de helft eigenaar en mag je de auto ook gebruiken toch? Ik denk zomaar dat dat niet het geval is!
Zijn jullie samen in het huis gaan wonen of woonde hij er al?

Jullie moeten zo snel mogelijk een eigen plek hebben want dit kan behoorlijk uit de hand gaan lopen!
Aanschaf niet nee, auto had hij al. Onderhoud wel. Ik heb pas voor de apk nog €1200,- onderhoudskosten betaald. Als ik dit van te voren had geweten dan had ik dat geld natuurlijk bewaard om een leuk klein autootje voor mezelf te kopen. Met een auto zou het zoekgebied naar nieuwe woning (gezien afstand tot mijn werk) echt een stuk groter worden.

Ik heb 2 jaar geleden mijn appartement opgezegd en ben bij hem komen wonen in zijn huurhuis. Het was hier toen nog vrij leeg, dus ongeveer helft van de meubels is van mij. Ik sta ook ingeschreven als medehuurder, maar korter dan 2 jaar dus juridisch gezien heb ik geen recht om hier te blijven wonen. Maar komop zeg. Ik ben in goed vertrouwen bij hem komen wonen, alls meebetaald, altijd overal open over geweest. Ik ben best redelijk, scheld niet enzo. Hij is degene die opeens raar doet s'avonds.. met geschreeuw en zo'n rare blik in z'n ogen. Ik vind hem echt eng geworden gewoon. Dit had ik echt niet aan zien komen.

Hij moet gewoon eens accepteren dat het over is, en dat we er samen voor gekozen hebbben om hier te gaan wonen, en nu dus nog een tijdje aan elkaar vastzitten. Mij met rust laten. Door al dat geruzie van hem heb ik amper tijd over om naar woningen te speuren.

Lichtpuntje: ik heb hem vanavond nog niet gehoord. Hopelijk is hij vertrokken.
Pammetjes schreef:
21-10-2018 02:12
Aanschaf niet nee, auto had hij al. Onderhoud wel. Ik heb pas voor de apk nog €1200,- onderhoudskosten betaald. Als ik dit van te voren had geweten dan had ik dat geld natuurlijk bewaard om een leuk klein autootje voor mezelf te kopen. Met een auto zou het zoekgebied naar nieuwe woning (gezien afstand tot mijn werk) echt een stuk groter worden.

Ik heb 2 jaar geleden mijn appartement opgezegd en ben bij hem komen wonen in zijn huurhuis. Het was hier toen nog vrij leeg, dus ongeveer helft van de meubels is van mij. Ik sta ook ingeschreven als medehuurder, maar korter dan 2 jaar dus juridisch gezien heb ik geen recht om hier te blijven wonen. Maar komop zeg. Ik ben in goed vertrouwen bij hem komen wonen, alls meebetaald, altijd overal open over geweest. Ik ben best redelijk, scheld niet enzo. Hij is degene die opeens raar doet s'avonds.. met geschreeuw en zo'n rare blik in z'n ogen. Ik vind hem echt eng geworden gewoon. Dit had ik echt niet aan zien komen.

Hij moet gewoon eens accepteren dat het over is, en dat we er samen voor gekozen hebbben om hier te gaan wonen, en nu dus nog een tijdje aan elkaar vastzitten. Mij met rust laten. Door al dat geruzie van hem heb ik amper tijd over om naar woningen te speuren.

Lichtpuntje: ik heb hem vanavond nog niet gehoord. Hopelijk is hij vertrokken.
Zoek zsm een eigen plek.
Hier zal je geen rust hebben want hij kan jou er elk moment uit zetten, met of zonder ruzie.
Je geniet geen enkele huurbescherming.
Het is nu ook herfstvakantie ih noorden vh land....
Mooi verhaal.
Tja, met het risico dat dit een hartstikke neptopic is.. dus jij denkt dat je kunt meedelen dat je een scharrel hebt en vervolgens elke avond in hetzelfde huis stoicijns op de bank kan gaan zitten netflixen en hem buiten kan sluiten... bijzonder.. je zult dit toch samen op moeten lossen to. En rust kun je rudtig vergeten zolang je daar zit. Dus hup samen om tafel om afspraken te maken. Is het redelijk dat je een deel van de onderhoudskosten terugkrijgt? Of heb jij ook vrijwel alles gereden? Hoe ga je met elkaar om zolang je nog samen woont. Hoe kunnen jullie elkaar helpen zo snel mogelijk andere woonruimte te vinden? Hoe ga je spullen verdelen? Etc etc.
Haha, ik geloof hier geen zak van. Maar ga lekker een kamer zoeken of zo en neem de fiets of de trein, dan ben je overal vanaf. En beter nog: hij ook.
Ze doen tegenwoordig niet echt hun best meer om er iets geloofwaardigs van te maken, daar in het noorden.
Wat een slecht verhaal zeg.
...
Huisvredebreuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh je woont in zijn huis. Dan is het zijn goed recht om te schreeuwen zo hard hij wil. Als het je niet bevalt dan ga je maar weg.
En blijf met je handen van zijn spullen af.
Pammetjes schreef:
21-10-2018 00:10
Ja, we hadden een open relatie qua seks. Waar hij uiterst tevreden mee was, tot ik degene was die eens met een ander rommelde. Toen was het huis opeens te klein, letterlijk en figuurlijk.
Dan was het geen open relatie
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Lady*Voldemort schreef:
21-10-2018 00:38
Ja, met een gesteriliseerde ex is het lastig kinderen maken inderdaad. Hopelijk vind je snel een nieuwe zaadschieter die er geen problemen mee heeft dat je het huis van je ex gekraakt hebt terwijl hij er nog woont.
Heeft ze al
Pammetjes schreef:

Maar voorheen trok hij de kosten wel voordat jij er kwam inwonen,
Pammetjes schreef:
20-10-2018 23:51
Huis staat op zijn naam, ik ben er 2 jaar geleden ingetrokken en heb me ingeschreven. We betaalden beiden de helft van het huishouden.

Echter zijn we niet met ruzie uit elkaar gegaan, en is er gewoon een royale gastenkamer waar ik nu verblijf, Ik vind niet dat ik daarom zomaar weg moet gaan. We kunnen gewoon als huisgenoten samen wonen toch? Auto is ook van hem al gebruikte die ik meer want hij carpoolt elke dag naar werk.

Ik vind het maar raar dat hij hier zo moeilijk over doet, ik betaal toch gewoon mee aan de huur? Zo'n overlast ben ik niet. Ik ben zelfs regelmatig een dag of weekend niet thuis en bij mijn nieuwe scharrel (dat was de reden dat het uit ging overigens, ik had een keer wat gedaan met een andere man, so what)
Ik begin te vermoeden dat het huis ergens in Trondheim staat. Zo’n bord voor haar kop kan bijna niet bestaan.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Hm een huis met een royale gastenkamer, man blijkt plotseling gesteriliseerd..
Wat kijk jij op Netflix, The haunting of Hill House?
Damned if I don’t
Hou de eer aan jezelf, ga bij een vriendin, je ouders, of desnoods je nieuwe scharrel logeren.
Het is ZIJN huis, en jij dacht misschien een open relatie te hebben, maar als hij kwaad wordt dat je met een ander ligt te kloten dan ziet hij dat dus anders. Het lijkt er erg op dat je het zelf verbruid hebt, dus ik snap goed dat je omgeving voor hem kiest.
Dit toont weer aan dat een open relatie alleen werkt als er zeer goede afspraken worden gemaakt,en als ik veel topics lees, gebeurt dat vaak niet en leidt alleen maar tot gezeik.
Is het schoolvakantie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven