Forumvriendinnen

25-09-2009 10:01 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar (8). Ooit had ik er meer.

Maar aangezien ik me heel erg vergiste in 1 van die vriendinnen, raakte ik anderen kwijt en daar baal ik van.

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Babbel, het gaat er niet om dat je niet mee mag praten omdat het geheim zou zijn. Het gaat over de algemene stelling dat mensen op het forum zich een mening vormen op basis van halve waarheden. Daar hebben we het al vanaf bladzij 1 over. En ik constateer nu dat jij ook niet weet waarover je praat. Net zoals ik in sommige discussies (voorbeeld forummer Y.) eigenlijk niet uit eerste hand weet waar het over gaat, en toch een mening heb.

Vrouwen zeuren. Honden stinken. Brood beschimmelt. Anders nog iets bij te dragen?
quote:qwertu schreef op 25 september 2009 @ 19:57:

Helemaal eens met Korenwolfs reactie op Babbel. Dat vind ik het grote gevaar van een forum zoals deze: je vormt je een beeld op basis van wat iemand typt of wat er over iemand getypt wordt, maar dat zijn echt maar kruimels van het geheel. Zeker als een conflict zich deels achter de schermen afspeelt, heb je als meelezer geen idee wat er ècht speelt. Ook al door de vertragende factor en de hogere drempel van het typen. Waar je in een ruzie alles eruit gooit en daarna een goed gesprek aangaat, verloopt een conflict op het forum anders. Veel onderhuidser, waarna het opeens kan exploderen. En daarna wordt het óf doodgezwegen, óf er wordt onderhuids op doorgegaan, maar net te ongrijpbaar om er iets van te kunnen zeggen. Een ander zal in dat onderhuidse gedeelte vooraf en achteraf geen kwaad zien, terwijl de betrokken partijen prima weten dat een bepaalde, schijnbaar onschuldige opmerking, een sneer is. Met ook weer kans op vergissingen, want bepaalde opmerkingen die geen sneer zijn kunnen wel als sneer gelezen worden.

Pas toen ik intensief contacten achter de schermen kreeg, kwam ik erachter dat wat online allemaal heel gezellig lijkt zomaar de nodige onderhuidse spanningen kan bevatten. Dat krijg je als meelezer, zelfs als langdurige meelezer, allemaal niet mee.

Ik zeg toch ook niet dat ik alles weet? Alleen dat ik weet wat ik heb gelezen. Dus eigenlijk mag ik niets zeggen , en mn mond houden... Leuk forum!

Maar uh... ik heb tot nu toe nog over niemand een mening of conclusie gevormd!

Alleen gezegt dat vrouwen zeuren..

Ook ik snap korenwolf, alleen zij mij niet helaas.

Ik sta neutraal, geen oordeel of mening dus die vorm ik dan ook niet.

Gaf alleen een opmerking tussendoor die ik wel waar vond.

Dat vrouwen soms zeuren.

En ja ik ben ook een vrouw, en zeur ook teveel.

Dus nu verdedig ik mezelf niet meer, maar ga braaf ik mijn mandje liggen en lees gewoon mee... Mag dat wel?
Het is misschien ook de toon waar je het mee leest Babbel. Ik zie hier geen gezeur, maar in feite een heel functioneel gesprek tussen een aantal dames. Hier en daar een sneer, maar ook die worden constructief opgelost.

Al kan ik het beeld van Etosha in een bikini niet uit mijn hoofd krijgen, gewoon omdat ik voor me zag hoe zij zich eerst in een bikini hees, toen weer niet. Grappig.

Overigens ben ik het voor de rest met Koor eens, zoals meestal. Dat bespaart mij een hoop typewerk.
Qwertu en Korenwolf, Babbel bemoeit zich volgens mij niet met dingen waar ze niks van weet maar probeerde alleen een emmer water over het vuurtje te gooien zonder eerst te gaan onderzoeken wie het heeft aangestoken en waarom.

Het is een zinloze discussie, het levert niks op dan verwijten over en weer dus waarom nog doorgaan?

Dat is tenminste mijn mening en volgens mij komt die wel aardig overeen met die van Babbel.

(Hier dan nu even bedoel ik.)

Sorry, ik was al weg...even vergeten.
.
quote:mamalief schreef op 25 september 2009 @ 20:02:

Qwertu en Korenwolf, Babbel bemoeit zich volgens mij niet met dingen waar ze niks van weet maar probeerde alleen een emmer water over het vuurtje te gooien zonder eerst te gaan onderzoeken wie het heeft aangestoken en waarom.Nooit doen, als je niet weet of het een vuurtje is of een bosbrand.
Labyrint: Ik gaf (nogmaals) geen oordeel of mening.

Maar goed dat hebben jullie denk ik dan verkeerd gelezen of opgemerkt.

Gelukkig snapt mamalief mij wel, en niet dat jullie mij hoeven te snappen maar wat zij omschrijft is precies zoals ik het bedoelt had, zonder iemand te beoordelen of bekritiseren.

Gewoon t vuurtje een beetje doven, net als dat Etosha in dr bikini ging staan...
Babbel, ik snap je uitstekend maar ik ben het gewoon niet met je eens. Waarom zou je een vuurtje proberen te doven? Misschien hadden we dat wel net met veel moeite aangestoken omdat we het al maanden koud hadden.
Nah, dat deed ik niet om het vuurtje te doven hoor. Ik weet namelijk wél dat het meer in de richting van een bosbrand komt.
quote:korenwolf schreef op 25 september 2009 @ 20:05:

[...]

Nooit doen, als je niet weet of het een vuurtje is of een bosbrand. Dan blus ik hem de volgende keer met een brandslang
Oke duidelijk . Jullie snappen mij , en ik jullie.

Blijkbaar een andere mening , en das maar goed ook , anders zou dit forum ook saai zijn..

Hoop dat jullie t warm houden!
.
.
En nu ben ik een beetje dronken dus ik zeg lekker niks meer hiero! Morgen ben ik weer nuchter!

Broeva! Haro!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Qwertu:

Jij vind dus dat ik zeurde , en ik vond dat jullie zeurde.

Maar ik ken idd de hele geschiedenis niet, dus zal mijn mening er niet over geven,

Vind het wel prettig dat er normaal gereageerd word nu.

Want daar hou ik dan weer van.

en nu ga ik mijn mexicaanse griep uitzieken...
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 september 2009 @ 20:13:

Broeva! Haro!Kom in m'n armen!
quote:korenwolf schreef op 25 september 2009 @ 20:16:

[...]

Kom in m'n armen!

Whoehahahahahahahahaa

Nee Obelix, niet doen!!!!!!!!
quote:Charlotte69 schreef op 25 september 2009 @ 10:01:

Ik heb er een paar (8). Ooit had ik er meer.

Maar aangezien ik me heel erg vergiste in 1 van die vriendinnen, raakte ik anderen kwijt en daar baal ik van.

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?

Ja, ik ken het, heb het meegemaakt.

Het is een heftige gebeurtenis geweest die me veel kennis heeft opgeleverd, vooral over anderen. Het heeft me ook echt goede vriendschappen gekost. Klaar. De pijn en het verdriet daarover slijt en is soms meer en soms minder voelbaar.

Kijk vertrouwen is iets wat je zelf moet doen, zelf moet geven. Vertrouwen kun je nooit eisen van een ander. Maar in een vriendschap vertrouwen eisen is volgens mij iets wat onjuiste basis is. En ervan uitgaan dat, omdat iemand, om wat voor reden ook niet reageert, vervolgens tegen je is legt natuurlijk een enorme bom onder het vertrouwen wat je dacht wat er was. Wat er dus, zo heb ik het persoonlijk ervaren, niet bleek te zijn dus.

Maar tegelijkertijd zijn gebeurtenissen als deze waardevol, je leert jezelf beter kennen, je leert anderen beter kennen. Maar wat het mij wel heeft gekost is het plezier in het forummen hier. Nog steeds post ik erg weinig, Geen zin meer in de steken onder water die er wel degelijk zijn. En bovenal je leert ook veel beter de groepjes en vriendjes van elkaar herkennen en hoe men toch voor elkaar in de bres probeert te springen.

Nou begrijp ik dat er weer van alles gaande is, er wordt weer volop gereld en hierbij doen velen uitspraken waardoor je denkt, oh zit dat toch zus of toch zo. En tegelijkertijd, alleen de rechtstreeks betrokkenen weten hoe het zit en welke mensen er pijnlijk getroffen zijn. En iedereen mag daar ook weer op zijn of haar eigen manier mee omgaan. Ik heb in dit topic sommige dingen tennenkrommend gelezen, ook van een angel, en als me dit een ban oplevert het zei zo.

Om voor iemand op te komen moet je alle feiten kennen en helaas merk je dus dat op een forum nooit alle feiten boven tafel komen. En dan nog, wat ik beschouw als niet kunnen is voor een ander misschien wel prima.

Ik ben heel blij dat ik mijn forumvriendinnen ook in mijn irl heb. Ze zijn voor mij van onschatbare waarde. Ieder zo als ze zijn, stuk voor stuk uniek prachtige mensen.
quote:qwertu schreef op 25 september 2009 @ 19:57:

Helemaal eens met Korenwolfs reactie op Babbel. Dat vind ik het grote gevaar van een forum zoals deze: je vormt je een beeld op basis van wat iemand typt of wat er over iemand getypt wordt, maar dat zijn echt maar kruimels van het geheel. Zeker als een conflict zich deels achter de schermen afspeelt, heb je als meelezer geen idee wat er ècht speelt. Ook al door de vertragende factor en de hogere drempel van het typen. Waar je in een ruzie alles eruit gooit en daarna een goed gesprek aangaat, verloopt een conflict op het forum anders. Veel onderhuidser, waarna het opeens kan exploderen. En daarna wordt het óf doodgezwegen, óf er wordt onderhuids op doorgegaan, maar net te ongrijpbaar om er iets van te kunnen zeggen. Een ander zal in dat onderhuidse gedeelte vooraf en achteraf geen kwaad zien, terwijl de betrokken partijen prima weten dat een bepaalde, schijnbaar onschuldige opmerking, een sneer is. Met ook weer kans op vergissingen, want bepaalde opmerkingen die geen sneer zijn kunnen wel als sneer gelezen worden.

Pas toen ik intensief contacten achter de schermen kreeg, kwam ik erachter dat wat online allemaal heel gezellig lijkt zomaar de nodige onderhuidse spanningen kan bevatten. Dat krijg je als meelezer, zelfs als langdurige meelezer, allemaal niet mee.

Het onderhuidse heb ik - mbt datgene waar het nu over gaat- op de een of andere manier wel meegekregen, maar ik heb inderdaad door gebrek aan inhoudelijke kennis geprobeerd geen oordeel te vellen. Ik schreef sporadisch mee in het begin (andere nick) maar het werd teveel een 'het kleine kamertje achter de schermen- gebeuren' waar ik niet aan deelnam (niet door de mensen, maar omdat ik geen hyves heb, toch afstand wil houden en de spelling te lastig werd om te volgen waardoor ik al snel afhaakte ).

En toch merkte ik daarna dat ik de berichten van 'die' forummer anders en negatiever ging lezen of interpreteren. Waarschijnlijk onder het mom van 'waar rook is, is vuur' . Eigenlijk heel oneerlijk, mogelijk niet terecht (want nog steeds weet ik niets over de inhoud) maar blijkbaar werkt het toch zo. Zelf als meelezer die alleen de klok heeft horen luiden. Wel confronterend eigenlijk, dat dit soort processen ontstaan zelfs als er 'afstand' is. Moet je nagaan wat er kan spelen als je er middenin zit...
quote:korenwolf schreef op 25 september 2009 @ 19:49:

[...]

Ik denk dat je je vergist. Ik denk ook dat je hier erg voorzichtig mee moet zijn, met denken dat je weet wat er speelt en er een mening over hebben. Daar gaat dit topic nou juist over: hoe snel mensen op het forum zich een mening over iemand vormen op basis van halve waarheden.Nou, jij zegt mooi compact wat ik bedoel.
.
Als jullie dit al een sneer vinden, dan ben ik benieuwd hoe je reageert als iemand echt een sneer naar je geeft...

Nogmaals, ik bedoelde er niets mee, en daarmee basta!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 september 2009 @ 20:17:

[...]

Whoehahahahahahahahaa

Nee Obelix, niet doen!!!!!!!!Ach, onder invloed van de "toverdrank" kan het geen kwaad toch?
Hier stond een heel ander verhaal, maar 3 wijze vrouwen hebben me laten inzien dat andere zaken belangrijker zijn. Het is zoals het is, het verleden valt niet te veranderen, ik kan jullie kijk op de zaak niet veranderen (noch andersom) Ik heb gezegd wat ik ervan vind, nu is het klaar.
Ik denk dat wanneer je vriendschappen aangaat via het forum dat er meteen een veel diepere vertrouwensband is dan wanneer je met een nieuwe erg aardige buurvrouw op de bank zit; je hebt al veel persoonlijke dingen gedeeld, je begint gewoon een paar tandjes "verder" . Als die vriendschap wegvalt is dat een enorme klap. Maar, wat ik me dan afvraag, was je ook vrienden geworden als je elkaar niet op één of meerdere topics had "gevonden"? Want het hier goed kunnen vinden zegt dus niets over of mensen bij je passen ; misschien deel je verder weinig dezelfde interresses, of verschil je op bepaalde punten enorm van mening of hebben jullie toch wel andere normen en waarden. Dan was je " in het echt " met iemand nooit zo vertrouwelijk geworden en had je de banden nooit strak aangehaald of ze wat laten vieren.

Hoe gaat dat eigenlijk als je elkaar voor het eerst ziet; als je op het forum iemand geweldig vindt en daar je hart bij uitstort of vreselijk mee kan lachen en in het echt klikt het eigenlijk helemaal niet en blijk je elkaar weinig te vertellen te hebben?

Of als je naar zo'n meeting gaat, heb je dan al bij voorbaat iets tegen mensen omdat ze op het forum het bloed onder je nagels vandaan weten te peuteren? Of begin je dan geheel vers? En als je iemand op de meeting toch erg aardig blijkt te vinden maar op het forum irriteer je je nog steeds enorm aan die persoon?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven