Gedrag van een man

15-05-2020 15:52 78 berichten
Sinds kort heb ik een man leren kennen, en eigenlijk begin ik wat te twijfelen.
Als wij bijv. facetimen dan vliegen de boeren en harde scheten door de lucht.
Hij komt wel erg vaak met de mening dat de vrouw het huishouden kan doen en moet zorgen dat het eten elke avond voor hem klaarstaat.

Ik vind dit nogal bijzonder gedrag, heb hem hier ook op aangesproken maar dan zegt hij dat hij het niet zo bedoelt.
Hij maakt er dan een ander verhaal van, maar de volgende dag maakt hij weer zo n opmerking.

Ik zit heel erg te denken om het contact te verbreken, of in ieder geval geen tijd en energie meer hierin te stoppen.
Of stel ik mij nou zo erg aan?
Bedoel erg aantrekkelijk is het toch niet als een man continu zit te boeren en scheten zit te laten. Hij kan zich heel netjes en normaal gedragen maar zodra hij thuis is, komt dit gedrag naar boven .
Alle reacties Link kopieren
Als je toch in de keuken moet staan, dan merk je gelijk minder van die scheten! Superhandig.

OT: ik zou op die seksistische houding 10x harder afknappen dan op wat er soms door de kamer waait.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
O_o
Hahaha, ooit was ik een poosje aan de prille verkering met een man die steeds zei dat ik degene was die zijn privé agenda bij moest houden, want ´dat doen vrouwen´. In het begin dacht ik nog dat het een geintje was. Tot we een keer ruzie kregen (voor mij dus totáál out of the blue') omdat ik zo slordig was met dat hele agenda gedoe. Wat ik dus totaal niet aan het doen was, dus slordig was eigenlijk nog een hele vriendelijke term :proud: .

Wijze les dus; dit soort mannen bestaat nog, neem ze serieus als ze hun archaïsche denkbeelden over je heen storten, knap pittig af en neem vriendelijk maar zonder al te veel toelichting afscheid.
Nu ik dit allemaal zo lees weet ik in ieder geval dat ik mezelf niet aanstel :facepalm:

Misschien ben ik wel gewoon heel erg verbaasd over zijn uitspraken en gedrag :bonk:
Als wij bijv. facetimen dan vliegen de boeren en harde scheten door de lucht.
Hij komt wel erg vaak met de mening dat de vrouw het huishouden kan doen en moet zorgen dat het eten elke avond voor hem klaarstaat.

Waar twijfel je aan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou hier spontaan van opdrogen.
Flower350 schreef:
15-05-2020 16:36

Misschien ben ik wel gewoon heel erg verbaasd over zijn uitspraken en gedrag :bonk:
Ik ben verbaasd dat jij er tijd en aandacht aan besteed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij zegt nu dat hij grapjes erover maakt. Straks heb je een relatie en dan is het; je weet waar je aan begon, Buuuuurrrrp.

Charming.
R
F
R
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
viva-amber schreef:
15-05-2020 16:39
Ik ben verbaasd dat jij er tijd en aandacht aan besteed.
Snap ik :-)
Hij leek en deed verder heel leuk, als we samen waren was het gezellig.
Maar goed, het was van korte duur.
Ik had vanmiddag weer een opmerking gemaakt dat ik niet van zulk gedrag hou, hij wou zich goed praten.
Komt met opmerkingen dat altijd alles rotter zijn strot uitkomt dan dat hij bedoeld..
Flower350 schreef:
15-05-2020 16:45
Ik had vanmiddag weer een opmerking gemaakt dat ik niet van zulk gedrag hou, hij wou zich goed praten.
Komt met opmerkingen dat altijd alles rotter zijn strot uitkomt dan dat hij bedoeld..
Zulke opmerkingen moet je niet geloven. Hij gaat echt niet voor jou veranderen. Hij zal deze smoes altijd voor alles gebruiken. Gewoon hiermee stoppen en verder zoeken.
Flower350 schreef:
Naja als je nu al zo vaak die opmerking moet maken, wacht maar totdat je een relatie hebt met deze man.
Gewoon stoppen joh.
Dat de vrouw het huishouden kan doen lijkt mij een open deur. Moeten zorgen dat het eten iedere avond klaar staat kan een wens zijn van hem (dat mag), maar het is aan jou of je dat ook voor hem wil doen.

Maar ongegeneerd ruften en boeren? Van mij mag je dat ok vinden en sommige stellen vinden het ook heel normaal om dat in elkaars bijzijn te doen, ik vind dat niet normaal en het lijkt mij ook niet echt bevorderlijk voor de relatie.
Flower350 schreef:
Er is een verschil tussen leuk doen en leuk zijn.

Waarom ga je de discussie met iemand aan over dit soort gedrag?
Wanneer iemand dit doet en zegt dan is het respect voor jou 0,0.
Blijkbaar vind je het toch niet zoooo erg aangezien je eerst nog een topic opent om onze mening te horen... Of zit daar iets anders achter?
DS1971 schreef:
15-05-2020 17:04
Dat de vrouw het huishouden kan doen lijkt mij een open deur. Moeten zorgen dat het eten iedere avond klaar staat kan een wens zijn van hem (dat mag), maar het is aan jou of je dat ook voor hem wil doen.

Maar ongegeneerd ruften en boeren? Van mij mag je dat ok vinden en sommige stellen vinden het ook heel normaal om dat in elkaars bijzijn te doen, ik vind dat niet normaal en het lijkt mij ook niet echt bevorderlijk voor de relatie.
Mwah, wij hebben daar ooit de grootste lol om. Poepenpieshumor. Echt erg eigenlijk.

Maar bij ons is het huishouden verdeeld 80-20 Trucker-Bella. Misschien compenseert dat. ;-)

Het kán dus wel, maar niet met denkbeelden uit de jaren '50!
Huts!
Ik persoonlijk zou het niet aantrekkelijk vinden.
Flower350 schreef:
15-05-2020 16:12
Fatsoenlijk is het zeker niet, maar dacht misschien ben ik wel een grote muts daarin.
Ik ben dit ook totaal niet gewend en heb nog nooit een man gehad die zulke verwachtingen had van een vrouw.
Ik wist niet dat er nog mannen bestonden die er zulke ouderwetse ideeën op na hielden.

Hij heeft trouwens een lange relatie gehad dus zijn ex zal dit wel oke hebben gevonden.
Het is nu wel uit, dus.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Dat je zoiets echt niet vragen. Beetje zelfrespect kweken?
Ik snap wel waarlm zij ex zijn ex is. Brrrr wat n afknapper.
Been there, done that, got the T-shirt.
We geloven hier echt niet alles, hoor.
Dit topic is wel heel slecht verzonnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zelfs als man zijnde zou ik er spontaan van opdrogen.
When in doubt, the auditor is always right!
BellatrixVanDetta schreef:
15-05-2020 17:25
Mwah, wij hebben daar ooit de grootste lol om. Poepenpieshumor. Echt erg eigenlijk.

Maar bij ons is het huishouden verdeeld 80-20 Trucker-Bella. Misschien compenseert dat. ;-)

Het kán dus wel, maar niet met denkbeelden uit de jaren '50!
Ja, ik vind het een beetje respectloos naar elkaar toe om dat ongegeneerd te doen. Ik ben ook opgevoed met dat je je hoffelijk moet gedragen in gezelschap van dames. Dus daar zal het dan wel ergens mis zijn gegaan bij mij. ;)
Boft hij even dat jij de lat zo laag legt, zo zie je maar op elk potje past een deksel, een ruftende in dit geval.
botanietje schreef:
15-05-2020 16:27
Als je toch in de keuken moet staan, dan merk je gelijk minder van die scheten! Superhandig.

OT: ik zou op die seksistische houding 10x harder afknappen dan op wat er soms door de kamer waait.
Op zichzelf is er toch niets mis mee met een man die het graag zo voor zich ziet? Je moet jezelf dan gewoon afvragen of je dan wel bij elkaar past als je daar zelf geen trek in hebt.
Flower350 schreef:
Alles komt rotter zijn strot uit
Ok, maar wat is er rot aan zijn opmerking dat hij vindt dat vrouwen dienen te koken? Of anders gezegd, hoe kun je dat leuker zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven