Geen gevoel...

13-02-2022 21:27 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier vooral iets om even van mij af te schrijven. En hopelijk mensen die tips voor mij hebben. Ik zal het proberen kort te houden. Met het gevaar dat ik niet compleet ben.
Inmiddels ben ik (37 jaar) bijna 9 jaar samen (bijna 6 jaar getrouwd) met mijn vrouw (36 jaar) en hebben we twee ontzettend lieve kinderen (2 en 4 jaar). Zeven jaar geleden ben ik voor ‘de liefde’ ruim honderd kilometer verderop verhuisd en hebben ik met horten en stoten mijn leven hier opgebouwd. Natuurlijk is het niet altijd perfect geweest: ieder huisje heeft zijn kruisje, maar zeker de laatste tijd ging het goed (of dat dacht ik). Niet lang geleden wist mijn vrouw nog te verkondigen dat wij ‘echt voor altijd zijn’, in navolging op de vele scheidingen in onze kring. Haar beste vriendin gaat van haar vriend af, een nieuwe vriendin en een vriend van mij is zojuist gescheiden. Ze is overigens erg betrokken bij het wel en wee van de ‘nieuwe vriendin’. Nu denk ik daar niet veel van, al heeft ze aangegeven dat ze haar ex ook oprecht mag. Ze zien elkaar elke dag op het schoolplein en onze dochter en zijn zoon spelen veel met elkaar.
Ondanks dat het naar mijn gevoel goed ging merkte ik dat ze de afgelopen weken nogal afstandelijk was. Snel overprikkeld en liever alleen. Seks zit er al heel even niet meer in (maar ze geeft aan: ik ben ‘gewoon’ moe) en ze spreekt ineens heel erg veel met vrienden af. Dat is op zich niet erg, ware het niet dat het a) een heel grote omslag is en b)ze al die jaren de zaterdagavond als heilig verklaarde: die waren wij toch het liefste bij elkaar?
Vanmorgen kwam het hoge woord eruit. Haar ‘gevoel’ voor mij is weg. Ze vind me niet meer aantrekkelijk. Dit ligt volgens haar vooral omdat ik mij niet altijd goed scheer (wanghaar), oorhaar of snor te lang gelaten (ik heb een klein baardje)etc. Nu is dit inderdaad niet heel charmant. Verder doe ik overigens wel veel aan mijn voorkomen: ik sport zeker drie keer in de week en ik weet dat ik niet onaantrekkelijk ben (ja leuk, ik snap dat het heel arrogant is om van jezelf te zeggen en ik weet dat smaken verschillen). Het is zelfs zo ver dat ze eigenlijk heel erg twijfelt of het nog goed komt als ik vanaf nu hier beter op ga letten. Ik denk vooral: baar het niet, dan schaadt het niet: dus elke dag voor de spiegel. Maar het voelt heel erg machteloos. Ze geeft zelfs aan dat ze mijn aanrakingen al heel erg onprettig vindt. Of knuffelen: omdat ze bang is dat ik het tot seks wil laten leiden. Ze houdt nog wel van me: maar niet op 'deze' manier.

Herkennen mensen deze situatie?
Ik zal er zelf niet aan moeten denken dat het helemaal misloopt en kan wel janken. Ook voor onze kinderen.
Begvd12 schreef:
14-02-2022 09:59
Ik weet niet of zij de persoon die bang is om de zwarte piet te krijgen. Dat er meer moet spelen, dat geloof ik ook. Al geeft zij aan dat dat het is.
Of ze ervoor wil gaan? Dat is lastig. Ze zegt: ik geef niet zomaar op, maar ik ben bang dat het niet meer terug te draaien is.
Maar zegt ook: misschien denk ik over een tijdje wel: waar was ik mee bezig?
Waar is ze mee bezig vraag ik mij nu af.
Jeetje....alles komt wel weer in orde met je huwelijk als je je maar zorgvuldiger scheert...? Wat een bullshit.
To, ik denk niet dat je meer kunt doen dan haar even rust en ruimte geven. Je kunt je best doen om een goede echtgenoot voor haar te zijn, wat sowieso al een vereiste is in een huwelijk, dat je je best doet voor elkaar.
Maar als ze inderdaad al uitgecheckt is, en/of verliefd is op iemand anders, dan kun je dat toch niet beïnvloeden.
Wel heel rot voor je :hug:
beetjegek schreef:
14-02-2022 07:43
Tja het zal wel aan mij liggen, maar ik vind mijn man altijd aantrekkelijk. Met of zonder baardhaar. In pak of in joggingbroek.
Eigenlijk hou ik absoluut niet van baarden. Ik gaf altijd de voorkeur aan glad geschoten. Maar mijn vriend heeft een baard laten groeien en hem met baard vind ik echt woest aantrekkelijk.

To sorry maar ik denk ook dat ze een ander leuk vindt.. bij veel vrouwen is een signaal daarvan echt plotselinge desinteresse in de partner, opeens allemaal dingen niet leuk vinden aan hem en aanrakingen zijn al te veel.

Het gras is altijd groener aan de overkant en dit kan nog wel in tranen eindigen. Als ik jou was zou ik het je vrouw gewoon rechtstreeks zonder verwijten vragen. Is ze soms geïnteresseerd in de ex van die vriendin? Het enige wat je kan doen is praten. Wat wil ze zelf? Als ze het toegeeft... wil ze uit elkaar en met die ander verder? Hoe ver is ze met die ander? Heeft ze alleen haar oog op hem laten vallen en ziet ze opeens dat hij iets heeft wat jij niet hebt (meestal de oorzaak van verliefd worden op een ander bij veel vrouwen... je mist iets bij je partner en dan kom je iemand tegen die juist dat heeft... en dan lijkt die persoon opeens helemaal geweldig en je eigen partner verschrikkelijk...) of is ze al verder gegaan met hem. Is hij ook geïnteresseerd in haar (vindt het nog al wat zo vlak na de scheiding van een vriendin van haar).

Of proeft ze nu van het vrijgezelle leven en vindt ze dat opeens heel leuk?

Wat wil ze er mee? Wil ze dat het gevoel terug komt voor jou of wil ze er niet eens aan beginnen? Is relatietherapie een optie?
Begvd12 schreef:
14-02-2022 08:54
Als antwoord op een aantal van jullie: ik denk niet dat er nu per se een ander is. Wel lonkt voor haar de spanning: dat geeft ze zelf toe. Echt seksuele spanning is er niet meer tussen ons. Ik denk dat dat over de jaren zo is gegroeid. En natuurlijk sta ik daar ook bij, maar wanneer ik daarover begon gaf ze aan dat ze gewoon erg moe was.
En wellicht is het niet alleen mijn baard, maar de verzorging van mijn baard. Dat zou ik inderdaad elke dag moeten doen en niet 1-2 keer per week.

De opmerking over relatietherapie: ze geeft aan dat ze geen hulp in die vorm wil. Ze wijst het pertinent af. 'Ik geloof daar niet in'. Ik weet ook niet of het veel zin heeft om haar daarheen te slepen als ze al bij voorbaat daar negatief tegenover staat.

@zalmsnipper: ik denk dat je een heel eind komt met jouw observatie. Misschien moet ik weer 'spannend' worden.

Het is erg lastig om weer 'spannend' te worden met twee kinderen, een fulltime baan (maar toch veel thuis, ik werk in het onderwijs). Ik snap dat ik haar gevoel niet kan veranderen en ik denk alleen dat ik mezelf in de hand heb.
Oke ze wil geen relatietherapie. Maar wat wil ze dan wel? Ze dropt een bom door te zeggen dat haar gevoel weg is. Wat wil ze daar aan doen? Of wil ze er niks aan doen en uit elkaar?

Ik zou echt wel een concreet plan maken met haar om te kijken wat er beter kan. Meer tijd voor elkaar, samen leuke dingen doen of wat dan ook. Maar ik zou niet na deze opmerking gewoon een beetje doormodderen. Als ze nog geen ander heeft dan is het wachten op het moment dat dat wel gebeurd en ondertussen mag jij de plek warmhouden zodat ze niet alleen is. Trap alsjeblieft niet in die valkuil.
Begvd12 schreef:
14-02-2022 09:59
Of ze ervoor wil gaan? Dat is lastig. Ze zegt: ik geef niet zomaar op, maar ik ben bang dat het niet meer terug te draaien is.
Maar zegt ook: misschien denk ik over een tijdje wel: waar was ik mee bezig?

Zoethoudertjes om jou rustig te laten wennen en voor zichzelf uit te zoeken wat ze eigenlijk wil, zonder direct alle schepen achter zich te verbranden.

Zich inzetten voor jullie relatie is niet passief achteruit leunen en afwachten of het over een tijdje beter voelt. Dat is met jou in gesprek gaan en samen bedenken hoe jullie relatie weer interessanter kan worden en wat jullie ook alweer zo leuk aan elkaar vinden.
Scheiding in gang zetten, dit komt toch nooit meer goed.
Die baard is natuurlijk onzin maar ze dropt wel even een bom en nu? Wat wil zij eraan doen om jullie relatie te redden? Het is van haar heel makkelijk om te zeggen dat ze geen relatietherapie wil maar wat dan wel?

Het enige wat overblijft is het meer strategisch te spelen. Zij is al half uit jullie huwelijk gecheckt dus je kan prima wel wat risico nemen. Raak er niet meer aan maar dan ook helemaal niet en ga er op uit en flirt vrijuit met elke vrouw die je tegenkomt (als vrouw erbij is). Samen tv kijken? Vertel haar welke vrouwen je aantrekkelijk vindt, vertel haar over vrouwen die je ontmoet en die je leuk vindt (ook al is het niet waar) en begin met een nieuwe hobby/sport en vertel er heel duidelijk niets over.

Dit kan leiden tot opluchting bij haar en ze gaat van je scheiden (maar dat is ze nu ook al van plan) of ze ziet je weer staan. Ze heeft nu de touwtjes in handen voor haar gevoel waardoor ze zo lullig tegen je doet. Het enige wat je kan doen is de touwtjes zelf weer in handen nemen.
Begvd12 schreef:
14-02-2022 08:54

@zalmsnipper: ik denk dat je een heel eind komt met jouw observatie. Misschien moet ik weer 'spannend' worden.

Het is erg lastig om weer 'spannend' te worden met twee kinderen, een fulltime baan (maar toch veel thuis, ik werk in het onderwijs). Ik snap dat ik haar gevoel niet kan veranderen en ik denk alleen dat ik mezelf in de hand heb.
Inderdaad heb je alleen jezelf in de hand (inclusief de keuze of jij wel verder wil met haar als je vrouw). Ik raad je echt aan wat ook Dingdong zegt. Ze moet je weer met andere ogen gaan bekijken. Suf maar waar.
Sorry, maar dit komt niet meer goed.
Veel sterkte!
Assertiever zijn. Ik zou zeggen dat het je kwetst wat ze heeft gezegd. Dat ze alle vrijheid krijgt om te onderzoeken wat ze wil, maar dat je haar niet eeuwig achterna blijft lopen. Het is graag of niet. Dat het normaal is dat relaties niet altijd perfect gaan en er soms ook mindere tijden zijn (hallo tropenjaren!), dat dat niet hoeft te betekenen dat je meteen uit elkaar gaat. Dat je graag samen aan de relatie wil werken. Haar vrijheid stimuleren, maar ook samen leuke, spannende dingen doen. Haar vragen hoe je haar kan ontlasten zodat ze niet zo moe is. Geef ook aan dat je seks met haar wil! Dat je geen genoegen neemt met een seksloze relatie. Dat je haar super aantrekkelijk vindt, een hele goede moeder en haar niet kwijt wil. Afspraken maken en evalueren. Meer het heft in eigen hand nemen en niet lijdzaam volgen.
Oké, ze heeft geen gevoel meer voor je, zegt ze..
Ik zou vragen: En nu? Wat gaan we hier aan doen??
Wil je nog vechten voor onze relatie, of niet meer?

Haar reactie hierop zal veelzeggend zijn..
Ik denk dat zij zich aangetrokken voelt tot een ander. Die baard van jou is echt zo ding waar je je aan gaat storen als het elders niet goed zit.
Tsja en die seksuele spanning; 9 jaar samen en 2 jonge kinderen, uiteraard is de spanning er dan niet zo als in het begin. En dat voelt ze wel weer bij een ander. Dan sta je altijd 1-0 achter als bestaande relatie. Als zij dan niet kan beseffen en begrijpen dat wat jullie hebben helemaal niet op kan tegen zoiets als seksuele spanning met een nieuw persoon, dan kan jij scheren wat je wil, maar dat gaat niet helpen.
Mijn tip zou zijn; ga de deur uit, laat merken dat je zelfstandig bent en niet wanhopig. Laat merken dat jij jezelf de moeite waard vindt. Een zelfstandige man wordt eerder als aantrekkelijk gezien dan 1 die kostte wat kost zn vrouw niet kwijt wil. En natuurlijk moet het geen showtje worden over en weer maar je kan prima laten merken dat je bereid bent om voor haar en je gezin te vechten maar wel voor je eigenwaarde gaat.
Je klinkt als een leuke vent met goede intenties. Zulke mannen zijn goud waard voor de meeste vrouwen. Zorg dat ze dat voelt.
En miss, als tot slot, houd haar ook even de realiteit voor van een scheiding. Bijv hoe zit het met jullie woning? Zijn jullie financieel onafhankelijk van elkaar? Zet eens een programma op over kinderen en scheiding? Houdt haar voor dat jouw nieuwe vriendin op haar kinderen gaat letten? Er miss wel een half broertje of zusje komt op termijn? Even een reality check want seksuele spanning is echt zo overrated wat dat betreft en bovendien tijdelijk.
zwembad84 wijzigde dit bericht op 14-02-2022 12:29
16.89% gewijzigd
Als een vrouw zegt dat ze geen gevoel meer voor je heeft, is dat eigenlijk altijd wel het begin van het einde hoor..
Geen seks willen hebben is ook een rode vlag.
Als het gevoel weg is, is het weg, en komt het in 99% van de gevallen ook niet meer terug... Dat kun je niet sturen..
Hoogstwaarschijnlijk is een ander in het spel, op wie ze verliefd is, en tot wie ze zich (seksueel) wel heel erg aangetrokken voelt. En jij verbleekt daarbij, hoezeer jij je best ook nu gaat doen...
Ze is al uitgecheckt ben ik bang..
Yep schreef:
14-02-2022 12:28
Als een vrouw zegt dat ze geen gevoel meer voor je heeft, is dat eigenlijk altijd wel het begin van het einde hoor..
Geen seks willen hebben is ook een rode vlag.
Als het gevoel weg is, is het weg, en komt het in 99% van de gevallen ook niet meer terug... Dat kun je niet sturen..
Hoogstwaarschijnlijk is een ander in het spel, op wie ze verliefd is, en tot wie ze zich (seksueel) wel heel erg aangetrokken voelt. En jij verbleekt daarbij, hoezeer jij je best ook nu gaat doen...
Ze is al uitgecheckt ben ik bang..
Dit is niet waar.
Maar je moet er wel je best voor willen doen. Het komt niet vanzelf weer goed.
Wat eten we vanavond?
Ik denk zelf dat spelletjes spelen geen zin heeft. Assertief opstellen zoals eerder beschreven is veel verstandiger en als dat niet helpt oprecht meer een eigen leven gaan leiden.
Dank voor de vele reacties. Het blijft natuurlijk lastig. En zeker voelt het gek om de 'vuile was' buiten te hangen en vragen aan vreemden of zij er iets over willen zeggen.

Maar het blijft allemaal nogal gek. Ik zal een aantal tips ter harte nemen. Natuurlijk ga ik mijn vrouw het gevoel geven dat ik er nog voor wil gaan: maar ik ben natuurlijk geen speelbal. En er is mij ook een gedragsverandering opgevallen: die heb ik ook besproken. Ze gaat 'ineens' veel uit met vriendinnen. Ik heb haar nog nooit met alcohol gezien en de afgelopen week is ze al twee keer wijntjes gaan drinken met vriendinnen. Natuurlijk kan ik dat gedeeltelijk ook toejuichen: als jij daar behoefte aan hebt. Het probleem is wel dat we voorheen veel ruzie hebben gehad wanneer ik met vrienden (die minstens 100 kilometer verderop wonen) wat afsprak. Vaak betekende dat ook dat ik die nacht niet terugkwam. Met argwaan.
Ook heeft ze aangegeven dat ze het wel zou zien zitten om de relatie open te breken: eens in het jaar (eerst was het tien jaar) vreemd te mogen gaan. Mijn antwoord was daarop: maar dan mag ik het ook. Ze gaf daarbij aan dat ze dat vooral noemde in de hoop dat de spanning terug zou komen.

Al met al weet ik niet wat wijsheid is. Ik houd nog van haar en ik word eigenlijk ook een beetje misselijk bij het idee dat onze kinderen heen en weer geslingerd zullen gaan worden. Nu hebben we een fijn huis en (ik dacht) een stabiele basis. Mijn vrouw heeft momenteel geen werk dus dat gaan twee armoedehuizen als basis worden (ik heb gezegd: als we gaan scheiden, dan blijf ik in het huis. Haar antwoord was daarop dat ik haar dan wel uit moest kopen. Ik weet niet precies hoe dat werkt. Maar alleen kan ik het huis wel betalen, maar niet met nog eens 50.000 euro schuld) Maarja... dat mag natuurlijk geen reden zijn om bij elkaar te blijven. Anderzijds hopelijk wel een reden om een klein beetje meer je best te doen.
Ze wil dus liever geen seks met jou, maar wel met anderen.

Dat is wel een dingetje natuurlijk.

En gedragsveranderingen zijn ook wel heel apart in combinatie hiermee.
Ze wil aan een 2e jeugd beginnen en zich weer spannend voelen.
Ze heeft spanningen met andere mensen en wil van jou eigenlijk goedkeuring - maar ik vermoed dat ze zonder goedkeuring ook wel wat gaat doen als het zo uitkomt.

En nee, dat ligt echt niet aan jouw baard.
En als jullie gaan scheiden dan moet je haar inderdaad uitkopen als jij het huis wil aanhouden.
Want het huis is nu van jullie beiden neem ik aan. Dus de overwaarde is ook van jullie beiden.
Het uitkopen houdt gewoon in dat de helft van de overwaarde aan de vertrekkende partner betaald moet worden.
Begvd12 schreef:
14-02-2022 12:51
. Ze gaat 'ineens' veel uit met vriendinnen. Ik heb haar nog nooit met alcohol gezien en de afgelopen week is ze al twee keer wijntjes gaan drinken met vriendinnen.
Rode vlag!
Het lijkt erop of je vrouw en haar vriendinnen elkaar giechelend vertellen over elkaars spannende avontuurtjes onder het genot van een wijntje...
Of ze is geen wijntje aan het drinken met haar vriendinnen, maar een wijntje aan het drinken met een andere man...

Begvd12 schreef:
14-02-2022 12:51
Ook heeft ze aangegeven dat ze het wel zou zien zitten om de relatie open te breken: eens in het jaar (eerst was het tien jaar) vreemd te mogen gaan. Mijn antwoord was daarop: maar dan mag ik het ook. Ze gaf daarbij aan dat ze dat vooral noemde in de hoop dat de spanning terug zou komen.

Lees:
"Ik ben uitgekeken op je, en ik wil seks hebben met een andere man / andere mannen"
En misschien heeft ze al die seks met een andere man/mannen...

[/quote]
Ik zou zeggen dat ze dan voor de zekerheid maar moet beginnen met het zoeken naar een baan.
Die houd je goed voor de gek inderdaad, het is zeker sneu voor de kinderen maar soms is het niet anders.
Bah... het zijn niet echt berichten die ik graag lees. Het kan maarzo de waarheid zijn: of natuurlijk niet. Ze is over het algemeen het type dat de waarheid boven gevoelens stelt. Dus ik denk dat het in het ergste geval nu bij 'fantaseren' blijft.
Neemt inderdaad niet weg dat ik die nieuwheid gewoon niet kan winnen. Ze heeft een verleden met mij en we hebben samen kinderen. Samen weg met de kinderen is natuurlijk een stuk minder spannend dan een weekje Ibiza. Tot voor kort was dat voor haar ook helemaal prima. Sterker nog: ze veroordeelde mensen die op 'onze' leeftijd nog deden alsof ze jong zijn. Ik hoop eigenlijk op een kleine 'midlifecrisis'. Ik weet alleen niet of ik nog heel gelukkig ga worden als ze daadwerkelijk de hele tijd vreemd is gegaan.

Net toch even wat gelezen over het uitkopen. Het blijft om best wel heftige bedragen gaan. Anderzijds zal het voor de kinderen de meeste rust geven: zelfde school omgeving, eigen kamer etc. Mja.. of dat financieel haalbaar is.
Geen relatietherapie willen, waarom zou je ook als je een ander hebt?

Voor mij veel red flags hier.

Naar mijn inziens zou je altijd in relatie therapie gaan als je het allebei graag wil maar het even niet meer werkt.

Stel dat er geen ander is.
Dan nog is dit niet een 'relatie' die jij moet willen.
Misschien is dat lonkende vrijgezellenleven van haar vriendinnen best erg interessant. Die zullen wellicht ook niet stilzitten na de breuk. En die verhalen vinden vaak gretig aftrek bij de bezette vriendinnen. Ik merkte dat ook toen ik uit elkaar ging. En toen heb ik mijn verhalen wat gedoseerd omdat ik het idee had dat hun relaties mogelijk ging wiebelen door mijn nieuwe avonturen. Uiteindelijk zijn zij ook tevreden bij elkaar gebleven (voor zover ik dat kan inschatten; ze zijn nog bij elkaar en mijn breuk was 11 jaar geleden). Ik zou gewoon het gesprek aangaan, die baard is denk ik een kleine vorm van afzetten, een symptoom.
dingeling wijzigde dit bericht op 14-02-2022 17:14
15.21% gewijzigd
Wordt gewoon bijna boos als ik dit lees allemaal, mijn eerste vrouw ging 'ook' vreemd. Altijd ontkend, ze zou het nooit doen, zo is ze niet, blababla.

Tot ik de telefoon uit haar handen trok en mezelf op sloot op de WC.

De berichtjes die ik daar las lieten niets aan de verbeelding over, de vraag was niet meer of ze vreemdgaat maar hoe lang doet ze dit al?

--------------------------------

Gedragsverandering die ik merkte:
Eerst wilde je alles samen doen, letterlijk alles, en aan het einde wilde ze alleen nog alleen met vriendinnen op stap, deed ze geheimzinnig met haar telefoon, etc.

Mogelijk herken je jouw verhaal hier in.

Ondanks dat ik het 'wist' bleef ze glashard ontkennen, zelfs nadat ik haar berichten heb gelezen probeerde ze het te ontkennen. Uit huis geschopt en waar denk je dat ze een maand later woonde en een relatie mee had? tada....

Onderbuikgevoelens zijn niet gek. denk aan jezelf!

Als je zelf de beslissing maakt is het makkelijker dan dat je er achter moet komen, achter al die leugens.

Sterkte voor de komende tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven